Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 24-06-14 in all areas

  1. Omdat die de koffie gratis krijgt en geen gehakballen kan kopen onderweg, en meestal op de fiets naar het werk gaat. :kiss:
    5 points
  2. Eh, Kevin... Nu verkracht je de mening van diverse mensen hier dat we goed opgeleide chauffeurs zijn.
    4 points
  3. Donderdag en vrijdag DHL, waarvan donderdag een meeloopdag wordt. de week erop weet ik nog niet. Zo zie je maar dat men met CE toch meer kansen heeft als met C, ook beginners. PostNL was een mooie voet tussen de deur zeg maar. Zien hoe het verder gaat gedurende de zomer periode.
    2 points
  4. Op zich mag ik niet klagen, nog geen (grote) fouten gemaakt en geen schades. Voor die 2 uur wel ja! Daarna snel weer op 538 gezet, heb toch liever muziek tijdens het rijden. Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk
    2 points
  5. Ben niet de slimste, behalve hier, maar hoe kunnen er nu 2 chauffeurs op 1 wagen slechts 6 uur rusten in 60 uur? Houden ze allebei het stuur vast? Over een link niet openen, daarom noemen ze het een "link".
    2 points
  6. Neem aan dat je denigrerend bedoeld... Je hoeft je helemaal geen boerenlul te voelen. Gewoon een beetje Hollandse nuchterheid zou geen kwaad kunnen. Je kan hoog en laag springen maar voor ons werk in het algemeen hoef je geen hoog IQ te hebben. En daar is ook niks mis mee. Iedereen z'n talenten. Maar doe nou niet alsof we een HBO studie chauffeursdiploma hebben gevolgd.
    2 points
  7. Mijn vader zei altijd, bij twijfel eerst gaan kijken, kun je niet draaien op het terein altijd achteruit er naar toe, want waar je achteruit in gaat kom je altijd weer vooruit uit maar waar je vooruit ingaat kom je niet altijd achteruit weer uit. En kalmpte zal je redden gaat vaak nog sneller ook. En 1 ding weet ik zeker, iedereen stond in het begin te twijfelen en te klooien, maar het is altijd nog goed gekomen, en door schade te rijden door overmoed word niemand blij.
    2 points
  8. Vos Limburg moet werknemers met terugwerkende kracht op een hogere loontrede plaatsen. Dat is het gevolg van de uitspraak van de kantonrechter in een rechtszaak die FNV Bondgenoten had aangespannen tegen het transportbedrijf. De termijn waarin Vos in beroep kon gaan tegen de uitspraak, is inmiddels verstreken. http://www.transport-online.nl/site/nl/48967/vos-limburg-moet-chauffeurs-hoger-inschalen-en-ongeschoonde-uitdraaienverstrekken/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook
    1 point
  9. Ik eerlijk gezegd ook niet, (met de gedachte dat de beambte het toch uit kan lezen) behalve als er een onregelmatigheid opgetreden is. Dan schrijf ik in NL, D, EN op wat er niet klopt.
    1 point
  10. Missie geslaagd![emoji1] Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 point
  11. Bij ons hangt in de kantines een schrijven van het/de IL&T dat het niet strikt nodig is om de kaart uit te lezen als je hem langere tijd niet gebruikt. Maar voor gebruik, na b.v. 2 maand van niet gebruiken, moet hij dan wel worden uitgelezen. Bij ons zijn nogal wat machinisten die maar een paar keer per jaar met een (digitale) tachograaf rijden. Die hoeven strikt genomen dus niet elke 3 weken hun pas uit te lezen. Voor mij is het ook al weer 6 weken geleden dat ik met een digi-bak op pad geweest ben. Maar ik lees hem toch maar regelmatig uit, de kans dat ik over dag eens springen moet is redelijk groot aanwezig. Vooral omdat we nu ook een baby-auto hebben.
    1 point
  12. Nou je hebt nog steeds erin houden zo . Ik luister in NL altijd radio 1 of BNR, ik vind die achtergronden altijd wel interessant.
    1 point
  13. Maandagavond werd een vrachtwagen gecontroleerd op de Amperestraat in Dordrecht. Tijdens het onderzoek bleek dat de vrachtwagen al is dit genoeg info rob ?????? http://www.transport-online.nl/site/48954/boete-van-13800-euro-voor-overtreding-arbeidstijdenwet-en-gebruik-magneet/ en klik op de link vergeet niet op de link te klikken
    1 point
  14. Sommige noemen het ongeschoold werk. Zal wel. Denk we toch best wel wetenschappelijk en slim zijn. Steeds oplossingen zien te vinden om een lading verantwoord te laden of te lossen en te zekeren. In het buitenland je proberen de taal gewoon te maken of in ieder geval met veel handen en voeten duidelijk maken wat je komt doen. Het papierwerk zoals documenten en zo weten we toch wat er mee te doen. We rijden met materiaal rond van een paar ton en nog duurder af en toe en weten daar verantwoord mee om te gaan. (uitzonderingen zijn er altijd). We weten heel veel pk,s naar onze hand te zetten zodat die doen wat jij wilt in de regel. Met 420 pk kon ik lezen en schrijven en met die 1 pk ging dat niet altijd. En zo zijn er wel meer dingen op te noemen.
    1 point
  15. Vergeet het vetertjes diploma niet. De meeste NL chauffeurs hebben schoenen met veters aan omdat zij het strikken beheersen. De MOE collega's zijn niet zo "geschoold"...... Zeg nu zelf, Dit kan toch niet?
    1 point
  16. In Nederland hebben ze ook een opleiding, duurt 2 jaar en daarbij werk je 4 dagen per week en ga je 1 dag in de week naar school. Ik ben voor de theorie en de code 95 een week of 10 elke dinsdagavond 3uur naar een rijschool geweest en daar lessen gevolgd, vervolgens heb ik een dag in Lelystad gelopen voor de code95. Daar moest ik manouvreren en lading lossen/laden en zekeren, een weggegooide dag, want heb daar niks geleerd. Ik hoopte dat ik daar kon leren hoe je vreemde ladingen vast moest zetten, bijvoorbeeld buizen,platen aluminium ed. Maar ik heb daar geen spanband vastgehad, je moest zeggen hoe je het vast moest zetten, niks geen vreemde vrachten, nee een rolcontainer en een stuk of 3 pallets moesten samen in de laadbak en dat was het. Echt jammer! Maar zoals ik het lees gaat het er daar in het noorden dus een stuk serieuzer aan toe. Edit: mathijs was me voor. Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk
    1 point
  17. Ongeschoolde arbeid ??? tja als je het zo bekijkt worden we rijkelijk betaald. Het gaat erom dat de status van de ''simpele'' chauffeur onderschat word. Zal me is verdiepen in wat cijfers en kom er later op terug
    1 point
  18. Weer een schoolvoorbeeld van waar een wil is is een weg, well done habibi
    1 point
  19. Als ik denk of zie dat ik bij een bedrijf niet kan draaien op het terrein, ga ik achteruit het terrein op. Ik had dat hier ook gedaan, als ik er gewoon via mijn eigen kant in zou kunnen draaien (ik kan niet zien of dit een doodlopende straat is) Verzonden vanaf mijn Ei-Foon met behulp van Tapatalk
    1 point
  20. Niets behalve de juiste dock met achteruit rijden, boem is ho toch? laatste dock net iets te hard toen ik zag dat ik nog een halve meter kon...zachtjes met de gas. Verder ging het wel lekker, laatste 3 adressen bijna 2 uren te laat, maar we hebben het gered Had middelburg, goes, een klein paatsje bij hulst waarvan ik twijfelde of ik nou inderdaad afslag kapelle moest hebben voor de westerschelde tunnel, of dat ie dichter bij bergen op zoom lag....het eerste dus....ach ja, ik weet nu waar ie ligt. weer goes en teurg naar rotjeknor Moet zeggen dat je laadklep wel een rotding is zeg, het is er 1 wat onder de trailer vandaan schuift. en op de doos met knopjes staan geen handelingen op. Heb flink staan mopperen. Op een gegeven moment bij hulst deed de laadklep het niet meer als ik omhoog wou, steeds maar enkele centimeters. Kon verholpen worden als ik de motor aanzette van de auto Echter sloeg die weer automatisch af na 5 minuten. Geen rolcontainers ( deense karren? ) op me af zien komen ook, dus dat ging ook goed. Op het einde nog geprobeerd file te parkeren op een klein parkeerplekje in rotterdam waar de meeste wagens staan, maar dat lukte niet. Een collega zei dat ik beter daar vooraan kon staan. Van de digitale tachograaf moest ik toch maar eens onthouden dat ik bij elke losplaat het op arbeid zet, echter als ik dat doet springt ie automatisch op pauze, dus keek er eerlijk gezegt ook niet zo naar om. Wel was ik benieuwd waar nu het lampje zat dat zou moeten gaan knipperen wanneer men 4,5 uur heeft gereden. niet gevonden maar werd mij verteld dat het display zelf zou knipperen. Het zou niet gebeuren omdat ik ook bijna een uur bezig ben geweest met lossen/laden + koffie op 1 adres. Ze hebben wel een ritlijst met de adressen en tijden waar tussen staat hoelaat je 45 minuten moet pauzeren, met 2 adressen later een wachttijd van 5 minuten. Maar misschien als er een volgende keer komt en ik gelijk in rotterdam kan laden, dat ik me wat beter aan de tijden kan houden. Net weer even terug geweest om mijn chauffeurs kaart uit het apparaat te halen AL met al , het was kicken! benieuwd of ze me weer bellen. en mocht je een malloot gezien hebben op de a58 met een PostNL wagen, dan was ik dat hoogstwaarschijnlijk
    1 point
  21. Zoals ik al eerder schreef: als iets te mooi lijkt, dan is het dat vaak ook. Als dit voor een werknemer interessant is, dan werd het hier wel de hemel in geprezen, en gebruikte de Nederlandse staat deze werkwijze ook wel. Ik blijf er bij, alleen een werkGEVER wordt hier beter van. En die ligt totaal niet wakker wie de "verliezer" is, zolang hij het zelf maar niet is
    1 point
  22. Maar,beste man, waarom gooi je er dan niet een paar tientjes tegenaan en ga eens met een betrouwbare fiscalist( een boekhouder die verstand van belastingwetten heeft) praten. Of leg je probleem eventueel voor bij de belastingconsulent van een vakbond. Leuker maken ze je t niet bij de belastingdienst,welgemakkelijker.maar daar moet je zelf wel wat voor doen. En niet in je stoel achterover leunen tot ze t bij je brengen.
    1 point
  23. BV laten klappen en door:huh: Verstuurd van mijn GT-S5690 met Tapatalk
    1 point
  24. Zetten ze er wit op en hij is blauw en geel.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden