Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 28-03-14 in all areas

  1. Wat mij betreft mag de ww terug naar 1 jaar max. Het via de Cao/Soob mogelijk maken om de max. wwduur op te krikken naar drie jaar werkt het ontstaan van nieuwe langdurig werklozen in de hand. En dat moeten we niet willen.
    2 points
  2. Ja, zoiets is aanvaardbaar. Je zult moeten werken voor je geld. Is het aanvaardbaar om een uitkering te trekken omdat je geen flesjes spa kan rijden, maar alleen containers? Werken is een verplichting. Niemand kreeg bij zijn of haar geboorte een garantiebewijs voor een leven met alleen leuke dingen.
    2 points
  3. Zou dit werkelijkheid worden, mogen de rekenmeesters nog wel even gaan doorrekenen, lagere school klas 3 leer men dat 1 jaar 12 maanden heeft en dat 2 jaar er 24 hebben, moet je voor elke maand WW 2 jaar werken heb je dus 48 jaar nodig om aan de maximale WW te komen, mag de pensioenleeftijd nog wel wat omhoog, als je met 67 met pensioen mag en de WW begint op je 65 jarige leeftijd moet je wel op je 17 beginnen met werken om er het maximale uit te halen. :confused:
    1 point
  4. Men begint ook al steeds meer dingen te verzinnen voor die bewuste dag in het jaar. :rolleyes:
    1 point
  5. Ik geloof je Ron als je zegt dat je genoeg drank bij je hebt voor het hele dorp, alleen lastig ontkurken en schenken zo'n magnum.
    1 point
  6. Dinsdag is het 1 april.....
    1 point
  7. 1 point
  8. Je moet niet je niet ff "sanitair" gaan ontspannen hier op dit topic je zou de draad zomaar ervan kwijt raken, dit in tegenstelling van enkele hier te lande bekende "soaps" die kan je wel een paar maanden overslaan en wat blijkt.................je hebt niets gemist maar kan je hier echt niet doen hoor, wel blijven opletten, dus nu weer terug naar de "Bakker" story.
    1 point
  9. Das Ibo zn baas, zien we gelijk hoe hun dat improviseren.
    1 point
  10. Nu ben ik er achter, als je een quote maakt en er wat in wijzigt staat er een apart schermpje voor de quote en daar blijft je aanwijzer in knipperen, ook al enter je je blijft in het vakje hangen, dus even er onder klikken en je bent er uit en hebt een normaal bericht er onder staan. Zal dus nog wel vaker fout gaan, andere forum software had dat niet, is dus even wennen denk ik, maar gelukkig dat jullie wakker blijven. :ja:
    1 point
  11. Tussen de 15-20 euro? Dat zijn prutsers...sowieso als je 'overblijver' bent in welk dienstverband dan ook ben je een prutser. Je moet jezelf op de voorgrond dirigeren. Ik ga trouwens weer op stap vanavond. Zonder in details te treden....maar onder de 30 zit ik niet!
    1 point
  12. Voor jou midden Sander, voor mij begint het net!
    1 point
  13. Je kunt er goed van slapen.2 dagen is geen probleem Huub
    1 point
  14. Chauffeurs mogen ten allen tijde afwijken van de rij- en rusttijden om een voorgeschreven danwel veilige parkeerplaats te bereiken. Enige restrictie is dat de verkeersveiligheid niet in het geding mag komen en men valt onder EG-verordening 561-2006. Dit is een artikel 12 wegenverkeerswet.
    1 point
  15. Nou ik zette er nooit wat achter zoals een paal of spanband maar ik gebruikte altijd kleine wiggen, zelf gemaakt met een stukje rubber eronder, datzelfde spul als die antislipmatjes voor op huiftrailers tegen het schuiven. Deze wiggen vast onder de wielen vd Deense kar zetten en als je dan op de losplaats kwam waren er altijd al van die "snelle" jongens die ff die karren eruit gingen trekken, da's jammer geen beweging in te krijgen, dus het werkte gewoon goed.
    1 point
  16. Ik had in de tijd een trailer verzekering afgesloten incl voor de lading etc. en vrijwillig een zwaar containerslot (overigens pas geleden verkocht) aangeschaft scheelde wel toen ik bij het afsluiten van de verzekering dit erbij vermeldde, ach het zijn maar een paar eurootjes per maand maar toch hè en met zo'n slot erop weinig kans dat ze in je trailer lopen te klooien. Moet ik nog even terugdenken aan dat filmpje over die Duitse Douane die trailers controleerde op een parking s' nachts en dat hij het vreemd vond dat er eentje bijstond met zijn deur(en) open van de trailer, de trailer was overigens leeg, zegt deze "ambtenaar" dat hij het niet kon begrijpen waarom deze chauffeur de deur had openstaan "dat zou toch zomaar uitlokking kunnen zijn" deze ambtenaar moet maar eens hier goed over gaan nadenken van het "waarom" !
    1 point
  17. @turboroodkapje; als je FNV en CNV dan helemaal niets vindt, kun je nog altijd aansluiting zoeken bij "actie in de transport". Daar worden tenminste spijkers met koppen geslagen.........................
    1 point
  18. Op grond van de wet, AVC/CRM voorwaarden is de werkgever aansprakelijk voor de schade, zelfs als die veroorzaakt is door zijn ondergeschikten en andere door hem ingeschakelde personen. De baas is dus aansprakelijk voor de schade die zijn werknemer al dan niet bewust roekeloos heeft veroorzaakt. Als deze schade betaald wordt door zijn verzekeraar heeft de werkgever dus geen schade meer die hij eventueel op zijn chauffeur zou kunnen verhalen, doet hij dat wel dan is het een boefje die iets extra's wil verdienen. Als zijn verzekeraar de claim afwijst is de werkgever dus kennelijk niet aansprakelijk voor de schade en heeft hij ook niets te claimen van zijn chauffeur. Als de claim wel terecht is maar de werkgever is niet verzekerd dan is hij dus dom maar dat ontslaat hem niet van zijn plicht de schade aan de tegenpartij te betalen en geeft hem niet het recht de schade dan maar op zijn chauffeur te verhalen. Pas als de werkgever bij de planning van de rit ook de parkeer locaties voorschrijft waar de chauffeur veilig kan parkeren en overnachten, en de chauffeur zou zich niet aan deze voorschriften houden maak je kans dat de rechter de chauffeur bewust roekeloos handelen zal verwijten.
    1 point
  19. Ik ben als Zzp-er toch wel een beetje duurder als een E-6 chauffeur hoor Ger. Inderdaad wat Ron zegt: wij concurreren op flexibiliteit en niet op kosten. Natuurlijk weet ik dat er boefjes zijn die niet kunnen rekenen. Daarom.......houd die poorten dicht als bondsman en maak het de zzp-er moeilijk zodat ik mijn e-6++ kan blijven hanteren!
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden