Spring naar bijdragen
Forum gesloten ×

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 25-03-14 in all areas

  1. Tsja, als je dan toch staat te wachten/lossen met de neus precies in de aanvliegroute voor alle vliegtuigen wat naar de NSS moet...dashcam maar even wat omhoog gericht. Ik kan er eventueel nog een compilatie van maken...nu ff geen tijd/zin in, maar even voor het idee van hoe dichtbij het was (iemand die kwaad had gewild...)
    2 points
  2. Dat komt allemaal dik voor elkaar. Het CNV heeft vast veel meer verstand van fora.
    1 point
  3. het feit dat de Heer But er nog trots op is ook, dat hij dit NIET voor zijn chauffeurs betalen WIL, zegt genoeg over zijn bedrijfsvoering. Maar wel naar buiten treden met "dikke" auto's (dat doet het altijd goed bij de verladers..........) En gelukkig voor hem, zijn er altijd wel weer sukkels te vinden die alle kosten wel zelf betalen willen, als ze maar een mooie auto rijden mogen. Hoe zeiden ze dat bij Weeda ook al weer???? Een hobby mag best wat geld kosten, toch???
    1 point
  4. ''Logistics services'' en dan een adres hebben in een woonwijk
    1 point
  5. Dat denk ik ook, alleen is het in deze tijd net als met de staatsloterij, met twee loten maak je meer kans op het miljoen dan met een lot, maar de kans blijft niettemin zeerrrr klein.
    1 point
  6. Als ik het CF eens volgt de afgelopen tijd en zie tot mijn verbazing steeds weer dezelfde berichten opduiken over "sociale dumping" en wetende dat als je verdere artikelen leest dat niet eens zozeer over "sociale dumping" gaat maar meer over dumping van NL chauffeurs of ze nu lang of kort bij een werkgever hebben gewerkt doet er niet zo toe, maar wat mij dan opvalt is dat aan de ene kant van de "poort' de NL chauffeurs onvrijwillig worden uitgevlagd en aan de achterkant (de artiesteningang zoals ik het noem) stromen met busladingen vol Oost-Europese chauffeurs (er vanuit gaand dat ze ook een erkend (gekocht?) rijbewijs bezitten) naar binnen om daar de leeggekomen plaatsen van de uitgezwaaide NL chauffeurs in te nemen tegen een aanzienlijk lager salaris, wat hier en daar nog weleens bestreden wordt, dit noemt men dan een discussie en ik vraag mij werkelijk af of die Oost-Europese chauffeurs daar weet van hebben dat de Dames/Heren die deze discussies voeren (tot op het bot!) er ook zo mee begaan zijn, het zal die Oost-Europese chauffeurs worst zijn denk ik, ze verdienen in hun ogen een "goddelijke loon" en waarom denken zij dat, nu simpel omdat hun levensstandaard in het thuisland stukken lager ligt dan hier en hun gewoontes om uit de "kist" te eten, zoals wij dat noemen, voor hun heel normaal is, dat wij verwende NL chauffeurs (uitzonderingen daargelaten) nu elke dag zo graag in een Resto willen gaan "dineren' en dan achteraf soms ook nog eens over de te betalen prijs gaan beklagen is voor hun een totaal andere wereld en vergeet niet dat wij NL chauffeurs hoog van de toren gaan blazen als we ergens in zo'n Oostblokland heel goedkoop hebben gegeten maar dat is dan weer naar onze maatstaven "goedkoop" en vergeet dat niet want onze levensstandaard ligt "natuurlijk" veel en vooral sociaal hoger! Maar ik dwaal af van het werkelijke probleem wat de "weggeschopte" NL chauffeurs betreft bij welk bedrijf dan ook, uiteraard is het een hard gelag voor diegenen die het overkomt en terecht dat je je daar boos/kwaad over maakt, is het de grove schuld van de werkgever dat hij/zij zo'n beslissing neemt die nadelig uitvalt voor zijn toegewijde chauffeurs?, of is het de druk van de geldschieter (lees: bankinstelling) die de werkgever onder druk gaat zetten. Dit soort gesprekken op "hoog" niveau hoor je als werknemer nooit en niet te vergeten de belangen die er spelen, het is niet een paar eurootjes wat er speelt en daar zit'm nu juist de kneep, het GELD! (meestal van een Bank en die doet er alles aan om dat veilig te stellen) En er is een sociaal vangnet wat UWV heet, maar als de bank het nu voor het zeggen krijgt dan worden er beslissingen genomen die zijn weerga niet zal kennen, ik ken persoonlijk iemand die als "saneerder" heeft gewerkt voor een "bankinstelling" in de UK, hij heeft nog nooit één personeelslid gezien laat staan gesproken, het enige waar hij naar moest kijken waren de omzetcijfers van bepaalde afdelingen en het rode potlood maakte behoorlijk wat overuren kan ik je wel vertellen en hier ging het niet over 30 of 100 man personeel maar over duizenden mensen die allemaal en gezin en een huis hebben wat moet worden onderhouden maar daar heeft de "saneerder" geen weet van, hij handelt in opdracht van....! Totdat hij 's avonds eens daar in de buurt van die stad in een lokale pub terecht kwam met enkele van zijn Engelse collega's en daar raakte hij in gesprek met wat arbeiders die in die fabriek werkte die hij juist als "saneerder' aan het saneren was, hij raakte diep geschokt door deze gesprekken en wat voor sociale impact dat zou hebben op het dagelijkse leven van al deze mensen die afhankelijk zijn van die fabriek, na deze gesprekken heeft hij z'n "werk" wel afgemaakt maar raakte bij terugkomst hier in NL in een depressie en dat heeft hem bijna zijn leven, huwelijk en gezin gekost, dit was een man met een Hart en een Ziel op de juiste plek, helaas kan ik dat niet zeggen over al die groot graaiers die bedrijven zoals o.a. transportbedrijven waar nog geld aanwezig is, het kil en koud saneren om goede en met hart en ziel werkende NL chauffeurs buiten de "poort" te zetten alleen omwille van het "geld" maar Oost-Europese chauffeurs gaan inzetten via allerlei schimmige constructies want het doel heiligt de middelen!! Uiteraard zijn er ook lieden bij die het willens en wetens zo laten gebeuren en daar zijn voorbeelden te over van, maar ik bedoel hier mee te zeggen dat als we het ook over "sociale dumping" hebben alleen vanwege het feit dat "geld" regeert, de NL chauffeur hiervan de dupe is en niet zozeer de Oost-Europese chauffeur in het algemeen, alhoewel excessen daargelaten en daar zijn ook al complete "romans' mee volgeschreven. Conclusie tot wat hierboven vermeld staat is dat de oudere chauffeur van laten we zeggen vanaf 40 jaar t/m 60 jaar en wat ouder, totaal geen kans meer maken op de nat. int chauffeursmarkt, in ieder geval ikzelf heb de hoop allang opgegeven om te denken dat ik ooit nog aan de bak kom als chauffeur of dat nu Nat. of Int. is doet niet ter zake, ik merk bij sollicitatie steekproeven (die ik soms tussendoor eens doe) dat je wordt afgewimpeld om de gekste redenen, maar één ding kan ik wel zeggen, je bent altijd al Te Oud en zeker Te Duur en vergeet niet dat een werkgever absoluut niet speciaal om jou zit te springen hoor, want de markt met loslopende werkloze chauffeurs is talrijk, je kan er zo eentje uitpikken en voldoet deze niet dan pak je weer een ander, de "ren" is overbevolkt zal ik maar zeggen en om nog maar te zwijgen van de mentaliteit van sommige werkgevers, de één heeft nog wel het fatsoen om je te laten weten via een e-mail of zelfs (ja dat is een unicum) per brief! dat je afgewezen bent en dat kan mijn "waardering" nog wel wegdragen, maar er zijn er ook waar je totaal nooit meer iets van verneemt en als je dan het LEF hebt om eens te gaan bellen wordt je als een HOND behandeld, nee dank je ik heb mijn buik er meer dan van vol maar één ding heb ik wel geleerd, ik schrijf alle adressen + namen van die bedrijven op en geef deze t.z.t. maar door aan een of andere nitwit die bij het UWV werkt en die mogen ermee aan de slag, niet dat je daar dan weer wat van hoort, welnee want dan heet het plotseling "gevoelige informatie" m.a.w. het zal mij dit keer "worst" zijn wat en hoe zij daarover denken. Grt. Henk.
    1 point
  7. ArneBut zo te lezen ben jij een fantastische wergever, alleen ik ga eerst mijn tafel en stoelen opeten, daarna mogelijk van het dak afspringen emigreren maar voor zo iemand werken never vriend.
    1 point
  8. Mijn baas wilde dat ik zo'n pas zou bestellen, die moest ik dan zelf betalen. Dus is ie niet besteld. Code 95 betaal ik ook zelf, dat wil hij niet betalen. Dat betekent voor hem dat ik cursussen afneem waar ik zelf in de toekomst iets aan zal hebben, en hij momenteel niets. Wie betaalt bepaalt. Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....
    1 point
  9. Mooie foto's weer Sir DIe 'graveyard' bij Edwards Airforce Base..lijkt me erg gaaf om daar een x rond te snuffelen Ze worden er geparkeerd en zodra er onderdelen nodig zijn schroeven ze die er gewoon af Staat genoeg speelgoed tussen. Natuur is er ook fantastisch mooi. Zou de lente arriveren in canada
    1 point
  10. ook in de diverse fabrieken hoor je zo goed als geen Nederlands meer Peter, we zijn als 'beroeps groep' niet de enigste hoor. Flikker die mafkezen in Den Haag eruit, en dan bedoel ik niet die 'altijd op TV poppetjes' maar de opperhoofden van de diverse myst......sorry.....ministeries. Heb het al eerder aangegeven, een andere partij aan de macht is nog geen verandering. Het Amerikaanse systeem is beter: Andere president=andere top ambtenaren, maar nu zal ik wel weer een 'landverrrader' zijn omdat wij, 'het gepeupel' de hogere doelstellingen niet zien
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden