Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 23-03-14 in all areas
-
Staat er een streep onder... wat een ge..t. Na het laden langs een ander plas water naar Olympia gereden, 2 uur via dit bochtige weggetje. Zet zo de compueter eens uit, die streep is er nog steeds. Het regent er vrijwel het heele jaar, en alles zit onder het mos. Iemand vertelde me dat je iedere paar jaar je dak moet vernieuwen.4 points
-
Maar heb geen S met een streepje erdoor heen op het toetsenbord.. Maarrrreee... leg mij eens uit waarom je zo graag in de file staat..... Je schijnt een geode uitlegger te zijn Afijn. had dus net onder Redding CA de nacht door gebracht, die drie staten daar in het westen hebben een sort progamma dat ze iedere truck de tijd en plaats in de computer hebben. Rij je te lang of te snel, krijg je een prent. En de speedlimit is 55 in CA en Oregon. Na Redding duik je de bergen in, een paar fotoos, had daar vorige zomer een heel verslag van gemaakt. Dat is Shasta lake, en ze hebben vrijwel geen regen of sneeuw gehad deze winter. Maar ze bouwen er wel een brug over. Mount Shasta. En dan ga je op een vrij hooge vlakke valley door. (In CA altijd oppassen voor draken)3 points
-
Amerika begon aan de oostkust, daarna de westkust. Daartussenin werd eigenlijk pas later ontdekt. Zo, je ziet vrij oudere dingen. De industrie hier is bosbouw en hout, dat is een pulp truck. Iets wat ik bijna nooit zie. snif..... Dat is trouwens een sort zeearm inland, aan de andere kant ligt Canada. En wat jullie niet gauw zien, totempaal. Net voor t stadje waar ik moest laden is Sequim, daar groeien ze schijnbaar alle lavender in de VS.2 points
-
2 points
-
Persoonlijk vind ik dit een leuk topic. Ik zal proberen regelmatig wat foto's te plaatsen. De meeste foto's heb ik de afgelopen jaren zelf geschoten, maar zo af en toe "leen" ik ook foto's van het web. Dit is vandaag het geval. Restanten van Harreman-DAF in de Oekraine Ook deze wagen rijdt nu in de Oekraine rond. Oudje van Janssen Landgraaf, nu in Rusland aan het werk. De laatste voor deze keer rijdt nu in Roemenië. Tot zover. Ik hoop dat ik een aantal mensen een plezier doe met deze plaatjes. En als er nu nog iemand is die deze digibeet kan uitleggen hoe hij de foto's op een iets groter formaat kan plaatsen, dan graag.2 points
-
Hebben jouw chauffeurs ook altijd voor hun eigen schijven gezorgd? Het is een ding om te zorgen dat JIJ de bewegingen van JOUW vrachtwagen kan verantwoorden. Na 4 weken ben ik van die data af. Maar jij moet die gegevens in jouw adminstratie veel langer bewaren. Die kar rijdt net zo goed zonder pas. En als er maar vaak genoeg "rijden zonder pas" in die tachograaf staat kost het jou klauwen vol met geld bij een bedrijfscontrole. Voor dergelijke boetes kan je jaren lang dozen vol met pasjes bestellen........ Volgens mij zegt het meer over jou dan over je personeel, als ze binnen een jaar weer weg lopen.2 points
-
Het beeld is inderdaad niet slecht.Ik heb hem met het nieuwe kaartje op hogere resolutie gezet en morgen eens kijken of het veel verschil maakt. Nee ibo dat is geen nieuwe wet.De meeste wegwerkers houden rekening met het verkeer en om (ernstige) stofvorming te voorkomen houden ze op veel plaatsen Nederland nat . De snelheid op de snelweg was niet echt goed Maarten,ik had de cc op 80 gezet omdat ik toch op een provinciale weg uitkwam maar nu blijkt dus dat ik een afwijking in snelheid heb volgens de gps.Maar op de N279 rijden de meesten toch geen 80 dus daar was het niet zo erg. Klopt Roadtrain dat was Veghel en inderdaad de mbi aan de overkant. Dank je bengel2 points
-
In Washington rijden ze met vreemd spul rond. Het bedrijf van Caelan. Deze fotoos zijn in de ochtend na het lossen richting laad adres. Dat was in port Angeles WA, wat nogal uit de buurt is. Je gaat dan via de Tacoma Narrows brug. Wie weet, zonder googlen, wat hier ooit met de origineele hangbrug gebeurde?2 points
-
Oregon is iets meer dan 300 mijl, dan rij je Portland door, de grootste stad in die staat. Het is brugbouw seizoen schat ik zo..... Uitzicht stuurbord. En uitzicht bakbord. Je mag op t water nooit links of rechts zeggen, dat is een wereldwijde regel. Maar dat wisten jullie natuurlijk wel.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Daar is the valley, die vlak is. Ongeveer 700 km lang en een 150 ofzo km breed. Ze groeien er vrijwel van alles, zo zie je aardappelen en sinaas appelen naast elkaar. Heb nog veel meer fotoos en ook een 5 tal filmpjes, maar neem de tijd. Als je de VS wilt zien, maar niet teveel wilt reizen is California de staat. In het noorden, wat je hier later ziet is het total anders, dan heb je ook de kust die schitterend is, google big sur Monterey enz, maar daar rijden we nooit.2 points
-
Hier een zeer recente en interessante uitspraak over het naleven van diverse onderwerpen uit de CAO. Verder blijkt hieruit dat het FNV wel degelijk opkomt voor de belangen van chauffeurs, en dat verklaringen die je individueel ondertekend niet zomaar ongedaan te maken zijn. http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBOVE:2014:971&keyword=diensturen1 point
-
Hmm... en dan zeggen ze altijd dat alles bij hun bigger and better is maar het is dus alleen maar lager Maar zonder gekheid mooi verslag en mooie foto's.1 point
-
1 point
-
AUitstekend Bob, denk dat de muis erover ging. Nou zijn de letters weer klein.. Test. En de dames..... Ooit kwamen er wat bikers voorbij, en 1 van de juffrouwen had haar T shirt omhoog, helaas stond ze tijdens het uitdelen achteraan en blijkbaar waren ze 1 set te kort.... Nog wat pics, hoop dat het niet te saai is. Als je het water over bent kom je op een schier eiland waar het puur bos is. Paar oude vliegdek schepen.1 point
-
Nog zo'n voorbeeld van Sociale dumping zag ik net op RTL 5 bij RTL Transport: Flex-in (welbekend) en VanZaal Transport. Beide representanten daarvan verhaalden heel enthousiast van een 'Win-Win situatie' en daarmee gaven zij precies voor Wie deze Win-Win situatie gold nl., het uitzendbureau en Van Zaal. Want als de 'situatie er om vroeg kon Van Zaal dankzij de innige samenwerking met Flex-in (beviel heel goed) snel bijschakelen en extra chauffeurs inzetten'. Nergens werd gerept over wat die 'extra chauffeurs' gingen doen nadat het 'piek-moment' voorbij was ! En nou niet aankomen dat er dan wel vast en zeker ander werk was voor deze jongens. Immers, er zitten nog altijd zo'n 24.000 van onze collega's gewoon thuis. Ik zie derhalve maar 2 Winners ; Flex-in en Van Zaal. Dat mag, maar dan niet alteveel dit soorte werkmethodieken ophemelen graag in deze crisis situatie.. 'T is wat misplaatste trots vind ik. Sommige partijen varen er wel bij . De verliezers blijven (zoals zo vaak in dit soort verhalen) gewoon onzichtbaar. Totdat het volgende 'Piek-monument' zich aandient en dan slaagt men er opnieuw weer in uit allerlei hoeken en gaten en vanonder wat voor tegels danook, weer nieuwe chauffeurs aan te trekken. En zo gaat het al héél lang.1 point
-
Als je nu onderstaande link leest, dan moet het toch iedereen wel duidelijk zijn hoe e.e.a. in Nederland wettelijk geregeld is. http://www.arbeidsrechter.nl/werkgever-risico-aansprakelijkheid-voor-schade-door-fout-werknemer Zo, ook weer klaar.1 point
-
De andere staan er al een tijdje, dit was gewoon een verkeerd ontwerp, wat ze toen niet konden voorzien. De zijkant, het stalen frame dud, was dicht. Het wegdek is trouwens van beton, vind dat wel opmerkelijk. Aldoende leert men.1 point
-
ArneBut zo te lezen ben jij een fantastische wergever, alleen ik ga eerst mijn tafel en stoelen opeten, daarna mogelijk van het dak afspringen emigreren maar voor zo iemand werken never vriend.1 point
-
Heren , heren !! Orde in de zaal alstublieft ! Wat Klok wil , kan nu eenmaal niet wettelijk gesproken. De werkgever is altijd verplicht bij de uitoefening van zijn bedrijf om zijn materialen verzekerd te hebben (dat zijn de auto's en de prullen die daarmee vervoerd moeten worden). Doet een werkgever dat niet dan zal hij ook nog maar héél weinig klanten en opdrachtgevers hebben. Bovendien, er is geen enkele verzekeraar die werknemers willen verzekeren tegen dit soort onheil. Hier is gewoonweg niet tegen te verzekeren want diefstal vindt té willekeurig overal en nergens plaats. In Nederland hebben de verzekeraars alle , de te verzekeren objecten, ongevallen, onroerend goed en mensen , keurig volgens collectieve afspraken verzekerd. Voor werknemers zijn er de Zorgverzekeringen (al dan niet met een 'Eigen risico') en voor de werkgevers zijn er de 'risico-verzekeringen' mbt. de 'Bedrijfsvoering' en deze zijn allemaal verplicht. Zonder deze ben je als werkgever strafbaar in de uitoefening van je bedrijf. Dit alles met de gedachte dat je nu eenmaal niet schade op werknemers kunt verhalen omdat de omvang van die schade vaak bij lange na niet vergoedt kunnen worden met een modaal werknemerssalaris. Het is leuk gevonden van Klok maar die kan niemand dwingen dit convenant te ondertekenen (dat dit evt. wel consequenties kan hebben voor je functioneringsgesprek <Valkje>, tja, dat is dan wel minder fijn). Het is mij 3 jaar geleden ook al es opgedrongen en ik heb nÃet getekend (ben me daar helemaal van de plaat gerukt). Die baan ging dus heel fijn en blij aan mij voorbij. Die werkgever zoekt nog altijd een sukkel om op die basis voor hem te rijden. Dat zegt volgens mij genoeg.1 point
-
wat is het verschil ,zonder schijven mocht je niet rijden en zonder digipas ook niet. dus als je vroeger de schijven leverde, lever je nu de digipas.1 point
-
Scania-1001; "Wat jij dus feitelijk zegt is dat we maar alle eisen moeten laten vallen en voor 800 euro moeten gaan werken, helaas is mijn bank het daar niet mee eens, die stelt namelijk wel gewoon eisen, net als de winkel hier op de hoek en de benzinepomp om de hoek". Nee hoor. Wat ik hier herhaal is het argument van de transportwerkgever die zegt dat zijn "Oost-Europese chauffeurs" een heel goed salaris verdienen ivg. met hun salaris wat ze kunnen verdienen in hun eigen land. Dus , met het wekenlang rondrijden in Europa verdienen die jongens 10x meer dan thuis. En dan is er van 'onderbetaling' helemaal geen sprake. Wij , als Nederlandse chauffeurs zijn natuurlijk gebonden aan onze 'Nederlandse kosten van levensonderhoud' en daar horen dan ook navenante salarissen bij. Ik heb het al es eerder gezegd hier in een reactie op de uitlatingen van de nieuwe voorzitter van het MKB dat de Nederlandse werknemers / uitkeringstrekkers es afscheid moesten gaan nemen van al die 'toeslagen'. Dat joeg de loonkosten alleen maar verder op en dat schaadde de kleine en middelgrote ondernemers. Ik heb toen gezegd dat het dan ook fijn zou zijn als de woningbouwcoöperaties/banken/supermarkten/energiebedrijven/benzinepompen dan ook heel fijn omlaag zouden gaan met hun prijzen danwel op individuele basis de prijzen aanpasten aan mijn wisselende inkomsten als uitzendtrut. Helaas, dat gebeurd nu eenmaal niet. Mijn punt o.a. was het vreemd te vinden dat onze 'Oost-europese collega's' zo weinig betaald krijgen terwijl deze jongens wel wekenlang op Nederlandse bodem rondrijden. Je zou dan toch zeggen dat deze jongens gewoon naar Nederlandse maatstaven betaald moeten krijgen ? Maar nee, wat je ziet is dat deze 'jongens' eten van huis meenemen en dat op onze Nederlandse parkeergelegenheden op petroleumstelletjes klaar maken omdat zij van dat kleine beetje rotgeld onze Nederlands geprijsde producten niet kunnen betalen , ondanks dat geweldige salaris van de Nederlandse transporteur. Dus nee, Fleur (en ik en velen met mij in Nederland) hoeft zich echt niet te schamen dat zij bij een werkgever een bescheiden 'eisenpakket' op tafel legt. Zij weet wat haar maandelijkse kosten zijn en met welk bedrag zij deze kan afdekken. Bovendien zijn er afgesproken CAO-salaris-niveau's waar zij zich ook op kan baseren. De werkgever op zijn beurt weet dit alles ook en schaamt zich ook nergens voor en huurt liever voor een kwart van dat Nederlandse chauffeurssalaris een Oost-Europeaan in en komt er nog mee weg ook. Dat bedoelde ik te zeggen. Met excuus voor mijn onduidelijkheid .1 point
-
Mijn baas wilde dat ik zo'n pas zou bestellen, die moest ik dan zelf betalen. Dus is ie niet besteld. Code 95 betaal ik ook zelf, dat wil hij niet betalen. Dat betekent voor hem dat ik cursussen afneem waar ik zelf in de toekomst iets aan zal hebben, en hij momenteel niets. Wie betaalt bepaalt. Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....1 point
-
zeker als je een auto moet delen is het zaak dat je alles netjes een schoon achterlaat en vooral het bijhouden daarvan kost je amper tijd en moeite, elke dag een beetje is al genoeg! en wat ben ik blij met het algeheel rookverbod.!! met respect voor je collega's door altijd de wagen correct achter te laten dwing je dat respect ook af.!! stoelen, luchtgeveerde stoelen, als je uit de cabine springt zet dat eerst de stoelen luchtvering op non-actief zodat de stoel niet als een schietstoel naar boven knalt als jou 90 kg er opeens vanaf gaat want daarvan gaan ze echt in korte tijd kapot, gewoon effe knopje naar beneden duwen.!! en duidelijke afspraken maken over het schoonhouden van spiegels en aftanken etc.....etc..... neemt ook veel ergernis weg.!!! en daar is volgens mij geen vakbond voor nodig, laat de vakbonden zich bezighouden met nijpende zaken zoals verdringing door schijnconstructies en cabotagevervalsing en reparatie van ons loon.!!!1 point
-
Oh, maar daar ben ik het volmondig mee eens hoor. De CAO is dan niet heilig, maar wel een groot goed. Ik doel hiermee alleen maar de praktijk aan, waarin werkgevers schijt hebben aan de cao, en die lachend wegwuiven. En vooral deze firma is ook zo, en heeft bepaald niet het beste met het Nederlands personeel voor.1 point
-
"Dat is Shasta lake, en ze hebben vrijwel geen regen of sneeuw gehad deze winter." Nou wij hier ook NIET! Eh Ibo ik bedoelde dus dit ermee:1 point
-
http://en.wikipedia.org/wiki/Central_Valley_(California) Er is 1 interstate en 1 highway die van zuid naar noord gaan, ging op de heenweg via Highway 99. Daar liggen veel dorpjes en stadjes langs, de interstate ligt bijna niks langs. Dit is Pixley, gewoon een klein dorpje waar enkel mexikanen wonen, dit is het sort restaurantjes waar ik graag eet. Sacramento ligt een 80 0f 100 km van de kust, maar ze kunnen er met zeeschepen komen. Naar het noorden word het groener, zelfs in de middenberm waar ze echt niet aan irrigatie doen. Ook is het noord van Sacramento een stuk rustiger, er wonen niet teveel mensen. Zag er veel vogels, das mooi om te zien.1 point
-
Vergeet niet dat de zomervakantieperiode er weer aankomt. Dan is er altijd meer vraag naar tijdelijke werknemers.... En vacatures online bij uitzendbureaus wil helemaal niet zeggen dat die banen er ook zijn. In veel gevallen zelfs niet. Er zijn zo'n 24000 chauffeurs zonder baan. (oke, de getallen lopen uit een ... zeg 20.000 voor het gemak) @Martinski De aanhouder wint lang niet altijd!1 point
-
En daarna ga je naar beneden richting Bakersfield. Die afdaling is behoorlijk lang, maar niet te steil, en soms vlak. De natuur is echt schitterend daar. Daar is de Central Valley, waar ontzettend veel groente en fruit groeit. 1/3 van alle producten die ze hier eten en drinken komen daar vandaan. Nog wat door de heuvels, dat lijkt me wel relaxed wonen daar.1 point
-
Vond dit op You Tube, in de achtergrond is de highway. Het punt waar ie over zichzelf gat is 1200 meter. http://youtu.be/-UWm2PAJkQU1 point
-
Huub, ik zeg alleen maar hoe het wettelijk geregeld is, de regel zal wel niet overal de praktijk zijn, dat weet ik ook wel. Maar een werkgever kan in zijn handboek schrijven wat hij wil, hij zal niet af mogen wijken van de CAO regel of de wet, tenzij dit bij wet of CAO is toegestaan. En je kan natuurlijk overal om lachen, maar het is natuurlijk om te huilen dat er werkgevers rondlopen die hun bedrijfsrisico met slinkse trucjes proberen af te wentelen op hun chauffeurs.1 point
-
Heb daar ooit voor de rechter gestaan, gaf het verkeerde logbook bij de weegbrug.... dom dom. Na dat gat ga je de heuvels/Bergen in. Daar is het stadje/dorp Tehachapi, waar een heel goede duitse bakker is, maar gauw wat broodjes gekocht.http://m.mainstreethub.com/kohnenscountrybakery Tanker die staat te lossen. En het dorp. Room with a view.... Net buiten dat dorp is er iets special, de spoorlijn maakt een cirkel en gaat dan over zichzel. Dat is gedaan voor de elevatie . Een trein die langer dan 1200 meter is, wat ze allemaal zijn , gaat dan over zichzelf. http://en.wikipedia.org/wiki/Tehachapi_Loop1 point
-
Deze transporteur gaat dat niet voor elkaar krijgen. Waarschijnlijk hebben ze tijdens een vergadering van de planners een balletje opgegooid, niet gehinderd door enige kennis van de Nederlandse wet. Een dergelijke stommiteit wordt dan op papier gezet en naar de chauffeurs gestuurd om dan uiteindelijk breed uitbemeten te worden in de media en op fora als dit forum. Degene die dit bedacht heeft bij de Klok moet zich voor eeuwig schamen en zou eigenlijk ontslagen moeten worden omdat hij of zij een nitwit is.1 point
-
dus inplaats dat die chauffeurs 50 adressen doen op een dag doen ze er vanaf nu nog maar 25 op een dag de rest van de tijd zijn ze bezig om hun lading te beveiligen dus er moeten meer chauffeurs bij1 point
-
Nee hoor. Een kennis van mij met sinds enkele maanden zijn C-E kan niets vinden. Steeds krijgt hij te horen Geen ervaring Groet Harrie1 point
-
Valkje; "Mijn vraag is dus wat de wetgever beschouwd als sociale dumping "? Voor zover mijn geheugen mij niet in de steek staat is de term 'Sociale dumping' eind jaren '70 ontstaan toen hele groepen mensen in de WAO werden gedrukt waarbij ook toen de economische omstandigheden bar en boos waren. De WAO was voor de werkgevers een gouden kans om van overtollig en oud personeel af te komen. Naar ik meen , de tweede helft van de jaren '80 werden er door de kabinetten Lubbers stappen ondernomen om al deze WAO' ers te gaan herkeuren wat heel veel beroering en ophef heeft veroorzaakt. Ook heden ten dage vind (A)sociale dumping plaats en zijn nu o.a. de Bijstandsgerechtigden en zorg-afhankelijke mensen het doelwit. Voor deze mensen denkt men nu de briljante oplossing te hebben gevonden in "Vrijwilligerswerk". Men tracht nu ook voor een deel Bijstandsgerechtigden in "Sociale werkplaatsen' kwijt te raken maar die geven in meerderheid al aan voor al deze mensen geen volwaardige werkplekken te hebben (Bezuinigingen !!). Het komt er in het kort op neer dat men (het bedrijfsleven en overheid) opnieuw probeert onder het mom van de 'crisis' van mensen af te komen die eerder nog in goede banen werkzaam waren. Wat je in werkelijkheid ziet gebeuren is dat bovengenoemden via reorganisaties , bezuinigingen en wat dies meer zij, een verjonging van haar personeelsbestand doorvoert. En dus jawel, het gaat altijd om geld , geld en 'o ja, nog eens GELD ! Dit patroon bestaat al jaren en is cyclisch wat wil zeggen dat dit zich iedere keer weer herhaald in tijden van economische voor- en tegenspoed. We zijn er maar klaar mee.1 point
-
Had Huub nog geloofwaardigheid? Ik lees al lang de berichten op deze site en ben sinds kort junior lid, maar als ik de berichten van Huub lees, denk ik dat hij een zwalkend bestaan moet hebben. Met alle respect Huub, ik respekteer iedereen en een ieder mag zijn mening verkondigen maar hou er wel een geloofwaardig standpunt op na.1 point