Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 29-12-19 in all areas

  1. Lees de boel nog eens goed door😒
    5 points
  2. Ik moest laatste naar de keuring voor mijn C rjibewijs, die keuringsarts begrijpt er helemaal niets van jammer genoeg. 😏
    5 points
  3. Het laatste bericht van 21 december?? Liggen jullie allemaal al een week te lamballen😁 Morgen vanuit het Brabantse om 9.30 laaije in Bakum een pikritje met de motorwagen Lossen in Mochengladbach.
    4 points
  4. Iedereen loopt te mauwen over zeker weten dat je gecontroleerd wordt in Duitsland met ADR, ik heb 16 jaar met ADR rondgereden van allerlei klasses en ben in Duitsland nog nooit aangehouden met ADR alleen 1 keer in Belgie in al die jaren. Wordt je niet gewoon bang geluld aan de grote verhalentafels in de bekende vreetschuren of maken jullie jezelf zo bang?
    4 points
  5. Ten eerste zou ik al helemaal niet meer met die zeilebakken rond willen tuffen, als je ziet wat een gekloot het is met al die &%# spanbanden die erover moeten tegenwoordig. Zeilebakken zijn voor bepaalde ladingen helemaal niet geschikt, vooral die Tjech met zijn kleding balen. Die ouwe Duitser op 27.35 heeft wel gelijk dat het dus tegenwoordig nergens meer over gaat en dat men de realiteit is verloren. Maar als chauffeur moet je gewoon bij het laden al de afweging maken of iets kan of niet. bv dus die Tjech had met laden met een trailer zonder zijborden al kunnen weten dat dat pro
    4 points
  6. Nou volgend jaar op vakantie naar Canada, heb dr zin in ook m'n vrouw we wilden het al jaren
    3 points
  7. Een onderzoek naar waarom het metaal het had begeven. Er kwam uit dat het metaal niet de juiste hardheid had tov wat er op de bout stond aangegeven ipv 8.8 was het een 4.4 dus.
    2 points
  8. Nogmaals...schots en scheef werkt daar niet...maar werkt bij een andere bedrijf ... Van daar de opmerking om nog eens terug te te lezen . Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    2 points
  9. Ik wel😊 onze hele klantenkring ook🤪 begin 6 januari weer (indien nodig🙀)
    2 points
  10. Citaat....(lukt niet bij mij dus dan maar zo): ”Gelijk pas eruit en op out of scope endaarna nog een paar keer de autoverplaatst op het terrein van de boer.Zijn rust vol gemaakt 9 of 11 uur.” dit snap ik dus niet.... maak na het laden/lossen gewoon 9 uur ipv de boel te belazeren. Scheelt een hoop geld en stress.
    2 points
  11. Aan je avatar foto rijdt je bij een gerenomeerd bedrijf ( of hoe je dat ook schrijft ) en die staan mischien wel goed bekend, dus van controlle onderweg minder last. Behalve dan die ene die jarenlang met chocolade naar Stockholm reed via Trelleborg en op elke rit zijn kist vol had met sterke drank Die zijn ze in Trelleborg nog niet vergeten, want die chauffeur verdiende met zen smokkel meer dan aan salaris
    2 points
  12. Ik weet uit ervaring dat dit soort boetes door een rechter meteen vernietigd worden en de boete dus terug betaald wordt. Neemt natuurlijk niet weg dat het een hoop tijd en moeite kost. Een groot deel van de boetes in Duitsland worden succesvol aangevochten omdat de polizei en BAG wat te fanatiek is in hun onderzoeken.
    2 points
  13. 2 points
  14. Nou, mijn vrouw is no steeds heel hoor
    2 points
  15. Je moet zelf ook nog wat invullen hoor pierre,en als het afval is wat ook nog adr is dan word het stapeltje papieren wat erbij zit steeds steeds groter[emoji6]
    1 point
  16. Thnx. Ik heb teruggelezen. Het was mij niet duidelijk waar het misverstand uit bestond. Deze uitleg helpt mij meer. Nogmaals dank.
    1 point
  17. Daar heeft het ook mee te maken Pierre, en ja dat je alle bewegingen kan zien in de tacho is bekend. Maar soms gaat het niet anders, en het risico is ook niet voor ons zelf, dat snap je natuurlijk wel. Tis makkelijk roepen zoals iemand op merkte van dan ga je toch gewoon na je la/lo je rust maken, maar In de praktijk werkt het nu eenmaal nie zo dat alles gewoon is. En zoals gezegd, de chauffeur loopt never het finaciele risco, en daar is de discusie mee begonnen dat hij gewoon fff had moeten bellen ( al is het midden in de nacht ) en dan kon die gewoon via die noodpas betalen en
    1 point
  18. Verlopig nog vrij ..morgen middag maar weer ff bellen . Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    1 point
  19. Is de buiten keuken al open Adri
    1 point
  20. Bij vd Lee en Verduyn heb ik meer gereden als alleen Bitumen en Pek wat trouwens onder hetzelfde UN nummer valt, in de winter werd ik uitgecharterd en wat er maar achter kon reed ik mee rond. Bij P&O werd meer rondgereden als alleen staal dus van ladingzekeren in het ADR was ik mij zeer goed van bewust, Maar toch, stukgoed of niet, of ik heb altijd geluk gehad of ze dachten bij het zien van een rood/gele "teveel schrijfwerk" PS, mijn ADR is nu verlopen en twijfel zeer hard of ik 'm nog weer zal gaan halen
    1 point
  21. (Daar kan je ook radio2 luisteren hoor🤗) maar wel goed vooruitzicht😊
    1 point
  22. Nee daar hebben ze jou voor aangenomen [emoji16][emoji16] 23e Geldrop - Veghel - Beilen 24e Tilburg - 's-Gravenzande 27e Apeldoorn volle bak en leeg terug Nu ff thuis paar dagen thuis omdat ik ziek ben
    1 point
  23. Morgen Breda Lo/la rdveer la/Lo dan eindigen Nijkerk dan?!??
    1 point
  24. Zoeterwoude, Delft, Europoort en Dinteloord staan morgen op het programma.
    1 point
  25. Morgen 5 tankcontainers laten modificeren in pernis vanaf de cobelfret (botlek)[emoji57]
    1 point
  26. Hiervoor nog bij een paar andere rondgereden waarvan 1 in de omgeving Brunsbuttel zeer berucht is
    1 point
  27. Het spijt mij,maar dat geloof ik niet. Bij elke overtreding moet men een feitcode noteren dat breng dus dat eert een wet bij hoort. Verder wordt alles tot in de puntjes gedocumenteerd. Wat wel zo is is dat tegenwoordig voor alles geschreven wordt terwijl rechters anders mogen beslissen een recht dat de dienders niet meer hebben in Duitsland.
    1 point
  28. psst, @Pierre zo kan je ook quoten 😉 Ik ben met een tankoplegger nog nooit staande gehouden, maar met een tuatliner meermaals. En elke keer was het na zoekwerk toch weer goed, maar aangegeven werd ook dat ik werd gecontroleerd vanwege ADR. Klopt, die ervaring heb ik ook gehad met een tautliner die speciaal gebouwd was voor een bepaalde lading waarvoor het dak 10cm omhoog moest. Onder het rijden brak de borgpen door een fabrikagefout maar ik kreeg wel de boete van de BAG. Gewoon aangevochten met een metallurgisch rapport en al het geld terug ontvangen. Daa
    1 point
  29. Misschien moet je je eigen is één x in het transport verdiepen begrijp alles is wat beter suc6
    1 point
  30. Bij ons kennen we alleen: wat zijn ogen zien slopen zijn handen😂
    1 point
  31. Als t verse sneeuw is een meter of 1,5 voor je banden schoonvegen en m net op het schone spoor zetten;heb je de andere morgen een aanloopje. Of na te zijn gestopt de laatste paar meter van je spoor ijsvrij maken en de auto terug laten zakken tot het begin van t spoor wat je ijsvrij gemaakt hebt. Dit soort trukjes moet je natuurlijk altijd gelijk na aankomst doen, als er s'nachts een achter je komt staan kun je m niet meer achteruit laten zakken de andere morgen.
    1 point
  32. En nog een tip, maar dat is meer voor als je wat langer gaat stil staan (pauze, overnachting). Als je na een rit op een besneeuwd stuk gaat staan dan even een paar keer iets vooruit en achteruit rijden, je creëert op die manier een aanloopspoortje om weer weg te komen. Je banden zijn nog warm van het rijden en maken anders een passend kuiltje die jij mag uitspitten.
    1 point
  33. Dit heeft wel betrekking op een motorwagen, maar tegenwoordig kan je ff ontlasten doordat het spul lucht vering heeft. Kan me nog wel voor de geest halen jaren geleden>> Luik ri Bastogne met een pak sneeuw, op de linkerbaan naar boven. Opleggers stonden allemaal op de rechterbaan te slipen en kwamen niet boven Barak de frituur Reed toen met combi vol eieren naar Bastogne, en die motorwagen had dus een bogie die hydraulich omhoog ging (Volvo F10 290 pk ) Door de bogie te liften kreeg je wel zoveel druk op je trekas dat het spul mooi omhoog ploegde😁
    1 point
  34. Is per auto verschillend, ik heb als het glad is de sleepas permanent omhoog en de voorste auto op de aanhanger wat verder naar voren. Anders wil de auto alle kanten op maar niet vooruit zeg maar ondanks dat er winterbanden onder liggen. Ik heb dan wel iets minder druk op de stuuras, 7 ipv 9 ton maar dat gaat prima.
    1 point
  35. Marco Borsato & Ali b Hier wordt tie wel helemaal gedraaid. Rob stenders,
    1 point
  36. Beste gebruikers, Vannacht , 25-12-2019 , zijn we geconfronteerd met een plotselinge optredende technische verstoring van het systeem. Inmiddels hebben we door hard werken het forum weer overeind en hopen dat het ook overeind zal blijven. Tot op heden nog geen duidelijke oorzaak kunnen vinden en zoeken na de Kerstdagen verder. Het kan zijn dat de laatst geplaatste bijdragen niet meer te zien zijn omdat er een back-up is teruggezet van 4 uur voor de verstoring. Excuses voor het ongemak ! Met vriendelijke groet, Doemijnbest namens het CF- Team van Eigenare
    1 point
  37. FF uitwaaien op de boulevard van Zandvoort
    1 point
  38. Nee, dat blijft bij die twee XF/106 voorlopig; het schijnt dat er over twee jaar 'n nieuw model komt en dan zijn er nieuwe kansen hoorde ik laatst van één van de Dafrijders. Er gaat een collega uit Tiel weg en ik ga met die Actros verder, op eigen verzoek. Na vier jaar is me dat dan toch gelukt; het is ook geen nieuwe, er zitten nog gewoon spiegels op.
    1 point
  39. Het lijkt er niet alleen op, maar het is ook zo: ik ben minder vaak op het CF. Misschien tot vreugde van sommigen. Het is mogelijk blijvend minder. Reden? Tja, uiteindelijk ga ik zelfs achteruit. Het zij zo. Accepteren? Lukt me wisselend. Wisselend, omdat als ik eenmaal de situatie geaccepteerd heb, kom ik er achter dat ik wéér terrein verlies... Ik ben nog niet uitgestreden, maar ik ben soms wel moe. Letterlijk en figuurlijk. Ik heb erg getwijfeld of ik dit hier zou melden, maar ik doe het toch. Ik heb nl niks te verli
    1 point
  40. Merci beaucoup monsieur Pierre. ( 皮埃爾先生,非常感謝 )
    1 point
  41. Heb je al iets anders? Of neem je even een break?
    0 points
  42. 31 januari is Sandd afgelopen is laatste werkdag voor alle medewerkers. Zijn er ng wat die nog ff door moeten maar Apeldoorn is 29 februari leeg. Word ook niks overgenomen. Medewerkers kunnen solliciteren op hun eigen baan. Maar van enige medewerking is weinig te bemerken. Max half jaar contract. Max 20 uur €1 minder per uur en de dagen die je aangeeft dat je kan werken hebben ze lak aan. Je kunt komem wanneer zij dat willen. Dus blijft iedereen gewoon tot de laatste dag en dan de ontslag vergoeding maar opmaken.
    0 points
  43. Mooi! Ik ben op dit moment full-time mantelzorger voor mijn ex-vrouw. Longkanker en hersentumor en nog een CVA eroverheen. Vandaar dat ik de laatste tijd redelijk veel op het forum ben. Heel herkenbaar.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden