Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 03-09-19 in all areas

  1. Vanochtend had ik mijn laatste les, dit keer met (weer) een andere instructeur met 40 jaar ervaring en inmiddels parttime gepensioneerd. Hij was mijn bijrijder en gaf me hier en daar nog wat tips uit zijn praktijkervaring. Mijn examenspanning was halverwege de ochtend geheel verdwenen en ik begon zelfs zin in het afrijden te krijgen. Om kwart over twaalf zaten we in het CBR examencentrum Leusden voor een half uurtje relaxen. Tegen enen was ik aan de beurt, even kennismaken, rondje om de wagen, beetje humor erbij en gaan. Mijn passagiers hadden het gezellig en hielden elkaar aan de praat. Prima, dan kon ik mij mooi concentreren op de rit en hoefde ik me niet zo bekeken te voelen. Eerst stukje snelweg, afslag Barneveld, via Terschuur naar weet-ik-veel-waarlangs-allemaal. Wel mooie wegen, veel natuur, smalle dorpskernen, genoeg afleiding en voldoende afgewisseld met stukjes N-weg. Halverwege ergens bij gebrek aan een put, bij een roldeur aangemeerd, dat was in principe ook het enige stukje solo. Daarna via andere landelijke wegen terug naar Leusden. Bijna "thuis" en ik vond het zelfs jammer dat het alweer voorbij was. De heren verdwenen naar binnen terwijl ik de tacho netjes moest afsluiten. Weer aan het bureau vroeg de examinator hoe ik het vond gaan, nou ja, ik had wel fijn gereden, hij vond dat ook en feliciteerde mij. Dus, mooi geslaagd hiervoor. Rest alleen eind september nogmaals de toets besloten terrein, die dan wel normaal haalbaar moet zijn. Een wagen van 9m80 fileparkeren in een vak van 10m, is knap lastig. Pylonnetje weghalen die volgens het CBR ook weggehaald mag (moet) worden, en je hebt ineens 8m extra. Daarin past het wel. Het was een communicatiefoutje zeg maar...
    4 points
  2. Auto netjes neer gezet en mn dag zit erop
    2 points
  3. Zaterdagavond ff gezellig mn verjaardag gevierd... Normaal doe ik dat nooit.. maar er had iemand gezegd als jij t niet doet dan doe ik t... Nou dan doe ik t zelluf wel. Vandaag zijn @Lampie2.0 en ik samen onderweg. Om 8 uur lossen in Hoogeveen... Incl een bakkie koffie wat mn collega daar nooit krijgt. Om 9.15 bij de volgende om 10 reden we daar weg terwijl we om 10 uur een laadafspraak hadden.. Nu op naar Vlaardingen en maar zien wat t reisbureau in de planning heeft..
    2 points
  4. Hi lieverd, Vandaag is het jouw verjaardag, gefeliciteerd. Ik hoop dat je in het weekend gruwelijk verwend bent, de foto ziet er heel gezellig uit.
    1 point
  5. Gefeliciteerd, fijne avond verder Botsert
    1 point
  6. 1934…...dan heb ik je gemist in Enkirch aan de Moezel afgelopen weekend bij Willy's treffen...…..beregezellig gehad en mijn ogen uitgekeken en veel ideeën opgedaan voor mijn toekomstige plannen.
    1 point
  7. nog vele jaren toegewenst.....
