Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 27-05-14 in all areas

  1. Tja ik heb er niet bij gezegd dat het zaterdag al is gedaan na het wassen van de wagen. En dan nog, men heeft al vaak genoeg aangedrongen op een busje van 5 liter olie in elke wagen, maar het baasje wil er niet aan, als er olie in moet moeten we langs de dealer, en als ik straks om 22 uur start krijg ik ook geen olie meer maar mag ik na mijn rit op de dag bij laten vullen, dus de baas neemt zelf het risico denk ik dan, is zijn wagen en zijn keuze, ik meld het en klaar. Maar gelukkig ben jij de TOPPER hier die nooit iets doet wat buiten het boekje valt of wat je hoort te doen als chauffeur, je meet elke wagen op voordat je er mee gaat rijden, ook al zei je zelf ergens weer van niet, dus ja als jij de werkelijk niet wil zien prima hoor, maar wat doe jij als je op de parkeerplaats staat bij Apeldoorn en je oliepijl is te laag en je hebt geen olie bij je, ga je dan een stukje wandelen of toch rijden naar de dichtstbijzijnde garage. Misschien eens een beetje inlevingsvermogen krijgen in anderen, want banen liggen er volgens jou ook voor het oprapen, je hoeft niet werkeloos te zijn, nou ik weet wel beter.
    3 points
  2. Zo, ik heb een tijdje geleden de kogel maar eens door de kerk gejaagd en mijn poot stijf gehouden. Moest de DFDS pakken van Denemarken naar Immingham (UK). Een oude stinkende vrachtboot met 0,0 service aan boord. Geen keuze in voedsel, ontbijt is al vroeg, kom je een uur te laat dan is het of al opgeruimd, of opgegeten/verzameld door MOE-landers. Hetzelfde gaat voor de lunch. Voor het avondeten ben je afhankelijk van wat de kok je voorschotelt, maar totaal geen keuze. Hoef je het niet, dan heb je pech. De bemanning is overwegend oost-europees en spreekt moeilijk Engels, of Duits. Op de vrachtboor zijn 6 hutten beschikbaar voor chauffeurs en men heeft het liefst zoveel mogelijk bemande voertuigen aan boord. Dat word dus cabine delen voor een overtocht van iets meer dan 21 uur. Men heeft de mond vol van delen moet met iemand uit hetzelfde land, doch deze regel is op deze boot niet bekend, of ze begrijpen het niet. Zodoende gebeurd het regelmatig dat een nederlander bij een MOE-lander op een hut gezet word. Ik heb hierover al eerder gereclameerd (cq. gemekkerd) bij de autoriteiten, maar zonder succes. Zij bepalen hoe en wat er gebeurd aan boord. De eerste keer ben ik terug naar mijn auto gegaan en de gordijnen dicht gedaan. De boot mag dan niet vertrekken zolang er iemand op het autodeck is. Na een hoop heen en weer getrek en gepraat met de bemanning en mijn standpunten duidelijk uiteen te hebben gezet, kwam op het laatst de kapitein samen met de eerste officier naar beneden om mij te vertellen dat ik een hut kreeg voor mijzelf. Toen was er wel ineens hut beschikbaar. Een tijd geleden weer hetzelfde gezeur, alleen toen ben ik na een hevige discussie van boord gereden. Je begrijpt het, opdrachtgever over de rooie, baas wist het niet en ik terug aan land. Ik bedoel maar te zeggen, voor een kort overtochtje van 3 a 4 uur, heb ik niets tegen het delen van cabines, mits het een bekende is. Voor een overtocht van meer dan 20 uur neem ik aan dat ik als mens zijnde toch een beetje recht heb op iets van privacy. Ik ben als mens op deze wereld gekomen, ben als mens opgegroeid en wens als mens behandeld te worden. En niet zoals op deze ferry's als een varken met meerdere in een hok word geschopt. Men loopt overal te schreeuwen over "Respect voor onze Truckers", maar hier gaat men helemaal aan voorbij en laat het gewillig over zich heen komen. De ferry maatschappijen verdien goud geld aan de transportsector, maar van enig menselijk gedrag richting de chauffeur is totaal geen sprake. Zolang het niet druk is, bijvoorbeeld in de wintermaanden, zijn truckers welkom, daarna moeten zij zich stilhouden en absoluut niet zeuren en het liefst met 10 man in een hut. Scheelt schoonmaken en kunnen ze meer toeristen bergen. Ben ik nu de enige die strijd voor mijn rechten en voor mijn erkenning als mens, of zijn er meerdere die hier aan mee doen. Ik werd door deze actie in elk geval uitgemaakt voor alles wat wenselijk was, het was maar goed dat dit door de telefoon gebeurde anders waren er zeer zeker zware ongelukken gebeurd. Maar ja, Social Dumping zie je links en rechts om je heen en is gemeengoed geworden. Alleen jammer dat ik me niet in een hoekje laat schoppen, door niemand. Ik ben een mens. Simpel toch.
    2 points
  3. Op de DFDS vlaardingen is dat ook zo een drama,moet je echt woordenboek bij je hebben voor de bemanning.. Eten echt een drama,en als je op 1 van de oudste boten zit en je moet dubbelbemand slapen heerlijk een stapelbed,waar je bovenin shockingklem ligt tussen plafond en bed... Zat toen wel met een hollander op de hut,de beste man had slaapapneu,ik heb er niks van gehoord vanwege oorpluggen die ik standaard meeneem.. Trilde alleen mn nest uit door die oude schuit,een rot lagertje hier of daar denk ik??
    2 points
  4. Nog slechter dan bij de toekan, kan dat.
    2 points
  5. Ga gewoon Bij Hage eten boven in de kantine
    1 point
  6. Kwam hem tegen op de Facebook pagina van Truckstar. Dus was kwestie van tijd geweest of iemand anders had hem hier wel neer gezet. Zo moeilijk was de vond dus niet Maar bedankt!
    1 point
  7. Slaap zo vaak met 8 man in een oude portocabin met verschillende nationateiten ook het eten is daar iets minder als het gemiddelde v.d.Valk maar je went er aan hoor ik heb er geen probleem mee, slaap overigens wel het liefste thuis in mijn eigen bed.
    1 point
  8. IK begin ook te vrezen dat je er niet naast zit.
    1 point
  9. De romantiek van de chauffeurs is pas in 1978 begonnen met dit: Voor die tijd was het een gewardeerde baan waarbij de verdiensten,ook niet veel,maar wel belangrijk waren.
    1 point
  10. Veel is chauffeur gerelateerd, sta er gewoon op dat er nieuwe opkomen als dat nodig is, maar ik zou de collega's geen euro willen geven die niet naar de banden kijken voordat ze vertrekken, en ook niet degene die niet weten welk merk er op ligt. En de Baas kan dan wel willen bezuinigen, en hele volksstammen gaan daar in mee, maar de laatse keer dat ik met een defecte band heb gereden was de 500 meter naar de bandenboer, en verder niet, eerst een andere er op en dan gaan we op pad. Banden zijn er genoeg, van Mij is er maar 1 op de wereld, of dat nu zo goed is voor de wereld zal ik in het midden laten, maar ikzelf wil nog even hier blijven, bevalt me wel op onze aardkloot. :D
    1 point
  11. Toch knap dat je dat zoet vanuit Venray
    1 point
  12. Veel klapbanden de laatste tijd idd. Gevolg van bezuinigingen? En de zomer moet nog beginnen!
    1 point
  13. een engeltje ?? die chauffeur in die bakwagen die onder die container ligt heeft volgens mij een heel peleton engeltjes op zijn schouder gehad
    1 point
  14. Tsssscchhhhhjjjjjj... Wat is er toch mis met een goede oude telefoon? Bellen, zelfs sms'n en geen geklooi met updates of zo.... En, bijna gratis.... zo houden we geld over voor belangrijkere zaken
    1 point
  15. Hoi Gijbert, Ik kan je frustratie wel begrijpen. Telkens om een of andere kulreden afgewezen worden is fnuikend. Vooral al het solliciteren wat moet van het UWV sloopt je. Werkgevers hebben lang niet altijd vacatures en als er eentje is hebben ze liever een jonkie. Die werkgevers zullen er ook wel een beetje moe van worden om alle brieven, mails enz te lezen. Zelf heb ik de moed ondertussen ook al wat opgegeven. Ben 61 en wordt meewarig aangekeken als ik zeg dat ik graag wil werken en hoor vervolgens niets meer. Vorig jaar nog wel werk gehad, maar na een paar 1/2jaar contracten ben je niet meer nodig.Hoe verder te gaan? Geen idee. Als je leven zich op de weg heeft afgespeeld zijn er weinig andere mogelijkheden. Alleen een advies: Blijf optimistisch!! Leven is de moeite waard ondanks alle problemen. Vroeg of laat komt een oplossing. De gemeente laat je niet verhongeren. Bijstand kun je altijd krijgen. Niet leuk maar probeer er dan iets van te maken. Kop omhoog en sterkte.
    1 point
  16. Dit is de meest stomme stelling sinds lange tijd,hier op het forum. Zie je dan niet dat wijzelf( de Nederlander) ook "buitenlander "is zodra hij de grens over gegaan is,en je met zo n uitspraak jezelf in de voet schiet. Waarmee ik niet wil zegen dat cabotage vrij gegeven moet worden,in tegendeel. Maar als ieder in Europa alleen voor zijn "thuisland" mag laden word alles wat wij de laatste 40 jaar hebben opgebouwd nog verder afgebroken. Afhouden is ook biljarten zeggen ze bij ons,maar met deze stelling breek je t hele biljartspel af.
    1 point
  17. Heb je de olie wel nog gepeild? En de diesel? Tsssssjjjjjj, wel ff serieus met je vak bezig blijven he?!?
    1 point
  18. Als je van de brug springt, dat is egoisties. Je schuift dan alle problemen naar een ander, en zelf heb je nergens meer mee te maken. Wel, je word natuurlijk wel beoordeeld......
    1 point
  19. We zijn een uitstervende beroepsgroep. Over 10 of 15 jaar rijdt er geen hollander meer. We zitten dan in de categorie "oude beroepen" zoals klompenmakers en rietdekkers, zijn er ook niet veel meer van.
    1 point
  20. Mijn jongste zoon heeft ook een Wolfgang van de Aldi, en voor middelbare school- en zwaar spelletjesgebruik voldoet dat ding in ieder geval prima. Dus zullen 'normale' apps het ook goed doen lijkt mij. Iets anders wat je niet zou verwachten: de after-sales zijn goed. Er was iets met z'n toestel qua stroomverbruik waardoor dat ding uiteindelijk minder dan 'n dag werkte. Bij levering zit er al een adres in de verpakking van een service- en reparatieorganisatie in Nederland waar je contact mee op kunt nemen. De eerste reparatie cq. test was niet geheel naar wens (maar met 'n week weer terug); vervolgens na één belletje wederom opgestuurd en nu is het wel goed opgelost: kosteloos een nieuw toestel. Er bleek sluiting in de batterij te zitten. Wat ik maar zeggen wil: daar hoef je de Wolfgang niet voor te laten liggen
    1 point
  21. Kom je hier weer n's terug na een tijdje, vind je een topic vol redenen om maar niet te gaan werken. Beetje jammer mensen. Die reiskostenvergoeding, die staat gewoon niet in de CAO. Als je dan op je 50e rijbewijs C hebt gehaald en er is een werkgever die je 13-16 per dag aan het werk kan/wil zetten, investeer dan die paar lullige Euro's voor benzine. Pas als je in de praktijk geleerd hebt, en echt wat kunt, dan kun je heel misschien eens eisen gaan stellen. Als ik op vrijdag een mailtje van de planner bij Appel krijg: "wil je morgen vrij" dan zeg ik "ja dank je, super". Maar dat is alleen omdat ik die 20 Euro per uur makkelijk kan missen. Iemand die in geldnood zat en echt wat kon, zou alleen met weekenden al 2.000 bruto kunnen verdienen. Pak er nog een vrijdag of maandag bij en je hebt een riant inkomen!
    1 point
  22. Zo is het maar net RobNiat werk = werk en geld = geld. Als ik naar mijn eigen leventje kijk ben ik DOL GELUKKIG dat mijn enigste droom vanaf spermazaadje is uitgekomen. Op mijn 35e was het dan eindelijk mijn moment waarop ik al na al die jaren die jaren van mijn dromen te blijven dromen het voor elkaar kreeg. Eindelijk met de truck op pad. Oke oke mensen, natuurlijk gingen en gaan nog steeds mijn dromen verder de wereld over dan dat ik nu kom met mijn werkzaamheden wat ik nu heb. Maar RIJDEN is voor mij RIJDEN, linksom rechtsom achteruit of vooruit het zal mij een worst zijn. Of het nou op de dag of in de nacht is het gaat mij erom dat ik VRACHTWAGEN CHAUFFEUR ben en elk moment 24/7 happy ben in wat ik aan het doen ben.
    1 point
  23. Jij krijgt een dode nog aan het lachen, een mooie toekomst in de bijstand als je met zulke dubieuze figuren in zee gaat.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden