Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 22-03-14 in all areas
-
Natuurlijk is het onze Oostblok(vrienden?) hun eigen keuze om onder deze omstandigheden te werken, daar moet je ook geen medelijden mee hebben. Toch schijnen weinig mensen door te hebben wat hier aan het gebeuren is door al deze toestanden. Onze regering heel vooruitziend natuurlijk zijn druk bezig heel belangrijke sociale voorzieningen door te schuiven naar de gemeentes,uiteraard met minder geld want er moet wel bezuinigd worden natuurlijk en waar draait dat uiteindelijk op uit. Simpel toch lagere uitkeringen want de gemeentes kunnen het niet meer betalen en aan het eind van de rit word het niet betaalbaar meer en dus afgeschaft. Dit is het grote voordeel voor ons van het zo geroemde vrije Europa. Miljarden Europese steun voor het Oostblok die nooit terugkomen,alle mensen die hier werken betalen geen cent en dat geld verdwijnt ook naar deze landen. Alleen het Nederlandse volk kijkt net zo goed toe en droomt rustig verder. Ik meen me een uitspraak te herinneren Dat we onze kinderen niet met een schuld moesten achterlaten, tegenwoordig hoor ik daar niets meer over, logisch toch want we zijn volop bezig voor onze kinderen een Nederland zonder toekomst achter te laten.3 points
-
Nee, die reed na 2 uur weg om zich opnieuw aan te melden en weer te beginnen aan een nieuwe periode van 2 los-uren...........2 points
-
Deze transporteur gaat dat niet voor elkaar krijgen. Waarschijnlijk hebben ze tijdens een vergadering van de planners een balletje opgegooid, niet gehinderd door enige kennis van de Nederlandse wet. Een dergelijke stommiteit wordt dan op papier gezet en naar de chauffeurs gestuurd om dan uiteindelijk breed uitbemeten te worden in de media en op fora als dit forum. Degene die dit bedacht heeft bij de Klok moet zich voor eeuwig schamen en zou eigenlijk ontslagen moeten worden omdat hij of zij een nitwit is.2 points
-
Onderwerpen samengevoegd inmiddels; post 43 komt uit een andere bron. Maarten1 point
-
1 point
-
En daarna ga je naar beneden richting Bakersfield. Die afdaling is behoorlijk lang, maar niet te steil, en soms vlak. De natuur is echt schitterend daar. Daar is de Central Valley, waar ontzettend veel groente en fruit groeit. 1/3 van alle producten die ze hier eten en drinken komen daar vandaan. Nog wat door de heuvels, dat lijkt me wel relaxed wonen daar.1 point
-
Huub, ik zeg alleen maar hoe het wettelijk geregeld is, de regel zal wel niet overal de praktijk zijn, dat weet ik ook wel. Maar een werkgever kan in zijn handboek schrijven wat hij wil, hij zal niet af mogen wijken van de CAO regel of de wet, tenzij dit bij wet of CAO is toegestaan. En je kan natuurlijk overal om lachen, maar het is natuurlijk om te huilen dat er werkgevers rondlopen die hun bedrijfsrisico met slinkse trucjes proberen af te wentelen op hun chauffeurs.1 point
-
Heb daar ooit voor de rechter gestaan, gaf het verkeerde logbook bij de weegbrug.... dom dom. Na dat gat ga je de heuvels/Bergen in. Daar is het stadje/dorp Tehachapi, waar een heel goede duitse bakker is, maar gauw wat broodjes gekocht.http://m.mainstreethub.com/kohnenscountrybakery Tanker die staat te lossen. En het dorp. Room with a view.... Net buiten dat dorp is er iets special, de spoorlijn maakt een cirkel en gaat dan over zichzel. Dat is gedaan voor de elevatie . Een trein die langer dan 1200 meter is, wat ze allemaal zijn , gaat dan over zichzelf. http://en.wikipedia.org/wiki/Tehachapi_Loop1 point
-
Die rode paaltjes laten zien hoe hoog de sneeuw bij jullie is.. Er staan trouwens twee andere draadjes ergens met een paar dozijn fotoos. OK. Waar je linksaf gaat heet four corners, sorry. Daar ga je richting Mojave, spreek uit mohavie. Gewoon een recht stuk van een 45 km Edwards airforce base ligt daar, dat was de tweede keus voor de shuttle landing. Vandaar ging ie dan bovenop een 747 terug naar Florida. Daar bij Mojave staan ook flink wat windmolens. De weg gaat er met een boog omheen, ook is daar een grave yard voor vliegtuigen. http://en.wikipedia.org/wiki/Mojave,_California1 point
-
Nee hoor, dat betaald de baas met liefde, art 6 lid 2b CAO, en als het niet anders kan betaald hij ook nog de tijd van de keuring. 2.b. De kosten van de rijbewijskeuring zijn voor rekening van de werkgever, tenzij daarin wettelijk op andere wijze wordt voorzien. Ten aanzien van de loonbetaling wordt in dit verband verwezen naar artikel 65 lid 1 sub l.1 point
-
Ja dat is waar. Mooie 730 gezien in Hardenberg mmmmn Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk1 point
-
Denk je dat nou echt.die kijken alleen naar de prijs en of het op tijd geleverd word. TurboRoodkapje en ik zelf hebben beide bij goes gereden Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk1 point
-
Hahahahaha was ook zo weer op kerel Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk1 point
-
Nee die ken ik erg goed.maar ik had netjes een fax gestuurd naar politie. Dat wij materialen in beslag zouden nemen.ze konden me niks doen.stond ook netjes achter het hek bij me.dat het retentie recht en in bewaring nemen van goederen.3 dagen later had ik wel na wat mail verkeer met saf Barneveld en goes toch opeens 80.000 euro op me rekening staan hahahaha Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk1 point
-
Maar krijg je dan niet allemaal van die schaars geklede dames achter je aan1 point
-
1 point
-
Als dit ook bij C&A en V&D op deze manier geregeld is, dan brengt het voltallige personeel daar elke geld mee i.p.v. van iets te verdienen. Ik zie de humor wel van dit soort uitspraken, want dit invoeren is juridisch onmogelijk.1 point
-
Strak ding Normaal ben ik niet zo van de 'platte' auto's maar de nieuwe FH is in deze uitvoering best mooi om te zien. Zeker in het tank- en kiepwerk, niets mis mee!1 point
-
bon appetite en dat benne mooie ritjes zo als je thuis kom, dan zijn al je plantjes cactussen geworden1 point
-
Zal vanavond meer plaatsen, ga zo naar een restaurant met de jongedame, miss PIGGY.... Vanuit Corona ging het een uurtje noord op de I 15, daarna 2 en 4 baans naar Bakersfield CA waar je de 99 op gaat, veel trucks nemen die route, iets langer, maar heel rustig, voor California begrippen. Bij Hesperia ga je de 385 op naar Kramer Junction. 57 mijl en 2 lichte bochtjes. Daar is Kramer Junction, het is wat de naam zegd, een kruispunt met wat truckstops, en een solar power plant. Daar gaan we links af, ja, we moeten weleens werken.....1 point
-
[ernstig offtopic aan] Vracht axe deo laden, net doen of je de eerste keer met een palletwagen in de weer bent, keertje of 6/7 tegen een volle pallet douwen met 'net even te hoog afgestelde lepels' (mompelt iets over 'breuk') en voila, probleem opgelost [ernstig offtopic uit]1 point
-
is wel k t oproepwerk i.p.v. oproepkutwerk Daar zou je nog 'schik' in kunnen hebben (sprak de zeik.......laat maar) Voor de rest..............helemaal mee eens1 point
-
Bij Goes export liep het vervoer van fruit (NL, B naar geheel D) door het prijsvechten dramatisch terug en werd gezocht naar een oplossing. Ik werkte toen bij TOP transport&logistiek in Aalsmeer, een firma met ongeveer 90 eigen auto's en flink aantal vaste charters in het vervoer en distributie van bloemen en planten vooral geheel Duitsland en deels Frankrijk en dat draaide als een tierelier!! Wel hard en lang werken maar alles strak geregeld en echt met recent fantastisch mooi materiaal met alles erop en eraan!! Op een gegeven moment werd duidelijk dat Goes de Meern dat had overgenomen met het doel flinke hoeveelheid werk binnen te slepen wat de kip met de gouden eieren moest zijn. Dan praat je over een bedrag wat natuurlijk geen kattepis is maar die bedragen komen ze ons niet vertellen en als ze dat wel zouden doen snappen we er toch niks maar duidelijk is wel dat er veel geld in omging. De nieuwe auto's die er door vervanging en dergelijke in kwamen werden zichtbaar in de huiskleuren van Goes gekleurd met enkele reclame-trailers voor de grootste klanten..... En zo kwam de dag dat ik de oranje Daf XF95 mocht verruilen voor een kersverse groene Daf XF105 nu toevallig met een nieuwe trailer in kleur van Chiccolella (toeval want doorgaans had niemand een vaste trailer) Al met al een gigantische investering geworden en vrijwel meteen daarna gebeurde het volgende: klant Freshdiscount; failliet klant Sierex; failliet klant Chiccolella; failiet klant Sierafor; failliet allen met een betalingsachterstand van formaat.!!! en de concurrentie vs oost€uropa in deze markt sloeg meteen keihard toe.!!! (Koops PL Boekenstein PL en meer van die soort) Hoe sterk zo'n bedrijf dan ook is en hoe vindingrijk de directie ook mag wezen maar daar is wel een moment dat zo'n bedrijf gewoon als een snoeiharde penalty vol in de ballen krijgt.!! En toen zijn de grote problemen ontstaan, veel te veel geld verloren gegaan, prestatiedrang van diverse leidinggevende, onzekere situatie ging ten koste van de werksfeer, de bank ging problemen schoppen en nam uiteindelijk de leiding over met alle nare gevolgen van dien. Het moment dat de aller belangrijkste klanten failliet gingen ben ik meteen ander werk gaan zoeken (en gevonden en daar nu werkzaam) want ik zag er ook geen brood meer in voor de toekomst. En dan nu helaas het nieuws bevestigd door de gevestigde orde in het media-nieuws. ik denk dat familie Goes er zelf amper iets aan hebben kunnen doen en dat dit een politieke kwestie is van "vrije"markt" waar niet tegenop te concurreren is!! En ik voorspel dat de problemen over ca 50 jaar op een oorlogsniveau komen want geen van die "oosties" betaald aan AOW en/of pensioen en als zij daar aan toe zijn is er geen poen voor ze!! Dat terwijl ze dan meer dan 40 jaar lang zijn uitgebuit en op niveau van een dier hebben moeten leven maar de in de pluche wegzakkende zakkenvullers hebben daar kennelijk geen enkele boodschap aan en hakken respectloos door.!!1 point
-
In de distributie is er (voldoende) bakwagen ( c ) werk. Ook in de wegenbouw / grondverzet is er ook genoeg bakwagen werk. Met alleen je C rijbewijs mag je gewoon op een 10x8 zandwagen rijden die 50 ton weegt. (of meer ) Alleen nog "even" iemand vinden die werk heeft voor een "groentje". En dat is niet negatief bedoeld. Er zijn heus nog wel werkgevers die het liefste zelf een chauffeur opleiden.1 point
-
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw als ze weer eens make-up heeft gekocht... Krijg ik weer te horen, het gaat niet om het geld.. .. Nu snap ik haar.. De werking zal denk ik niet veel veranderen.. hahaha.. maar goed, dan gaan Wilbert en ik komende week ook wel barbequen --== Freddy ==--1 point
-
Loop na het reinigen, eerst eens met een brandende krant door de trailer (nee, niet de trailer in de fik steken). De vlammen vreten de lucht/zuurstof weg en dus ook de stank. Trucje geleerd van een oude visrijder Groet ron1 point
-
Daarbij het zou goed zijn als de CAO helemaal op de schop ging Een chauffeur die er hard voor werkt en altijd netjes op tijd is Daarbij nooit schade heeft Die mag veel meer hebben aan inkomen Dan chauffeurs met vaak alle gevolgen. of dat de werkgever liever ziet vertrekken dan komen. En het overuren systeem moet gewoon veranderen Want dat wordt toch verleden tijd Huub1 point
-
Wat mij op valt Dat een chauffeur in 70 uur in de week niet kan verdienen Heel veel mensen werken 40 uur of 36 uur in de week Die verdienen het wel Met veel minder. Daarbij veel chauffeurs zitten in de www of wwb Veel komen nooit meer aan het werk Ik ga de reden hier niet neer zetten.Veel moeten is anders gaan denken. En op alles het oostblok mensen de schuld geven Vind ik helemaal verkeert Ik zeg altijd De beste blijven over En kunje het werk niet aan Dan lig je er uit Huub1 point
-
U bent aardig op weg. Zodra u de code 95 compleet heeft kunt u ervoor kiezen naar het gemeentehuis te gaan om de code 95 in uw rijbewijs te laten 'bijplaatsen'. Een medische keuring is in dat geval niet nodig. De geldigheidsduur van het rijbewijs blijft ook gewoon 08/2017. Maar in uw geval zou ik nog even wachten... Uw rijbewijs verloopt in 2017. Wanneer u medio 2016 een nieuw rijbewijs aanvraagt (inclusief medische keuring) wordt daar meteen de code 95 bijgeplaatst. Zonder extra kosten. Uw rijbewijs is dan geldig tot medio 2021 en loopt dan precies gelijk met de nieuwe termijn(en) van de code 95! Met vriendelijke groet, Mijnopleider1 point