Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 30-04-17 in all areas
-
3 points
-
Met het niveau van je Nederlands zit je alvast snor hoor. Maar het nadeel van een te hoge opleiding is dat mensen je een bepaalde richting in willen pushen. Dat had ik in ieder geval wel. Ik wou, toen ik op de middelbare school zat, twee dingen gaan doen: militaire dienst in (als manschap), en chauffeur worden. Dus de motivatie om mijn havo af te maken ontbrak redelijk. Daardoor dus afgezakt naar mavo-d/vmbo-tl, en aansluitend de opleiding maritiem officier (mbo4) gedaan. Maar ook dat wou ik helemaal niet, maar iets van een lager niveau (chauffeursopleiding) zat er niet in, daar werd wel voor gezorgd. Uiteindelijk toch de dienst in gegaan, en dat was de eerste goede keuze die ik had gemaakt m.b.t. mijn loopbaan. Ik hoop dat je een goede keuze gaat maken, en met je verstand je hart gaat volgen!2 points
-
Heb er nog zo erg op geprobeerd te letten, maar het is toch gebeurd... Sorry En bedankt voor je hulp!2 points
-
Ik ga deze week inventariseren en wat het weer betreft zit het helemaal goed. Qua aanmeldingen heb ik er nu 202 points
-
Daar kwam ik op zondagochtend altijd vermoeider vanaf als dat ik erop was gegaan[emoji72] [emoji72] Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk2 points
-
Pierre en Shompie, volgens mij wordt het tijd dat jullie samen even een pallet wijn soldaat maken. Misschien is die fitty dan uit de lucht. Over dan ongeluk: Het ziet er niet uit dat hij dat bochtje kon halen. Dus een echt slimme actie is het niet. Misschien iets teveel vertrouwd op de navigatie. of teveel gelet op die betonnen bollen. Maar goed, de volgende die er langs moest kon er wel langs. En als ze slim zijn doen ze bij de Plus hetzelfde als bij destijds Super de Boer: de chauffeur een papier mee geven waarop de exacte aanrijroute staat. Dan kom je precies voor het magazijn uit en voorkom je een hoop van dit gepruts.2 points
-
Luister naar je moeder en doe eerst de opleiding die je wilde doen. Ga lekker studeren. Chauffeur worden kan altijd nog. Het zou echt zonde zijn als jij met je VWO-kennis op het MBO gaan zitten. Want stel dat je chauffeur wordt en je komt over 15 jaar tot de conclusie dat je het niks vindt, dan is het knap lastig om dan nog die HBO/WO opleiding te gaan doen. En een VWO-leerling hoort te weten dat het m'n moeder of mijn moeder is en niet me moeder.2 points
-
Blijft een mooie auto die Cf zie ook dat ze de climate control aangepakt hebben nu eindelijk digitaal jammer dat ik net twee maanden een nieuwe heb dus zal nog tien jaar moeten wachten. Snap niet wat je bedoeld met schijtdingen uit Eindhoven honderd keer liever als z´n lego auto uit Zwolle heb tien jaar een R serie gehad die mijn rug en heupen gesloopt heeft. Zit al twee maanden met veel meer plezier achter het stuur.2 points
-
2 points
-
Dat ongeluk in Deurne was geen menselijke fout Huub, die kraan viel stil op de meest ongelukkige moment op de verkeerde plek. En dat aan ieder ongeluk een menselijke fout vooraf gaat is ook grote onzin.2 points
-
We zullen hier nog paar maanden hoop langer??? Nog kunnen genieten van de de moppen van duchtieincuquebec en z'n positieve in stelling want ja ga d'r maar aan staan ziek zijn en weten dat je dr over jaar niet meer bent door zo'n kut ziekte .. hoop van langer2 points
-
doen ze bij ons ook bij een nieuw adres Eerst sturen ze mij, (ik zie ook wel een een paaltje over het hoofd) Dan hebben mijn collega's veel meer ruimte om er te komen later2 points
-
Dat gedoe met trekkracht ,schakelmomenten enz.heeft ook te maken met al die millieueisen en verbruikcijfers die maar zo laag mogelijk moeten zijn.🤔1 point
-
ik rij zelf ook in een daf cf euro 6 en heb hiervoor ook een daf cf euro 5, Scania r500 en een daf xf euro 5 gehad maar ik vind de cf echt een geniale auto met de meest perfecte instap voor het distributie/supermarktvervoer. dat lange doortrekken ligt toch echt aan de rechtervoet van de chauffeur want ik heb er geen last van. die 7 liter blokken met 310 pk zijn idd waardeloos maar dat is niet de schuld van de daf maar van de transporteur die schijnbaar zo'n goedkoop frut motortje wil in zijn vrachtwagens. ik ben zelf 2 meter lang en ik kan rechtop staan op de motortunnel en languit in bed zonder enkel probleem dus met die breedte van de cabine zit het wel goed. in de cf heb je tenminste een bed uit 1 geheel en niet zo'n bouwpakket als in die zweedse rommel uit zwolle. heb een 8 maanden met zo'n rammel 500 gereden maar was blij dat ik er van af was, binnenruimte is compleet waardeloos. geen kastruimte zonder de speciaal aangepaste kastdeurtjes zodat je die vreemde open stofvretende ruimte kunt benutten om iets fatsoenlijks op te bergen. koelkast is net groot genoeg voor 1 pak melk en een pakje boter in tegenstelling tot de koelkasten in een daf.1 point
-
Heel erg bedankt voor je goede hulp, voelt toch goed dat ik niet de enige ben die in deze situatie zit of zat. Je zet me zeker aan het denken en ik denk dat je mening mij bij zou blijven tot aan de tijd dat ik me keuze moet maken. Ik ga me hart volgen en me dromen proberen waar te maken. Waarschijnlijk stel ik dan een paar mensen teleur maar het is niet anders aangezien ik zelf weet wat het beste voor mij is. Ik ga liever met een goed gevoel naar mijn werk waar ik een wat minder salaris voor krijg dan dat ik met tegenzin naar mijn werk ga waarvoor ik een goed salaris krijg. Werken doe je tot je 70e later en dus kan ik maar beter een goede keuze maken. Ik kan niet wachten totdat ik achter het stuur kan kruipen en lekker kan rijden . Groetjesss1 point
-
Dit is precies wat ik zelf ook vind, soms denk ik "Had ik maar een lager niveau..." dan was het allemaal een stuk makkelijker geweest. Wel ben ik blij met me niveau, puur omdat ik kan kiezen wat ik wil, aangezien ik het niveau er voor heb. Ook heb je mensen die hun eigen dromen helaas niet waar kunnen maken door een lager niveau, klopt eigenlijk niet helemaal want waar een wil is, is een weg.1 point
-
Je moet ook iets doen waar je zelf ook gelukkig van wordt. En als dat iets is wat onder je eigen opleidingsniveau is, dan is dat maar zo. Er zijn wel meer chauffeurs die makkelijk werk op een hoger niveau zouden kunnen doen, dan dat ze nu doen1 point
-
De leeftijd van 21 klopt inderdaad zoals Grunneger al aangaf, ik heb zelf 3 jaar geleden zelf het complete traject gevolgd dwz. C+CE+Code 95. Hier ben ik toen mee in augustus begonnen en ik was klaar met het geheel half november. Ik heb iedere week een paar uur gelest. Destijds waren de kosten ca. 6500,-. alles bij elkaar. Ik was toen 24 en werkte al een paar jaar en kreeg zodoende ruim 3000,- van de belasting terug. Het complete code 95 gebeuren is mij meegevallen, moeilijkst waren naar mijn idee de casestudies voor de code 95 in het theorie examen. Maar als je de theoretische stof beheerst is het appeltje eitje. Het praktische (leukste) deel is de toets besloten terrein, hier ga je met een bakwagen manoeuvreren over een parcours met pionnen. Zorg dat je de route goed in je hoofd hebt en doe het rustig aan. Ik deed de cursus destijds met 3 andere gasten en de 1 kon het nog sneller dan de andere. Er is daar geen examinator bij alleen de instructeur die je examen afneemt. Steekproefsgewijs komt het CBR de examens examineren. Het 2e dagdeel was het laden, lossen, lading stuwen, zekeren. Ook ga je hier uitgebreid oefenen en examineert de instructeur. Gewoon gezond verstand gebruiken en doen wat je geleerd wordt. Wat ik heb begrepen is dat het hele code 95 al is aangepast omdat het te makkelijk zou zijn. Ik heb examen gedaan op de nieuwe manier maar vond het nog meevallen met 0,0 transport ervaring. Feit is, het blijft een hoop geld. 11 jaar geleden zat ik nog in mijn opleiding MBO 4 werktuigbouw en had ik nog niet de ambitie om chauffeur te worden en was ik druk aan het sparen voor gereedschap en een auto. Maar als ik de keuze had gemaakt om alle rijbewijzen te halen had gemaakt, dan had het gekund. Het betreft een vervoersopleiding en misschien loont het om uit te zoeken of er belastingtechnisch nog wat te halen valt. Waar het op neer komt: Waar een wil is, is een weg. Gr Johan1 point
-
1 point
-
Hij zal er wel mee bedoelen dat je om je te mogen uitgeven als beroepschauffeur niets kan doen zonder de 95 op je lap.... Gewoon je C halen is 1, maar om tegen betaling te mogen rijden is die c95 noodzakelijk....1 point
-
Die van mij heeft dat ook alle borden paaltjes reageer t tie op als je ergens de weegbrug op rijdt ook staat tie meteen stil tenzij je gas geeft rijdt tie door zal waarschijnlijkupdate moeten hebben....1 point
-
de volgende behandeling wortdt een radoptherapy in sherbrookke otherapy een behandeling zou een week durerun de gimmiddelde tijn is zo'n 10 miuitren er zit een hotel bi aan.1 point
-
Hmmm...mooie rit..boot van Hirtshals(DK) naar Langesund/Oslo(Nor) ook een optie? Stuk goedkoper en je zit ook direct in Noorwegen. Hou er rekening mee dat je gemiddeld 60km per uur verder komt in Noorwegen/Zweden, boven de Lijn Trondheim/Oostersund er geen snelwegen meer zijn ,hooguit autoweg maar het meeste gewoon binnendoor weg is en zorg idd voor reseve benzine. Een maal op de laatste dampen een tankstation binnengerold maar dat wil ik niet meer doen.. Ach,en de rest vind je wel uit. De Nordkapp sla ik over, veels te toeristisch en voor 55 euro pp te duur(voor 24 uur) voor wat er te zien is..........zee. Mijn doel is Grenze Jacobself....uiterste puntje Noorwegen grenzend aan Rusland, aan de Barentszee 300km van Moermansk. maar of hem dat dit jaar gaat worden is nog onbekend.1 point
-
het is inderdaad niet netjes andre maar huub denkt dat die overal verstand van heeft en precies weet wat er in welke situatie dan ook gebeurd is. huub moet is een keer lezen en nadenken in plaats van altijd de betweter uit te hangen die het duidelijk niet beter weet aangezien die 9 vd 10x geen enkel juist feit of argument kan benoemen.1 point
-
1 point
-
1 point