    1 point
  8. Gefeliciteerd[emoji477][emoji513][emoji485][emoji322]
    1 point
  9. Van harte moidje En nog vele
    1 point
  10. Vanmorgen voor je gezongen En nu een plaatje
    1 point
  11. Hoi Iveco ,tja waar bekostig je dat van word veel gevraagd en kan ik eenvoudig antwoord op geven,30 jaar in de logistiek en groothandel gezeten 6 dgn per week gewerkt een uurtje of tachtig daarmee ons huis afbetaald en nog een huisje bij kunnen kopen deze verhuren we op het moment,en het onderweg zijn is (in de landen die wij bereizen) vele malen goedkoper dan hier in NEEderland diesel is grootste kostenpost en daarmee ook bepalend voor de snelheid waarmee je reist. Tanken deden we vroeger op rode diesel oei ! Nu is het gezien de tankinhoud Luxembourg ,Oekraïne ,Morocco Rusland enz enz gezien de tankinhoud van de Mercedes 1934 die had 1200 ltr en de Scania heeft 3 x 450 ltr dus dan ben je zomaar een dikke drieduizend km weg,maken bijna geen gebruik van tolwegen,staan eigenlijk altijd vrij zijn zelfvoorzienend zonnepanelen aggregaat 1600 ltr watertank diesel cv ketel enz enz Rob Niat of ik Robert en Clary ken ja die ken ik zeer zeker Robert is een zeer goed vriend van mij,heb me bezig gehouden met in het verleden de verbouwing van zijn Mitsubishi Canter en met de atego waar hij nu mee reist,nog een weekje of twee en hij is weer onderweg in zuid Amerika,op het moment is hij even thuis in Australië, ikzelf houd geen site bij of Facebook en kijk eigenlijk alleen op dit forum hahahaha maar het reizigers wereldje is niet zo groot en vaak kom je elkaar tegen op de vreemdste plaatsen in de wereld. Hieronder nog wat plaatjes van mij en Robert onderweg.,zoals je ziet hebben we ook beide dezelfde kleur camper ral1013,dat is spermawit kun je zelf bijspuiten roepen wij altijd !!!
    1 point
  12. Tja ik ga gewoon voor Scania,Kiepenboer wat betreft het bed dat is gewoon 180x220 😁 doorgang zit erin douche van 130x90 keuken slaapkamer en living bijna klaar en in de garage alvast een vloertje met scania logo
    1 point
  13. Ongemanierd of niet verder denken dan de neus lang is, hier heeft Schermnaam een meer dan terecht punt. Althans mijns inzien.
    1 point
  14. Wow wat een gezellige reactie, o.a dat zelfmoord mij word aangeraden wauw.. Dat is leuk advies. En ook vooral de aannames dat het mijn plan is om zo veel en lang mogelijk in de uitkering te zitten.. Ik heb inderdaad niet het juiste forum uitgekozen zie ik. Wist niet dat er zoveel ongemanierde mensen zouden zitten. Voor de mensen die mijn vragen beantwoord hebben, dank u, ik weet nu dat ik het hier (touringcarchauffeur) NIET moet zoeken. Niet dat ik ook maar een verklaring schuldig ben.. Ik heb nog nooit in de uitkering gezeten, en zou dit ook nooit willen. Ik maak liever nog mijn spaargeld op dan afhankelijk te zijn van dat UWV. Ik ga nog liever in een caravan van €500,00 ergens in de Westpoort slapen dan dat ik afhankelijk ben van de overheid. Voor de duidelijkheid, ik zoek gewoon een baan wat IK (ik persoonlijk dus) kan volhouden, ik wil juist mijn eigen boontjes doppen. Vind het trouwens ook een beetje vreemd dat er zo raar word gedaan als iemand in de uitkering zou zitten, en dat je het een ramp vind om eraan mee te betalen (je zal het zelf eens nodig hebben) (en ondertussen wel allerlei subsidies opstrijken) ik adviseer je dan om naar een land te gaan waar geen sociaal vangnet is, daar is het vast gezelliger.
    1 point
  15. Google eens op “testslaper” of “proefslaper”......🤪
    1 point
  16. Misschien geen "erkende" aandoening, maar mijn diagnose luidt: NKNWLZ in terminale fase. Deze afkorting staat voor "Niks Kunnen, Niks Willen, Lui Zijn. Er zijn geen gevallen bekend van volledige genezing, om het enigszins draaglijk te maken wordt meestal de pil van Drion voorgeschreven. Sterkte er mee!
    1 point
  17. Een touringcarbedrijf is eigenlijk een hele grote taxicentrale met hele grote taxi's. De klant huurt een touringcar en wilt ergens heen. Dus de klant bepaalt vrijwel altijd jou werktijden. En dat betekent vaak werken als iedereen vrij is. Een lijnbus is vaak andersom, het meeste werk vindt plaats als iedereen werkt/naar school gaat. Zomaar een werkdag van mij als touringcarchauffeur: Om 14:00 uur vertrekken. Om 15:00 uur de passagiers ophalen, de touroperator heeft een reisje naar Frankrijk toe maar er moeten eerst op 4 plekken mensen opgehaald worden. De mensen gaan Skieën dus die hebben superzware koffers en heel veel ski-zooi mee, dat moet de chauffeur allemaal inladen. Bij aankomst op de 4de opstapplaats in Maastricht nemen 2 chauffeurs de bus over en die rijden naar Frankrijk toe. Je rijdt met een aflosauto naar de zaak toe. 22:00 uur Op de zaak. Gauw naar huis toe. De volgende ochtend moet je om 7:00 uur weer vertrekken van de zaak want je gaat om 8:00 een schoolreisje rijden. De 2 collega's die de bus overnemen gaan een winterpendel rijden: Een rit van bijna 14:00 uur. De hele nacht doorrijden en in de bus slapen. Je krijgt maar 4:30 uur om in slaap te vallen, te slapen en wakker te worden. Daarna moet je weer rijden. Rond 10:00 uur aankomen. Bij aankomst groep verdelen over hotels of er is transfer ingehuurd. Daarna bus opruimen. Buiten de standplaats geen wagenwasser, dus zelf doen! En dan gauw naar het hotel. Eten, warme douche en slapen. En dan weer de zelfde rit terug. Onderweg uitstappen en sneeuwkettingen leggen. Even rijden en dan stoppen om de kettingen na te spannen onderweg. En na een uurtje rijden weer uitstappen om de boel eraf te halen. En over een uur weer erop zetten om een halfuurtje te rijden. Dan er weer af die kettingen. Voor de aardigheid heb ik even gekeken het is daar nu -16 graden. Een andere werkdag van mij: Kerstmarkt rijden naar Köln toe. 4:45 uur op de zaak. Bus klaarmaken en koffie zetten voor onderweg. 5:15 uur vertrekken. 5:45 bij de eerste opstapplaats. 6:00 uur daar vertrekken. Daarna doe je nog 2 opstapplaatsen aan. En Rijd je de grens over. Onderweg nog een rookpauze. En dan Kom je om 11:00 uur aan. Groep afzetten en dan naar de parking toe. En dan om 17:30 uur beginnen aan de terugreis. Je moet om 19:30 in Bergh zijn want daar staat de aflos te wachten op je. Want als je te laat komt dan ga je over je maximum diensttijd heen. Je moet namelijk nog een uur terugrijden naar de zaak met een aflosauto. Dan heb je een werkdag van precies 15 uur. De collega die terug komt met de bus moet afval uit de bus opruimen, eventueel stofzuigen, bus door de wasstraat rijden, tanken, toilet leegmaken en spoelen, watertank verversen/bijvullen. De rest is voor de wagenwasser. En daar mag die collega dan maar een half uur voor opschrijven. Als je met een 12meter bus binnen komt laten ze je echt geen uur opschrijven voor dit alles. Van Touringcarchauffeurs word meestal verwacht dat zij onderhoudshandelingen doet zoals vloeistoffen controleren en bijvullen. Je mag er dus niet van uit gaan dat je een kant en klare bus krijgt. Je word geacht een het voertuig te controleren voor vertrek. Zelfs een volle dieseltank is soms geen garantie. Het is mij al eens overkomen dat ik eerst 450 liter moest tanken voordat ik weg kon. En nee dit mag niet tot vertraging leiden dus op tijd beginnen met voertuig controleren. Dus 5 minuten voor tijd binnenkomen, starten en wegrijden is geen strak plan. Op een aantal uitzonderingen na is het gebruikelijk in het OV dat de chauffeur een kant en klare bus krijgt. Dus je mag ervan uit gaan dat je gelijk kunt starten en wegrijden. Bij terugkomst op de zaak bus wegzetten en uitstappen. Je hoeft dan alleen nog naar huis te fietsen. Wat je als touringcar chauffeur ook nog wel eens overkomt is ritvoorbereiding. Een bustomtom kopen, adresje invoeren en gewoon rijden is een gok. Bij veel touringcarbedrijven verwacht men dat je zelf uitzoekt waar je heen moet en hoe je er moet komen. Daarentegen bij een OVbedrijf zijn er bijvoorbeeld 18 lijnen. Die leer je. En daarna rijdt je die routes gewoon. Omleidingen en veranderingen worden meestal aangegeven dat is gewoon pijltjes volgen. Een touringcaravontuur gaat geen succesverhaal worden. Tenzij je "lijntjes rijder" wilt worden. Dan heeft een klein touringcarbedrijf jou niets te bieden. De grote spelers met veel bussen en vaste lijntjes hebben jou het volgende te bieden: scholieren, versterkingslijntjes, personeel shuttles. Geen koffers, maar 1 keer in de week te tanken en wassen, niet zelf schoon te maken. Bij ons op de zaak zijn het gepensioneerde opa's zijn die dat rijden. Gemiddeld 11 - 23 uur per week. Altijd rond de klok van 7:00 beginnen. Gebroken dienst. Dus gaan om 9:00 naar huis en komen om 15:00 uur weer een uurtje rijden. Schoolvakanties zijn ze allemaal vrij(oproepkrachten). Wat ik zelf het nadeel vond van OV was dat OV vervoerders meestal werken een uitzendbureau. Dus je komt alleen binnen via een uitzendbureau. Die werken met jaarcontracten als je een rijbewijs hebt of opleiding met baangarantie als je nog geen rijbewijs hebt. In dat laatste geval mag de vervoerder jou 1,5 jaar lang niet in vaste dienst nemen tenzij ze jou uitkopen bij het uitzendbureau.
    1 point
  18. Ondanks ik zelf nieuw ben op dit forum, ben ik niet nieuw in de touringcarbranche. Ter verduidelijking: ik ben pas 23 maar na 5 jaar heb ik al veel van het wereldje gezien. Om te beginnen zul je zonder enige moeite een baan in de branche gaan vinden. Men staat te springen om nieuwe chauffeurs. Veel bedrijven werken wel met jaarcontracten echter moet je het wel heel erg voor jezelf verpesten om dat niet verlengd te krijgen. Er staan vaak zelfs wagens stil omdat er geen chauffeurs zijn i.p.v. te weinig opdrachten. Veel bedrijven kunnen zelfs de opleiding voorschieten, of betalen deze zelfs voor je bij een minimale diensttijd van een x aantal jaar. Wat betreft baankansen dus geen vuiltje aan de horizon. Echter, met opmerkingen als "liever niks te willen doen" en "het liefst niks doen" zul je het zwaar gaan krijgen ben ik bang. Je zult altijd de armen uit de mouwen moeten steken (vegen, dweilen, schoonmaak, koffers, assistentie bij in- en uitstappen), zéker als touringcarchauffeur (wordt vaak onderschat). Heb je als taxichauffeur nooit moeten tillen/inladen/in- en uitstappen? Bovendien moet je sociaal ingesteld zijn want je ontkomt niet aan contact met 60-90 mensen in jouw bus. Dit is vaak heel erg positief (gezellig, grappig, leuk) maar af en toe ook heel vervelend (dronken klanten, agressie, klachten). Daar moet je mee om kunnen gaan, je ontkomt er niet aan. Over sociaal gesproken, ik hoop dat je geen druk sociaal leven hebt want je werkdagen worden erg lang. Tien uur per dag is eerder regel dan uitzondering en werktijden zijn heel onregelmatig. Er zal waarschijnlijk van je worden verwacht om ook 's nachts en in het weekend te rijden al hangt het van het bedrijf, je contract en de planning af in hoeverre je afspraken kan maken. Ik zou je dolgraag willen aanbevelen om op de touringcar te gaan rijden, uit mijn liefde voor het vak. Echter zie je op tegen het behalen van het rijbewijs (dat is al een slecht teken als je het mij vraagt), heb je geen zin om fysiek bezig te zijn en 's nachts rijden wil/kan je in beginsel al niet. Wellicht dat Flixbus iets voor je is al zou ik je dan eerder aanraden om het OV in te gaan (ook qua salaris). Als je mijn oprechte mening vraagt: ga opzoek naar een kantoorbaan (administratie oid). Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. Groeten, Bojan
    1 point
  19. Van een touringcar chauffeur wordt verwacht dat je de koffers (zijn altijd te zwaar) ook in de bagageruimte flikkert. Misschien zou een stoel op een lijnbus beter bij je passen (aangezien jezelf al aangeeft het liefst nx te willen doen). Anders, als je het liefst nx wilt doen, probeer het in de politiek!
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden