Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Today
  2. De EU heeft meer veilige parkeerplaatsen voor vrachtwagens nodig, chauffeurs en vracht lopen gevaar GENEVE – Werkgevers, vakbonden en parkeerexploitanten dringen er bij de Europese Commissie op aan om de komende drie jaar een gerichte aanpak te handhaven voor het certificeren, upgraden, bouwen en financieren van veilige vrachtwagenparkeerplaatsen in de EU. In een gezamenlijke brief gericht aan EU-commissaris voor Transport, Adina Vălean , hebben de European Transport Workers’ Federation (EFT), de International Road Transport Union (IRU) en de European Secure Parking Organization (ESPORG) de Europese Commissie uitgenodigd om haar inspanningen samen voort te zetten in het financieren van veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens in Europa voor de periode 2025-2027. Het opzetten van een veilig parkeernetwerk is een strategische reactie op het aanpakken van het chauffeurstekort in de EU door het beroep aantrekkelijker en levensvatbaarder te maken voor huidige en potentiële chauffeurs. Veilig parkeren is essentieel om het welzijn van de chauffeurs te verbeteren en ervoor te zorgen dat ze over de ondersteuning en infrastructuur beschikken die nodig zijn om professioneel hun werk te kunnen doen. De drie organisaties pleiten voor het verder moderniseren en ontwikkelen van nieuwe, duurzamere en verbonden veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens, die zullen bijdragen aan de oprichting van een echt Europees netwerk. IRU EU Advocacy Director Raluca Marian zei: “Hoewel we blij zijn met de recente toewijzing van EU-financiering voor veilige vrachtwagenparkeerplaatsen, is er een aanzienlijke kans om dit netwerk in de hele EU uit te breiden.” “Het wegvervoer is de ruggengraat van de EU-industrieën. Het aantrekken en behouden van bekwame chauffeurs is van cruciaal belang voor de duurzaamheid en efficiëntie van de sector. Het garanderen van minimale veiligheids- en sanitaire normen op parkeerterreinen is van cruciaal belang voor de bescherming van de gezondheid en het welzijn van professionele chauffeurs, waardoor hun arbeidsomstandigheden worden verbeterd en het beroep aantrekkelijker wordt gemaakt.” “Wij dringen er bij de lidstaten, regionale en lokale autoriteiten op aan om prioriteit te geven aan de arbeidsomstandigheden van onze chauffeurs, evenals aan de veiligheid en beveiliging van de lading. We zijn optimistisch dat de volgende EU-commissaris voor Transport zal blijven voortbouwen op de krachtige steun van commissaris Vălean en onze inspanningen om deze essentiële faciliteiten te verbeteren verder zal opvoeren”, voegde ze eraan toe. Drik Penasse, algemeen directeur van ESPORG, zei: “Wij roepen de Europese Commissie op om haar cofinancieringsinspanningen voor veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens voort te zetten en om in samenwerking met de belangrijkste belanghebbenden uit de sector een visie voor de middellange en langere termijn te ontwikkelen.” “Deze inspanningen moeten gepaard gaan met de aanpassing van de subsidiabiliteitsregels, inclusief promotie- en trainingsprogramma’s, zodat alle belanghebbenden, met name kleinere investeerders, parkeerterreinen en geïnteresseerde wegvervoerbedrijven, kunnen profiteren van EU-financiering”, voegde hij eraan toe. ETF-hoofd Landtransport Cristina Tilling zei: “Veilige parkeerterreinen zijn uiterst belangrijk voor het welzijn van chauffeurs. Chauffeurs hebben voldoende rust nodig en voorzieningen voor effectief herstel, vooral gezien het heersende probleem van vermoeidheid van de bestuurder, dat een aanzienlijk risico voor de verkeersveiligheid met zich meebrengt.” “De inzet van de Europese Commissie voor een politieke langetermijnvisie op hoogwaardige veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens zal in grote mate bijdragen aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden en het garanderen van betere veiligheidsnormen”, voegde ze eraan toe. bron: Transport Online
  3. Schots en Scheef

    Vervaldatum

    Praktijk kun je gewoon zonder pas doen. Rijscholen zitten met code 95 vrij vol. Omdat de meesten nu nog ca 2 jaar hebben en er nu aan beginnen. Moet dat allemaal nog ff.
  4. de verantwoordelijkheid moet bij de mens zelf liggen. maar online veranderd de mens, makkelijker schrijven dan dat je normaal tegen iemand praat. maar op 1 of andere manier zien ze dit niet.... erg jammer...
  5. Het zal allemaal wel, mooie verhalen maar ik word er een beetje flauw van onderhand. Meer berichten om 'n ander af te zeiken dan serieuze berichten bij wijze van spreken en een eventueel geïnteresseerde is al lang afgehaakt. Iedereen wil dit forum in de benen houden maar wel met de zaag in de hand: hóe dan In vredesnaam?? Ik ben niet zo van 'straffen en verwijderen' en ga geen rechter spelen; als mensen niet op een normale manier met elkaar om kunnen gaan moet de stekker er misschien toch maar eens uit... Dit gaat helemaal nergens meer over.
  6. RobNiat

    Vervaldatum

    Niks met Digi-D. Je moet inloggen in het portaal van Kiwa. En daarin kun je ook pasfoto’s downloaden. Nadat ik een VPN heb geïnstalleerd kwam ik het systeem in. Maar het ding liep vast toen ik mijn huidige rijbewijsnummer invoerde. Morgen eerst maar wat digitale pasfoto’s laten maken. En dan probeer ik het nog eens. Misschien krijg ik alles voor elkaar. Dan kan ik ook cursussen boeken en een afspraak maken met een keuringsarts. Op zich kan ik alles redelijk plannen nu. Maar als je normaal toch werkt dan moet het toch knap waardeloos zijn om hier allemaal omheen te plannen. Alleen al om thuis te zijn om je nieuwe pas aan te pakken.
  7. IK heb op een ander forum (het caravanforum) een soortgelijke discussie over dit onderwerp, hoewel daar de klacht is dat vakantiegangers langs de autobahn wanhopig op zoek zijn naar parkeerplaatsen. Veel posters daar stellen, in hun naiviteit, dat deze vrachtwagens daar niet mogen staan, ze moeten in het hotel zegt men. Als ik dan vraag waar ze hun auto moeten laten weet men geen antwoord te verzinnen. Als ik dan zeg dat, wanneer die gasten hun auto langs de autobahn parkeren en een taxi bellen naar het hotel, ze weliswaar aan de wet hebben voldaan, maar daarmee het parkeerprobleem niet op gelost is. Ook de terugkeerplicht naar het thuisland lost niks op; bedrijven zullen voor bodemprijzen vracht richting het thuis land gaan zoeken terwijl anderen "verse " auto,s met chauffeurs tegen bodemprijzen weer richting de goederenstromen( west Europa )dus komen. DE maatregel is inderdaad bedacht door mensen die geen enkel zicht op vervoer en de behoeftes van de chauffeurs hebben. Je hoeft echt geen universitaire opleiding gehad te hebben om dit onder ogen te zien. DE controlerend Belgische en Deense ambtenaren doe slechts het werk hun opgedragen is. Zou men deze regels terugdraaien zoeken ze gewoon wat anders om te contoleren en geld te genereren voor hun land.
  8. In welke streek/stad/dialect ligt de oorsprong van deze uitspraak ???
  9. Hier leer je meer over onze mooie Nederlandse taal dan op school. Wat ik bedoel is dat, wanneer iemand een ander betiteld met de naam van het mannelijke geslachtdeel dat degene die dat doet bedoelt dat de ander een "lul"is. Hopelijk kun je mij vergeven, ik ben verre van een taalpurist.
  10. ayla

    Vervaldatum

    Het was ook maar een geintje Rob. Maar zoals jij het beschrijft is het wel een klote situatie. Enige wat ik zeggen kan, is dat de afgelopen 2 jaar er bij mij in de familie 3 passen zijn aangevraagd en allen zo rond een week al bezorgd. Die 4 weken is dan echt maximaal gezet en vast en zeker uit 'veiligheidsoverwegingen' vanuit een ministerie. Vanuit het buitenland aanvragen met een DigiD (daar ga ik vanuit dat je dat gebruikt), is mij tot nu toe ook nog niet gelukt (was enkel info betreffende de ziektekosten verzekering, dus niets ernstig). Groet Ron
  11. Nou ja, 'een Gerritje doen' is al jaren een veel gebezigde term onder de vaste bezoekers. Helaas is er blijkbaar wat onduidelijkheid ontstaan over de betekenis dat gezegde. Zo zou "Gerritje" synoniem staan voor de naam van het mannelijk geslachtsdeel. Dat is niet juist. Omdat we graag helder, duidelijk en transparant met elkaar communiceren op dit forum is de exacte uitleg nog een keer weergegeven. Dit om misverstanden naar elkaar te voorkomen.
  12. RobNiat

    Vervaldatum

    Niet helemaal juist Ron. Maar die datum van 10 mei is inderdaad niet geheel fictief… Ik heb eigenlijk nog pas gisteren besloten dat ik toch weer naar Nederland kom dit jaar. Zojuist dan ook een ticket geboekt voor de 1e mei. Nu kun je online een nieuwe pas aanvragen. Alleen lijkt dat vanuit het buitenland maar slecht te lukken. Ik ben tenminste nog niet erg succesvol. Een nieuwe pas kán tot vier weken duren. Vraag ik hem gelijk aan dan heb ik hem met een beetje pech pas eind mei. Tot die tijd kan ik maar weinig doen dus. Ik bedacht me dat ik misschien de hele week van 5 t/m 10 mei alvast wat zou kunnen hobbyen. Maar zo wordt dat maar een kort weekje… Ander probleem is dat ik nog moet bijscholen. Praktijk. Dus dat zal wel weer “het nieuwe rijden” worden. En ik gok dat ik dan ook een geldige pas nodig heb… Waarom niet eerder begonnen met aanvragen? Je kan drie maanden voordat de pas verloopt een nieuwe aanvragen! Ten eerste omdat ik nog niet zeker wist dat ik terug zou komen. En daarbij moet je een nieuwe pas persoonlijk in ontvangst nemen. En dat valt niet mee zolang ik nog hier ben. Mis je de deadline dan kun je opnieuw beginnen. Gelukkig zat het niet in de pen dat ik in Frankrijk verwacht wordt. Dat werk is over. Het bedrijf is verkocht. Ik ga wel iets vergelijkbaars doen. Maar zoals het er nu uitziet pas na een paar weken wachten en bankzitten… (het leven is een stuk makkelijker wanneer je netjes in de pas loopt, maar waag het niet om af te wijken van de norm. Dan loop je tegen alleen maar problemen aan)
  13. Ho even, mag ik hier een kleine nuance aanbrengen in jou uitleg m.b.t. "Een Gerritje doen"? Ik kan de link met de naam van het mannelijk geslachtsdeel namelijk niet maken of ergens terugvinden. Even zoeken op het internet levert een andere definitie zoals deze van de "Stichting Nederlandsche Letterkunde". Die luidt als volgt; Gerritje; zelfstandig naamw., mannelijk Afgeleid van; "een Gerritje doen" -uitspraak; Ge[rrit]jə -afbreekpatroon; Ger-rit-tje -verbuigingen; Gerritjes (meervoud) -synoniemen; huichelen, liegen, bedriegen Definitie; 'het doen van beweringen en uitspraken en deze later weerspreken, zich van de domme houden, zich in onschuld verhullen of op slinkse en achterbakse wijze ontkennen wanneer het tegendeel bewezen word, de beweringen of uitspraken op feitelijke onwaarheid berusten of op felle kritiek stuiten'. Gezegden (synoniem NL alg.); -"zijn keutel intrekken" -"mijn naam is Haas" -"ich habe es nicht gewußt" (D)
  14. ayla

    Vervaldatum

    Laat me raden, Rob; Je zit op het vliegveld van Bangkok, kijkt op je kaart en ziet de datum van 10 Mei 2024..... En dat terwil je op weg was naar Amsterdam, om dit weekend de boel op te pakken en naar FR te gaan voor de bergingscentrale en daar in FR een maand of wat te blijven? Groet Ron
  15. RobNiat

    Vervaldatum

    Ah. Dank je. Daar was ik al bang voor ja…
  16. HendrikJansen

    Vervaldatum

    Bron. https://fleetgo.nl/kb/tachograaf/algemeen/bestuurderskaart-aanvragen-incl-kosten/
  17. RobNiat

    Vervaldatum

    Waarschijnlijk is de vraag al eerder gesteld, maar ik kan hem zo snel niet vinden. Wanneer nu je pas verloopt op, ik noem maar iets, 10 mei. Betekent dat dan dan de pas nog werkt op de tiende, of verloopt die om 0.00u (UTC time) die dag? Dus is dan de 9e de laatste dag? Wie o wie kan me dat vertellen?
  18. europeaan

    Zekering

    Dat kabeltje is alleen voor de compressor, om die poppen op te blazen.( heeft men mij verteld)
  19. ayla

    Piet Breewel

    Zondagochtend overleden.
  20. ayla

    Zekering

    nou ja Europeaan, zijn die poppen met een kabeltje nog te krijgen? Ik dacht dat tegenwoordig alles op accu of batterijen was..... Groet Ron
  21. Gisteren
  22. Ach kijk, Die interpretaties ben je nu zelf aan het doen. Zeg dan gewoon dat je die keren geluk hebt gehad omdat ze het door de vingers zagen. Zo ben ik zelf ook regelmatig weg gekomen. Maar dat kan je een ander niet voorhouden want die heeft vaak minder geluk dan jij of ik .
  23. Typisch jij ; als je geen duidelijk uitleg kunt geven begin je altijd mensen te kleineren en te betittelen met de naam van het mannelijke geslachtsdeel.( een "Gerritje"zoals Pierre terecht opmerkt) Ik destijds in de discussie op een heel nette manie aan Tjitse van Rijssel de vraag gesteld waarom hij dit tot zijn speerpunt maakt, hij heeft me daarop nooit een bevredigend antwoord gegeven daarom stel ik nu nogmaals de vraag aan jou : wat denk je dat deze maatregel bijdraagt aan het sociale welzijn van de chauffeur en wat het bijdraagt aan de verkeersveiligheid? ( van de Belgische en Deense overheid weet ik het al : het brengt n.l. veel geld op voor de staatskas) En kom nu niet af dat jij vind dat "ze" uitgebuit" worden, want dat sommigen als paupers leefden( ja, want dat deden ze) kan men ook Met andere regels voorkomen. Ik vrees echter dat er buiten het volgende "Gerritje "aan mijn adres wel nooit een bevredigende uitleg van jou zal komen. Kom Ger, laat me wat weten, maar wél netjes blijven hé, laat zien dat je ook een opvoeding gehad hebt( doe ik ook altijd).
  24. Volgens de Wet Wegvervoer Goederen zoals al eerder geplaatst door roadtrain Al zegt Hendrik dat die wetten niet gelden, maar die heeft vaker eigen interpretaties. Ben ook wel eens aangehouden met 52900 en gewoon door zonder PV, met één traileras van iets meer dan 11ton.
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden