Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 27-11-17 in all areas

  1. Sinds een week voor de deur staan en helaas zelf nog geen meter mee mogen en kunnen rijden vanwege een gebroken schouderkom (Laura had de eer), Opel Vectra GTS 3.2 V6. Dat leek mij dus een mooie opvolger voor de Omega die hier en daar wel wat erg veel ging kosten door onderhoud en repraties om 'm op de weg te kunnen houden, ergens houdt het een keer op.
    6 points
  2. De remmen piepten wat, heb ze gesmeerd met WD40, was een tipje van garage de kromme krukas.
    4 points
  3. Staat hij vast geroest of zo ????? Omdat er een grote bus WD 40 op de stoep staat
    3 points
  4. Mwaah,Als je met 10 of 15 adressen naar Parijs of Milaan gaat ook hoor.
    2 points
  5. Dan piepen ze zo weer, kopervet was beter geweest.[emoji23][emoji23][emoji23]
    2 points
  6. def-dco-20170706-idsd4161i-web-hd.mp4 Een filmpje over de nieuwe Scania's, die de huidige DAF 4 en 10 tonners gaan vervangen.
    2 points
  7. Gestuurde tweeassers zouden ze in die Franse en Waalse steden gewoon moeten verplichten
    1 point
  8. Afgelopen vrijdag, toen er een klemstang ging staken. Rechts ligt de gemolesteerde kap van de achterste koelunit, de op drift geraakte karren waren er al uit. En natuurlijk waren er flessen wijn gesneuveld, dus het stonk naar drank.
    1 point
  9. € 14,19 bruto per uur x 2 (toeslag 100% op zondag) = € 28,38 per uur. Vanaf a.s. januari wordt dit: € 14,48 bruto per uur x 2 = € 28, 96 https://www.stlwerkt.nl/Media/media/Domeinen/Organisatie en leidinggeven/CAO-salaristabellen-voor-januari-2017-tm-2019.pdf ~~~~~~ en dan nog ongeveer +30% erbij, dan heb je de totale loonkostensom voor de werkgever te pakken.
    1 point
  10. schijnt, voor de Benelux, toch niet zo te zijn.. voor wat het waard is:
    1 point
  11. Nee. Tilburg. Sjef Pessers.... In Udenhout heb ik wel gewerkt ja, Bij SETO. Maar die gingen niet zo ver. En betaalde wel correct. Helaas kon het wagenpark zo t museum in...
    1 point
  12. Wow Pierre, wat een interessante invalshoek. De Brabantse drugsmaffia. Het zal toch niet? Over dat uitdiepen van Fred's inmiddels 'gefileerde faillissement' heb ik het volgende te zeggen. Zoals je terug kunt lezen op 1 van de eerste pagina's in dit topic gaf ik een klein beetje mijn mening, een erg beknopte trouwens. Om precies te zijn schreef ik: Ik denk dat Freddy lult. En hij lult ook. Voor mij was eigenlijk de kous af want ik vind aandacht besteden aan Freddepet verloren tijd. Inmiddels is wel duidelijk hoe ik over hem denk. Windbuil/hoogmoedswaanzin/betweterige kwal. Zoiets. Op zijn Facebook had hij een tijdlang een foto met daarop een trui aan met de tekst 'Keep calm, let Fred Handle it'. Nu in deze zaak ook weer. Niets aan de hand mensen, Fredje is dan wel failliet (zelf aangevraagd nounou) en heeft aan alles gedacht. Huis en bezittingen op naam van de vrouw. Bij Fred is niks meer te halen. Haha, ik ben dan wel failliet maar ik ben zó goed. Dat is wat Fred ik 1 zin wil vertellen. Citaat: Inderdaad Harm, alles is afgeschermd. Dat is Fred, zelfingenomen ten voeten uit. Totdat ik het een keer zat was wat hij allemaal uitkotste op Facebook en hem erop wees. Overigens zonder enige nuances. Laten we het daar maar op houden. Ik denk dat hij dadelijk ook gewoon trots is dat hij als failliete onderneming toch maar mooi 7 pagina's discussie op het chauffeursforum gehaald heeft Vervolgens komt er ene Piet Tukker vervelen op dit forum. Ik ken hem niet, ik weet niet wie het is, als het een alter ego (wat ik vermoed overigens) is dat niet het mijne, ik ben gewoon the Duke, Erik den Hertog. Gewoon te vinden op Google. Enfin, Piet begint te lullen over de loterij van de zwager en ik krijg de wind van voren. Daar word ik dan wel een beetje narrig van. Ik maak daar dus gewag van door mijn zienswijze hier in dit topic te posten. Ik zou dan tot de intimi behoren die weten waar het geld vandaan komt want Fred 'heeft ooit een hengeltje uitgegooid'. Als je deze uitdrukking uitdiept zou een goed lezer (die zitten hier verdomd weinig) eruit op kunnen maken dat Freddy mij ooit iets verteld heeft wat helemaal niet waar kán zijn. Hiermee strooit hij dus wederom zand in de ogen van de lezers. Freddy wil eigenlijk zeggen "ik heb Erik een lulverhaal verteld en hij verraad zich met deze opmerking". (ff omdenken voor de niet begrijpende lezers) Nogmaals, ik weet op 1 of andere manier van de herkomst van het startgeld. Echter blijkt nu dat ook Pierre en minimaal 1 ander forumlid van die herkomst deels schijnen te weten. Pierre verteld net zelf dat Fred het hem verteld heeft aan de dis. Ik ben in ieder geval vergeten hoe ík het weet en dat is ook geen punt in deze zaak, echter wil ik het punt maken dat Fred klaarblijkelijk zelf kwistig met deze info strooide en zelf niet meer weet áán wie hij het verteld máár dat het wel op waarheid berust. Nog meer komt nu naar voren dat met de 'hengelopmerking' naar mij toe Fred zich zelf heeft verraden. Want dat hengeltje is geen hengeltje meer maar een vette angel die nu in Fred's reet zit. Domme, domme Fred. Dat startkapitaal maakt ook helemaal niets uit hoe dat verkregen/geregeld is. Als Fred geld krijgt van zwager om zijn droom te verwezenlijken dan is dat prachtig. Echter verprutst hij het en dat is oerstom. Fred is geen ondernemer, Fred is een loondienstjongen met een eigen auto maar hij wil van zichzelf een kwartje maken terwijl hij een duppie is. Als je op deze manier start moet je een enorme slechte ondernemer zijn om het te verprutsen. Fred had met zijn Benz voor Franken moeten blijven rijden en zijn lening aan zijn zwager afbetaald moeten hebben. Dan was nu zijn Benz van hem geweest met een waarde van ca 40.000 euro én had hij ruimschoots geld verdiend.
    1 point
  13. Ik pretendeer niet dat ik alles goed weet. Maar zoals durashift al opmerkte heb ik i.d.d. een PB naar T.S. gestuurd en hem daar in gewezen op het feit dat mijn oud werkgever,die,evenals T.S. ook in de "grote regio"Breda zit,inderdaad een opleidingstraject heeft waar aspirantwerknemers intern opgeleid worden( al dan niet in samenwerkeing met grotere opleidings "instituten" Indien t.s zich aanzo n traject bind zal hij zich de komende tijd ook aandat bedrijf moeten binden,maar heeftdaarvoor wel baangarantie. Veel en goed weet ik het dus niet,maar wát ik weet heb ik per P.B gedeeld met T.S.
    1 point
  14. Dit is vaak de keerzijde van een gratis rijbewijs. Al zou ik de bedrijven die deze mogelijkheid bieden geen slechte bedrijven noemen. Zij willen ook graag hun personeel houden wat ze de mogelijkheid bieden om na een aantal jaren, soms door schade en schande. tot goede chauffeurs hebben opgeleid. Mooi dat de ts zelf zijn rijbewijs betaalt toch? Kijk mooi rond zou ik zeggen. Volgens mij heb je in Brabant rond Tilburg, Breda, den Bosch best veel banenmarkten waar de grotere transporteurs staan. O.a met Cornelissen, Simon Loos en Appel Euser en er zullen er nog wel wat zijn. Ze rijden dan wel vaak supermarkten, maar deze dc's worden vaak door de zelfde transporteurs bevoorraad, waar ze ook mensen voor nodig hebben!!!! Mee te rijden wat bepaald werk inhoud is een prima idee. Er is zoveel verschillend werk. Wat de een geweldig werk vind, vind de ander helemaal niets. Door zelf je rijbewijzen te halen kun je ook zo weer vertrekken bij een bedrijf als het je niet mocht bevallen of als ze hun betalingsverplichtingen niet goed na komen. Echt, als je je rijbewijzen zelf kunt betalen.... met aftrek van de belasting... moet je dat altijd doen. Niet afhankelijk zijn van een meerjarig contract. De transportmarkt is altijd in beweging, zo heeft een werkgever mooi werk, en zo is hij het weer kwijt en zit je met klote werk om je aan de gang te houden. Zelf de baas zijn over de tijd dat je aan het werk bent, je kunt maar beter werk doen wat je past. Dan gaan de dagen een stuk sneller
    1 point
  15. Wat kan Rob nou op zoiets tegen hebben? Samen elke dag vooruit! De Cornelissen Academy: voor en door onze chauffeurs Vanmiddag heeft instructeur en opleider Cees Sluijter de sleutels van de nieuwe Cornelissen Academy truck in ontvangst mogen nemen. Niet zomaar een truck, maar een echte blikvanger; hèt paradepaardje van Cornelissen Transport en de Academy. Naast de eigen Code 95 opleidingen verzorgt de Cornelissen Academy diverse trainingen voor haar chauffeurs. Zo leren zij veiliger te rijden, slimmere technieken en inzichten om brandstof te besparen en wordt uitleg gegeven over schade en stresspreventie. Het zijn maatwerk trainingen, individueel samengesteld en afgestemd op de dagelijkse praktijk van de chauffeurs. Onder regie van Cees Sluijter, erkend CBR instructeur en bevoegd LZV opleider, groeien de Cornelissen chauffeurs uit tot ware top chauffeurs. Ook zijn er speciaal opgeleide mentorchauffeurs verbonden aan de Cornelissen Academy. Nieuwe medewerkers worden door hen begeleid om vlot een beeld te krijgen van de mogelijkheden en de werkzaamheden. “Door zelf op te leiden, kan Cornelissen Transport in een uitdagende arbeidsmarkt, kandidaten selecteren, opleiden en perspectief bieden. Wij zijn trots op onze betrokken en gekwalificeerde chauffeurs met een kwaliteit die bij ons en onze klanten past. Daarmee maken we samen het verschil”, aldus Cees. De Cornelissen Academy truck, de DAF XF450FT Super Space Cab, is voorzien van de nieuwe Traxon versnellingsbak en ultra zuinige MX-11 450 pk motor in combinatie met de MX-Engine brake. De truck is tevens voorzien van een LZV-keuring, waardoor deze ook geschikt is om in te zetten als LZV combinatie. De cabine is uitgerust met dubbele bediening en extra zitplaatsen. De truck is opgebouwd bij Garage Verspui uit Hoornaar met diverse extra’s, waaronder een lange zonneklep, een onderspoiler, en diverse extra verlichting. Garage Verspui is tevens verantwoordelijk voor het ontwerp en het spuitwerk van deze speciale truck. Cornelissen Transport, onderdeel van de Cornelissen Groep, verzorgt voor verschillende grote retailers de winkeldistributie in de Benelux, en vanuit Nijmegen wordt het groupage retail netwerk uitgevoerd. Cornelissen Transport heeft standplaatsen in Nijmegen, Tilburg, Geldermalsen, Nieuwegein, Den Bosch, Ede, Echt, Heteren en Zwolle. Neem eens contact op, wie weet is er wel plek op standplaats Tilburg.
    1 point
  16. Inmiddels ben ik wel getriggerd door het faillissement van Borghuis Transport. Zeker nu Freddy als door een hond gebeten reageerde op de opmerking van de vermeende ex-werknemer Piet Tukker. De opmerking waarin Freddy mij denkt te ontmaskeren als Piet Tukker. Niet dat ik geloof dat Piet Tukker een ex-werknemer is maar eerder een ingewijde die op één of andere manier Freddy nét wat beter kent als ons, of althans, beter kent dan ik. Terugkomend op het gegeven dat Freddy onafhankelijk was van een leasemaatschappij -dat vermeldde hij zelf- ooit op het forum (ik kan me niet voorstellen dat hij mij dit in vertrouwen verteld heeft die ene keer dat ik hem aan de telefoon had) én de opmerking van Piet over het zwager 'dingetje' ben ik wat gaan nadenken tijdens mijn geestdodende arbeid van vandaag. Op basis van hetgeen ik weet of meen te weten heb ik nog steeds geen eensluidende conclusie kunnen trekken. We hebben: de hypothetische Hypotheek (das de hypotheek die geen hypotheek is) een 'financieel onafhankelijke' Freddy (gezien zijn reactie heeft zwager daar iets mee van doen) de opdrachtgevers van Borghuis (de hoofdprijs zal je niet krijgen maar je kunt er wel voor doen) een redelijk standaard wagenpark, geen rare uitspattingen (als je de Nespresso-machine en de 'eigen' kleur saffier-blauw even achterwege laat) een paar nette chauffeurs (dat weet ik omdat ik een hele tijd Facebook-vriend van Freddy was en hij wel eens wat personen tagde) Normaal gezien ga je als je op deze manier voor deze opdrachtgevers rijd niet failliet. Dat kun je wel redelijk afkaarten. Nieuwe auto's met onderhoudscontract, je weet wat een chauffeur kost, je weet wat je kwijt bent aan de diesel. Dat is gewoon rekenen. Dat heeft Frank Bibow je wel geleerd. Of het slim is om op deze manier een transportbedrijf op te tuigen -beetje charteren- weet ik niet, maar allee, ik ben nooit verder gekomen dan als zzp-ertje aan te gang te blijven. Dan was er nog een gehuurde loods (ex-Donkelaar?) en een nieuwe Outlander van rond de 40.000. Met een normale omzet kun je dat allemaal ook nog wel bekostigen als het allemaal goed draait. Dan komen er wat schades, er moet wat eigen risico van de povere marge betaald worden, er word eens iemand ziek etc. Het loopt allemaal niet zo maar je krijgt ook niet echt de vinger op de zere plek. De Actros en de Red Passion zijn immers met 'boekwinst' verkocht (dikke gniffel) daar heeft onze Fred geen scheur van in zijn broek opgelopen. Blijft over de hypothetische hypotheek én het zwager 'dingetje'. Of dat nu een erfenis of een lot uit de loterij is/was maakt niet uit. Fred leent geld van zwager, koopt Actros en doet het goed. Echter maakt Fred de fout die veel eigenrijders maakten. Hij ging eens kijken wat het opleverde en zette er een auto bij. Dat kon uit. Auto 3 volgde snel. Fred is de Actros zat en als echte ondernemer met wellicht een heus eikenhouten bureau vraagt hij wat offertes aan. Omdat Fred meer chauffeur is als ondernemer laat hij zich een Red Passion aansmeren die voor alle geld te duur is. De povere marges houden niet van 8-cilinders en dus werd er node uitgezien naar zuinigere auto's. Daar kon Scania in voorzien (die 450-ers zijn écht zuinig) en omdat er een nieuw model zit aan te komen willen ze de verkoopcijfers hoog houden. Dit doen ze door speciale versies van ouwe hokken te maken. Fred 'koopt' er twee in zijn eigen bedrijfskleur, saffier blauw. Dat de rest van het wagenpark wit met sticker is word over gezwegen (wit met sticker is slim ivm inruil). Dan is er nog een Outlander die de prijs heeft van een halve normale (wit met sticker) trekker want Fred moet toch in stijl naar zijn eikenhouten bureau. Inmiddels is de belasting langsgeweest, Fred is in 2013 begonnen en heeft danig geïnvesteerd maar er zal toch eens het 1 en ander afgedragen moeten worden. Dat zal ongetwijfeld gedaan zijn daar het bedrijf ten onder is gegaan door een hypotheek uit het verleden. De hypotheek die geen hypotheek is. Men rept namelijk met geen woord over belastingschuld. Zal het dan tóch de zwager zijn die zijn geld komt terughalen? Geld wat er bij lange na niet is omdat van de 'boekwinst' een auto/huis/noem maar op gekocht is? Wie zal het zeggen. Ik heb zo het vermoeden dat als ik er naar vraag óf op het privé vlak kom óf ik geen antwoord krijg omdat ik niet bij het Freddepet clubje hoor. Komt me nog wat te binnen. Fred is slim, Fred wil een dak boven zijn hoofd, Fred zet het huis op naam van zijn vrouw. Hoe ze dat financieel kan regelen laat ik in het midden, dat is niet perse onmogelijk. Wel hoop ik dat de verwantschap met Fred's geldschieter aan Fred's kant ligt. Anders zal het qua verjaardagsgezelligheid wel een beetje een aparte sfeer met zich meebrengen. Bij mij staat alles op mijn naam, het huis, de auto's en de boot. Alleen de caravan niet. Op een of andere manier is die op naam van de vrouw terechtgekomen. Vraag me niet waarom. Ik vind het handig en ik wijs haar eens in de zoveel tijd op dat feit. Vaak als ik weer eens te laat thuiskom of dat vrouwlief aan andere dingen aanstoot neemt zoals rode lippenstift in mijn overhemd en stinkend naar de hoerenparfum
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden