Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 29-12-19 in all areas

  1. Ten eerste zou ik al helemaal niet meer met die zeilebakken rond willen tuffen, als je ziet wat een gekloot het is met al die &%# spanbanden die erover moeten tegenwoordig. Zeilebakken zijn voor bepaalde ladingen helemaal niet geschikt, vooral die Tjech met zijn kleding balen. Die ouwe Duitser op 27.35 heeft wel gelijk dat het dus tegenwoordig nergens meer over gaat en dat men de realiteit is verloren. Maar als chauffeur moet je gewoon bij het laden al de afweging maken of iets kan of niet. bv dus die Tjech had met laden met een trailer zonder zijborden al kunnen weten dat dat problemen zou kunnen geven. Heb zelf altijd het idee>>> dat je auto er zo normaal mogelijk uit moet zien onderweg ( vooral met zeileopleggers ) en de politie geen aanleiding geven om je voor een controlle mee te nemen
    4 points
  2. Iedereen loopt te mauwen over zeker weten dat je gecontroleerd wordt in Duitsland met ADR, ik heb 16 jaar met ADR rondgereden van allerlei klasses en ben in Duitsland nog nooit aangehouden met ADR alleen 1 keer in Belgie in al die jaren. Wordt je niet gewoon bang geluld aan de grote verhalentafels in de bekende vreetschuren of maken jullie jezelf zo bang?
    3 points
  3. Een onderzoek naar waarom het metaal het had begeven. Er kwam uit dat het metaal niet de juiste hardheid had tov wat er op de bout stond aangegeven ipv 8.8 was het een 4.4 dus.
    2 points
  4. Citaat....(lukt niet bij mij dus dan maar zo): ”Gelijk pas eruit en op out of scope endaarna nog een paar keer de autoverplaatst op het terrein van de boer.Zijn rust vol gemaakt 9 of 11 uur.” dit snap ik dus niet.... maak na het laden/lossen gewoon 9 uur ipv de boel te belazeren. Scheelt een hoop geld en stress.
    2 points
  5. Aan je avatar foto rijdt je bij een gerenomeerd bedrijf ( of hoe je dat ook schrijft ) en die staan mischien wel goed bekend, dus van controlle onderweg minder last. Behalve dan die ene die jarenlang met chocolade naar Stockholm reed via Trelleborg en op elke rit zijn kist vol had met sterke drank Die zijn ze in Trelleborg nog niet vergeten, want die chauffeur verdiende met zen smokkel meer dan aan salaris
    2 points
  6. Ik weet uit ervaring dat dit soort boetes door een rechter meteen vernietigd worden en de boete dus terug betaald wordt. Neemt natuurlijk niet weg dat het een hoop tijd en moeite kost. Een groot deel van de boetes in Duitsland worden succesvol aangevochten omdat de polizei en BAG wat te fanatiek is in hun onderzoeken.
    2 points
  7. Nou, mijn vrouw is no steeds heel hoor
    2 points
  8. Je moet zelf ook nog wat invullen hoor pierre,en als het afval is wat ook nog adr is dan word het stapeltje papieren wat erbij zit steeds steeds groter[emoji6]
    1 point
  9. Daar heeft het ook mee te maken Pierre, en ja dat je alle bewegingen kan zien in de tacho is bekend. Maar soms gaat het niet anders, en het risico is ook niet voor ons zelf, dat snap je natuurlijk wel. Tis makkelijk roepen zoals iemand op merkte van dan ga je toch gewoon na je la/lo je rust maken, maar In de praktijk werkt het nu eenmaal nie zo dat alles gewoon is. En zoals gezegd, de chauffeur loopt never het finaciele risco, en daar is de discusie mee begonnen dat hij gewoon fff had moeten bellen ( al is het midden in de nacht ) en dan kon die gewoon via die noodpas betalen en hoefde niet met zijn eigen pinpas te betalen.
    1 point
  10. Bij vd Lee en Verduyn heb ik meer gereden als alleen Bitumen en Pek wat trouwens onder hetzelfde UN nummer valt, in de winter werd ik uitgecharterd en wat er maar achter kon reed ik mee rond. Bij P&O werd meer rondgereden als alleen staal dus van ladingzekeren in het ADR was ik mij zeer goed van bewust, Maar toch, stukgoed of niet, of ik heb altijd geluk gehad of ze dachten bij het zien van een rood/gele "teveel schrijfwerk" PS, mijn ADR is nu verlopen en twijfel zeer hard of ik 'm nog weer zal gaan halen
    1 point
  11. Hiervoor nog bij een paar andere rondgereden waarvan 1 in de omgeving Brunsbuttel zeer berucht is
    1 point
  12. Het spijt mij,maar dat geloof ik niet. Bij elke overtreding moet men een feitcode noteren dat breng dus dat eert een wet bij hoort. Verder wordt alles tot in de puntjes gedocumenteerd. Wat wel zo is is dat tegenwoordig voor alles geschreven wordt terwijl rechters anders mogen beslissen een recht dat de dienders niet meer hebben in Duitsland.
    1 point
  13. psst, @Pierre zo kan je ook quoten 😉 Ik ben met een tankoplegger nog nooit staande gehouden, maar met een tuatliner meermaals. En elke keer was het na zoekwerk toch weer goed, maar aangegeven werd ook dat ik werd gecontroleerd vanwege ADR. Klopt, die ervaring heb ik ook gehad met een tautliner die speciaal gebouwd was voor een bepaalde lading waarvoor het dak 10cm omhoog moest. Onder het rijden brak de borgpen door een fabrikagefout maar ik kreeg wel de boete van de BAG. Gewoon aangevochten met een metallurgisch rapport en al het geld terug ontvangen. Daar ben ik het niet mee eens, en dat kan ook niet het oordeel zijn van de rechters. Indien dit wel het geval is dan zijn de rechters de wet aan het ondermijnen. Zelf denk ik dat er minderongevallen in Duitsland gebeuren juist door deze rigoureuze manier van controleren en handhaven. Hier in Nederland waar veel minder wordt gecontroleerd zie ik nog vaak genoeg chauffeurs gaan rijden met bigbags zonder planken en/of spanbanden. Zelfs staalrijders met rollen staal die niet vastgezet worden in de coilgoot.
    1 point
  14. Misschien moet je je eigen is één x in het transport verdiepen begrijp alles is wat beter suc6
    1 point
  15. Bij ons kennen we alleen: wat zijn ogen zien slopen zijn handen😂
    1 point
  16. Als t verse sneeuw is een meter of 1,5 voor je banden schoonvegen en m net op het schone spoor zetten;heb je de andere morgen een aanloopje. Of na te zijn gestopt de laatste paar meter van je spoor ijsvrij maken en de auto terug laten zakken tot het begin van t spoor wat je ijsvrij gemaakt hebt. Dit soort trukjes moet je natuurlijk altijd gelijk na aankomst doen, als er s'nachts een achter je komt staan kun je m niet meer achteruit laten zakken de andere morgen.
    1 point
  17. En nog een tip, maar dat is meer voor als je wat langer gaat stil staan (pauze, overnachting). Als je na een rit op een besneeuwd stuk gaat staan dan even een paar keer iets vooruit en achteruit rijden, je creëert op die manier een aanloopspoortje om weer weg te komen. Je banden zijn nog warm van het rijden en maken anders een passend kuiltje die jij mag uitspitten.
    1 point
  18. Dit heeft wel betrekking op een motorwagen, maar tegenwoordig kan je ff ontlasten doordat het spul lucht vering heeft. Kan me nog wel voor de geest halen jaren geleden>> Luik ri Bastogne met een pak sneeuw, op de linkerbaan naar boven. Opleggers stonden allemaal op de rechterbaan te slipen en kwamen niet boven Barak de frituur Reed toen met combi vol eieren naar Bastogne, en die motorwagen had dus een bogie die hydraulich omhoog ging (Volvo F10 290 pk ) Door de bogie te liften kreeg je wel zoveel druk op je trekas dat het spul mooi omhoog ploegde😁
    1 point
  19. Is per auto verschillend, ik heb als het glad is de sleepas permanent omhoog en de voorste auto op de aanhanger wat verder naar voren. Anders wil de auto alle kanten op maar niet vooruit zeg maar ondanks dat er winterbanden onder liggen. Ik heb dan wel iets minder druk op de stuuras, 7 ipv 9 ton maar dat gaat prima.
    1 point
  20. Mooi! Ik ben op dit moment full-time mantelzorger voor mijn ex-vrouw. Longkanker en hersentumor en nog een CVA eroverheen. Vandaar dat ik de laatste tijd redelijk veel op het forum ben. Heel herkenbaar.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden