Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 03-02-20 in all areas

  1. 3 adressen oost Duitsland geladen, weer eens stoeien met tractortjes.[emoji41] Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    10 points
  2. Patrick989, tis misschien iets makkelijker als je vermeld van waar in Italië en waarheen in NL. En de afmeting zou ook wel makkelijk zijn…. De kleur daarentegen maakt dan weer niets uit……
    4 points
  3. 2 points
  4. Dat noemt men moderne slavernij.....
    2 points
  5. Maarten is ook weer een jaartje dichterbij zijn pensioen. Gefeliciteerd[emoji477][emoji513][emoji485][emoji322]
    1 point
  6. En wat doet die maserati dan ook Nog rechts achterin de vrachtwagen?. Denk dat het al eerder mis ging.
    1 point
  7. ook van harte...en vele jaren
    1 point
  8. Van harte gefeliciteerd Maarten.
    1 point
  9. Dag chauffeurs ik heb een vraag. Ik heb al heel internet afgezocht maar ik kan geen betaalbare optie vinden om een bank die ik in Italië heb gekocht naar Nederland te laten vervoeren. Hebben jullie misschien tips voor mij over waar ik iemand kan vinden die dat kan doen?
    1 point
  10. 1 point
  11. Proficiat !maarten
    1 point
  12. Proficiat Maarten
    1 point
  13. Zaak is dat je goed uit kijkt!! Nu is het een vrachtwagen....volgende keer mamma met kinderwagen of....... dus niet de “parkeerder” een schuldgevoel aanpraten.........
    1 point
  14. Nog vele jaren en vele
    1 point
  15. Van harte jôje En nog vele
    1 point
  16. Gefeliciteerd Maarten🎂🍰
    1 point
  17. Gefeliciteerd Maarten [emoji3060][emoji3060][emoji481][emoji481] Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    1 point
  18. Ben, ik lees jouw bericht ook met enige scepsis. Vooropgesteld, chauffeur is een mooi beroep. Internationaal rijden is leuk. Ik heb het gedaan. Koelvervoer dubbel bemand, stukgoed Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië met enkele uitschieters naar het Oostblok en Scandinavië. Ook heb ik een tijd in het ongeregelde speciale en zwaar transport met diepladers gezeten door heel Europa. Nacht en ontij, weekenden onderweg, begeleiding, vergunningen en afwijkende regelgeving in elk afzonderlijk land in Europa. Ik mag me denk ik wel allround ervaringsdeskundige noemen. Mijn loopbaan startte op andere wijze als die bij jouw. Ik werd als baby in een reiswieg achter in de slaapcabine gegooid en mijn vader, moeder en ik waren 'auf Achse'. Op mijn 16e reed ik stiekem midden in de nacht met een trekker oplegger naar huis vanaf België. Ik kwam te werken in de schuur van een groot internationaal transportbedrijf waar je verhalen hoort en dingen leert. Daar begint het opdoen met ervaring al. Toen ik begon met rijden was dat op binnenland en al snel daarna reed ik de bietencampagne in wisseldiensten. Snel daarna reed ik internationaal. Het valt gewoon tegen in het begin. Adressen zoeken (nu kinderspel), kaartlezen (volgens velen niet meer nodig), uitzoeken waar je het best kunt parkeren voor de nacht (truckerappy gebruiken velen tegenwoordig, ik ken het niet) en al die zaken die bij het buitenland horen leerde ik met vallen en opstaan. Als jij als uitgangspunt het aflossen van jouw hypotheek neemt om internationaal te gaan rijden ga je het niet fiksen. Zeg ik nu keihard. Ga-Jij-Niet-Fiksen. Punt. Internationaal rijden met alles wat er bijhoort heeft een veel grotere impact op je leven als je denkt. Ondanks dat je kinderen volwassen zijn en je misschien geen partner hebt (of wel, maar er op uitgekeken) is het een totaal ánder leven. Een leven waarin je 'gevangen' bent in een hok van 2,5 bij 2. Tenminste, zo kan het aanvoelen en zeker als je voor je hypotheek onderweg gaat. Want dat betekent dat je waarschijnlijk uit je magnetron gaat zitten eten om vergoeding te sparen. Niet mijn piece of cake. Want bij je andere leven, het leven op wielen, hoort ook de gastronomie onderweg. In mijn geval betekende dat een drankje aan de bar, een hapje eten aan tafel etc. Anders zit je dus in je hok langs de autosnelweg. Omdat ik diabeet ben kon ik me niet meer vinden in het eten- en leefpatroon onderweg en ben ik ermee gestopt. Een streng dieet volgen onderweg valt niet mee. Dubbel bemand: leuk om te leren, je doet ervaring op en je kunt terugvallen op je collega. Veel heen en weer vliegwerk. Ik deed vroeger veel bloemen en planten naar Zuid Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Te ver om in 1 keer heen én weer te gaan maar in het schijventijdperk deden we niet anders. Ook veel Wenen gedaan maar uren maken onderweg. Dat vond ik het grootste nadeel, de lange rust met 2 man. Om vervolgens terug te laden en geen efficiente dag kon maken met zn 2 dus weer een lange rust met zn 2. Voorbeeld: Aan het eind van de middag, begin van de avond laden voor een rondje Tirol. Vertrekken met 2 man, uitventen en eind van de middag niet meer kunnen laden in bijvoorbeeld Salzburg. Dat geeft niet voor de eerste nacht want dan ben je verrot. Even eten en dan het mandje in. Vervolgens ga je laden in Salzburg voor bijvoorbeeld Nijmegen. Dan ben je om half negen smorgens vol en ga je af. Lossen doe je niet meer diezelfde dag maar Salzburg-Nijmegen kan prima in je eentje. Maar je bent met zijn 2. En het bedrijf zit in Rotterdam, daar mag je niet even naar toe om uit te stappen. Ik bedoel maar. Zit je weer met zijn 2en, topfit en uitgerust. Er zijn wel veel bedrijven die daarin gespecialiseerd zijn en dat soort dingen stroomlijnen. Tijdsdruk voel ik nooit, misschien legde ik het toendertijd mezelf meer op als mijn werkgever. In het speciaal transport was er aan de ene kant veel tijdsdruk maar aan de andere kant weer niet. Overigens snapte bedrijf weinig van planning en rommelde me maar wat aan. Ik naaide ook altijd mijn eigen naad. Deed wat me goed leek. Het ligt eraan hoe sterk je zelf bent. De ene werkgever zal je uitproberen, de andere zal gewoon respecteren dat jij je aan de wet houd. Ik ken werkgevers die min of meer eisen dat jij je aan de wet houd. Ga daarom altijd bij grote bedrijven werken die het allemaal sociaal op orde hebben. Piet Pietje transport met drie V-8 Scania's met 100 lampen en een wit stuur zul je mij niet zien. Je bent ondernemer en je hebt een rijschool zeg je. Het bevreemd me dat je met die tarieven geen hypotheek bij elkaar kunt sprokkelen of je hebt een ontzaggelijke villa. Ik zit even hardop te denken. Als je nu eens in een systeem gaat werken zoals AB Texel in 5 dagen op en 5 dagen af. Kun je snuffelen aan het overnachten in een cabine, weet je werktijden en kun je daarop je rijschool afstemmen. Hoef je dat schip niet te verbranden.
    1 point
  19. Iedergeval Welkom op het forum
    1 point
  20. Wij hadden ooit zo'n rood monster, we waren hem kwijt en zoeken door het hele huis heen. Hij was drie maand oud en hoorden hem alleen miauwen, bleek hij in een wok boven op een kast van 1.8m hoog te liggen. Twee jaar later een klap in de keuken.... Wok op de grond en de kat eronder kijkend alsof hij niet snapte waarom de wok met hem is gevallen..... Vanaf die dag was ie bang voor de wok.
    1 point
  21. If you can’t fix it with ductape, use more. 😁😁😁
    1 point
  22. Of werk van een nieuwe medewerker, die dacht van ik schuif wel ff wat. Dacht een nieuwe van de administratie bij ons ook ............. Jammer joh. Ik trek me waffel wel los. Zij dacht dat dit zo kon. Werd terug gefloten en iemand kon alles overnieuw doen. Maar er waren genoeg collega's die zoiets hadden van ach ja nou, moet je daar achter aan. die 2 of 4 uur.........
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden