Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 01-04-14 in all areas

  1. ik snap iets niet als ik het hier op het forum zo lees is iedere werkgever een boef een grote crimineel. ook ik heb een o uren contract op basis van een vast aanstelling met een uit betaling op basis van E6. hij belt mij iedere maandag of ik die week kan zeg ik ja krijg ik de dagen door wanneer hij mij nodig heeft. zeg ik nee is het prima wenst mij een prettige week en zegt tot maandag. als ik een andere baan zou kunnen en willen zal het geen probleem zijn. ga in overleg en zegt dan goodbye en ga ieder onze eigen weg. het is toch zo gelegen dat iemand met een 0 uren contract de werkgever bij drukte helpt. als ik dan lees dat hij 14 uur per dag werkt vraag ik mij af is er niet iets anders aan de hand. als je namelijk 14 uur per dag werk heb je geen 0 uren contract ben je gewoon in vaste dienst en heb je je gewoon te houden aan de wettelijke opzeg termijn. jongens eerlijk zijn als je een vraag hebt. ben je eerlijk kopieer dan je contract en kunnen wij het met eigen ogen zien en dan een conclusie trekken. maar niet de werkgever zo te kakken neer zetten.
    3 points
  2. Nog een paar fotoos buiten, het heft er alle drie dagen flink geregent, de dag na de show was het net zomer... geen wolk in de lucht, 22 graden C.... Hank Good zijn truck. Hij is echt netjes, Jadran rijd nu met zo een Freightliner, spik splinter nieuw.
    3 points
  3. Toch hiermee bewezen dat 4 NL chauffeurs kunnen lullen voor 50.......
    2 points
  4. Kan het niet zo zijn dat je het om moet draaien? Dat dus 90% van de mensen makke schapen zijn, die alleen onderweg hun grote bek durven open trekken. Dat die denken dat zodra er geen cao zou zijn ze beter behandeld/ betaald zouden worden door hun werkgevers? Dat die denken dat alles vanzelf wel op zijn pootjes terecht zal komen? De arbeidsvoorwaarden die er nu zijn, hebben we te danken aan de bonden. Niet aan die makke schapen. Als je zou willen dat er wat veranderd zul je daar actief aan mee moeten werken. In een democratie is het nu eenmaal zo dat je niet mee mag beslissen/stemmen als je geen lid bent.
    2 points
  5. 1 point
  6. 3500 gram ... nou sorry, daar is niets corrects aan, hoor.
    1 point
  7. In een ww uitkering kun je gewoon als oproepkracht werken,word zelfs aangemoedigd met de gedachte dat als het aantrekt je als eerste een contract krijgt.. Gemaakte uren worden ingehouden van je uitkering.
    1 point
  8. Ik. Na een gesprek met een jurist van de DETAM (groothandel en winkelpersoneel) moest ik maar eens mijn baas vertellen dat ik onderbetaald werd en meer loon zou moeten krijgen... Dat wilde hij weldoen, maar dan werden mijn overuren niet meer extra betaald, alsmede mijn koffiegeld onderweg zou verdwijnen.... (ik werkte als enige chauffeur bij een groothandel in AGF met eigen winkels) Je zult begrijpen dat ik niet lang meer bij deze werkgever vertoefd heb.
    1 point
  9. Hoe dom kan je wezen om te brullen:" we schaffen de vakbonden af" De vakbonden is de spreekbuis van de werknemer. Dat houdt dus in dat als er geen vakbonden zijn er ook geen CAO wordt afgesproken. Dit houdt dus in dat de arbeidswet van toepassing is. Dus een werkgever mag jou het minimum loon betalen en dat is vandaag de dag in nederland: voor 23 jaar en ouder 1.485,60 euro bruto. En denk je nu echt dat als je naar je werkgever toe stap van ik wil meer loon erbij dat hij met jou rond de tafel gaat zitten? wie van jullie is al een keer op ziijn werkgever afgestapt en heeft om meer loon gevraagd? ik ben benieuwd naar jullie reacties
    1 point
  10. maar daar ben je als chauffeur toch zelf bij. als jij een 0 uren contract neem doe je dat niet zomaar. of je heb thuis nog een hoop dingen te doen of je wil privé meer vrijheid. als je dan toch nog 14 uur per dag werk vind ik dat de werkgever maar ook de werknemer hier schuld aan is. en het is voor beide een gewoonte geworden. als je een arbeidsovereenkomst teken staat daar in wat er van je verwacht word als je het er niet mee eens ben teken je niet. maar ga niet lopen huilen als het niet naar jou zin uitpakt.
    1 point
  11. U en ik tanken bij de goedkoopste brandstofleverancier!! U koopt toch ook géén tv bij de plaatselijke winkel omdat deze aanmerkelijk duurder is dan bijv. een Mediamarkt. U en ik shoppen bij de goedkoopste winkelier, cq. kruidenier. U houd ook géén rekening met het feit dat de ene winkelier duurder is en óók personeel in dienst heeft. Want u en ik zijn géén dieven van onze eigen portemonnee. Waarom moet een bedrijf, een verlader, dit dan wel doen? Géén enkele ondernemer is óók géén dief van zijn portemonnee. Zou hij dat wel zijn, dan is het snel over met zéér véél bedrijven.
    1 point
  12. Niet een kieper, er zit een band in de vloer, die gebruiken ze meestal voor asphalt. Daar zaten volgens mij de gewone super singles onder. Zie je hier niet vaak. Had dit system nog niet gezien, hoef je de kettingen niet onder t zeil naar de buitenkant laten gaan. [/url] Een bedrijf dat je zeilen met wat dan ook kan bedrukken.
    1 point
  13. Wat fotoos van Pete en KW. En volgens Cor (Dutchart) zijn commentaat op you tube is dit een DAF? Interieur. En waar men hier op t forum al lang over schreef, nu leverbaar als een 6x2
    1 point
  14. En wees even eerlijk, wie gaat er bij de SRV meer betalen, als hij ook bij de Lidl kan shoppen? We werken zel net zo hard mee aan het afbreken van van alles en nog wat voor een paar centen.
    1 point
  15. Die gaat mee naar huis, en hangt gewoon in de kast als ik vrij ben
    1 point
  16. Oeps,,,,,,,,,,,,,,,,,,Daar had niemand aan gedacht. Zodra er geen CAO is zal het gros van ons er dik op achteruit gaan. En het wrange is dat de meeste grootbekken dat nog pikken ook. Onder het mom van, ik moet thuis mijn rekeningen ook betalen, en C4 is altijd nog meer dan een bijstandsuitkering. En maar bleren en roepen onderweg.
    1 point
  17. ^^ dat zullen enkele mensen zijn, het "gros" zal onder de streep eindigen....
    1 point
  18. Dinsdag is het 1 april.....
    1 point
  19. Het beeld is inderdaad niet slecht.Ik heb hem met het nieuwe kaartje op hogere resolutie gezet en morgen eens kijken of het veel verschil maakt. Nee ibo dat is geen nieuwe wet.De meeste wegwerkers houden rekening met het verkeer en om (ernstige) stofvorming te voorkomen houden ze op veel plaatsen Nederland nat . De snelheid op de snelweg was niet echt goed Maarten,ik had de cc op 80 gezet omdat ik toch op een provinciale weg uitkwam maar nu blijkt dus dat ik een afwijking in snelheid heb volgens de gps.Maar op de N279 rijden de meesten toch geen 80 dus daar was het niet zo erg. Klopt Roadtrain dat was Veghel en inderdaad de mbi aan de overkant. Dank je bengel
    1 point
  20. We hadden cola, dus dat is wel goed. Ook scherp beeld.Wat me opvalt, waar je linksaf gaat is wat constructie en ze houden echt een tamelijk wijde omgeving nat tegen het stof. Zie dat heel vaak in de filmpjes in NL. Is dat een nieuwe wet?
    1 point
  21. Vanmiddag een roemeen, kwam uit Beverwijk haven lekker over de rechter rijstrook en op het laatst naar de linkerrijstrook richting tunnel. Linksaf richting tunnel was alleen de rechterrijstrook open en de linker afgekruist. Toen ging het licht op rood, vrouwenstem uit de luidsprekers eerst 2x in het Nederlands toen in het Engels of de voorste vrachtwagen het eerste afritje door de slagboom wou nemen, maar ja roemeen hè die verstaan geen buitenlands. Een personemwagen reed tot naast de roemeen en zat wat te gebaren en de truck reed naar voren tot waar de vluchtstrook ophield (net voorbij de hoogte afrit natuurlijk) Alle lichten op rood en hij bleef daar maar staan..... zwaailicht aan en ben toen maar tot naast hem gereden en gebaarde dat ze dat afritje iets terug moesten nemen. Wel ff het duim wijsvinger gemaakt (ping ping) en tausend euro geroepen ze keken niet blij.
    1 point
  22. .... Anno 2014 .... Zou dit echt handig zijn? Jij wilt CAO betaald krijgen omdat je een gezin te onderhouden hebt .... schoolgaande kinderen etc etc etc en zou volgens die CAO een inkomen hebben inclusief je toeslagen van zeg 2800,- per maand .... de ene maand wat meer de andere maand wat minder ... Ik heb alleen mezelf maar op dit moment en kan met veel minder toe ...... Dus zou ik kunnen zeggen tegen die werkgever : Doe mij maar een vaste wagen en een vast loon van 2000,- Weer iemand anders zou kunnen zeggen ... van alles is beter dan een Bijstandsuitkering ik doe het voor 1500,- schoon .... Die CAO maakt nu een gelijk speelveld voor iedereen.
    1 point
  23. Ik vind die 3% nog niets eens zo belangrijk. Inflatiecorrectie vind ik het belangrijker. Maar het meest belangrijk vind ik nog wel werkgelegenheid behoud. Wat mij betreft steken de bonden meer energie in het tegengaan van het uitvlaggen, dan die 3%.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden