Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 07-02-16 in all areas

  1. Tja Henk, soms moet ja aan je gezondheid gaan denken. Ben (licht) reuma patiënt, en dan wordt er ineens veel 'anders' zullen we maar zeggen. Er is overal wel 'iets', maar dit kan ik waarschijnlijk tot m'n pensioen volhouden, en dat weegt voor mij het zwaarst ! Je hand ophouden is het ook niet w.m.b. !!
    6 points
  2. Morgen wordt code geel afgegeven, want er is dikke storm op komst. Toch maar eens met de camera langs de snelweg staan en kijken hoe lang het duurt voordat er een truck omwaait. Jazeker... ramptoerist. Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
    5 points
  3. Zal wel ASO zijn, maar heb weer een nieuwe Ga er 'dozen mee schuiven' Op eigen verzoek trouwens. Jaaaa, ben nog op zoek naar ander leuk vaantje Deze kan niet in het midden vanwege de radar van de CC. De aansluiting van het TRS ding. Deze is zonder koppelingsplaten en dus veen minder pk's kwijt..... En nee, zit geen interval op.....dus 's nachts lekker rustig !! Een nieuwe uitzendkracht kwam ter oren dat het de tweede nieuwe binnen een jaar was. Tja, als je een beetje lull.....je best doet
    5 points
  4. Zal eens een boekje open doen voor mensen die het interesseert doe voornamelijk internationaal werk op km basis dit zijn werkelijk gereden km en niet computer Rijd voor vaste bedrijven en kom altijd leeg terug of het nou Bordeaux is of Glasgow waar ik leeg kom kom altijd leeg terug km prijs is altijd het zelfde leeg of geladen . Zit in de meubel en bed toebehoren vanaf fabriek naar de winkels door heel Europa Soms doe ik ook korte ritten in Nederland en België daar hebben we vaste dagprijzen verder zit de tol niet in de km prijs deze word 1 op 1 afgerekend en een diesel clausule op de km prijs als deze stijgt of zakt gemiddeld word er tussen de 2700 en 3100 km gereden per week dit is op een vol jaar contract en word ieder jaar vernieuwd En moet zeggen verdiensten zijn niet verkeerd en kunt je normaal voor alles verzekeren en een mooi salaris overhouden rijk word je er niet van maar je kunt er goed van leven m.v.g. rondentrucker
    2 points
  5. juist, en daarom neemt hij tegen Nederlands salaris een Nederlander, en een Oostblokkers (via allerlei constructies) op Oostblok salaris
    2 points
  6. Hier iemand in Engeland die na een klapband ongeloofelijk veel geluk heeft gehad. http://www.vkmag.com/magazine/chauffeur_met_klapband_bijna_net_zo_plat_als_zijn_band
    1 point
  7. (gekheid-modus aan) als je lampen in stijl wil plaatsen op een Scania hoef je geen bekabeling aan te leggen, plaats gewoon carbidlampen (gekheid-modus uit) Plaats de lampjes zelf, leg eventueel ook zelf de bekabeling maar laat het aansluiten door de garage doen. Zoals Doornekamp ook aangeeft wil je geen risico lopen op sluiting, als je het voorwerk zelf doet zal dat de kosten drukken en het beetje wat je dan nog aan een monteur moet betalen weegt niet op tegen de risico's. (tenzij je zelf natuurlijk het een en ander afweet van elektra maar gezien de vraagstelling lijkt me dat niet)
    1 point
  8. Dat heeft hij zeker. Alle charters daar hebben die prijs. Gewoon omdat de opdrachtgever dat durft te vragen aan de klanten kunnen ze ook goed betalen.
    1 point
  9. Zou je arne but een pb kunnen sturen, ze zoeken mensen die meer kunnen vertellen wat er is gebeurd en wie er nog meer betrokken zijn bij dit ongeval.
    1 point
  10. Ah, gevonden dussssss..... Donkere brom links dan wel rechts........check !! Dat ding ziet een lasnaad van teer ook als een overschrijding................
    1 point
  11. Zeker kan jouw werkgever je die weekenden verplichten te doen. als je per half kalenderjaar recht hebt op minimaal 13 vrije weekenden, betekend dat automatisch dat je dat recht voor die andere 13 weekenden in hetzelfde halve kalenderjaar niet hebt, en jouw werkgever je dus kan laten werken. Daar hoeft niks voor in jouw contract te staan. Dat staat zo namelijk in onze CAO.
    1 point
  12. Off topic modes aan.... En dan nog worden dat soort voertuigen voor de donder gereden ....... off-topic modus weer uit.......
    1 point
  13. ^dat zou een brenger zijn........ Dan bel ik vandaag nog dat het leuk geweest is, en tot ziens (maar helaas, ik ben weer wakker , en moet nog 12,5 jaar........ )
    1 point
  14. Er zijn op de div. P-plaatsen ook al terminals geplaatst om e.e.a. te regelen !!
    1 point
  15. Je krijgt okv vergoeding over je gehele diensttijd dus ook over je pauze's. Ik rij internationaal en ben de hele week van huis. Stel ik begin maandagmorgen om 07:00 (dan begint mijn diensttijd) en ik eindig op vrijdagmiddag om 16:00 uur (dan eindigt mijn diensttijd). Het geheel tussen die 2 tijden dus inclusief rust en overnachtingen wordt okv over betaald. Maak je geen overnachtingen dan is je diensttijd dus (als voorbeeld) aanvang maandagmorgen om 07:00 uur en einde om maandagmiddag 18:00 uur, vervolgens dinsdag om 07:15 uur en einde dinsdagmiddag om 19:25 uur. enzovoor enzovoort. Hendrik
    1 point
  16. Is dat niet met veel meer belasting maatregelen zo????
    1 point
  17. Ik werk nu toch al een paar jaar als zzp-er, en ik kan je gewoon vertellen dat het een kwestie is van afspraken maken. Eerste wachtuur bij een klant wordt niet betaald, dat is het risico van het vak. Maar elk uur erna wordt gewoon betaald, niet vet maar wel betaald. En bij het exceptioneel transport werden alle uren gewoon betaald, maar daar kreeg je een basis voor rijden per km en een uurtarief erboven op. Op die laatste manier werkte ik ook bij het leveren van bouwmarkten. Dat ligt ook aan de klant waar je voor rijdt en het aantal km's, maar ook aan de prijs die je afspreekt voor die volle rit heen. En een goede zzp-er weet zijn wegen om nooit helemaal leeg te hoeven rijden. Wachturen kosten ook geld, in die tijd had je ook ander werk kunnen doen. Dat het niets oplevert wil niet altijd gelijk zeggen dat het niets kost.
    1 point
  18. Als je s'avonds een planner moet bellen wil dat dikwijls zeggen dat overdag iemand zijn werk niet goed gedaan heeft.
    1 point
  19. Ronduit belachelijk, betalen voor een wegennet die altijd vast staat, en waarbij het een hele kunst is om alle hobbels en gaten in de weg te ontwijken.
    1 point
  20. Had dat met Centrum, ook niet van doen dat die mannen de weg (+ het smeergeld werk) beter kenden in die landen?
    1 point
  21. Heb net op youtube de uploads bekeken van dat geweldige schroot museum. Was ook erg druk daar met bezoekers... Dat moest toch al genoeg zeggen.😂😂 Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
    1 point
  22. Wat dacht je Het centrum van vroeger Toen rijden hier en daar ook buitenlanders op een vrachtwagen Wat is er van over En zo zijn er meer En daarbij wie wil twee af vier weken van huis Ja Hier en daar een Heel vaak nog niet een week De nostalgie in het transport is voorbij Huub
    1 point
  23. En een betere manier om te leren rijden is er niet. Ik heb wat afgevloekt in die smalle straatjes met bomen op verkeerde plekken en automobilisten die om je heen vliegen terwijl je achteruit naar de winkel rijdt.
    1 point
  24. weer mooie foto/s en films yank . bedankt weer mien jong . gr evert
    1 point
  25. nou huub zal in zijn dagen ook wel moeilijkheden te verhapstukken hebben gehad. Wees blij met goede raad en voor zover ik t zie heeft huub vaker wel gelijk dan niet. Doe er je voordeel mee, en nee, dat t leven een makkie is heeft nooit iemand beloofd toch?
    1 point
  26. Geheel mee eens. Mijn vorige werkgever deed eigenlijk een soort van 'eigen vervoer door een beroepsvervoerder': vol op, vaste route's adressenwerk voor één klant en bijna altijd leeg terug naar standplaats. Dit omdat de auto's op tijd terug moeten zijn voor de ritten van de volgende dag én omdat er altijd retouren en emballage overbleven. Voor hem is dat voldoende om het simpel te zeggen: zo werkt het bedrijf en het brengt wat op. De andere kant van het verhaal: nu bij Loos, geen kleine jongen en heeft verschillende discipline's in huis. Van winkeldistributie tot bulk en tussenliggende blokvrachten. Allemaal aparte divisie's die wel samenwerken; ik ben eigenlijk ook zo'n left-over chauffeur. Voorbeeld: Donderdagmiddag uit Wognum vertrokken met 'n bak voor AH Zwolle (eigen werk), die vrijdagochtend gelost. Vervolgens in Zwolle 'n voorgeladen diepvriesrit opgepikt en uitgelost in Hillegom-Zandvoort-Haarlem-Beverwijk-Heemstede-Castricum en Heiloo (winkeldistributie); in Broek op Langedijk een vracht geladen voor Duitsland en die op vestiging Tiel afgekoppeld (eigen werk). Daar 'n lege trailer mee naar standplaats Ede om ook dat plaatje weer rond te krijgen/houden. Het is dat een collega net 'n half uurtje eerder klaar was, anders was 'mijn' auto aansluitend de nachtdienst weer in gegaan met 'n ander poppetje er op. Zo werkt het bedrijf en het brengt ook wat op Die ene trekker heeft in ieder geval goed z'n best gedaan
    1 point
  27. Nee hoor. Ik sluit helemaal niet mijn ogen voor de realiteit. En wanneer het gebeurt dat ik er uitgewerkt wordt door goedkope krachten van buitenaf zal ik dat zeker niet leuk vinden. Maar ik maak me daar ook weer niet al te veel zorgen over. Ik ken meer kunstjes dan alleen aan het stuur te draaien van een vrachtwagen. Maar in heel veel reacties van jouw kant valt op te maken dat jij denkt dat jouw mening/interpretatie de enige juiste is. Mocht je zelf graag jouw waarheid ziet als DE waarheid dan moet je maar eens wat aan die regelgeving gaan doen en niet op het internet de hele tijd lopen roepen dat iedereen het fout ziet en/of fout doet, en alleen jij het als enige juist ziet.
    1 point
  28. Het is niet zozeer dat we hier hard rijden, maar dat die vervelende Canadezen zo langzaam rijden.... Plus ongeveer 60% van de trucks hier die begrensd zijn.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden