-
Zeer gewaardeerd poster
 Origineel gepost door Freddy
Hervorming
De chauffeurs staken tegen een plan van de regering om meer concurrentie toe te laten in de transportsector. Deze hervorming is een eis van de EU en het Internationaal Monetair Fonds.
]Wie betaalt,bepaalt
Beide organisaties hebben Griekenland miljarden geleend waarmee het instorten van de Griekse economie voorkomen werd.
Waar komt dit geld dan vandaan?juist ja,van jou en mij.
De vakbonden lijken hier geen boodscap aan te hebben en zijn niet van plan te stoppen met hun acties.
Nee,lekker doorgaan en de rest van EU voor de kosten laten opdraaien
================================================== =======
--== Freddy ==--
Natuurlijk zijn deze Grieken niet blij met hervormingen,maar het is wel een kwestie van aanpassen of verzuipen.
Zullen ze dan niet inzien dat deze hervormingen nodig zijn,of denken ze tot in lengte van dagen op kosten van anderen(wij o.a.)te kunnen blijven leven?
En de transport sector is een van de eerste die daar wordt aangepakt maar zal zeker niet de laatste zijn.
Groeten Peter
Laatst aangepast door europeaan : 29-07-2010 om 23:13
Reden: cc
Kalmpjes aan,Dan breekt t lijntje niet.
-
Admin
Even de topic van 664Freedom erbij tussen gezet om het verhaal overzichtelijk te houden.
Vake buj te bange !!!!! Romulco Racing Team It's nice to be important, but it's more important to be nice!!!!!
-
 Origineel gepost door europeaan
Natuurlijk zijn deze Grieken niet blij met hervormingen,maar het is wel een kwestie van aanpassen of verzuipen.
Zullen ze dan niet inzien dat deze hervormingen nodig zijn,of denken ze tot in lengte van dagen op kosten van anderen(wij o.a.)te kunnen blijven leven?
En de transport sector is een van de eerste die daar wordt aangepakt maar zal zeker niet de laatste zijn.
Groeten Peter
Griekenland had EERST zijn zaakjes op orde moeten hebben VOOR aansluiting bij de EU.
En dan verder, het had nooit zover mogen komen, die hoge pieten zullen geen boterham minder eten maar voor menige gewone man staat het water aan de lippen. Het bekende verhaal van de krekel en de mier, alleen is de overheid in vele gevallen de krekel en die vraagt eenvoudig aan de mier om NOG MEER te gaan werken. Dan heb ik maar een vraag, WAAROM?
-
Zeer gewaardeerd poster
 Origineel gepost door ber
Griekenland had EERST zijn zaakjes op orde moeten hebben VOOR aansluiting bij de EU.
En dan verder, het had nooit zover mogen komen, die hoge pieten zullen geen boterham minder eten maar voor menige gewone man staat het water aan de lippen. Het bekende verhaal van de krekel en de mier, alleen is de overheid in vele gevallen de krekel en die vraagt eenvoudig aan de mier om NOG MEER te gaan werken. Dan heb ik maar een vraag, WAAROM?
Mooi verwoordt Ber! Je hebt zeker gelijk! En ik vraag me af hoe dit af gaat lopen?!
Pas als de laatste uitlaat koud is, de mooiste trucks verboden en de best chauffeurs bestraft zijn.
Dan pas komen jullie tot de ontdekking dat je niet zelf al je eten en andere rotzooi kunt vervoeren!!! :ja:
-
Het is eigenlijk eenvoudig, gewoon gezond boerenverstand gebruiken. Geld wat je niet hebt kan en mag je niet uitgeven en dat op alle niveau's, zowel overheid als bedelaar. Boven zijn stand leven heet dat. Neem eenvoudig die langewapperbrug in Antwerpen, heeft al miljoenen euro's gekost (staat nog geen stap verder) terwijl het openzetten van de liefkenshoektunnel al heel veel zou oplossen.
Sorry, heeft eigenlijk niks met die staking te maken maar het is nu eenmaal mijn stokpaardje.
-
Zeer gewaardeerd poster
Precies,alleen is Griekenland al vanaf 1981 volwaardig lid van de EEG,toen waren de voorwaarden tot toetreding waarschijnlijk heel anders dan nu, en toen is het graaien in de ruif al begonnen.
Alleen is in jouw voorbeeld Gr de krekel die zich tegoed doet aan het mieren nest(de EEG)
Het strekt je tot eer dat je het opneemt voor de"kleine man"maar als deze zelfde kleine man zich nu niet verzet tegen een corrupt stelletje zakkenvullers,die al de jaren niet anders gedaan hebben dan zoveel mogelijk uit de ruif te graaien,word het nooit niks met een goede economie daar en zullen ze altijd op jouw en mijn zak willen leven.
Indien men daar de transport markt kan liberaliseren krijgen mensen die het wel goed kunnen daar een kans,maar daar moeten wel offers voor gebracht worden.
Groeten Peter
-
Zeer gewaardeerd poster
 Origineel gepost door herpie2
cor even een vraagje heb je op de fnv side gelezen hoe ze bij jullie omgaan met zieke werknemers.
het lijkt wel een transport bedrijf. ja ik weet het het is off topic maar het zegt mij toch dat het bij jullie ook niet allemaal rozegeur en maneschijn is. 
Dat klopt, maar het betreft geen "eigen" winkels maar zogenaamde franchise winkels. Alleen jammer dat de mensen dat weer niet in de krant lezen. Maar er is geen bedrijf waar niets mee is. Bij een bedrijf met zo veel medewerkers (ongeveer 10.000 mensen) zal er altijd wel eens iemand bij zitten die het NIET naar zijn zin heeft, en die dan klaagt. Mijn mening is, dat het een prima werkgever is, en werken moet je overal.
Gr. Cor
groeten, Cor
zonder transport staat ALLES stil
"buitenland" chauffeur bij Hema logistiek in Utrecht (NL), met combi 35 (of soms trekker/oplegger 92) onderweg van/naar méér dan 530 winkels in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk.
-
Zeer gewaardeerd poster
 Origineel gepost door Freddy
Ik kwam dit nog tegen op de Truckstar site :
================================================
De Griekse regering probeert met een zeldzame noodverordening stakende chauffeurs weer aan het werk te krijgen.
De Griekse chauffeurs hebben tot halverwege donderdag de tijd om weer aan het werk te gaan. Doen ze dit niet, dan lopen ze het risico gearresteerd te worden, of hun rijbewijs kwijt te raken.
Zonder brandstof
De chauffeursstaking duurt nu drie dagen. De meeste tankstations in Athene zitten zonder brandstof en bij winkels en fabrieken raken de voorraden op. Ook toeristen komen met hun huurauto's zonder benzine te staan.
Hervorming
De chauffeurs staken tegen een plan van de regering om meer concurrentie toe te laten in de transportsector. Deze hervorming is een eis van de EU en het Internationaal Monetair Fonds. Beide organisaties hebben Griekenland miljarden geleend waarmee het instorten van de Griekse economie voorkomen werd.
De vakbonden lijken hier geen boodscap aan te hebben en zijn niet van plan te stoppen met hun acties. In Griekenland zijn al maanden chaotische toestanden en stakingen.
================================================== =======
Die regel waarin vermeld wordt dat ze hun rijbewijs kwijt kunnen raken vind ik wel erg zot.. Je rijdt NIET en toch wordt het rijbewijs dan ingenomen ?? vage shit.
--== Freddy ==--
in Nederland is er toch ook zo'n vage regel, wordt je dronken met de fiets gepakt, wordt ook je rijbewijs ingenomen
gr. Cor
groeten, Cor
zonder transport staat ALLES stil
"buitenland" chauffeur bij Hema logistiek in Utrecht (NL), met combi 35 (of soms trekker/oplegger 92) onderweg van/naar méér dan 530 winkels in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk.
-
Zeer gewaardeerd poster
-
Zeer gewaardeerd poster
-
Zeer gewaardeerd poster
 Origineel gepost door europeaan
....
Deze Grieken staan stil en nemen dus geen deel aan het verkeer.....  
Maar van wat ik gezien heb staan ze op de openbare weg....en daar is dus wel degelijk sprake van verkeersdeelneming!
Wat de EG betreft: sinds dit soort staten, waar zakenvullerij belangrijker is dan werken in het landsbelang, lid werden is de club ontkracht. Spanje, Italie Portugal en nu een heel zooitje oost europeesche landen halen de kracht, maar ook de besluitvorming van de EG helemaal onderuit. Helaas is niemand in Brussel hiervan op de hoogte/dan wel heeft iedereen zitten slapen toen dit soort "arme" landen erbij kwamen.
Vis du spørre meg, eg veter ingenting!
-
very appreciated poster
Helaas is niemand in Brussel hiervan op de hoogte/dan wel heeft iedereen zitten slapen toen dit soort "arme" landen erbij kwamen.
Ik vrees dat ze in Brussel heel goed wisten waarmee ze bezig waren toen ze de 'arme' cq goedkope lonenlanden toelieten!!!
Arbied moet namelijk een stuk goedkoper kunnen vinden de hoge heren.
En kijk eens goed naar wie er in het Europese Parlament zitten???; welke belangen zullen die dienen denk je???
De belangen van de werkende middenmoot en die eronder hangt ... of toch meer de belangen van de grote multinationals onder het mom dat die voor arbeidsplaatsen zorgen?
Onze sociale staat wordt afgebroken ... totdat we op het niveau zitten van de USA = en we ook hier Working POOR hebben. Die hebben we al = kijk maar naar Schoonmakers die op 2 a 3 verschillende werklocatie's hun werk doen; iedere locatie te weinig uren krijgen om het werk ook goed te doen. En een mager loon mee naar huis nemen en dus ook de partner MOET werken om het gezin draaiende te houden. En er zijn meer en meer van dat soort banen waarmee je nauwelijks genoeg kunt opbrengen om in je eigen levensonderhoud te voorzien.
In het Groenboek / Lissabon accoord wordt er openlijk over gesproken = oa Flexibilisering van Arbeid oa Ontslagrecht verspoepelen (net zoals in de USA ik heb je morgen niet meer nodig, en dat zonder enige reden te hoeven opgeven) etc etc etc.
Het zal er voor de gemiddelde Europese werknemer heus niet beter op worden!
Met name niet voor de West Europese werknemers.
We zien dit toch ook in het Transport plaatsvinden?
-
 Origineel gepost door Murphy
Maar van wat ik gezien heb staan ze op de openbare weg....en daar is dus wel degelijk sprake van verkeersdeelneming!
Wat de EG betreft: sinds dit soort staten, waar zakenvullerij belangrijker is dan werken in het landsbelang, lid werden is de club ontkracht. Spanje, Italie Portugal en nu een heel zooitje oost europeesche landen halen de kracht, maar ook de besluitvorming van de EG helemaal onderuit. Helaas is niemand in Brussel hiervan op de hoogte/dan wel heeft iedereen zitten slapen toen dit soort "arme" landen erbij kwamen.
Als Vader Abraham geen beslissing meer neemt welk liedje mee moet doen aan het songfestival, hebben we af en toe nog best een aardig liedje. Vorig jaar de Toppers vond ik helemaal nog niet zo verkeerd. Maar totaal geen kans. Want Estland stemt op Letland en Litouwen, Litouwen op Estland en Letland, en dan Estland ook nog maar op Georgie, Armenie en Oekraine, hun ook weer terug op Estland, enzovoorts.
De EEG is de EEG zeker niet meer. Wat is in hemels naam het nut om Roemenie en Bulgarije bij de EEG te halen? Wil je vooruit of achteruit?
Al die voormalige communistische landen (en die zitten er inmiddels meer in de EU dan westeuropese landen), hadden beter een eigen clubje op kunnen richten. VCNK-Liga of zo (Van Communist Naar Kapitalist).
-
Zeer gewaardeerd poster
"De EEG is de EEG zeker niet meer. Wat is in hemels naam het nut om Roemenie en Bulgarije bij de EEG te halen? Wil je vooruit of achteruit?"
Antwoord; vooruit.
Roemenie en Bulgarije moesten er bij om hier het ongeschoolde werk te doen.
En de lonen laag te houden. Hier hebben vakbonden niets te vertellen.
-
Zeer gewaardeerd poster
Het is eigenlijk eenvoudig, gewoon gezond boerenverstand gebruiken. Geld wat je niet hebt kan en mag je niet uitgeven en dat op alle niveau's, zowel overheid als bedelaar. Boven zijn stand leven heet dat. Neem eenvoudig die langewapperbrug in Antwerpen, heeft al miljoenen euro's gekost (staat nog geen stap verder) terwijl het openzetten van de liefkenshoektunnel al heel veel zou oplossen.
Sorry, heeft eigenlijk niks met die staking te maken maar het is nu eenmaal mijn stokpaardje.
Boerenverstand, de meeste boeren leven tegenwoordig van geleend geld, en vele arbeiders wonen in een huis met een hypotheek (is dus ook geleend) elk land heeft millarden geleend, maar dat is niet erg zolang je het terug kunt betalen, maar als je zelfs de rente niet meer op kunt brengen dan heb je een probleem.
Thread Information
Users Browsing this Thread
Momenteel bekijk(t)(en) 1 gebruiker(s) dit onderwerp. (0 Leden en 1 gasten)
Tags voor dit onderwerp
Berichting Regels