Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 04-03-17 in all areas

  1. Afgelopen week was ik in deze te spotten en daar zal ik wel vaker in rijden, evenals de andere auto's van de firma. Weliswaar via een uitzendbureau, maar het is in ieder geval weer werk. En, dat moet ik even zeggen: een heel net bedrijf. Je wordt netjes ingewerkt, er wordt niet gestreept en er worden geen gekke dingen gedaan.
    10 points
  2. Ik ook niet............ Moest ooit eens een auto overnemen met gordel achterom en die werkte dus helemaal niet meer!! Heb zelfs geweigerd om het naar de garage te brengen. Mocht mijn ''collega'' zelf doen................
    5 points
  3. Weliswaar niet uit mijn begintijd, maar blunders zijn het zeker: - Bij een klant erachter komen dat je even om moet rijden. Je trekt op, gaat rechstaf en denkt nog:"Wat trekt dat ineens zwaar!!" Vervolgens een keihard knal en de stukken beton vliegen je om de oren. Oeps, even vergeten dat zo'n starre twee-asser behoorlijk binnen door komt en ook niet in de spiegel gekeken. Een betonnen paal finaal aan gort gereden en de fietsenvanger en het spatbord van een oplegger van nog geen half jaar compleet naar de kloten. Een paar maand later kwam er nog een toegift doordat de monteur opmerkte dat die trailer niet meer recht achter de auto's liep. - Auto wassen in de wasstraat. Stap na het wassen de auto weer en zie ineens dat mijn dashboard nat is. Ik kijk naar boven. Oh ja, het dakluik stond nog open. Maar goed dat die wasstraten zo zuinig met water zijn. - Niet even checken of je auto bij het aankoppelen hoog genoeg staat. Dat resulteerde in een hoop gekraak en dus een kapotte spoiler. Soms heb ik het gevoel dat ik het verkeerde beroep gekozen heb.
    4 points
  4. En (mee) luisteren. Als je de (sterke) verhalen van je oudere collega's goed aanhoort kan je wel al begrijpen welke fouten je kan voorkomen, maar zeker ook welke fouten een ander al heeft gemaakt .......
    3 points
  5. Vermakelijk inderdaad, en sommige dingen zijn ook heel herkenbaar. Ik herinner me twee dingen. 1. Het stuur van de MAN, te verzetten met een voetknop naast de stoel. En dat wist ik dus niet. 2. Een Volvo met zo'n brake knop. Heeft toch een minuut of 5 geduurd voor ik het voertuig van z'n plek af kreeg.
    3 points
  6. Nieuw vast weekverblijf. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    3 points
  7. Tsja, stropakjes laden op de voorwagen (met zo'n rek over de cabine) en er dan geladen achterkomen dat het dakluik nog openstond..... Een monteur 's nachts zijn nest uitbellen omdat de scania (112) niet wilde starten..... Zat die stomme trekknop in de uit stand..... Na weken met een city trailer MET eigen accu, een andere trailer erachter en niet willen snappen dat die klotre klep echt niet opengaat zonder die stroomleiding....
    2 points
  8. BLOG 7848 + keteltrein & Volvo FH4 by Durk Houtsma., on Flickr Afgelopen week hobby en werk kunnen combineren. Vind het toch wel een gaaf fotootje geworden.
    2 points
  9. Had nog wat foto's gevonden van mijn gevalletje met de chu, een paar postings terug. Zo, nu hebben jullie ook een keer wat beeld bij de f*ck up's hier
    1 point
  10. Dat is zo herkenbaar als Defensie. Dat stomme gelul van commandanten. Als het fout gaat ligt het aan alles en iedereen, behalve aan henzelf. Maar zodra er medailles te verdienen zijn staan ze vooraan om hem op de borst gespeld te krijgen. Commandanten die dit soort opmerkingen maken zijn incapabel voor die functie. En helaas lopen er bij Defensie wat teveel van dat soort incapabele (onder)officieren rond.
    1 point
  11. En die heeft onlangs ook een nieuwe bulk erachter gekegen.
    1 point
  12. nou beterschap jonge ,, was heavy
    1 point
  13. Een dag (24 uur periode) mag je wel inkorten, maar niet langer maken.
    1 point
  14. Bij Volvo was het vroeger optie. Dus het kost geld. En geld gaat bij de meeste bedrijven voor veiligheid.
    1 point
  15. Probeer even wat te zoeken op het forum, veel besproken thema hier. In een periode van 6 x 24 uur kun meer dan 6 diensten maken.
    1 point
  16. Bij het naar achteren brengen van mijn haakarm met de container handling unit (zie mijn foto's in topic 'militair transport', en dan de scania foto's) kwam ik er achter dat er een bout mistte in de haak, waardoor die dus om knikte met de chu en al. Resultaat: een kromme chu, en alles wat daar onder lag, zoals spatborden en brandblussers (gelukkig niet de cilinders). Of van een enkelassige aanhanger (zelfde soort als die van een pkw, maar dan een slag groter) vergeten het wieltje er uit te draaien. Resultaat: aan hanger die eerst door een heftruck omhoog moest worden getild, voordat hij weer kon worden aangekoppeld. Op het laatste moment uit de bus gehaald, we zouden op oefening gaan. Chauffeur van een Daf ya 4442 werd ziek, dus ik werd gelijk aangewezen als vervanger. 'We moeten NU weg!' Kreeg ik te horen van de collone commandant. Ik dus dat ding aanslingeren, en in collone wegrijden. Bij de poort kwam ik er achter dat de diesel bijna op was, en in alle haast had ik mijn mobieltje in de bus gelaten. Geen mogelijkheide om de commandant te waarschuwen, maar had het gered tot aan de eerste pauze. Tanken? 'Nee, je hevelt het maar over met een slangetje van een collega zijn wagen, het is namelijk je eigen schuld!'
    1 point
  17. TGV hoorn heet zo'n ding .
    1 point
  18. Mag alleen als alle toeters tegelijk aan/uit gaan Anders lijkt het teveel op de taaat tuuut van de blauwe lampen brigade
    1 point
  19. Zijn we nou onderhand uitgezeurd over dat weekend in de auto ? Ik was vroeger blij dat ik 'n hotelletje kon vinden om over te staan, dan kon je eindelijk die cabine 'ns uit ! nu gaat het verboden worden , en nou wil iedereen in die auto blijven liggen! ben ik nou gek of ??????????????????
    1 point
  20. Zee staat ook in de link dat de brug al kwam te vervallen omdat het hele gebied daar wordt herontwikkeld.
    1 point
  21. Is dat zo vreemd dan? Mevrouw Schultz is lid van ondernemerspartij VVD. En laten werkgevers nou net ondernemer zijn.
    1 point
  22. ik ook....dat wil zeggen dat ik het weekend weer overleeft heb
    1 point
  23. "onderzocht hoeveel landen een dergelijk verbod nastreven en hoeveel niet. Negentien landen zijn voor het verbod en slechts vijf waren tegen. " Dus toch 5 tegen..... Is niet echt alleen hoor
    1 point
  24. ok, ik kende alleen het originele bericht dat hij herbouwd zou worden.
    1 point
  25. Succes (plaatje vd voorkant zien we nog wel een keer)[emoji6]
    1 point
  26. Veel plezier ermee groeten Wesley
    1 point
  27. Mensen, mensen, mensen.... Ik was op de vlucht, vandaar de late reactie.... Tijdens de verjaardag was ik in Roatan Island, Honduras, waar onze cruiseboot stopte die dag. De laatste week hebben we nog bij vrienden in Lafayette Mardi Gras gevierd, de foto's houd ik geheim.... Maar in iede rgeval, allen hartelijk dank voor de wensen!!! Groet ron
    1 point
  28. Euh....kleine correctie. De Wit heeft vroeger ook ADR gereden, hebben toen enkele tanktrailers gehad. Deze zijn verkocht (samen met de stenentrailers en nog wat meer materiaal) toen men zich ging specialiseren op stukgoed. De Wit is na de overname van 2 failliete bedrijven zich bewust geworden dat risicospreiding toch ook wel een stabielere toekomst geeft. En Litouwers zal je er niet snel zien rijden....ze hebben zelf al Polen op Duitse trekkers rijden... Het ADR werk verwacht ik echter dat het gewoon door NL-chauffeurs gedaan gaat worden. Groet Ron
    1 point
  29. blijf me er toch mee bezig houden... ik weet niet goed of ik het moet vertellen, ....... mijn moeder is vorig jaar augustus gestorven aan longkanker, wij kregen ieder een kaarsje, als symbool voor een lichtje in de duisternis, ik hecht hier veel waarde aan......je kunt zoiets overal kopen..... maar is niet hetzelfde ... als de manier en wanneer je het krijgt. ik steek dit kaarsje aan uit respect voor jou.... hoe je er mee om gaat , en dat je er over kunt schrijven. en voor je familie... ik probeer hiermee een hart onder de riem te steken........ een kaarsje
    1 point
  30. Kreeg de rillingen al van het filmpje en wil dat eigenlijk graag zou houden. Vind het een wonder dat je het overleefd heb. Wat daarvan de reden ook moge zijn, je bent door het oog van de naald gekropen. Alle sterkte kerel!
    1 point
  31. Bedankt voor het delen en beterschap kerel.
    1 point
  32. Pfff, beterschap Bobo. Verstuurd vanaf mijn S40 met Tapatalk
    1 point
  33. Whow, dat was schrikken. Bobo, dank voor het delen.
    1 point
  34. Heel veel sterkte BoBo. Met je genezing. Hoop dat je s.nacht wat kan slapen. Met zoon klap en dat je het overleeft hebt. Wat lientje ook al zij. Dat het door je hoofd heen blieft spoken. Groetjes Libbe Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk
    1 point
  35. Tjonge, wat een klap! Beterschap Bobo en hulde aan de veiligheidsgordel.
    1 point
  36. Ja ik heb ook altijd mijn gordel om. Het is net als met een horloge, in het begin zit hij irritant maar na een tijdje ga je hem missen als je hem niet om hebt. Zo heb ik het ook. Aanleiding was toch wel de vele kop staart botsingen die ik heb gezien onderweg, chauffeur die uit de vrachtwagen gezaagd wordt heeft wel indruk op me gemaakt. Ben daardoor ook steeds beter op mijn afstand gaan letten.
    1 point
  37. Tsja die vraag Is niet te beantwoorden denk ik[emoji53]
    1 point
  38. Ik denk dat deze nare ervaring nog wel een tijdje door je hoofd heen blijft spoken Sterkte!!! Ja ik heb ook altijd mijn gordel om. Het is net als met een horloge, in het begin zit hij irritant maar na een tijdje ga je hem missen als je hem niet om hebt.
    1 point
  39. Volgens mij staat er ook omschreven dat de airbag het beste werkt in combinatie met de gordel
    1 point
  40. 1 point
  41. Proficiat en succes [emoji106] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 point
  42. Vast weekverblijf. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 point
  43. Hier een plaatje van mijn rijdende dagopvang....ook met ander bakken te spotten trouwens.
    1 point
  44. Zo heb ik ergens rond 1987 eens een keer in een echte sjieke woonwijk in Kobenhavn gestaan met een trailer vol schoenen..... Toch maar naar een losadres kijken de volgende keer en niet naar het factuuradres....
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden