Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

  1. Afgelopen uur
  2. the duke

    Zomaar een week (de belevenissen van Shompie)

    Das helemaal mijn ding.........................prachtig!
  3. Today
  4. *Ger*

    !OPROEP!

    Voorstel De EC stelt voor om het maximumaantal toegestane ritten te schrappen en een onbeperkt aantal cabotageritten in maximaal 5 dagen toe te staan. Voornaamste redenen zijn dat de huidige cabotagebepalingen moeilijk te handhaven zijn en lidstaten de cabotageregels verschillend interpreteren. Bewijzen omtrent cabotage mogen straks ook elektronisch worden aangeleverd (e-CMR) Bron >>> klik <<<
  5. europeaan

    !OPROEP!

    MIjn onderbouwing is gebaseerd op meningen die ik van collega's op de werkvloer hoor én op de beeldvorming die ik,in de blauwe maandag die ik rijdt,gevormd heb. Dus mijn collega's hebben allemaal onjuiste beweringen en ik heb me gedurende de afgelopen 45 jaar een verkeerd beeld gevormd van hoe mijn beroep in elkaar steekt??? De feiten zijn dat men een hoop regels,die ik ,of anderen die dit werk altijd gedaan hebben ,nooit als storend of slecht ervaren hebben,veranderd hebben.
  6. europeaan

    !OPROEP!

    DE nummerplaat maakt niet uit,de vergunning maakt t uit waar t bedrijf gevestigd is; Als een bedrijf,van waar dan ook,in Nederland een auto huurt,met NL kenteken,daar een vergunning inlegt van zijn vestigingsland,een huurovereenkomst metde verhuureder ( in NL)en er een chauffeur opzet die aantoonbaar in loondienst is van het bedrijf op wiens naam de vergunning staat,is dit wettelijk,volkomen in orde. art 2.1.a/d en art 2.2 a-d van EU 2006/1 Omdat het om een gehuurd voertuig gaat ,met een niet NL vergunning,valt dit voertuig ,ondanks de NL kentekening,wel onder de cabotage regels van max 3 ritten op 7 werkdagen. Als dus een bedrijf ( voorbeeld) Dasko, een Poolse chauffeur,die bij hem in loondienst is, op een NL wagen laat rijden,en hem een Poolse vergunning meegeeft,en een huurcontrakt tussen Dasko NL en Dasko Polen,is dat volkomen in orde Cabotage mag maar 3 ritten in 7 dagen na lossing van een internationale rit. Heb je nu 3 ritten gemaakt op 2 dagen,ga je leeg naar het buitenland( Antwerpen of zo,of Duisburg) en als je dan weer geladen Nederland binnenkomt,al is t dezelfde dag,begint er weer een nieuwe periode van 7 dagen
  7. Durashift

    Links is links, recht is rechts....???

    Restje tape, denk ik. Groene plaat zit links achter de ruit, volgens mij. Bij gebruik van groene.platen mag het originele kenteken niet zichtbaar (leesbaar) zijn.
  8. roadtrain

    Links is links, recht is rechts....???

    Succes in ieder geval. Maar waarom plak je een cijfer van het kentekens af?? iedereen weet dat het een 1,2,3,4,5,6,7,8 of 9 is
  9. Durashift

    !OPROEP!

    De Pool of Roemeen kan de AH nu ook al vinden. Zit dan (meestal) op een NL plaat auto.. Cabotage wordt niet onbeperkt qua tijd/periode , dacht ik.
  10. windhoos

    Links is links, recht is rechts....???

    Veel veilige km's
  11. Durashift

    Links is links, recht is rechts....???

    Volgens mij vroeg the duke naar de (hem) bekende weg...
  12. road train

    vervolgverhaal

    De rest van
  13. josimo

    Links is links, recht is rechts....???

    Voortzetting/doorstart Borghuis Ruurlo
  14. the duke

    Links is links, recht is rechts....???

    Mooi man! Ik ken het bedrijf niet, bestaat het al lang?
  15. *Ger*

    !OPROEP!

    Dat is niet de schuld van de bond hoor. Dat hoef jij niet, de controlerende instantie moet dat aantonen. Ook dat is niet de schuld van de bond Overigens dat we gecontroleerd worden hebben we zelf veroorzaakt, het was niet voor niets het liegboekje.
  16. *Ger*

    !OPROEP!

    Volgens onderzoek "vroeger" was er ook maar 1% "buitenlanders" die in Nederland werkten, "ze" dachten toen ook dat het niets voorstelde Daar hebben we het al zo vaak over gehad Maar een vereenvoudiging van de rijtijdenwet zou inderdaad wel welkom zijn. Of verschil maken tussen internationaal en Nationaal nou daar aan meewerkt Ik ben voorstander van 14 uur werk en 10 uur rust, elke dag! (6 dagen p/w) Hoe je verder die tijd indeelt is jou probleem, als je na 4 uur rijden maar 45 minuten aaneengesloten pauze neemt of opdelen naar 2 keer 30 minuten in de 4 uur zou ook nog kunnen. Ik ben geen voorstander van 15 minuten omdat dit teveel oneigenlijk gebruik stimuleert (denk aan pauze bij de pomp of bij het lossen van een paar pakjes/palletjes) Elke vakbond moet met zijn leden in overleg over welke actie er ondernomen moet worden, dat is niet meer als normaal toch Natuurlijk wel, maar ze hebben wel een mandaat van de leden nodig Dat kan ook digitaal dat ben ik met je eens, maar soms werkt het beter als er een grote groep naar een bijeenkomst komt. Kijk maar eens naar de 18 dagen die wij als ex KNVers er door hebben weten te slepen. Of dat digitaal ook gelukt zou zijn, ik betwijfel het. Overigens heeft CNV wel een digitale mogelijkheid om je te laten horen (ook voor niet leden) stemmen moet ook daar nog altijd op een ledenvergadering, maar je kunt in elk geval als niet lid mee praten en dingen inbrengen. Zie het eerste punt Als er zo als gepland een verruiming van de cabotage komt dan is het afgelopen voor het Nederlands transport, of denk "jij" dat die Pool of Roemeen die AH niet kan vinden, en wat denk "jij" wat er met de eenvoudige binnenland ritjes van A naar B gebeurt, ik weet wel dat "ze" er bij ons op zitten te wachten om daar ons Pools of Roemeens bedrijf op in te zetten, nu is het te omslachtig om na elke 3 ritten een andere auto in te plannen, maar als het ruimer wordt, bijvoorbeeld per week dan gaan er een paar Nederlanders naar huis daar ben ik van overtuigd. Denk nu niet dat "ons" werk te moeilijk is voor "ze", ook "zij" kunnen cement-zand-stenen-rolcontainers-pallets-vloeistof etc rijden hoor, en denk maar niet dat klanten dit tegen gaan houden als de prijzen zakken, "we" zijn door schade en schande wijzer geworden, de beste chauffeur van de wereld kon niet vervangen worden dachten "we" Ze/we/zij/jij etc benadrukt door haakjes, sommigen hebben wat moeite met dat taalgebruik, voor extra uitleg >>> klik <<<
  17. Valkje

    !OPROEP!

    Wat mij domweg stoort, en dat verwijt ik dus ook de bonden, is het neveneffect. Sinds wanneer moet ik binnen Europa mijn eigen onschuld aantonen ? Waarom moet ik aantonen dat ik niet in mijn cabine heb verbleven, gedurende die 45 uur ? Sinds wanneer ben ik al een verdachte, nog voordat ik een misdaad heb begaan ? Voor zover ik het weet, ligt nog altijd de bewijslast bij de persoon die van mening is dat ik een strafbaar feit heb begaan en zolang deze niet kan aantonen dat ik een strafbaar feit heb begaan, ik nog steeds onschuldig ben. Of zie ik dat verkeerd in deze ?
  18. Dokus

    !OPROEP!

    Een goede onderbouwing is gebaseerd op feiten. Een foute onderbouwing is doorgaans gebaseerd op onjuiste beweringen of denkbeelden.
  19. josimo

    Dagje Polderbaan (Schiphol)

    Geen foto's van Balkbrug?
  20. Gisteren
  21. Durashift

    !OPROEP!

    ===================================================== Mijn kijk op de zaak: Tja, volgens onderzoek is er niet heel veel last van cabotage in NL.. https://www.ttm.nl/nieuws/ilt-ook-lokale-cabotage-is-minimaal/90206/ Zeker gezien het voorbeeld in de reactie (lege auto een paar km. de grens over.. laden voor een binnenlandse rit) lijkt mij dat regeling wel veranderd of behouden kan worden? Mee eens. Misschien niet een volmaakte regeling.. maar helemaal niks hieromtrent regelen.. zet de deur wel open voor allerhande, goedkoop en flexibel, stuurvasthouders, denk ik. Nou, misschien is iets meer ruimte geven, qua rijtijden, voor de mensen op de lange baan wel nuttig. Differentiatie tussen nationaal en internationaal. Als ik e.e.a hier zo lees.. dan dus meer rijtijd voor de lange baan gaanders.. en voor de korte gaanders de pauze op 3x 15 minuten zetten ipv 15 + 30? Maar ja.. hoe scherm je zoiets af voor beide groepen zonder dat er van beide walletjes gegeten kan worden? Iets dergelijks (vergunningsplicht) is er toch al? Was laatst in het nieuws.. d8 ik.. pakketbezorgers werden op kosten gejaagd, was de boodschap. Ik weet niet of een dergelijke maatregel het doel doet behalen.. Okay, vooruit. Meer controles onderweg.. Hogere boetebedragen.. voor wie? Het bedrijf of ook de chauffeur? Veelal gaat de chauffeur in overtreding om de planning.. én daarmee de klant, uiteindelijk toch maar te helpen en tevreden te stellen.. .. vind ik. Dus, hogere boetebedragen voor het bedrijf.. niet voor de chauffeur.. tenzij deze er, aantoonbaar, op eigen houtje een potje van maakt.. ~~~~~~~~~~~~~~ Dit vind ik wel een hele mooie en is voor mij eigenlijk de kern: FNV wil in overleg met de leden en vraag eigenlijk aan de leden welke acties de FNV moet gaan doen.. Weet de FNV dat zelf niet? Worden er mogelijke actie scenario's aan de leden voorgelegd? Volgens mij kan dit juist prima op een digitale manier. Zijn daarvoor ledenvergaderingen nodig? Ja, misschien voor de mensen die niet zo handig met computers en internet zijn.. is dat zo'n grote groep? Door het digitaal te maken.. wordt wellicht een groter groep chauffeurs bereikt? In gevaar is een groot woord, denk ik. In verandering? Ja, dat zeker.. uiteindelijk zal de techniek van autonoom rijden, blokvorming, andere transport modaliteiten het werk voor de 'lange baan' minder maken en meer lokaal/regionaal gericht zijn.. denk ik. Zal nog wel een paar jaar duren.. maar toch... Of zo'n mobility package dan een heel grote bedreiging is.. ik weet het niet.. Op korte termijn misschien wel..
  22. Pierre

    Naar welke muziek luister je op dit moment?

    Godfather of reggae music Winston Rodney a.k.a. Burning Spear, met één van zijn beste concerten ever in Montreux 2001. Vanaf 32:19 ....kippevel, zo supervet.... https://www.youtube.com/watch?v=cjeW4lQnuJ0
  23. Pierre

    !OPROEP!

    Voor het zuipen en het vreten onderweg mankeert er in ieder geval niks aan, en voor de rest zal het me allemaal jeuken...
  24. andremast

    !OPROEP!

    Of dat een succes is moet nog blijken!!
  25. Leeuw

    Dagje Polderbaan (Schiphol)

    't Is alweer een maandje geleden, dat ik met de kleine een paar uurtjes aan het spotten ben geweest. Dit keer maar iets anders dan de saaie plaatjes van vliegtuigen schuin van voren... Deze Airbus A330 rijdt nog parallel aan de A5 en de spotters langs de Vijfhuizerweg wachten geduldig af: Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een vliegtuig komen: En weg is deze 737: Om 19.00 is het voor deze jonge spotter eigenlijk bedtijd, maar ja, zo'n Finnair Airbus naar Helsinki kun je natuurlijk niet laten lopen vliegen :
  26. ELZEN106

    wist je dat

    En omarmt hem na het lezen van dit forum.
  27. Fg2200

    Links is links, recht is rechts....???

    Veel plezier en veilige kilometers!
  1. Meer activiteit laden
×