Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 28-03-19 in all areas

  1. Had ik zomaar ineens een nette container op de auto deze week.....
    5 points
  2. Nou toen ik vorig jaar ziek was ben ik er toch ruim 4 maanden uit geweest en heb geen enkel probleem of druk van mijn baas ze kant gehad dus het kan ook anders. Vandaar dat ik ook niet op stel en sprong wegloop bij m Ik heb geen idee, mijn auto heeft dat niet. Die jongen rijdt normaal met een Iveco waar het wel opzit en dan heeft ie er geen last van. Zal ook wel software matig aangepast kunnen worden maar op het moment dat je een auto test en dan vooral qua verbruik kun je m niet realistisch testen. Zou niet weten wat voor baas het is, is een jong bedrijf en heb er 3 bekenden werken die er zeer tevreden zijn dus ze zullen het wel aardig geregeld hebben ga ik vanuit[emoji85] Heb m net al even gesproken aan de telefoon, verloning is inderdaad hetzelfde. Had ook niet anders verwacht anders hadden ze me in F moeten inschalen.. Eigen span, alleen koppelen als er een trailer van de opdrachtgever achter moet. Werk zal merendeels Ruhrgebied, Antwerpen en Rotterdam beslaan met kans op een uitschieter verder weg. Auto kan mee naar huis maar alleen als het op route ligt of in ieder geval niet te ver ervan afwijkt.. Ben er voor nu wel uit, alles opgeven wat ik nu heb om er met een beter span bij te rijden en alleen maar buurtwerk te doen is het voor mij niet waard. Misschien als ik meer thuis wil zijn dat het een optie is maar voor nu laat ik het bij wat het is okdoei[emoji870]
    5 points
  3. gaan nu t kan. Je bent nog jong. Bazen zijn als 13 in een dozijn. Ze zijn aardig totdat je stopt of ziek word. Een kennis zei na 35 jaar dat ie veranderde van werkgever.. Hij werd daarna als vuil behandeld. Jou baas gebruikt je om geld te verdienen. Zodra jij ziek word of met pensioen gaat ben je niet meer welkom. Maak jouw leven zo mooi mogelijk. Niemand zal dat voor je doen. Geef m vanavond je ontslag. En veel plezier en geluk.
    5 points
  4. Laat ik voorop stellen dat ik het absoluut niet slecht heb waar ik nu zit! Ik probeer mezelf ook altijd te verplaatsen in mijn werkgever en vandaar dat ik het ondanks alles nog steeds vol hou met een auto die geschikt is voor het binnenland en verder niet eigenlijk. Maar het gaat me wel tegenstaan dat ik elke keer de lampjes sta te vervangen, rubbertjes op de luchtkoppelingen en een versleten band moet laten vervangen omdat collega's het 'niet' gezien hebben. Dat is ook 1 van de redenen vermoed ik waarom de concullega bij mij terecht is gekomen, die hebben in hun hele bestaan nog nooit een vacature hoeven plaatsen. Ik ben zuinig op het materiaal, ongeacht hoe een ander ermee omgaat. Zet ik een trailer weg waarvan alles werkt en goed is en de week erop koppel ik m weer aan en er is iets stuk aan maak ik het of zorg ik dat het gemaakt word.. okdoei[emoji870]
    5 points
  5. Lekker rustig hier trockenborn-wolfsdorf
    4 points
  6. Eigenlijk is er maar 1 iemand die hier antwoord op kan geven; Jijzelf. De rest kent niet alle details, alle hoofdbrekens en de thuissituatie (om maar enkele voorbeelden te noemen). Enige wat ik kan zeggen, ga op gesprek. Lijkt het wat, ga dan voor een 2e gesprek. Blijf in de tussentijd thuis ook de boel bespreken, de ondersteuning van thuis is belangrijk!! Zeker ook financieel, mocht er toch eventueel een periode van 'werkloos' tussendoor komen. Aan de andere kant, je bent al een tijdje zoekende (als ik me jouw posts zo kan herrineren), misschien is dit wel de uitgelezen kans. Deels een situatie welke je kent (zelfde werk), maar toch bij een andere werkgever. Groet Ron
    4 points
  7. Als ik niks meer verdien ga ik morgen weg. Als ik t niet meer naar mn zin heb ga ik vandaag nog weg. Ik zou zeggen pak je kansen en smeed t ijzer als t heet is,straks is een ander er met jouw"droombaan "vandoor.
    4 points
  8. Onderling is het al meerdere malen besproken en daarin zeggen ze allemaal : als ik iets aankoppel kijk ik het na en wat er kapot is maak ik of geef het door zodat het gemaakt kan worden. Allemaal stuk voor stuk, of steevast het antwoord wat je krijgt oh toen ik m erachter had brandde alles nog. Die MAN kwam die zelf mee aanrijden en het eerste wat ie zei ja dit is wel een demo daar zit alles op en aan want ze willen wat verkopen.. Met andere woorden zo zal die niet worden mocht ie komen. En dat ie afgedankt wordt snap ik wel. A: De chauffeur kan geen goeie beoordeling geven van een auto met luchtgeveerde vooras want die zal der bij ons nooit op komen. B: Als de ACC ingrijpt door te remmen met een tank erop, je een klots naar voren krijgt dat ie nog harder denkt te moeten remmen en daarna bij de klots naar achter denkt kut das een zware vracht ik schakel even 2 terug want hij moet trekken en je vervolgens aan het jojo'en blijft wordt je gewoon wagenziek. Dat met die boordcomputer heb ik vorig jaar gehad, deed t niet meer en ik moest in no-time naar t bedrijf die m geïnstalleerd had. Ik zei hadden jullie vroeger ook niet toch? Je kan me gewoon bellen en dan vertel ik waar ik ben en wat ik nog kan doen.. Maar dat was niet het goeie antwoord okdoei[emoji870]
    3 points
  9. .. nou is de 'baas' niet het enige probleem, als ik dat zo lees. Ook het 'lakse' omgaan met (kapot) materieel is een irritatiepunt dat ik zo lees. Da's misschien ook iets om onderling elkaar op aan te spreken tijdens zo'n vergadering? Aan de andere kant.. vanuit 'de baas' optiek gezien: Áls er dan eens een luxe demo trekker op de dam staat.. wordt dat, kennelijk, binnen een dag door ontevreden chauffeurs weer ingeleverd.. ipv er eens een week mee op stap te gaan.. Werkt, naar mijn mening, ook niet motiverend voor de baas om eens wat meer geld aan een auto te gaan uitgeven, toch? Maar goed, het argument van ' dat hadden wij vroeger ook niet' vanuit de baas slaat natuurlijk ook nergens op. Tijden veranderen.. en anders maar oog om oog, tand om tand? Demonteer die boordcomputer en GPS tracker maar.. lever het in op kantoor met de mededeling: hadden jullie ook niet vroeger. Ik zoek wel een telefooncel op om te bellen als ik leeg ben.
    3 points
  10. Ben ik helemaal mee eens, 2 ijzers in het vuur is altijd meegenomen.
    3 points
  11. Ik ga sowieso even bellen om te horen aan wat voor afstanden ik moet denken, alleen ruhr is voor mij geen optie haha.. Auto kan mee naar huis dat hebben meerdere jongens die ik daar ken. En een mooie auto is mooi meegenomen de tijd van toeters en bellen heb ik wel gehad, het gaat mij meer om dat ik er fatsoenlijk mee kan werken en zoals ik hierboven al beschreef dat is met deze vaker niet als wel het geval. Op de moezelweg ziet alles er zondermeer gelikt uit maar om er te gaan werken is nooit bij me te binnen geschoten, sowieso bij een ander hetzelfde werk gaan doen niet. Maar net wat je zegt kleine irritaties blijven hangen en als je dan zo'n aanbod krijgt komen toch de twijfels okdoei[emoji870]
    3 points
  12. Buikgevoel volgen, en je kan beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt dan spijt hebben van dingen die je niet gedaan hebt. Ik ben bij mijn huidige baas begonnen zodat ik rustig de tijd had om rond te kijken naar een fatsoenlijk bedrijf zonder werkloos te zijn. Dit is 13 jaar geleden... 🤣 Soms pakken de dingen ook wel eens goed uit.
    3 points
  13. Vaste aanstelling of eerst maar eens 2 contracten? Dat zou ík never nooit niet accepteren en zeker niet als ik nu een contract voor onbepaalde tijd had. En kijk ff met wat voor n hok ik lange afstanden rijd. Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
    3 points
  14. Je hebt zelf al lichtjes verraden om welk bedrijf het gaat of tenminste voor mij is het duidelijk. Wagenpark ziet er super uit daar daar valt niks over te zeggen. Wat voor baas het is? Ik heb geen flauw idee maar gezien het moderne en nette wagenpark durf ik daar wel op te gokken dat dat ook goed zit. Een eerste indruk geeft meestal wel een goed beeld over de gang van zaken binnen ern bedrijf. Ik zou zeker eens gaan praten dat kan nooit kwaad.
    2 points
  15. Eigenlijk denk ik, als je intresse hebt in een ander bedrijf je de keus al een beetje voor jezelf gemaakt hebt. Je ben der klaar mee en tijd voor wat nieuws, even zwartwit gezegd. En bij je huidige baas is het lullen tegen een muur, alstie te belazert is om je spul goed uitterusten dan gauw opzoek naar wat anders. Maarja zoals vaker gezegd, tis overal wel iets, maar vaak als je eenmaal in die negatieve spiraal zit kom je der niet zo snel meer uit, en zie je vaak alleen maar de negatieve dingen nog. Nogmaals succes met de keuze!
    2 points
  16. Ik zou toch gaan praten.... En niet teveel op weer een gesprek met de huidige baas vertrouwen. Groet Ron
    2 points
  17. daar kom ik mijn bed niet voor uit. En het hoeft ook niet, incl. BTW is 37.50 a 38 het eerste dat komt kijken. En daar heb je dan ook gelijk de reden dat men mij niet inhuurt voor verkeersregelwerk alleen.... daar werkt men al voor 17,50p/h.
    2 points
  18. Ik had nooit verwacht dat ik om een auto zou beginnen te twijfelen over een andere baas, ben der sowieso altijd vanuit gegaan dat ik hier blijf werken tot ik het rijden zat ben.. Als ie nou maar is luisterde naar ze chauffeurs, ben niet de eerste die erover valt en zal ook niet de laatste zijn. Afijn krijg net een berichtje van de chef binnenkort een kleine vergadering met mijn 6 andere collega's waarmee ik de verdere ritten en weekenden doe.. Benieuwd wat er besproken gaat worden okdoei[emoji870]
    2 points
  19. . Ik zou meteen er bij zeggen dat je zit te twijfelen en wat de reden zou zijn wat jou over de treep zou kunnen trekken. Eens kijken of ze een mooie reden hebben behalve die beter auto en matriaal wat niet stuk is (wat al een goede rede is)
    2 points
  20. Zelfde werk , misschien alleen dichterbij?? Heb je straks een mooie auto , kom je niet verder dan de roer?!? En mag je bij de andere ook de auto mee naar huis nemen? Aan de andere kant kleine irritatie punten blijven meestal hangen en daarom is verandering goed om er dan achter te komen dat het overal wel wat is .... Mocht ik wat om een auto willen geven zou ik op de Moezelweg solliciteren 😉
    2 points
  21. Daar moest ik ook ff om gniffelen Ibo. Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
    2 points
  22. Nee gewoon een chassis, het werk blijft tankcontainers. En niet koppelen is bij hun eigenlijk een standaard, mits er een keer met een trailer van een opdrachtgever op pad gegaan moet worden. Ik ben weer volledig aan het werk ja, en hoe mijn baas ermee omgegaan is verdient ie alle lof voor. Nieuw materiaal komt na de zomer, moeten er een paar uit. Dan zet ie zo'n mooie grote MAN demo neer waar alles op en aan zit, terwijl wij al weten dat we die cabine niet zullen krijgen. Laat staan de opties die erop zitten.. Collega's die er al 25 jaar of langer zitten zeggen niet voor niks, tis dat er volgens de wet een normale bestuurdersstoel in moet zitten anders hadden we op een fruitkistje gezeten. En dat is gewoon zonde, dat je op een binnenland auto wat wil besparen prima maar niet op een auto waarbij een chauffeur een week of langer van huis is okdoei[emoji870]
    2 points
  23. Tja, de auto én een vaste aanhanger zijn duidelijk verbeterpunten. Het wordt dus een tankoplegger? Grootste vraag lijkt mij of dat wat beloofd wordt ook stand blijft staan in de praktijk, over een jaar ofzo. Ik bedoel, in het werk dat jij doet komt niet-koppelen toch niet heel vaak voor? ~~~~~~~~ Ben je nu weer voor 100% aan het werk? Persoonlijk zou dat voor mij nog wel een stukje loyaliteit zijn als er door de baas soepel mee omgegaan is. Ik zag van de week dat de baas wel bezig is met nieuw materiaal.. dus die kip wordt eens ook vervangen, nietwaar.
    2 points
  24. Als je gevoel zegt dat je het moet doen,dan moet je het doen danny. Je weet wat je hebt dus laat je eigen niet verleiden door een auto. Als het geld goed is en het werk ook dan is het niet zo'n probleem lijkt mij. Een goed gesprek met desbetreffende baas kan nooit geen kwaad. Succes.[emoji106]
    2 points
  25. Volgens mij heb je je keuze al beetje gemaakt. Het is altijd wat. De eerste 3 weken is het gras altijd groener bij de buren. Doe gewoon wat je zelf denkt dat het beste is. Komt vast goed met jou . Suc 6
    1 point
  26. Groot gelijk heb je! Je zal als nieuweling ook niet als eerste gebeld worden als er eens een verre rit is zo simpel is het dan ook weer natuurlijk en niet meer dan logisch.
    1 point
  27. Heb je dan met iedere ACC van welk vrachtwagenmerk dan ook, toch? Vraag is dan of het uitschakelbaar is door de chauffeur?
    1 point
  28. Hangt ervan af of je werkgever een eenzijdig wijzigingsbeding in je arbeidscontract heeft opgenomen. (of dat dit in de CAO is afgesproken)? Anders mag het niet zomaar. Dus, als ik het goed begrijp hebben ze bij jouw werkgever een mentor chauffeurs meer nodig? Geen nieuwe chauffeurs meer nodig dus? Is het tekort aan chauffeurs dan toch aan het opdrogen..
    1 point
  29. Nou, mooie boel.. Vrachtverkeer moet dus, kennelijk, maar 'boeten' voor de traagheid van het ambtelijk apparaat? Want een wet die in 2006 in werking is getreden met een overgangstermijn tot mei 2019 is best wel een lange tijd om actie te ondernemen, toch? Word dus via de Ijtunnel rijden, waardoor je toch dieper het centrum in komt / daar langer verblijft dan misschien wel de bedoeling was?? Hoezo milieuzone...
    1 point
  30. Precies, die bazen zijn zo uit gekookt en vertellen je precies wat je horen wil. De eerste 2 tot 3 weken gaat het dan meestal goed en dan begint de ellende weer.
    1 point
  31. 1 point
  32. misschien niet voor een chauffeurtje maar ,, mijn zoon en ik gaan toch beslist niet minder dan voor €35 p/persoon als oproep/inval ed. aan de gang. als het een vast/lang termijn zou zijn kan er uiteraard overlegd worden. die €35 euro is all inn natuurlijk .( incl.BTW) btw ik had het met die €35 ook niet over een chauffeurtje maar een ZZPer, chauffeurtje kost (loondienst) vandaag de dag rond de 28 euro all inn.
    1 point
  33. Ik heb t nog niet meegemaakt naar de miljoen, van collega's gehoord dat er wel is zittingen vernieuwd zijn maar complete stoelen durf ik niet te zeggen. Nee eerst 2 tijdelijke contracten. Dat is voor mij niet echt een rede om nee te verkopen. Pierre beschrijft het op de goeie manier, ik vind mezelf geen onbetwiste topper maar weet wel dat ik goed ben in wat ik doe. En dan dat 'hok' waarmee ik werk.. Qua ruimte mag het groter maar ik kan hier wel goed mee uit de weg, het gaat mij meer om de uitrusting ervan. Ik zal dat even onderaan beschrijven bij de foto om het duidelijk te houden. Dit bedoel ik dus. Het langste wat ik zonder werk thuis heb gezeten is 3 dagen.. En dat was ook in de tijd dat er veel chauffeurs thuis zaten omdat er 'geen' werk was. Dan even terugkomen op die auto. Slechts een prestatiemodus beschikbaar 'ECO'. Dit houdt in dat ik op geen enkele manier kan beïnvloeden wat de auto in mijn ogen moet doen boven de 50km/u.. Bergop met 40t treingewicht en 410pk? Die motor is sterk en dat overdrijf ik niet maar als ie een slechte dag heeft laat ie m terug zakken tot bijna 900 toeren voordat ie terug schakelt.. Kan er zelf niks aandoen zolang die niet onder de 50 komt. Heb er met de tijd een oplossing op gevonden en dat is de motorrem intrappen op het moment dat ik moet gaan klimmen. Het werkt maar zo hoort het niet. Geen retarder, heb je niet nodig want dat hadden wij vroeger ook niet is het standaard antwoord. Kom ik weer terug op die ECO en het niet kunnen schakelen.. 2 jaar terug onderweg naar Genève en iedereen die de A40 vanaf Bourg-en-Bresse naar Genève kent weet dat je daar behoorlijk lange afdalingen krijgt.. Mijn motorrem stopte ermee, geen retarder dus alleen de voetrem. Maar om t daarmee een beetje bij te kunnen remmen is het wel fijn als je dan in ieder geval terug kan schakelen om m op de motor te laten remmen, geen mogelijkheid bij deze auto dus levensgevaarlijk in mijn ogen.. Meerdere keren aangegeven dat ik deze auto daarom niet geschikt vindt voor het werk dat ik ermee doen moet. Dat bedoelde ik met verkeerde zuinigheid om maar te besparen op een auto okdoei[emoji870]
    1 point
  34. 1 point
  35. Ja, okay, kan mij wel voorstellen dat dat een keer tegen gaat staan als je ziet dat het ook anders kan. Dus, jullie rijden ook gewoon een miljoen kilometers met de eerste, originele, stoel erin?
    1 point
  36. Overal is wel wat. Als eigenrijder merk ik vaak dat veel chauffeurs alleen aan zichzelf denken. Probeer je eens te verplaatsen in je werkgever of planner. Zou mooi zijn als er wat meer begrip komt over en weer. Als ik jou verhalen lees heb je het zo slecht nog niet.
    1 point
  37. De verschillende maten koelboxen die ik heb zijn allemaal v Hello Kitty
    1 point
  38. Beste Ron, dit is geen verkapte sollicitatie, ik zit best. Wij zitten in dezelfde vijver en we weten wat er betaald word aan het type 'chauffeur' wat wij zijn. Ik hou daar ook mijn mond over dicht. Ja, je moet iets meer kunnen als een zeil openschuiven en een spanband over een pak hout kunnen trekken, dat klopt. Maar ondanks dat ik best zit heb ik altijd oog voor veranderingen en misschien wel verbeteringen. Die veranderingen en het daar bijbehorende leerproces blijven trekken. Maar ik heb de komende tijd mooie uitdagingen en projecten waarbij ik mezelf kan ontwikkelen!
    1 point
  39. In jouw specifieke geval zou ik misschien wel met dagprijzen werken. Temeer omdat er een wachtdag tussen lijkt te zitten. Ik weet niet of er sjouwwerk bij zit en/of montage. Ik zou dan al snel minimaal 30 rekenen én een vergoeding voor overblijven/danwel hotel met kost en inwoning. Echt een chauffeur puur om te rijden hoeft dat niet te kosten. En het heeft er mee te maken hoe lang je iemand in kan zetten. Komt die persoon ad-hoc voor een paar dagen? Ga er dan niet raar van kijken als je 32,50 moet betalen. Mensen die voor langere tijd gewoon meedraaien kunnen dat niet rekenen.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden