Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 30-03-14 in all areas

  1. Een dorpje nabij Alicante, San Juan Muchamiel (Mutxamel) genaamd, daar een enorme tomatenboer en het zag ernaar uit dat de portier himself de inbreker was van bepaalde vreemde inbraken op dat door met camera's hekwerken sensoren en alles wat je kan bedenken zwaar bewaakte terrein. Een charter zijn cabine werd half leeggeroofd tijdens het laden, 2 weken later herkende hij zijn eigen mobiele telefoon die de portier bij zich had.!! Een collega zijn cabine werd half leeggeroofd tijdens het laden, 1 week later zag ik die bewuste portier lopen met een overhemd aan met logo en trasfrigo-embleem van de firma.!! (Moeijes) (was in een vrij weekend en ik woonde in Sant Gabriel, niet ver daar vandaan) Ik de bewuste collega bellen en ja, er was ook bedrijfskleding uit de vrachtwaggel gestolen.!! En zo werd de dader steeds duidelijker zichtbaar, voor ons dan maar dan 100% bewijzen... Toen heb ik mijn trouwe viervoeter wat "kunstjes" geleerd en meneer Paco ging voortaan mee in de wagen en op een goeie dag ook in Muchmiel tomaten laden en YES.!!! veel commotie veel lawaai wat bleek; de portier was in mijn cabine in gevecht met meneer Paco, zie hier pasfoto van meneer Paco: de portier werd per ambulance afgevoerd, in totaal ongeveer 100 hechtingen en de Rottweiler is de cabine niet uit geweest en liet zich niet zien, een noodzakelijk kunstje dat ik hem met veel tijd en moeite geleerd heb, je moest echt eerst helemaal IN de cabine voordat hij in actie kwam. Zaak inbraken volledig opgelost hahahaha
    3 points
  2. De Pete waarvan ikzelf dacht dat het een winnaar is. Even van voor naar achteren bekijken. Dacht eerst, Hee, geen lichtjes aan de zijkant, maar dit is weer iets nieuws, heel kleine "chickenlights" zoals ze hier omtrek verlichting noemen. Even met de eigenaar gepraat, hij was net klaar, en direct na de show gaat het de weg op.
    3 points
  3. Het is dus allemaal goed gekomen die week dat ik voor de eerste keer met een oplegger had gereden. Wat ik wel heb geleerd is, Dat je niet te scherp achteruit kan draaien als je achteruit rijd. Want je raakt je oplegger al snel kwijt. Verder is het inparkeren in een vak wel wat makkelijker te corigeren dan met een wipkar. En de inloop in de bochten....Dat was wel echt wennen. Omdat ik gewend was met een wipkar dat je sneller kan terugsturen. Terwijl je bij een oplegger eerst moet wachten voordat je achterwielen van de oplegger door de bocht is. Maar na een paar pendelritjes ben je het wel al gewend, En kan ik dus nu voor een echte baan gaan als trekker/oplegger chauffeur.
    2 points
  4. Dat je van updaten geen kaas had gegeten, wisten we al. Nu blijkt het maar weer eens dat het bij de tijd blijven zelfs voor jou een te grote opgave is! Tssssss Freddy!
    2 points
  5. http://youtu.be/AluD1hEbb0o Een filmpje buiten en binnen de klassieke Peterbilt. Het word heel even wazig, maar daarna weer helder. Deze dus, amerikaas Eigen rijders meest favoriete truck, kwalitatief ook de beste vind ik.
    2 points
  6. Natuurlijk, gewoon even verder op andermans pasje.....! Succes iig!!
    2 points
  7. mooi verhaal! en lijkt me idd een mooi bedrijf om voor te werken, net werk met nette spullen! klein tipje van mijn kant, haal de namen van de klanten (en producten) weg en heb het alleen maar over plaatsnamen anders is je baasje zijn mooie werk volgend jaar misschien wel kwijt aan de concurrentie! (zou zonde zijn nietwaar? ) verder veel plezier en succes! (en wel blijven schrijven hoor! )
    2 points
  8. Bij deze zit mijn eerste week er op. Wat een ervaring hé! Zoveel geleerd over tankwagens. Dinsdagochtend vroeg op, is namelijk een uur rijden naar Evergem, ik moest afspreken met Willy... Willy is voorlader bij 'n klant (maar werkt voor Wemmers) en ik moest een hele dag mee met Willy om het gebruik van tankwagens onder de knie te krijgen. Eerst even voorstellen, babbeltje... je kent dat... Dan koelbox in zij truck en 10 minuutjes rijden naar Rieme (bij Zelzate). Daar aangekomen kreeg ik van hem een nest uitleg over zijn werk... in het kort: Hij is shunter en laadt de hele dag lege tankers en zet deze klaar voor de chauffeurs. Regelmatig brengt en haalt hij er ook van en naar de reiniging in Sas van Gent. De voormiddag heb ik vooral gekeken en zitten luisteren naar zijn uitleg... in de namiddag gaf hij mij een oudere truck die alleen maar op het terrein rijd en liet hij me doen. Wel onder instructies van hem. Ik kreeg van hem telkens een trailernummer en de opdracht om hem te laden en ergens neer te pleuren... owja, tussen haakjes, ik was in de ochtend over een erg misplaatst betonblok gestruikeld en op mijn staartbeen terecht gekomen, de hele dag in en uit de trekker en op en af de trailers kruipen was een HEL. Ik voel het nu nog een klein beetje. Foto hieronder: wachten bij het weegstation om de trailer te laten keuren en verzegelen onderaan (kokerslangen, bodemventielen, ...) om daarna naar het laadstation te rijden, te laden door het mangat en de mangaten te verzegelen. Het uiteindelijke laden: Bij de reiniging, om de trailer te laten uitdampen (voor producten zoals chocolade, palmolie en andere olieen, vetten, ...) moet de tankwagen binnenin kurkdroog zijn. Anders gaat de zooi bijvoorbeeld klonteren. Mijn eerste trailer die ik klaar moest zetten om te lossen: Toen was de werkdag voorbij... het was 21uur ongeveer toen we terug waren in Evergem, ik kreeg voor die nacht een truck van iemand anders om in te slapen (mijn truck stond toen nog in Bleskensgraaf). Ik was kapot, duurde niet lang dat ik lag te slapen. Woensdag: Vandaag tijd voor mijn opleiding, A. zou mij vanuit Bleskensgraaf (iedereen kort het af tot Bles) komen ophalen met een busje, samen met mijn slaapzak, eten en andere rommel en in Bles mijn vaste truck geven, theorieopleiding, papierwerkdoen enzoverder. Onderweg zitten praten over het bedrijf, koetjes en kalfjes, ... Eenmaal aangekomen bij Wemmers in Bles even een rondleiding gekregen (kantine, garage, cleaning, ...) en hier en daar een babbeltje gedaan met collegas, administratie, planning, ... allemaal leuke mensen. De sleutels van mijn auto gekregen en gelijk al mijn spullen erin gana leggen... toen ik de deur opendeed kwam er gelijk een walm van jarenlange nicotine op mij af en heb het ding even laten luchten (ik ben zelf niet roker). Al bij al buiten dat, een nette, mooi onderhouden truck.. met koelkast en USB radio/CD... meevallertje Vervolgens ook gelijk persoonlijke veiligheids-spullen gekregen en een set reserve pakkingen, koppelstukken voor de slangen, enzoverder Tegen dat dit alles werd gedaan, samen met de opleiding was het ongeveer en uur of 18, de meeste (behalve overnachtende chauffeurs) en de instructeur A gingen naar huis. Vriendelijke gozer die A, verteld regelmatig graag een lolletje ertussen. Dus tijd om te eten, bezig te houden, babbeltje slaan, etc... rond 22u was het bedtijd. Ik had voordien de binnenkant van mijn wagen nog ene goede poetsbeurt zitten geven... want ja, een plakkend stuur en dashboard is toch niet echt prettig, niet? ook mocht mijn gordijntje niet ontbreken... Donderdag. Praktijkopleiding. Ontbijtje, douche... tegen die tijd was A terug. nog even koffie gedronken en te horen gekregen dat ik de les oplegger moest aankoppelen met mijn auto voor de praktijk.... shit, accu's leeg... blijkbaar is snachts je telefoon opladen met slechte accu's niet ideaal... dan maar starthulp eraan en de garage in voor nieuwe accu's. Ook gelijk gevraagd of ze de kapotte linkerspiegel (dat geeft zo een vertekend beeld) en richtingaanwijzer die het ook niet deed te laten vervangen. Kreeg alles keurig terug..; hoera. Toen terug verder met de opleiding... leren werken met de pomp en de compressor (die zit in de truck)... In het kort... basisprincipe van dit alles: als er iets uitgaat (lossen dus), moet er tegelijk ook iets inkunnen(lucht) en als er iets ingaat moet er ook iets uitkunnen Dit wil je niet... word de planning zo sacherijnig van... en dan gaat de baas zo gek zitten praten tegen je... nee laat maar Kwestie van de juiste kranen pen en dicht te zetten... want als je druk steekt op je tanker om te lossen en er staat een ventiel open... kan je lang blijven wachten. Vrijdag. Hierover weinig gebeurd... nog laatste dingen zitten doornemen met A, wat ik zeker niet mag vergeten en dan maar wachten o pde eerste opdracht... lang wachten... Tegen de avond had ik eindelijk (na een keer of 3 wijzigen en annuleren) een opdracht... Trailer 250 aankoppelen bi jde reiniging... controleren en verzegelen. Deze moest ik afkoppelen bij 'n bedrijf in Wormerveer (Ten noorden van Zaandam, wat dan ook weer ten noorden van Amsterdam ligt) en trailer 252 die geladen is aankoppelen om die maandag (morgen dus) te lossen in Lebbeke (Belgie) Zo gezegd zo gedaan, het was al dik 18u gepasseerd en het was een dik uur rijden naar Wormerveer... daar aangekomen, aanmelden bij portier en de trailers gewisseld en weer weg naar Wemmers Evergem (Gent) om daar de trailer af te koppelen en aan de verwarming te leggen en nog een dik uur naar huis te rijden. Thuiskomst: zaterdag 02:00u Maandag om 11u lossen bij de klant... van hier naar Evergem: 1u en van daar naar het losadres: ong anderhalf uur... 45u weekendrust gaat niet lukken
    2 points
  9. Kan het niet zo zijn dat je het om moet draaien? Dat dus 90% van de mensen makke schapen zijn, die alleen onderweg hun grote bek durven open trekken. Dat die denken dat zodra er geen cao zou zijn ze beter behandeld/ betaald zouden worden door hun werkgevers? Dat die denken dat alles vanzelf wel op zijn pootjes terecht zal komen? De arbeidsvoorwaarden die er nu zijn, hebben we te danken aan de bonden. Niet aan die makke schapen. Als je zou willen dat er wat veranderd zul je daar actief aan mee moeten werken. In een democratie is het nu eenmaal zo dat je niet mee mag beslissen/stemmen als je geen lid bent.
    2 points
  10. Het kan zijn dat je geen zuivere sinus omvormer hebt dan doet dit zich wel eens voor.
    2 points
  11. En de laatste, NL legaal, misschien... Waar is nou toch de deur hendel????? De show is van donderdag tot zaterdag in mei, heel raar... Vandaag regent het al de heele dag Ga morgen naar Jennifer, maar eerst even langs de hallen, even binnen spieken en kijken of er nog iets aparts, het vermelden waard is. Ga proberen om de Las Vegas truck show te zien, gegarandeert zon, en de west kust chauffeurs weten wat showen is.
    2 points
  12. Hhhhheeee... zal dadelijk eens op jullie hoofden klikken... met een stuk hout...
    2 points
  13. Ok.. als eerste een kieper. Die zijn hier wat anders gebouwd om het geheel zo licht mogenlijk te houden. Een flatbed. Kenworth W900 met reefer.
    2 points
  14. Dat systeem heb ik op de auto's zitten en nog anti aanzuigtubes en vlotter bescherming.werkt manefiek maar is wel prijzig. Gaat ook gelijk alarm van auto af en telefoon bij mij thuis Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
    1 point
  15. Ik zou best in dat pand willen wonen maar dan sloop ik er wel een muurtje uit zodat het span geheel binnen kan staan Misschien leuk voor als ik de deur uit ga
    1 point
  16. Denk je nou echt dat zo'n vent naar de rechter gaat? Neem jij je opsommingen mee van de keren dat je in de ww werd gegooid en nog wat andere dingen die niet zo netjes bij hem zijn. Weet je, ik had vroeger ook her en der contractjes en dat ging altijd goed met wederzijds respect en begrip voor elkaar. Maar iemand die je zo nu en dan belt de kans op 40 uur en een vast contract te ontnemen is gewoon een vuile streek.
    1 point
  17. Nee dat klopt Ger maar dat staat de werkgever ook niet. Hij werkt al drie op een 0-urencontract, maar als er geen werk is wordt hij in de ww gegooid. Volgens de regels moet hij na een half jaar gewoon doorbetalen. Dus als je weggaat per direct kan je hem gelijk vertellen dat ie eerst de balk in z'n eigen ogen moet zien en daarna pas de splinter bij een ander. Niemand zou mij in zo'n situatie tegenhouden. Pleur op. Wat denkt die vent wel niet.
    1 point
  18. Dat kan kloppen,Ibo heeft gedreigd met een stuk hout
    1 point
  19. ik werk ook veel met 0 uren contracten maar de werkgever heeft geen verplichting en ik ook niet. En ik kan niet met een link komen ger maar volgens mij als jij een nul uren contract heb en in de ww zit ben je volgens mij "verplicht" om die 40 uren contract te nemen om uit de ww te komen Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk
    1 point
  20. Ja, ja en daarna zeker de vrouwen kleedruimte gebruiken. Groet Harrie
    1 point
  21. Ach, hoeveel ruimte heb je nodig om te rijden. Nog een filmpje van een after market sleeper. Aan het eind van het filmpje zeg ik, "I take it", en die vent duikt gelijk in zijn portomonnee en gaf een zaken kaartje.... http://youtu.be/mkIzmH42bDs
    1 point
  22. Nu zit ik al zeker een half uur deze info te bestuderen.... Telt deze tijd mee voor die 35 uur?
    1 point
  23. Niet alleen op sokken, maar schoone sokken... Op 1 van de fotoos zie je een paar schoenen naast de treeplank staan. Ook is vrijwel altijd de heele familie volop aan het helpen.
    1 point
  24. Hier in Noorwegen wordt gecontroleerd op code 95. Tijdens de laatste 2 controles werd ik aangesproken op het feit dat ik geen code 95 had. Bij de eerste controle mocht ik doorrijden omdat de controleur niet zeker van zijn zaak was en het op kantoor verder ging uitzoeken. Een paar dagen later kreeg ik het resultaat, ik had geluk ik hoefde nog geen code 95 te hebben, had te maken met het omzetten van mijn NL naar een N rijbewijs. Tijdens de 2e controle kreeg ik weer problemen doordat ik geen code 95 op mijn rijbewijs had staan, gelukkig kon deze controleur de controleur van de eerste controle aan de telefoon krijgen en mocht ik weer doorrijden, anders had ik daar net buiten Berkak moeten blijven staan en had ik geen meter meer mogen rijden voordat ik code 95 had of totdat die controleur er achter was dat ik nog geen code 95 nodig had. Ben nu bij Statens Vegvesen langs geweest en die hebben code 95 even op mijn rijbewijs bijgeschreven, tijdens het omzetten van mijn rijbewijs hadden ze de code 95 al op mijn rijbewijs moeten zetten maar dat was dus fout gegaan. Kan nu dus veilig rond rijden zonder zorgen over code 95 tijdens de controles, tenminste tot uiterlijk 8-9-2014. Sta nu op de wachtlijst voor de code 95 training bij Bring/Posten. Is hier goed geregeld baas betaald de cursus en ik krijg ook de dagen betaald. Gr. Rob.
    1 point
  25. Ibo, zijn er in Amerika ook chauffeurs die op hun sokken zitten? Hier heb je zat chauffeurs die op hun sokken zitten, vooral die chauffeurs van die showtrucks. Zoals die wagen hierboven, eigenlijk zonde als je hier op je schoenen op gaat zitten ivm beschadigen. Een collega van mijn heeft het ook, is er ook heel enthausiast over, je doet iets op de doek, je wrijft over de tank en het word al gelijk zwart, met een schone doek wrijven en je tank glimt als een malle.Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk
    1 point
  26. Super weer Ibo veel plezier met miss Jennifer Vanuit de bajes met de eifoon van die gast 7 deuren verderop....
    1 point
  27. Bedankt. Verhaal heb ik nu pas geschreven, niet alles zal eropstaan omdat ik nog redelijk moest denken. Het is idd wel een goed bedrijf. er zijn weinig bedrijven die nog mensen zonder ervaring zo gelijk aannemen.
    1 point
  28. Veel plezier jullie 2 en alvast bedankt voor de puike plaatjes.
    1 point
  29. Weet je wat het is met opa zijn????? Je moet met oma slapen.... Nou ja cd, zo leuk was dat nou ook weer niet.
    1 point
  30. en vrijdag nog even met de tautliner oppad geweest onder andere wat plaatjes ijzer geladen dit met de laatste aanwinst van ons bedrijf tot nu toe eerdaags een paar weken met deze opstap want mn collega wordt bijna weer vader en heeft dan een paar weken vrij
    1 point
  31. even een paar foto's van van de week lossen spuistraat amsterdam was even lastig parkeren werd er voor een groot deel gelost door een torenkraan de auto moest zodicht mogelijk langs de weg staan ,anders kon de kraan er niet bij en zelf nog wat lossen op de bus / tram halte lekker onder de kabels die de stroomdraden van de tram omhoog hielden later in de week nog gelost in de tweede egelantiersdwarsstraat let op de vintage straatverlichting daarna mochten we bij een straal en coatbedrijf nog wat spools ophalen moest wel even schade vrij vervoerd worden even creatief inpakken en een beetje rustig door de bocht, kwam het toch weer goed
    1 point
  32. De truck van Hanks truck pictures, deze keer met oplegger. Twee groote heren uit Michigan. Heb het over m'n hart kunnen halen om 1 foto van de freightliner te maken..... De andere had er een KW voor sttan. Heb het maar even in de details gefotografeerd. Die kunnen 180.000 total gewicht hebben, dat is 81 ton. [/u RL]
    1 point
  33. Ook dit bedrijf heft een hoop trucks die er allemaal netjes en customized uitzien. V max uit Zeeland MI. Er hangt een koeler achter, ziet er wat vreemd uit, is eigenlijk hetzelfde model als de zwart/roode waar ik mee in CA was, alleen heft deze de groote sleeper. Paar veewagens. Bull haulers, cattle racks, ze hebben er allerlei namen voor. Echte showmannen, zelfs alle wielen staan precies goed. [/url]
    1 point
  34. De nieuwe scania.... Er waren meer cab overs. Dat ding hierboven noemen ze een "stubby", de korte neus dus. Wat scania dus wilt invoeren. En dan denken jullie dat we achter lopen... Een "andere" kleur...
    1 point
  35. 1 point
  36. Ja ja.... Hendrikje.... Maar mijn stem is ook weg. Zien jullie hier een patern ? Beetje als in de jaren 40. Ze vertelden iedereen hoe goed het eindelijk was met de nieuwe leiding en regels, maar om de hoek werden de opstandige leden tegen de muur gezet.... Zal me maar aanpassen voordat we in een trein wagon verdwijnen...
    1 point
  37. En zo stonden we lekker rustig daar..
    1 point
  38. Ik geloof je Ron als je zegt dat je genoeg drank bij je hebt voor het hele dorp, alleen lastig ontkurken en schenken zo'n magnum.
    1 point
  39. En het leukste van het potje is dat wanneer je in de ww zit en tijd hebt om een cursus(code 95) te doen je geen geld krijgt van de soob,moet nl via de werkgever worden aangevraagd.. Ik zeg ook stop ermee..
    1 point
  40. Na dat restaurant verder naar t zuiden, dezelfde weg natuurlijk. Neem echter de interstate 5 helemaal naar LA. Een brug met een wel erg laag randje...... Die gaat langs de westkant van die produktieve valley, soms uit de valley en onder langs die berg keten. Als je van de weg rijd kan het vervelend uitpakken.... Uiteindelijk kom je bij de laatste bergketen voor LA, de "Grapevine". Je gaat van bijna zeenivo een 1200 meter omhoog. En een klein uurtje later weer naar beneden. Je ziet de weg rechts onder.
    1 point
  41. Het beeld is inderdaad niet slecht.Ik heb hem met het nieuwe kaartje op hogere resolutie gezet en morgen eens kijken of het veel verschil maakt. Nee ibo dat is geen nieuwe wet.De meeste wegwerkers houden rekening met het verkeer en om (ernstige) stofvorming te voorkomen houden ze op veel plaatsen Nederland nat . De snelheid op de snelweg was niet echt goed Maarten,ik had de cc op 80 gezet omdat ik toch op een provinciale weg uitkwam maar nu blijkt dus dat ik een afwijking in snelheid heb volgens de gps.Maar op de N279 rijden de meesten toch geen 80 dus daar was het niet zo erg. Klopt Roadtrain dat was Veghel en inderdaad de mbi aan de overkant. Dank je bengel
    1 point
  42. ook even een bezoek gebracht bij een cf-er maar hij was dr niet (nee geen fotosjop ) en een leuk vrachtje meegehad in het bakwagentje en vandaag lekker bezig geweest eerst lossen in amsterdam vlak naast het ij bij de houthavens hierna even laden in Zaandam voor oa graftdijk, op een bungalopark aldaar was er wel een beetje baggerig hierna kwam er even een spoedje door, ik moest naar het bellamyplein in amsterdam om een paar balkjes te laden en deze afteleveren in schoorldam was wel even grappig laden in een oude fabriekshal ging allemaal net met de hoogte o, en vande week nog even offroad geweest in losser
    1 point
  43. van de week oa 2 dakkappellen geplaatst in arnhem dit was wel leuk omdat ze alle 2 aan 1 kant kwamen boven elkaar, had ik nog niet eerder gedaan was wel een keer leuk om te zien 2 gaten boven elkaar in het dak meteen maar weer es actie gevoerd en een drukke verkeersader afgesloten voordat de kapellen erop gaan nog even het aftimmer materiaal naar binnen en daarna kunnen ze omhoog ( 1 voor 1 natuurlijk ) en daar het resultaat
    1 point
  44. Bij krappe plekken is een keer extra uitstappen helemaal niet erg. En laat je nooit opjagen,dan gebeuren de meeste fouten. Doe gewoon je ding dan gaat het met de tijd vanzelf sneller
    1 point
  45. vrijdag en makkelijk dagje (de hele week eigenlijk) sóchtends moest ik een plateau met een dakkapel laden , maar deze bleek op een aanhanger te staan, dus die er maar achter hangen hierna richting alkmaar voor een dakkapel (die de monteurs mee hadden) op dak te zetten. (rustenburg) hier moest de aanhanger er even af ivm de ruimte in de woonwijk 1.30 u later was ik weer opweg richting oostzaan hier mocht er ook 1 opdak (die van mn aanhanger) afval weer lossen in heerhugowaard en retour Ursem om de aanhanger te lozen hier kon ik nog even een blik werpen op wat er klaar stond voor maandag een paar op de aanhanger en een paar op een plateau komen er nog een paar bij want dit was rond 14u. hierna naar de zaak auto aan de kant en even met t bakfietsje naar medemblik om te laden voor mn collega had even een verkeerde pallet erbij, die maar even in de personenauto voor thuis geladen:D en van de rest ging nog wat uit om bij een paar andere collega's in en op de wagen te zetten en dat was weer een week
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden