Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Today
  2. corydon

    Trucks trucks trucks.

    Die drie assers zie meer en meer. Hier.... Deze ook.... En waar ik woon is er ook een trucking company.... Hij kan geen personeel houden. Ik ken een vrouwke die daar op kantoor gewerkt heeft.
  3. corydon

    Trucks trucks trucks.

    In een bocht trekken ze de assen op. Soms zijn ze meesturend .
  4. Ik zal niet in herhaling proberen te vallen... Dat T.v.R.- verhaal zit jou hoog schijnbaar, hoe lang is dat onderhand geleden? Zover ik weet heeft noch die man noch zijn werkgever iets met dit forum uit te staan; dat antwoord ga je hier nooit krijgen.
  5. EJD

    Jadran Svestka

    Uit de krant van vandaag: Bizarre wending moordzaak Nederlander op Filipijnen: ’Verdachte vermoordt vermeende handlanger’ MARCEL VINK Aangepast: 6 min geleden49 min geledenin BINNENLAND 0 PADRE BURGOS - De moordzaak op de Filipijnen rond de 61-jarige Nederlander Jadran Svestka heeft na ruim drie jaar een bizarre wending gekregen. De hoofdverdachte heeft volgens de lokale politie inmiddels zijn handlanger om het leven gebracht, en mogelijk nóg meer moorden gepleegd. Een seriemoordenaar lijkt Jadran fataal geworden. De angst in de regio is groot. De Nederlander Jadran Svestka werd ruim drie jaar geleden op de Filipijnen vermoord. De verdachte van dit misdrijf lijkt nu ook zijn handlanger te hebben omgebracht. Dat blijkt uit documenten opgesteld door de leider van het onderzoek, in het bezit van De Telegraaf, dat de zaak al jaren op de voet volgt. Cita Mulder, een nicht van het slachtoffer, reageert geschrokken op de ontwikkeling, maar zegt ook opgelucht te zijn dat er eindelijk schot in de zaak lijkt. „Het is een vreselijke zaak. Ik hoop dat de dader snel wordt gepakt.” „De hoofdverdachte, het meesterbrein, is iemand die zeer nauw was verbonden aan Jadran Svestka”, meldt de hoofdonderzoeker die verantwoordelijk is voor de moordzaak van onze landgenoot. „Een andere verdachte van dit misdrijf heeft hij inmiddels vermoord, denken we. Hij bedreigt bovendien onze getuigen.” De hoofdverdachte bleef lange tijd op vrije voeten omdat er nog geen arrestatiebevel was uitgevaardigd. Gehavende lichaam Svestka - geboren en opgegroeid in het Noord-Hollandse Krommenie - kwam begin 2021 op het Filipijnse eiland Leyte om het leven. Zijn gehavende lichaam werd gevonden, bedekt onder bananenbladeren. Het was lang een mysterie wat hem was overkomen. BEKIJK OOK: Mysterieuze dood Nederlander op Filipijnen: ’Vermoord door buur’ De hoofdonderzoeker meldt dat het onderzoek na drie jaar desondanks in een stroomversnelling is gekomen. „We hebben het geluk dat dankzij onze inspanningen personen toch bereid zijn gevonden te getuigen in de zaak.” Er zijn in totaal zeker vier verdachten, blijkt uit de documentatie. Drie van hen hebben de hoofdverdachte geholpen. Tekst gaat verder onder de foto © FACEBOOK Jadran Svestka zamelde tijdens de coronapandemie geld in om eten te kunnen kopen voor de allerarmsten op de Filipijnen. Cruciaal is een getuige die heeft gezien wat er is gebeurd. Hij beweert tegenover De Telegraaf doodsbang te zijn. „De verdachte wil dat ik mijn mond houd over de zaak. Daarom ben ik bang. Het bezorgt me zoveel stress dat ik ook niet kan werken.” Veilig Op 9 mei zal de ooggetuige, zo belooft hij ondanks de dreiging, tegen hem verklaren. De hoofdonderzoeker belooft eveneens alles te zullen doen om de verdachte achter de tralies te krijgen. „De verdachte is een bekende crimineel. We werken hard aan de zaak, omdat we willen dat buitenlanders veilig zijn op Leyte. We willen gerechtigheid voor het slachtoffer.” Jadran woonde al langere tijd in Padre Burgos, waar hij voor 20.000 euro een huisje had gekocht. Dat geld had hij onder andere bij elkaar gekregen door zijn vrachtwagen te verkopen. Onze landgenoot reed veel in zijn truck, de hele wereld over. Opvallend is dat hoofdverdachte Armando T. - die meestal ’Jojo’ wordt genoemd, kaal is en een zwart baardje heeft - een fascinatie heeft voor vrachtwagens, zo is op zijn sociale media te zien. Alles wijst erop dat de Noord-Hollander ruim drie jaar geleden op brute wijze is vermoord. Het lokale autopsierapport meldt als doodsoorzaak een diepe steekwond tussen zijn achterhoofd en nek. Het lichaam van Svestka, op latere leeftijd verhuisd naar het Gelderse Millingen aan de Rijn, werd gevonden door een dorpsgenoot. Hij is op de Filipijnen begraven. Veel geld Mogelijk dacht de moordenaar dat de Nederlander over veel geld beschikte. Dorpelingen op het eiland Leyte zeggen de moordenaar te kennen. „Een man die jaren in de gevangenis heeft gezeten”, vertelt een andere dorpeling, die niet bij naam wil worden genoemd uit angst voor represailles. Een andere inwoner zegt kapot te zijn van het drama. „Jadran was een goed en bescheiden mens. Iemand die met weinig tevreden was. Hoewel hij geen Filipijn was, hielp hij de bevolking hier tijdens de coronapandemie door geld in te zamelen. Daarvan kocht hij eten voor de mensen die dat het hardst nodig hadden. Ik zal voor hem bidden.” Tekst gaat verder onder de foto © FACEBOOK De in 2021 omgebrachte Nederlander is op de Filipijnen begraven. Jadran Svestka, die een Kroatische vader had, werkte in het verleden als (oorlogs)verslaggever. In 1994 kwam hij zelf in het nieuws nadat hij een week werd vastgezet in een gevangenenkamp op de Balkan, ten tijde van de Bosnische burgeroorlog, toen hij daar als jonge verslaggever, begin dertig, aan het werk was en meereisde met een hulpkonvooi uit Nederland en Duitsland. Kort erop was hij ineens onbereikbaar en gaf familie hem als vermist op. Enkele dagen later bleek dat de Kroatische militie hem had gearresteerd en overgebracht naar een kamp in Ljubuski, aan de westoever van de rivier de Neretva. Hij kwam uiteindelijk weer vrij. Vervolgens reisde hij de hele wereld over, tot hij op de Zuidoost-Aziatische eilandengroep zijn rust leek te hebben gevonden. Bijstand Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat in een reactie weten dat er consulaire bijstand aan nabestaanden is verleend. „Over hoe die bijstand eruitziet kunnen we geen mededelingen doen”, meldt een woordvoerder. Hij voegt toe dat Nederland geen rol heeft bij de inhoud van het onderzoek ’omdat er geen opsporingsbevoegdheden in het buitenland zijn’.
  6. Dan is het voortbestaan van dit forum misschien gewaarborgd, of denk je dat je met het "wie kwam ik tegen? "of het "waar sta je vanavond? topic veel leden vast houdt hier??
  7. IK vlieg niemand in de haren hoor Pierre, ik niet. Ik sta gewoon achter mijn mening, en die mening wil ik best aanpassen, maar kom dan wel met overtuigende argumenten, zoals ik reeds vroeg aan T.v.R. maar die nooit kreeg.
  8. Het is en blijft wel vermakelijk om te zien hoe twee pensionado's elkaar na zoveel jaren nog steeds in de haren vliegen. Mij werd altijd verteld dat je steeds rustiger en gemakkelijker wordt, hoe ouder je bent. Nou, dat belooft nog wat voor de toekomst..
  9. Daar is juist het hele gezeik mee begonnen: iemand geeft hier een stelling en een ander reageert daar op, wat de eerste niet aanstaat. Wat je dan gaat krijgen is dat., wanneer men zwijgt er slechts één "waarheid " word gesproken, n.l. de " waarheid" van degene die er het eerste mee komt. Bij ons noemt men dat "de kop in het zand steken" Dat gebeurt ook bij veel wetgevingen, bij "onzwe"561/2006, maar ook bij de boeren; Brussel bedenkt wat en hele groepen mensen zijn het er niet mee eens, en voor je het weet staat het hele land vol met trekkers. IK ben maar een heel klein mannetje hoor , dat hierop dit forum( en op nog wat plaatsen) gewoon voor mijn mening uitkomt en mijn bezwaren tegen de regels hier uit, Een ieder is vrij om mij te wijzen op eventuele fouten waarmee ik mijn mening gevormd heb, Maar niet met kulargumenten, ik heb p.s.v.r meer dan 50 jaar ervaring als buitenlandchauffeur en weet zo een beetje waar ik overpraat. ( ik zeg dus uitdrukkelijk niet dat de regels moeten verdwijnen, regels moeten er zijn , maar als een regel niet voldoet moet hij verdwijnen, anders krijg je hetzelfde gezeik als met de "toeslagen affaire") Dus als de gelegenheid zich voor doet roer ik de trom (helaas voor Ger) ik ben al n paar jaar met pensioen en heb wat tijd over om hier achter mijn computer, net als Don Quichotte, mijn "strijd" te voeren. ( maar wél op een nette manier, zonder denigrerende of beledigende teksten)
  10. "Ja maar hij..." Vingerwijzen is makkelijk, zich achter 'n ander verschuilen ook. Men kan ook lezen en het daar bij laten; wetende dat e.e.a. van kwaad tot erger gaat.
  11. Gisteren
  12. RobNiat

    Vervaldatum

    Klopt. Ik heb er gisteren een mailtje aan gewaagd en daar kreeg ik al vlot antwoord op (kudo’s aan Van Buuren uit Pijnacker) Ik hoef inderdaad geen geldige pas in de tachograaf te steken met een cursusdag.
  13. Word het niet eens tijd voor de Pearle Steenhaas?
  14. IK zeik niemand af hoor, ik reageerde op het topic wat Pierre gestart heeft en maakte daar de opmerking bij dat ik mijn mening over dat onderwerp ( de 45 urige rust in de cabine) intussen wel bekend is en ik dat niet hoef te herhalen. En toen is het afzeiken begonnen, maar niet door mij, ik heb geprobeerd om de afzeiker op een zo net mogelijke manier van repliek te dienen. Toch mijn goed recht dacht ik, en wie de bal kaatst kan hem terug verwachten
  15. De EU heeft meer veilige parkeerplaatsen voor vrachtwagens nodig, chauffeurs en vracht lopen gevaar GENEVE – Werkgevers, vakbonden en parkeerexploitanten dringen er bij de Europese Commissie op aan om de komende drie jaar een gerichte aanpak te handhaven voor het certificeren, upgraden, bouwen en financieren van veilige vrachtwagenparkeerplaatsen in de EU. In een gezamenlijke brief gericht aan EU-commissaris voor Transport, Adina Vălean , hebben de European Transport Workers’ Federation (EFT), de International Road Transport Union (IRU) en de European Secure Parking Organization (ESPORG) de Europese Commissie uitgenodigd om haar inspanningen samen voort te zetten in het financieren van veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens in Europa voor de periode 2025-2027. Het opzetten van een veilig parkeernetwerk is een strategische reactie op het aanpakken van het chauffeurstekort in de EU door het beroep aantrekkelijker en levensvatbaarder te maken voor huidige en potentiële chauffeurs. Veilig parkeren is essentieel om het welzijn van de chauffeurs te verbeteren en ervoor te zorgen dat ze over de ondersteuning en infrastructuur beschikken die nodig zijn om professioneel hun werk te kunnen doen. De drie organisaties pleiten voor het verder moderniseren en ontwikkelen van nieuwe, duurzamere en verbonden veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens, die zullen bijdragen aan de oprichting van een echt Europees netwerk. IRU EU Advocacy Director Raluca Marian zei: “Hoewel we blij zijn met de recente toewijzing van EU-financiering voor veilige vrachtwagenparkeerplaatsen, is er een aanzienlijke kans om dit netwerk in de hele EU uit te breiden.” “Het wegvervoer is de ruggengraat van de EU-industrieën. Het aantrekken en behouden van bekwame chauffeurs is van cruciaal belang voor de duurzaamheid en efficiëntie van de sector. Het garanderen van minimale veiligheids- en sanitaire normen op parkeerterreinen is van cruciaal belang voor de bescherming van de gezondheid en het welzijn van professionele chauffeurs, waardoor hun arbeidsomstandigheden worden verbeterd en het beroep aantrekkelijker wordt gemaakt.” “Wij dringen er bij de lidstaten, regionale en lokale autoriteiten op aan om prioriteit te geven aan de arbeidsomstandigheden van onze chauffeurs, evenals aan de veiligheid en beveiliging van de lading. We zijn optimistisch dat de volgende EU-commissaris voor Transport zal blijven voortbouwen op de krachtige steun van commissaris Vălean en onze inspanningen om deze essentiële faciliteiten te verbeteren verder zal opvoeren”, voegde ze eraan toe. Drik Penasse, algemeen directeur van ESPORG, zei: “Wij roepen de Europese Commissie op om haar cofinancieringsinspanningen voor veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens voort te zetten en om in samenwerking met de belangrijkste belanghebbenden uit de sector een visie voor de middellange en langere termijn te ontwikkelen.” “Deze inspanningen moeten gepaard gaan met de aanpassing van de subsidiabiliteitsregels, inclusief promotie- en trainingsprogramma’s, zodat alle belanghebbenden, met name kleinere investeerders, parkeerterreinen en geïnteresseerde wegvervoerbedrijven, kunnen profiteren van EU-financiering”, voegde hij eraan toe. ETF-hoofd Landtransport Cristina Tilling zei: “Veilige parkeerterreinen zijn uiterst belangrijk voor het welzijn van chauffeurs. Chauffeurs hebben voldoende rust nodig en voorzieningen voor effectief herstel, vooral gezien het heersende probleem van vermoeidheid van de bestuurder, dat een aanzienlijk risico voor de verkeersveiligheid met zich meebrengt.” “De inzet van de Europese Commissie voor een politieke langetermijnvisie op hoogwaardige veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens zal in grote mate bijdragen aan het verbeteren van de arbeidsomstandigheden en het garanderen van betere veiligheidsnormen”, voegde ze eraan toe. bron: Transport Online
  16. Schots en Scheef

    Vervaldatum

    Praktijk kun je gewoon zonder pas doen. Rijscholen zitten met code 95 vrij vol. Omdat de meesten nu nog ca 2 jaar hebben en er nu aan beginnen. Moet dat allemaal nog ff.
  17. de verantwoordelijkheid moet bij de mens zelf liggen. maar online veranderd de mens, makkelijker schrijven dan dat je normaal tegen iemand praat. maar op 1 of andere manier zien ze dit niet.... erg jammer...
  18. Het zal allemaal wel, mooie verhalen maar ik word er een beetje flauw van onderhand. Meer berichten om 'n ander af te zeiken dan serieuze berichten bij wijze van spreken en een eventueel geïnteresseerde is al lang afgehaakt. Iedereen wil dit forum in de benen houden maar wel met de zaag in de hand: hóe dan In vredesnaam?? Ik ben niet zo van 'straffen en verwijderen' en ga geen rechter spelen; als mensen niet op een normale manier met elkaar om kunnen gaan moet de stekker er misschien toch maar eens uit... Dit gaat helemaal nergens meer over.
  19. RobNiat

    Vervaldatum

    Niks met Digi-D. Je moet inloggen in het portaal van Kiwa. En daarin kun je ook pasfoto’s downloaden. Nadat ik een VPN heb geïnstalleerd kwam ik het systeem in. Maar het ding liep vast toen ik mijn huidige rijbewijsnummer invoerde. Morgen eerst maar wat digitale pasfoto’s laten maken. En dan probeer ik het nog eens. Misschien krijg ik alles voor elkaar. Dan kan ik ook cursussen boeken en een afspraak maken met een keuringsarts. Op zich kan ik alles redelijk plannen nu. Maar als je normaal toch werkt dan moet het toch knap waardeloos zijn om hier allemaal omheen te plannen. Alleen al om thuis te zijn om je nieuwe pas aan te pakken.
  20. IK heb op een ander forum (het caravanforum) een soortgelijke discussie over dit onderwerp, hoewel daar de klacht is dat vakantiegangers langs de autobahn wanhopig op zoek zijn naar parkeerplaatsen. Veel posters daar stellen, in hun naiviteit, dat deze vrachtwagens daar niet mogen staan, ze moeten in het hotel zegt men. Als ik dan vraag waar ze hun auto moeten laten weet men geen antwoord te verzinnen. Als ik dan zeg dat, wanneer die gasten hun auto langs de autobahn parkeren en een taxi bellen naar het hotel, ze weliswaar aan de wet hebben voldaan, maar daarmee het parkeerprobleem niet op gelost is. Ook de terugkeerplicht naar het thuisland lost niks op; bedrijven zullen voor bodemprijzen vracht richting het thuis land gaan zoeken terwijl anderen "verse " auto,s met chauffeurs tegen bodemprijzen weer richting de goederenstromen( west Europa )dus komen. DE maatregel is inderdaad bedacht door mensen die geen enkel zicht op vervoer en de behoeftes van de chauffeurs hebben. Je hoeft echt geen universitaire opleiding gehad te hebben om dit onder ogen te zien. DE controlerend Belgische en Deense ambtenaren doe slechts het werk hun opgedragen is. Zou men deze regels terugdraaien zoeken ze gewoon wat anders om te contoleren en geld te genereren voor hun land.
  21. In welke streek/stad/dialect ligt de oorsprong van deze uitspraak ???
  22. Hier leer je meer over onze mooie Nederlandse taal dan op school. Wat ik bedoel is dat, wanneer iemand een ander betiteld met de naam van het mannelijke geslachtdeel dat degene die dat doet bedoelt dat de ander een "lul"is. Hopelijk kun je mij vergeven, ik ben verre van een taalpurist.
  23. ayla

    Vervaldatum

    Het was ook maar een geintje Rob. Maar zoals jij het beschrijft is het wel een klote situatie. Enige wat ik zeggen kan, is dat de afgelopen 2 jaar er bij mij in de familie 3 passen zijn aangevraagd en allen zo rond een week al bezorgd. Die 4 weken is dan echt maximaal gezet en vast en zeker uit 'veiligheidsoverwegingen' vanuit een ministerie. Vanuit het buitenland aanvragen met een DigiD (daar ga ik vanuit dat je dat gebruikt), is mij tot nu toe ook nog niet gelukt (was enkel info betreffende de ziektekosten verzekering, dus niets ernstig). Groet Ron
  24. Nou ja, 'een Gerritje doen' is al jaren een veel gebezigde term onder de vaste bezoekers. Helaas is er blijkbaar wat onduidelijkheid ontstaan over de betekenis dat gezegde. Zo zou "Gerritje" synoniem staan voor de naam van het mannelijk geslachtsdeel. Dat is niet juist. Omdat we graag helder, duidelijk en transparant met elkaar communiceren op dit forum is de exacte uitleg nog een keer weergegeven. Dit om misverstanden naar elkaar te voorkomen.
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden