Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Today
  2. Nee die stond ervoor rob,ik had daar een paar minuten eerder gelopen. Hekken omgewaaid,je kunt jezelf lelijk bezeren als je er net loopt.
  3. Ik vermoed een windvlaag.
  4. Ik kan het maar slecht zien André. Maar is die van Kraftverkehr Nagel over de afzetting gereden? Zie ik dat goed?
  5. 10 processen verbaal voor het niet naleven van de cabotage regels. Zijn er ook cijfers over hoeveel vervoerders zich met cabotage bezighouden en hoe die 10 in verhouding tot het totaal staan. Zijn er ook cijfers bekent over de resultaten in de andere EU landen? En 10 P.V.' s over het verblijf in de cabine valt ook wel mee, toch ? Mijn mening over deze regel is algemeen bekent hier en zal ik even niet herhalen.
  6. Iemand ervaring? wil weten of het mogelijk is om tijdens de rit “uit te zoomen” zodat je permanent de hele route in beeld krijgt.
  7. U moet 'veilig'tussen hekken en betonnenrand lopen ivm verkeer!!! Gellukig liep er net niemand tijdens buitje 🙄
  8. Gisteren
  9. Inspectie constateert 39 overtredingen tijdens Europese controleweek op cabotage DEN HAAG – In de week van 2 tot en met 5 april nam de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) deel aan de Europese controleweek op cabotage. Cabotage is het vervoer van goederen over de weg binnen een land voor rekening van buitenlandse vervoerders. De ILT controleerde in Bodegraven, Geldrop, Moerdijk, Venlo, Zwolle en op de Maasvlakte. In totaal zijn 120 controles verricht en 39 overtredingen geconstateerd. De meeste overtredingen werden vastgesteld in Bodegraven, Geldrop en op de Maasvlakte. Eerlijke transportmarkt Naast cabotage controleerde de ILT ook op onder andere rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid en code 95. Op sommige locaties was de Nederlandse Arbeidsinspectie aanwezig om meer inzicht te krijgen in de naleving van de detacheringsrichtlijn, waarvoor de Arbeidsinspectie toezichthouder is. De regels voor cabotage, rij- en rusttijden, ketenaansprakelijkheid, code 95 en detachering zijn gericht op een eerlijke transportmarkt, het verbeteren van de concurrentieverhoudingen en de verkeersveiligheid en de sociale bescherming van de chauffeur. Overtredingen In de controleweek heeft de ILT de volgende maatregelen opgelegd: tien processen-verbaal voor illegale cabotage; tien boeterapporten voor het houden van de normale wekelijkse rust in de cabine. Dit is niet toegestaan; de werkgever moet zorgen voor accommodatie of dat een chauffeur kan terugkeren naar zijn standplaats; twee processen-verbaal vanwege het ontbreken van een bestuurdersattest. Dit attest bewijst dat een niet-EU chauffeur in dienst is bij een Nederlandse transportonderneming en dat de Nederlandse arbeidsvoorwaarden worden gehanteerd; vijf boeterapporten voor verkeerde bediening van de tachograaf, waardoor de rij- en rusttijden onjuist werden geregistreerd; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de code 95. Deze code op het rijbewijs toont de vakbekwaamheid van een chauffeur aan; één proces-verbaal vanwege het ontbreken van de vereiste stootbalk. Bij een afzetcontainer is een stootbalk verplicht als de container meer dan 60 cm van de achterzijde en meer dan 55 centimeter boven het wegdek uitsteekt. Dit is om te voorkomen dat een auto bij een aanrijding onder de container terechtkomt; één proces-verbaal omdat de bestuurder niet in loondienst was; één waarschuwing voor het niet kunnen tonen van de vervoersvergunning. Deze is alsnog ter plaatse gebracht en aan de ILT getoond; acht waarschuwingen voor kleine overtredingen met betrekking tot de rij en-rusttijden en de bediening van de tachograaf. Zoals bijvoorbeeld het niet vastleggen van begin- en eindland en grenspassages. Toezicht ILT De ILT zet zich in voor veilig, eerlijk en duurzaam beroepsgoederenvervoer. Ongelukken in het wegtransport kunnen ontstaan door oververmoeidheid en gebrekkige opleiding van chauffeurs, technische gebreken aan voertuigen of verkeerde belading. Het niet naleven van de regels voor de rij- en rusttijden, belading, vergunningseis of cabotage leidt tot onveiligheid en oneerlijke concurrentieverhoudingen tussen transporteurs. Bovendien kan het niet-naleven van de regels de luchtkwaliteit verminderen en schade aan het wegennet veroorzaken. Handhavers in Europa werken samen De Europese controleweek op cabotage was georganiseerd door de Euro Controle Route (ECR). Binnen de ECR werken de handhavende instanties van EU-lidstaten samen aan een veilige, eerlijke, sociale en duurzame wegtransportsector. Dat doen zij onder andere door harmonisering van de handhaving, kennisdeling, informatie-uitwisseling, training en opleiding en diverse gezamenlijke controles. bron: Transport Online
  10. het nieuwe 'red light district'.... Groet Ron
  11. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was dat toen alleen nog maar een plan van de USA.
  12. Nou in Duitsland , parkeert men gewoon de caravan op parkeerplaatsen soms wel meer dan 10! , en die staan daar net zo lang tot men weer op vakantie gaat , onvoorstelbaar .
  13. Mensen zetten een ding op hun hoofd om beter te zien. Paarden krijgen een ding op hun hoofd om maar één richting te zien. Er zijn mensen bij wie ik twijfel wat ze op hun hoofd hebben.
  14. Tsjah, vroeger was daar ook geen woestijn, die is gekomen door menselijke invloeden (wan-invloeden). Dus misschien moeten we het zien als reversed damage-control...... Ik beschouw het nog steeds als iets plaatselijks. En daarbij, er zijn zoveel zaken die onnatuurlijk zijn in ons dagelijks leven, zo ongeveer alles wat na het leven in grotten en rondrennen in berenvellen is gekomen..... En ja, onze lieve heer......die maakt wel meer beslissingen die wij als stervelingen niet begrijpen. Misschien wat vaker in het godshuis verschijnen? Of onze talen bijspijkeren, zodat we de beste god kunnen vragen om een verduidelijking van zijn keuze's? Er zullen best wel goede en negatieve gevolgen aan die chemicalien zitten. Er zullen ook wel geleerden zijn die deze gevolgen kunnen voorspellen, ik ken ze in ieder geval niet. Ik kan eventueel eens aan m'n buurman vragen (als ie terug is van vakantie). Groet Ron
  15. Daar houden ze zich hier in Thailand ook al zomaar 65 jaar mee bezig. Er bestaat zelfs iets als een “Department of Royal Rainmaking”, opgezet door de overleden Koning Bhumibol eind jaren vijftig. Niks nieuws dus. https://www.huahintoday.com/hua-hin-news/rainmaking-operations-in-prachuap-khiri-khan-province-including-hua-hin/
  16. Afgelopen week
  17. Ik wens je veel succes bij een controle waaruit blijkt dat je op je drie trailer assen 10 procent te zwaar bent. Je mag dan totaal nog geen vijf procent te zwaar zijn maar je mag dan wel je kraantje starten en je knipje trekken. Welterusten🙋‍♂️
  18. Ben jij op elke as evenveel te zwaar dan? Bij een luchtgeveerde oplegger zullen de aslasten dicht bij elkaar liggen, maar bij de trekker en zeker bij een combi kunnen er grote verschillen in de (over)belading van de assen zitten. Ik weet niet of het bij trucks ook voorkomt, maar bij personenwagens is het maximum gewicht niet altijd hetzelfde als de voor-en achteras opgeteld. Als m'n drie trailerassen 10% overbeladen zijn kan het totaalgewicht soms minder dan 5% te zwaar zijn, dus slaap ze 😉
  19. Klipt, die van vorige week was een schrootboer. Persoonlijk vind ik het kansloos, rij lekker om. De Nederlandse chauffeur word per uur betaald dus waar maak je je druk om. Of zijn het allemaal eigenrijders die er te zwaar overheen gaan?
  20. Was het maar waar dat het alleen buitenlanders waren die de borden niet zouden begrijpen.
  21. Maar vrijwel de meesten kunnen niet zover lopen aan 1 stuk🤣
  22. 🤔😀😀Met niet zo ver..... 😁 Even een mentale notitie, ga nooit in discussie met een chauffeur.... 😋
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden