Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 30-11-16 in all areas

  1. Sterker nog, ik heb gewoon werk, ondertussen mjin C en E gehaald, en ga per januari aan de slag als chauffeur. Vrijdag al een dagje meelopen. Misschien al eerder als oproepkracht. Maar bedankt voor het advies.
    4 points
  2. want die durven en kunnen niet achteruit rijden..... In Bergen zitten ze geloof ik ook nog niet op de bus, wel op iedere straathoek met een viool of accordeon
    4 points
  3. Gelijk waarin Shompie? a) ik geef geen mening maar ik stel een vraag b) en zelfs al zou ik een mening hebben die niet gebaseerd is op ervaring; ik heb de forumvoorwaarden er maar even op nageslagen maar zie nergens staan meningen zijn voorbehouden aan oude rotten in het vak. Ik heb de laatste weken heel veel meningen over Zwarte Piet gehoord, maar lijkt me sterk dat al die schrijvers met een pofbroekje aan en een mutsje op met de Sinterklaasoptocht hebben meegedaan.
    3 points
  4. Hmmmm, hier bij Murphy leven we nog in het "vroeger". Lars, de oudste, is inmiddels ruim 3 jaar beroepschauffeur en de jongste Murphy (Olaf) heeft na zijn fagbrev anlegmaskinfører inmiddels zijn C gehaald en gaat de 13e op voor zijn CE..... (code 95 al op zak). En geloof mij maar, ik heb gepraat als brugman, maar nee hoor.... Eigenwijze jeugd!
    2 points
  5. Je hebt het verkeerde vak gekozen. Hoeft niets aan gedaan te worden, het is zoals het is, en chauffeurs uit het Oosten lossen het wel op want hier kiezen te weinig jongeren voor het vak van chauffeur ( uitzonderingen daar gelaten ) Werkgevers huilen krokodillen tranen dat er een chauffeurs tekort is wat ze zelf veroorzaakt hebben door bij alle cao onderhandelingen de lonen net te laten stijgen met de inflatie mee, en zodoende het vak nooit echt aantrekkelijk is geweest, behalve zoals vele een ondergetekende die het niet erg vonden om veel overuren te maken. Dus per saldo lopen de chauffeurs +- 15% in basis salaris achter. Jaren geleden ging het van vader op zoon die elkaar op volgden. Die vaders die hun zoon de laatste jaren motiveerde om chauffeur te worden moet je met een vergrootglas gaan zoeken, de meeste zeggen >> jonge je moet doorleren want met een stuur in je hand ga je in de toekomst weinig verdienen. Dus laat de werkgevers maar lekker huilen, het zal mijn tijd wel duren. Al was iedereen lid geweest van de vakbond, dan nog geloof ik niet dat we er beter voor stonden dan we nu staan. Nou ik gaa maar eens een paar bammetjes maken wat om 16.00 die ouwe Daf maar weer eens aanslingeren en vannacht wat kippetjes overzetten ergens in de provincie Zeeland.
    2 points
  6. 2 points
  7. Om effe in te haken op de discussie in het topic "wanneer ben je begonnen met internationaal rijden" de volgende vraag: wanneer ben je 'internationaal chauffeur'.... beter gezegd: wanneer ga jij op feestjes en partijen rond lopen bazuinen dat je een "internationaal chauffeur" bent? Is dat wanneer je het in de meest letterlijke zin bekijkt en ritjes naar Antwerpen als 'internationaal' beschouwt, of zit je echt iedere week of meerdere weken aan de andere kant van Europa op survivaltocht en je eigen potje te koken? ik ben de hele week van huis 4 tot 5 nachten, rijd voornamelijk Benelux, voorheen een beetje prutsen rond Parijs, de Ruhr en Luxemburg maar tegenwoordig vooral NL en België , en noem mezelf dus zeker geen internationaal chauffeur en laat de cavia's en de ketting aan de portemonnee dus maar even voor wat het is.... Wie volgt?
    1 point
  8. Natuurlijk,chauffeurs zijn boeren,die moeten ook altijd wat te klagen hebben. Zodra een chauffeur niet meer klaagt staat ie op zijn nest,en dan ligt heel Nederland plat.
    1 point
  9. Er stond toch echt 2,90 meter. Maar ja, voordat deze chauffeur bij dit bord kwam had hij al 3 borden waarop een maximum gewicht van 3,5 ton stond genegeerd. En dat ging toch ook, niet waar? Nee, dat zijn geen rollo's in de cabine maar de gehele hemelbekleding inclusief kasten, aflegvakken met inhoud die omlaag gedonderd is. Gelukkig doet het trailerbedrijf ook aan reparatie. Is ook wel nodig. De bewuste tunnel. Als je niet ziet dat je hier niet met 4 meter onderdoor kunt vraag ik me af wat je achter het stuur van een vrachtauto doet. Ik weet het: het is flauw om nu weer naar witte platen te wijzen, maar echt...dit is toch gewoon belachelijk.
    1 point
  10. Daarom heet dat hier ook "forum" https://nl.wikipedia.org/wiki/Internetforum
    1 point
  11. Directeur Kees de Rijk van Mammoet is trots op zijn personeel. Volgens hem was er geen stralingsgevaar voor de medewerkers:''De hele werklocatie, waar wij de afgelopen vijf jaar hebben gewerkt, was van tevoren helemaal schoongemaakt. Afgegraven, schone grond erin, een mooie betonlaag eroverheen, om het helemaal keurig netjes vrij van straling te hebben.'' Het enorme gevaarte is 165 meter lang, 260 meter breed en 110 meter hoog en ziet eruit als een immense vliegtuighangar. Het hele project kost zeker 2,1 miljard euro en is door de internationale gemeenschap gefinancierd. Het stalen omhulsel moet de komende honderd jaar voorkomen dat er radioactieve straling ontsnapt. De oude betonnen sarcofaag die direct na de kernramp in 1986 over de centrale werd gelegd, begon af te brokkelen
    1 point
  12. 8000 uur met 1400 autos is amper 6 uur per auto. Maar ik vermoed dat 90%van de autos amper (continu) in België rijden. De rest zal wel door europa zwerven. Dan wordt het sommetje al heel anders.
    1 point
  13. oke en tegen 1800u gaat tie weg en stapt in z'n nieuwe Mercedes ..en rijdt naar 🏠😊😊
    1 point
  14. Is niet gek in een land waar de gemiddelde automobilist ronduit asociaal rijd, en daarbij geen flauw idee heeft van wat ze aan het doen zijn achter het stuur Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
    1 point
  15. Wat een ophef.... Gewoon een auto die verkocht is ??? Zag laatst ook een auto van een nl ondernemer met witte platen, dus maak een foto en stuur hem die toe en vraag of het niet verstandiger is om de naam van de auto te halen als hij hem verkoopt.
    1 point
  16. 1 point
  17. 1 point
  18. Je planner kan een ander sturen,maar dan moet je wel bij een bedrijf werken die genoeg mensen hebben om dat op te vangen,of die hij op jouw auto kan zetten als je met n combi rijdt( ben je je vaste auto ook gelijk kwijt) dan tellende kleinere bedrijven of eenmans bedrijven dus al niet meer mee "zorgen dat je eerder thuis bent"heeft de planner en zelfs jij niet altijd in de hand,dat hangt van allerlei factoren af.
    1 point
  19. Welke resterende 21 uur,met 44,5 uur maak je een verkorte wekelijkse rust dus moet je de week erop wel 45 uur maken,blijf dan 45,5 uur staandan heb jedat half uur gelijk gecompenseerd. Je moet slechts de tijd compenseren die je minder dan 45 uur gestaan hebt,en dat mag aansluitend aan een dagelijkse of wekelijkse rust.
    1 point
  20. misschien wel, maar je hoeft alleen aanwezig te zijn toch??
    1 point
  21. Paar kistjes op 8.70m geladen en daar wat leeggoed van de klanten op gestapeld. Heb nog een glijbaan met bijbehorende klimrek bij geladen dus voor zekerheid alles maar alvast gestapeld en was geen overbodige luxe [emoji56] grt. Wesley
    1 point
  22. Zou je denken dat wij daar geen last van krijgen? Er zijn genoeg Nederlandse chauffeurs die,door t werk wat ze doen hun 45 uur onderweg dienen door te brengen,daar hoef je geen 3 maanden voor van huis te zijn hoor. Zomaar een voorbeeld: je komt vrijdagavond om 18 uur thuis,maar je moet s'middags de boot hebben in de Europoort omdat je een termin hebt in het VK,om 8 uur de ander ochtend,je bent dan net geen 45 uur thuis. Je bedrijf kan een goed betaalde rit krijgen naar(pak m beet) Griekenland,dat redt jij niet in 6x24 uur,dus moet je onderweg,op de terugweg ergens 45 uur maken,je zult dus ergens een hotel in moeten. "vroegâhh"ging je ergens bij een restaurant van jou keuze staan en at je daar en ging naar de WC en nam n douche,slapen deed je in je eigen schone bedje,in de cabine ,voorzien van stand airco en stand kachel,ook had je eens satelietschotel bij zodat je s ávonds nog naar Geer en Goor kon kijken In het "hotel"kun je alleen naar de Griekse Italiaanse of Kroatische zender kijken,omdat iemand ,die zelf nog nooit in een vrachtwagen gezeten heeft er verstand van denkt te hebben en zijn invloed heeft aangewend om jou te verbieden in je auto te verblijven.
    1 point
  23. Ger,hoe lang rij je al met de gordijnen dicht? er zijn vandaag prima standairco's te koop,evenals stand verwarmingen. Indien en bedrijf wilt dat zijn chauffeurs in de cabine verblijven verplicht ze dan een standairco en standkachel te monteren( auto,s met standkachel zijn al standaard,die zit erop als je m koopt)
    1 point
  24. Ger,ik heb nooit n geheim gemaakt van het feit dat ik tegen de maatregel ben om het verblijf in een cabine te verbieden,dus wat mij betreft een herziening van art 8.8 van EU 561/2006.weg ermee,z,s,m, Natuurlijk zijn er mensen die zich terecht ergeren aan bivakkerende chauffeurs die hun afval overal wegpleuren en onder hun auto of in de bosjes/struiken gaan zitten schijten,maar dit los je niet op door een verblijfsverbod in een cabine. Dit kun je alleen maar oplossen door de mentaliteit van de betrokken personen( de nomaden en struikenscheiters ) te veranderen. Want ,als steek je ze in het hotel,in de week en t weekend erop( wat verkort mag zijn) gaan ze toch weer gewoon hun gang en bivakkeren ze weer in de auto,intussen wel hier hun inkomen genereren ,maar niks bijdragen aan de economie,middels gewoon te eten in het restaurant en daar als klant gebruik te maken van toiletten,en douche.( hoogsten de Aldi en de Lidl verdienen er wat aan,en dan ook nog niet spontaan) En dat is geen spijkers zoeken op laag water,ik heb mijn verhaal i.d. al meer gedaan en jij weet hoe ik( en nog wat mensen) er over denk.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden