Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Today
  2. Lijkt wel herfst in ibbenburen
  3. Deze "oplossing"vluchtstroken afsluiten lijkt beetje op 'illegalen/insluipers problematiek bij calais.men sluit de parkeerplaatsen af ,dan kan men daar niet meer insluipen🤔. Daar los je het probleem niet mee op je verschuift het alleen maar.
  4. Gisteren
  5. Waar ik vandaag m'n halfuurtje pakte reed er net één weg, en toen ik weer ging kwam er achter mij gelijk ook weer één staan. Tussen 3 auto's was de P nog geen minuut onbezet, dus het is onmogelijk te weten hoe de situatie zelfs een minuut eerder op die parkeerplaats was!
  6. Dat denk ik wel. Het transito -en uitgaand verkeer in Duitsland staat ook stil met zo'n feestdag, waar dan ook. En ook daar is het aanbod aan zwaar verkeer veel groter dan men op de parkeerplaatsen kwijt kan. Er zijn genoeg voorbeelden van, en dan hoeft het niet eens specifiek om een rijverbod te gaan. Volle pechstroken is daar dagelijkse kost, op iedere parkeerplaats langs iedere autobahn. Hier -waar nu deze discussie over gaat- word een probleem gecreëerd of het probleem nóg groter gemaakt dan het is. Terwijl men hier in Nederland al jaren bekend is met de volle vluchtstroken vanwege een rijverbod en er verders ook amper iets aan doet.
  7. Die duitser heeft geen probleem. Die zadelt zijn buren op met een probleem.
  8. Wat voor non-info haal je hier nu bij? Kun je mij ergens citeren waar ik dit gezegd heb. In dit topic of elders? Ach, misschien stond die parking vol toen hij daar aankwam en kon niet anders dan een stukje verderop op de vluchtstrook gaan staan. Toen jij daar langskwam was er tevoren misschien nèt een auto van die parkeerplaats vertrokken, weet jij veel. Die chauffeur zal daar niet zomaar gaan staan, denk je zelf van wel?
  9. Dus Nederland mag het probleem van de Duitser oplossen?? Dat er een parkeerprobleem is weet ik ook best wel. Maar al die buitenlandse chauffeurs die volgens jou net zo goed zijn als wij mogen dan ook eens beter vooruitkijken met wat ze gaan doen dus niet klakkeloos doorrijden en dan op de vluchtstrook of pechplaats of in/uitvoegers van tankstations/parkings te stranden. Ben zelf vorige week toevallig ook 3 keer op die A73 geweest en net voorbij een parking waar ruimte was stond er gewoon een te pauzeren op de vluchtstrook. Nou toppertje hoor🤪
  10. Dat staat er niet, maar als men spullen dichter bij huis zou kopen scheelt dat heel veel transport. Waarom is dat gezeik? Als er wat moet worden gedaan aan de lokale economie dan helpt het ook niet om het geld in een ander land uit te geven. Ik snap ook wel de andere kant, veel goederen geproduceerd in Nederland zijn gewoon te duur om hier te verkopen. Vreemde reactie, iemand zegt dat de veroorzaker van het probleem het moet oplossen en dan is hij gelijk bekrompen. Het is niet de Nederlandse overheid die zegt dat mensen maar vroeger moeten gaan rijden om bij de grens te gaan staan wachten tot men weer mag rijden. Het is ook niet de Nederlandse overheid die vrachtauto's ergens naartoe stuurt om daar dagen te blijven wachten. En als de Nederlandse overheid dit wel doet dan hebben zij ook parkeerplaats ervoor georganiseerd.
  11. Denk je nu echt dat er ergens één land in Europa is dat voor die 3-4 dagen per jaar dat er een rijverbod geld, speciaal grote parkings aan gaat leggen om het vrachtverkeer kwijt te kunnen? Nee. En dat is ook helemaal de discussie niet. De Nederlandse instanties (Rijkswaterstaat, IL&T etc.) zijn al sinds jaar en dag bekend met het feit dat tijdens een buitenlandse feestdag met een rijverbod, de toestroom aan vrachtverkeer wat niet verder mag de spuigaten uitloopt. Waar men heel goed weet hoe nijpend de situatie is omtrent het parkeren richting de grens met een rijverbod en in plaats dat men een gedegen oplossing biedt, sluit men nu gemakshalve ook de vluchtstrook waar al die eerdere jaren de vrachtwagens gewoon konden parkeren tot het rijverbod werd opgeheven. Je redenering is van dezelfde soort simpele bekrompenheid als die eerdere posting van je, je hebt duidelijk nooit iets met dit soort zaken te maken.
  12. Dus in ieder dorp of stad maar een eigen betonplaten fabriek dan ? Denk je dat dat de oplossing is ? Hetzelfde gez**k als wat je de geitenwollensokken federatie jaren geleden hoorde over levensmiddelen die heel Europa overgingen, gingen ze het aantal kilometers bereken wat nodig was om de afzonderlijk afgelegde afstanden te berekenen om een toetje bij de mensen thuis te krijgen.
  13. Je zal altijd parkeerterreinen moeten houden voor dit soort gevallen, ik doel meer op de bedrijven die makkelijk zeggen: "rij maar in de richting van en dan hoor je later wel" Zoals bijvoorbeeld bij Schiphol, daar staan auto's dagen te wachten op een lading. Hiervan kan de overheid gewoon eisen dat men bijv. maar 12h op een parking mag staan en daarna niet binnen 12h op een parking binnen een bepaalde straal bijv. 50km. Maar ook bij de grenzen kan het een stuk rustiger als bedrijven anders gaan werken, niet op zondagochtend chauffeurs laten vertrekken maar op een tijd zodat men gewoon kan doorrijden als er een rijverbod geldt. En ook hier eenzelfde regel als hierboven, max 12h op een parking en daarna niet binnen 12h op een parking binnen een bepaalde straal bijv. 50km. Bijna alle producten die verder weg worden gehaald/gebracht dan eigenlijk nodig is. Betonplaten hier uit Lelystad bijv gaan helemaal naar Venlo terwijl hier wordt gebouwd met dezelfde betonplaten uit Zuid-Duitsland. Maar als je sec gaat kijken betalen de kopers van die producten al in de prijs van het product. Die vergelijking gaat niet op, transport en lesgeven zijn 2 hele andere dingen. Maar na een dag met nieuwe leerlingen stop ik wel vroeger, dat is slopend. Wel een drogreden zeg, jij beslist wel of de overheid(dus de burger) moet mee betalen aan dat jij meer kan werken. En ik mag dan niet redeneren dat de burger niet wil mee betalen en dat dat dan misschien het gevolg is? En nogmaals, voor de producten wordt een prijs betaald waar het tansport in is verwerkt ook als ze iets langer onderweg zijn. Laten we eerst maar eens beginnen om de wegenbelasting niet in de algemene middelen te gooien. Maar ook de maatregelen die ik bovenin het bericht noemde. Al deze dingen kloppen inderdaad, maar jij ziet dus liever dat de mensen door de straten schuimen mensen lastigvallen, stelen/beroven of lichamelijk aanvallen omdat ze niets hebben. Niemand denkt na dat als er een miljoen wordt gestuurd en dat misschien 1000 mensen weerhoud om naar Nederland te komen dat dat meer dan dat miljoen aan kosten scheelt? En dan de grootste onzin "het laatste kabinet", dat laatste kabinet heeft de grootste klappen gekregen sinds 1970. Een coronacrisis, rechtsspraak over een wet aangenomen jaren voordat dit kabinet aantrad, inderdaad de toestroom van asielzoekers wat mogelijk is gemaakt door wetgeving ook weer lang voordat dit kabinet aantrad. Het wijzen van een vinger is makkelijk maar bedenk dat er dan altijd vingers terugwijzen, want wees eens allemaal eerlijk. Wie heeft er in het verleden altijd gelezen wat er in een verkiezingsprogramma stond? Of is er gestemd op mensen die harder riepen dat het anders moest en was het een proteststem? Oh en voor mensen met tijd over, zoek eens op wie er allemaal het klimaatakkoord hebben getekend. Daar staan een paar harde schreeuwers in die nu tegen zijn terwijl er toen al werd gewaarschuwd of het haalbaar zou zijn.
  14. Of het land creëert zelf grote parkeerterreinen aan de grens om op te vangen Ipv het buurland er mee op te zadelen….
  15. Dat hoeven ze ook niet. Maar als op meer dan 50 km vóór dat laatste plekje aan de grens alles al volstaat, waar moeten ze dan parkeren? Daarnaast; het aanbod aan vrachtverkeer van en naar oost-Europa wat door Duitsland heen moet is en ergens strand vanwege dat rijverbod is nu eenmaal veel te groot om alles op die paar parkeerplaatsen op de route naar Duitsland weg te zetten. De enige oplossing is het opheffen van die rijverboden, niets anders.
  16. Afgelopen week
  17. Ze hoeven niet persè door te rijden tot het laatste plekje vóór de grens. Als je gokt en het lukt niet: de mazzel en stuur ze maar door Duitsland in. De volgende keer stoppen ze wel ergens anders.
  18. Staan weinig NL chauffeurs op die vluchtstrook,en waar de rest geladen heeft of vandaan komt is ook verschillend. Misschien eens nadenken over het fenomeen' rijverbod' is niet echt meer van deze tijd lijkt mij.
  19. Het eigen volk loopt naar de voedselbank, het vorige kabinet heeft Nederland naar de rand van de afgrond gedirigeerd maar ondanks dat worden er miljarden per jaar door de overheid over de balk gegooid aan o.a. steun voor Oekraïne, aan opvang van goudzoekers uit alle delen van de wereld en tal van andere kansloze projecten. Alsof het niks is, en waar helemaal niemand om gevraagd heeft of op zit te wachten maar wat ons gewoon ongevraagd door de neus wordt geboord. En dan vraag jij je af waarom er belastinggeld geïnvesteerd zou moeten worden voor uitbreiding en/of aanpassing van het Nederlandse wegennet wanneer niet iedere ingezetene van Nederland daar mogelijk profijt van zou hebben... Het demissionaire kabinet trekt miljarden extra uit voor steun aan Oekraïne (klik>>>) Kosten opvang Oekraïners: 2,3 miljard (klik>>>) Uitgaven asielopvang structureel te laag begroot (klik>>>)
  20. Maakt niet uit welk land. Gaat niet perse om NL
  21. Hoe bedoel je ? als Nederland een Mautsysteem zoals in België of Duitsland zou invoeren ?
  22. De A 4 bij Den Hoorn moet je , als je richting zuid gaat, wel op tijd zijn dan; die parking ligt op de afslag en daar sta je 'savonds op de vluchtstrook aan te schuiven in de file .
  23. Ik wil nog wel eens zien waar het meeste geld van de maut daadwerkelijk naartoe gaat.
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden