Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Afgelopen uur
  2. @Shompie rijdt toch ook als zzp’er voor transportbedrijven? Die weet je wel meer over te vertellen. Ik zelf en veel collega’s van mij werken bij Simon Loos rijden naast hun vaste baan of studie en hebben een oproepcontract zodat ze op flexibele dagen en/of aantal uren inzetbaar zijn. Maar zo zullen meer transportbedrijven werken. Je bent in ieder geval verzekerd wanneer er iets gebeurd.
  3. Die is vrij groot, want dit hoeft namelijk niet alleen op de weg te gebeuren. IL&T mag dit namelijk ook doen via papieren opsporing. Voorbeeld is jouw inschrijving bij de KVK, als daar uit voortkomt dat jij als chauffeur diensten verricht mag IL&T van jou verlangen dat je de laatste drie jaar op papier aantoont voor wie je diensten hebt gedaan. Maar er zit een veel grotere adder onder het gras. Bijvoorbeeld in het transport van goederen die al betaald zijn, wie is dan de eigenaar de koper of de verkoper? Is de koper de eigenaar dan begint pas het probleempje, als hij vraagt om het even verderop te bezorgen ipv het adres op de vrachtbrief. In dat geval ben je bezig met vervoer voor derden. Al dan niet betaald, je brengt namelijk een product van een ander vanaf een ander adres als verkooppunt naar een ander adres dan waar de bestelling eerst naartoe zou moeten gaan. Een tweede voorbeeld is in mijn eigen sector met wegafzettingen, de spullen zijn van het Infra bedrijf en gehuurd door de klant. Maar als de klant vraagt of een afzetting verplaatst kan worden terwijl de spullen niet eerst in ontvangst zijn genomen door de verhuurder wordt er transport verricht voor derden. Maw, die wet is op papier heel makkelijk maar in werkelijkheid veel uitgebreider.
  4. Zolang het Eigen Vervoer is mag het inderdaad wel. Maar hoe groot is de kans dat je hierop gecontroleerd wordt?
  5. Today
  6. Ik zou zeggen, ga op pad en ga erachteraan. Ik weet niet in welke regio je zoek, maar bijvoorbeeld hier in de kop van Noord-Holland zit een vee voerder bedrijf, die met een klein M.A.Netje (TGM) rijdt. Die auto rijdt ongeveer 1 keer in de week, wat specialtjes naar klanten. Die auto heeft niet echt een vaste chauffeur en is een beetje afhankelijk van ZZP'ers. Zoiets zo volgens mij voor deze situatie top zijn. Gewoon de stap zetten kan nooit kwaad. Wat Henri aangeeft is meer voor loonslaven en afhankelijk zijn van de baas.
  7. Gisteren
  8. ts kan beter eerst zijn c e rijbewijs en code 95 gaan halen. en dan verder gaan kijken er zijn ook veel transport bedrijven waar je met overleg. in loondienst kun gaan rijden voor een paar uur in de week.
  9. Huurcontract was voldoende toch? Maar er ligt me ook iets bij dat deze regels flink zijn aangehaald. Hoe en wat weet ik niet meer precies. TS zou volgens mij beter in het eigen vervoer zijn ding kunnen gaan doen dan in het transport.
  10. dat weet ik niet maar bij mijn werkgever rijden ook zzp er. die hebben ook geen eigen vrachtwagen en rijden met de auto van mijn werkgever.
  11. Het was altijd zo dat de vrachtwagen op naam moet staan van degene die de NIWO vergunning heeft. Is dat veranderd?
  12. als zzp er heeft u geen eigen vrachtwagen voor nodig. u verhuurd u zelf aan een bedrijf wat vrachtwagens heeft. alleen u moet rekening houden dat u zelf een verzekering moet hebben als er wat gebeurd .
  13. Ik heb geen vrachtwagen, vandaar is ZZP een mooie optie, dan kan je rijden in de vrachtwagen van een transportbedrijf zonder eentje te hebben.
  14. Heb je ook een vrachtwagen dan? Of hoeft dat tegenwoordig niet meer?
  15. Dus jij hebt het over de Bundesstrasse. Of is er een limiet voor LKW op de spoorbaan?
  16. Je bent zelf niet goed voorgelicht: BAB = Bundes Auto Bahn( 80 km/h) B = Bundes strasse (60 km/h) ( Bundesbahn, de spoorweg oftewel den ijzeren weg.
  17. Het is BAB Bundes Autobahn of Bundes strasse.....
  18. Ben je in de war?🤣. 60 op de bundesbahn?🤣
  19. Vooral als ze jou, die maar 60 mag, in gaan halen.
  20. Of, doe eens gek, ga optrekken met een lijnbus vanuit een bushalte op de E16. 2 baans weg, (vracht)verkeer mag 80 en jij gaat eens lekker rustig in de "economie modus" optrekken...... Met het gedeelte "zuinig rijden" op/in de code 95 cursus geheid een discussiepunt met de instructeur.
  21. Jij hebt echt heelveel geluk en goede dokters gehad, en het is je gegund. Wat een opluchting voor jouw en je familie. Zou graag een koffie met je drinken in de toekomst, even proosten op 't leven.
  22. Dat klinkt goed,mooi om te lezen dat je weer gaat rijden,succes
  23. Afgelopen week
  24. Over die campertjes kunnen we het inderdaad ook nog wel eens hebben. De meeste zijn staatsgevaarlijk met 75 op de bundesbahn.
  25. Als je je aan dat nieuwe rijden houdt doe je alleen hun een plezier, maar jezelf en medeweggebruikers inderdaad niet. In de caravan en camper wereld word al dringend afgeraden je aan het nieuwe rijden te houden onderweg.
  26. Het is nog veel erger. Met dit soort antwoorden brengen ze velen die niet zo goed kwa techniek onderlegd zijn in gevaar. Dat nieuwe rijden is leuk om een liter brandstof te besparen maar vraag je eens af hoeveel mensen levens het kost? voeg eens uit met 60 a 70 en verbaas je wat er achter en naast je gebeurt.
  27. Het is toch eigenlijk van de gekke, dat je bij een gecertificeerde cursus (of zelfs rijbewijs) niet het juiste antwoord moet geven, maar het antwoord dat ze willen horen!
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden