Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 18-08-14 in Berichten

  1. 3 points
  2. Wel even reeel blijven Arne, jij weet donders goed dat het aanstellen van onderhandelaars een reden heeft en wel de volgende,de meeste chauffeurs zijn verbaal totaal niet opgewassen tegen een door de wol gewassen werkgever, dus worden gewoon in de luren gelegd waar ze bijstaan. Dat kan je die mannen niet kwalijk nemen, vandaar dat er onderhandelaars aangesteld worden om een tegenwicht te hebben. Ik lees niets anders dan dat de Nederlandse chauffeur te duur is en dan wil je met de chauffeurs een CAO maken, je hoeft geen helderziende te zijn om te vermoeden hoe dat er voor de chauffeur uit gaat zien. Inleveren is al jaren het stokpaardje van de werkgevers en wat heeft dat de Nederlandse chauffeur opgeleverd??????? Zijn de kosten van het levensonderhoud van deze mensen verminderd door het inleveren????? Zijn er meer arbeidsplaatsen gekomen???????? Naar mijn bescheiden mening is de enige mogelijkheid wil de chauffeur nog wat kunnen bereiken is zich massaal te verenigen om een blok te kunnen vormen,.zoniet blijven ze tegen mekaar uitgespeeld worden. Of dit gaat gebeuren is een heel ander verhaal
    2 points
  3. Graag gedaan, De meeste vragen zich wel af wat wij doen haha Enigste wat ze zeggen dat het stinkt!
    2 points
  4. Andersom juist: gestraft worden omdat men wel lid is van een vakbond. Geen vakbondslid die dan nog een baan weet te vinden. Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    1 point
  5. ligt er aan hoe je het op vat . maar ik bedoel dat er veel tegen zijn . ze schoppen wel tegen een vakbond aan . maar als er 3 procent loon bij komt . zeggen ze geen nee ,ik hoef niet . er word gezegd ik regel het zelf wel . maar dat pakken ze dan wel mee . gr piet
    1 point
  6. Bron: www.wikipedia.nl
    1 point
  7. De multi miljonair van Canada, beter bekend als Caelan, is altijd zo vriendelijk om wat te buurten via de telefoon. Gisteren voor het eerst geskypd met hem, maar dat ging niet zo vlot. Hier is het verhaal, Caelan, is gek van trucks, en heeft er dus maar 1 gekocht. Vrouw van Caelan, nul komma nul interesse in trucks. Maar Gerard had 6 maanden de afwas gedaan , en mocht nu 4 uurtjes naar de truckshow. Anderhalf uur rijden iedere kant op zat bij die tijd inbegrepen.... Mooi he, die amerikaanse trucks...
    1 point
  8. ^ Bovenstaande tekst doet mij denken aan collega's die indertijd een dikke wagen kochten, met een idem-dito huis. Het kon niet op, het loon was goed. Nu er veel collega's op 40 uur staan, teruggeschaald zijn, en een karige okv ontvangen, is de wereld te klein. Ik ken er wel een paar die nu in de piepzak zitten, nu er minder binnenkomt. Ik heb er niet te veel medelijden mee. Hoe vaak kom je hier geen vraagstellers tegen, die na jaren ervaring nog steeds niet weten hoe de verloning dient te zijn? Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    1 point
  9. Weliswaar met een bestelwagentje, maar had 8 bekeuringen in 1 week. ik ga echt geen kilometer meer harder rijden dan toegestaan is. En die bekeuringen waren voor 3-6 kilometer te hard ( trajectcontroller waar ik geen weet van had). Rij ik op de vrachtwaggel, gewoon 80 en echt niet harder.
    1 point
  10. Ik denk, kan het niet hard maken, dat er een 20.000 chauffeurs weg zijn uit het transsport, ik vermoed dat er daar dan een hoop iets anders zijn gaan doen, en dat er dan een 5000 nog thuis zitten. Ik ken er namelijk een aantal die dat hebben gedaan, en we vergeten de chauffeurs nog die los werk hebben via de UZB, heb ik ook even gedaan als opvulling tot mijn nieuwe job ging beginnen. Ik ken er ook 1 die een eisen pakket heeft en wat mij betreft aan de bedelstaf mag gaan, uitkering intrekken en zoek het maar uit, ik heb hem meerdere banen aangedragen, maar hij wil alleen aan het werk in een bepaalde tak en dan ook gelijk een vast contract, hij loopt nu al bijna 2 jaar thuis, ik heb er twee weken over gedaan om een andere baan te vinden, moest er wel even op wachten voordat ik daar aan de slag kon, en ik had maar 1 harde eis, gewoon leuk werk wat mij bevalt (voor tijdelijk mag het ook anders zijn) en in iets mindere mate, normaal goed loon, beide gevonden en nog een bonus, gewoon 1 jaar contract en daarna een vaste aanstelling, tenzij ikzelf het verpruts.
    1 point
  11. Wat is die kerel een jankerd zeg ! ''dit is het resultaat van een verenigd Europa''.... Tuurlijk, 'wij' als nederlandse chauffeurs zijn superieur ? Count your blessings !
    1 point
  12. Ken je hem Erik? Maar vind het wel raar, iedereen krijgt de schuld.... Toen die wagen voor hem naar rechts ging, zag hij die file niet een 200 ofzo meter verderop? En jullie rijden nogwel zo traag..... .
    1 point
  13. een lul van een vent, een kut auto en een dosis pech, dan heb je dit als resultaat
    1 point
  14. Dat is het voordeel van per mijl betaald krijgen, het maakt ze niet uit wat je doet, zolang je de adressen met afspraak maar optijd lost Pierre.
    1 point
  15. Het is altijd een mooi verhaal Een ander heeft altijd de schuld Het mooie is De winst is weer voor twee jaar weg Huub
    1 point
  16. Morgen is de laatste week van mijn vakantie, dan eindelijk weekend. doodvermoeiend dat vakantie vieren. een tijd geleden heb ik mijn lzv rijbewis dus gehaald zoals velen hier weten. Zal even het een en ander uit de doeken doen. Vorig jaar september kregen wij bij Basis transport te horen dat de toko op de fles ging. Dat was op een woensdag, dus het was over... nee we moesten nog twee dagen door rijden van de curator. Donderdag ben ik vertrokken naar het buitenland en vrijdag kreeg ik telefoon dat ik me moest melden vrijdagavond 19:00 uur op de zaak. Ja leuk maar dat ga ik niet halen, de reden was er is een overnamekandidaat. Zulke belangrijke dingen, en ik was de enige die er niet bij was. Iedereen wist wat er ging gebeuren behalve ik, want ik was onderweg naar Nederland aan het rijden. Laat in de avond rond 10 uur was ik op de zaak en moest gelijk in gesprek met de directeur van v.d. Linden transport. Hij wilde dat ik mee over ging. Dus dat werd Maandag gewoon weer rijden, ik zou in dienst komen voor een uitzendbureau (logistic force) en vast bij FLOW rijden. Flow was een tak van v.d. Linden dat was opgezet en dat dus meubeltransport ging doen. Alle rotte appels, van de 15 chauffeurs gingen er 7 mee, werden er uit gegooid. (zo noemden ze dat ) Keihard, maar zo werkt het. Gelukkig hebben alle chauffeurs die zijn buitengezet weer werk gevonden. Auto's werden overgespoten en we hadden nog werk, maar ja wel in dienst van het uitzendbureau, dus eigenlijk kon het zo elke vrijdag afgelopen zijn. echt druk was het nog niet, maar regelmatig reden we ook voor v.d. Linden zelf, maar ja... ik was inmiddels al klaar met het buitenland, had het na 17 jaar wel gezien. Alle ritten naar Oostenrijk kwamen te vervallen, Zwitserland kwamen we nog wel, maar dat was 1x in de maand, dus het ging niet verder dan de ruhr. Waar waren de ritten van Zuid Frankrijk gebleven? die werden uitgeschaterd. Inmiddels ging de Rooij uit Waalwijk ook failliet, v.d. linden nam de meubeltak daar ook over, we kregen er zomaar werk bij. Maar dat waren merendeels binnenlandse ritten, hee maar dat was lekker...er kwam een periode dat ik dagritten had, en elke avond thuis was. voor mijn gezin vrienden en minnaressen veranderde er dus ook van alles, en die vonden dat heerlijk. nadat er rond de kerst het één en ander was gebeurt in de privesituatie waardoor ik toch aardig van de kaart ben geraakt, was dit heerlijk die dagritten. Mijn gezin had mij nodig en ik was elke dag thuis, het was perfect. Maar goed, werken is leuk, maar zo af en toe wil je ook wel eens een keer vroeg thuis zijn, dus maar een verlofbrief ingevuld dat ik vrijdag rond een uur of 3 in de middag thuis wilde zijn, vrouwlief en ik hadden ons een weekendje weg getrakteerd. Wat schetst mijn verbazing, kreeg gewoon een rit met 25 adressen. Oh dat lukt je wel werd er gezegd, de planner waar je altijd voor klaar stond 5 jaar lang naait je nu even een oor aan. nou dat hebben ze geweten, stond om 5 uur middags nog in Harderwijk en ben met nog een kwart auto naar de zaak gereden, ja zo ben ik dan ook wel weer. een paar week later viel mij op dat ik op vrijdag altijd de dikste ritten had, terwijl iedereen in de middag om 4 uur de schijf eruit trok deed ik dat 's avonds pas om 9 uur. en 1x is niet erg, maar het was elke vrijdag raak, en steeds vaker stond je bij een klant met manco's of schades, op de loods hadden ze een blik polen opengetrokken en die kwakten alles er zo in en de chauffeur kon het oplossen. Was er klaar mee, om de haverklap klopte er weer iets niet en heel vaak wilde je om 5 uur 's morgens vertrekken, lagen de papieren nog in de loods. en daar hadden we geen sleutel van dus dan kon je de planning weer uit het nest bellen om te komen opendoen. ondertussen kregen we een contract bij v.d. linden, maar ja, was er al klaar mee, zo af en toe mocht ik tussendoor bij v.d. linden met de kooi aap op pad, dat was leuk, maar ja dat werk was er niet dagelijks. Nu ben ik niet achterlijk en zag steeds meer lzv's rijden, dat is de toekomst. Dus maar even bij mijn vrienden van logistic force gaan babbelen. daar dus de lzv papieren gehaald op eigen kosten hoor. bij v.d. linden heb ik ze op de hoogte gebracht waar ik mee bezig was en waarom, als ik mijn papieren heb dan ben ik vertrokken hier. Ik behaalde het rijbewijs...een paar dagen later werd ik benaderd door zandbergen of ik even wilde komen babbelen. Ik kon daar beginnen op de lzv, dus ontslag ingediend bij v.d. linden, een compliment voor dit bedrijf hoor. Kreeg alle medewerking. De allerlaatste dag dat ik bij v.d. linden in dienst was reed ik bij FLOW, 's morgens al 2 uur later vertrokken omdat de papieren weer eens in het magazijn lagen. Maar goed het was de laatste dag, en het waren maar 4 adressen. 1e adres eruit gegooid en op naar de 2e, dat was in Doetinchem, maar er zaten geen papieren bij, en in de truck stond geen lading voor Doetinchem. nou gebeurde het wel vaker dat er papieren niet bijzaten omdat er iets gecanceld was, dus dan maar door naar de 3e en de 4e klant, auto helemaal leeg maar er stond nog 1 pakket in voor Arnhem. Maar ja, daar had ik geen papieren van, ondertussen belde de planner, of ik al in Doetinchem was geweest, nee want ik heb geen papieren en spullen in de auto. DAT MOET!!!! een vloek hier en een vloek daar. luister vriend ik heb geen papieren, liggen die toevallig nog in de loods of zo? en ik heb 1 pakket voor Arnhem, is die soms verkeerd geladen? DAT PAKKET IS VOOR DOETINCHEM!!!! EN NEE HIER LIGGEN GEEN PAPIEREN!!!! hee vriend rustig he, er staat Arnhem op. Weet dat ik op dat moment in Venray stond. Ok ik rij naar Doetinchem het is nu 4 uur 's middags dus dat wordt heel laat terug op de zaak, oh en als ik het dan niet red met mijn rij uren, dan moet ik overnachten, alleen vandaag is mijn laatste dag in dienst, hoe gaan we dat oplossen. Het volgende werd mij gezegd, daar heb ik geen boodschap aan, rijden jij. lang verhaal nog langer, ik kende het adres dus reed er heen, kom ik daar aan, zegt die man...dat is voor Arnhem ons ander filiaal, maar weet je wat gooi het er hier maar uit dan nemen wijzelf het morgen wel mee. Dus op naar de zaak, op de zaak was niemand meer natuurlijk, kon nog geen fatsoenlijk afscheid nemen van mijn collega's, dus maandagochtend heel vroeg naar de zaak om de collega's dag te zeggen, kon ik gelijk de spullen inleveren zoals sleutels en ander spul. Ik dacht, ik ben niet meer in dienst nu...dus over vrijdag zal ik het maar niet meer hebben met de planner, komt er een loodsmederwerker aan, uhh waarom liggen er papieren van Doetinchem in de loods????? ik zag de planner wit wegtrekken, nog geen sorry kon er naar mij af. Ik juichte van binnen dat ik op het juiste moment ontslag had genomen. De volgende dag ben ik begonnen bij Zandbergen voor de Coca Cola, ik was aangenomen als lzv chauffeur, dus eerst 2 dagen mee op de lzv, na ingewerkt te zijn mocht ik op pad...met een trekker oplegger, ja lzv zit er binnenkort nog niet in, ja duh...wtf krijgen we nou, ik investeer in mezelf maar schiet er geen ruk mee op. Diezelfde week wordt ik door meerdere transportbedrijven benaderd voor lzv, iets met netwerken heet dat. Cornelissen transport uit Nijmegen zocht er ook 1, deden mij een bod wat ik niet kon weigeren. dus maar weer ontslag ingediend bij zandbergen na 2 week, of ik nog een week langer kon doorwerken, tuurlijk joh, geen probleem. na die week had ikzelf dus vakantie gepland, dus bij zandbergen vertrokken en over 3 week bij Cornelissen beginnen, dat houdt in 3 week geen inkomen, geen probleem, hoef ik ook niemand dank je wel te zeggen. Al wel in de vakantie een dag mee op pad geweest met een chauffeur van Cornelissen, dat beviel goed. vaste routes, vaste adressen, en met een lzv, precies wat ik zoek, en je kunt nog aardig wat uurtjes maken als je wilt. A.s. Maandag gaan we beginnen, morgen even werkkleding halen en dat soort zaken. Mijn standplaats wordt Tilburg en het wordt dus voor de Appie rijden. Dat is dus wat er het afgelopen jaar is gebeurd. Heb er zin in. Velen vroegen wat er nu was gebeurd waarom ik de ene dag nog daar reed en de andere dag daar. dit is het verhaal
    1 point
  17. Dat was tot 2009 zo, en leverde mooie ritten op. Denk dat de max te bevooraden winkels op 200 per dc ligt
    1 point
  18. Proficiat Maarten.Zo te lezen heb je er veel zin in dus het kan haast niet anders dan dat het goed gaat komen.Ik weet niet of bij jullie (let op Rob ) leeg fust buiten staat maar als het geregend heeft kun je aardig nat worden van het water uit de bovenste kratten.Vroeger nog wel eens wat vlees gereden vanuit Boxtel naar de supermarkten en de eerste keer een nat pak door een sloot water uit de bovenste kratten vergeet je niet gauw.Ik had ook standaard en trekker in de auto zodat ik regelmatig de vloer droog kon maken.
    1 point
  19. Die RTW op zich is niet het probleem, maar meer de verschillen in uitleg en invulling die er aan wordt gegeven.
    1 point
  20. Misschien dat die Oostblokkers niet zo goed de lengte inschatten en dan pas 'later' naar rechts gaan dan de geweldig opgeleide en dus ook beter van inzicht beschikkende Hollandse chauffeur......
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden