Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 18-02-20 in all areas

  1. Girteka heeft ruim 6.000 trekkers, en die vervangen ze na max 3 jaar. Dat betekent dus dat ze elk jaar minimaal 2.000 nieuwe trekkers geleverd krijgen. Zo'n Dafje kost jou en mij +/- 90K euro, maar dat betaald Girteka niet, die krijgt zo'n ding net boven kostprijs. En wil meneer DAF dat niet? Geen probleem, gaan we toch jaarlijks 2.000 nieuwe trekkers van een ander merk bestellen. Hetzelfde verhaal geldt voor de trailers, geen fabrikant die zo'n klant laat lopen. Geeft continuiteit. En als die wagens eruit gaan gaan ze de tweedehands markt op. Trekkertje, drie jaar oud met goed drie ton op de teller is gewild. Krijgt men een nette pijs voor.Duizendje of zestig. Hebben ze in die drie jaar niet veel afgeschreven. Hoezo goedkoop rijden. En wat denk je van de diesel? 800 liter per week x 6.000 = 4.800.000 (viermiljoenachthonderduizend) liter. Per week! Jij en ik 12 cent korting per liter, meneer Vos misschien 14 en een Girteka? Die krijgt nog wel wat meer. En dan de chauffeur. Litouwers willen daar niet meer rijden want laag loon Ên voor ieder krasje/band kapot/spiegel eraf krijgt de chauffeur een rekening die met z'n salaris wordt verrekend. Maar in de voormalige Sovjet landen zijn nog heel veel mensen die voor weinig gaan rijden dus ook hun loonkosten liggen laag, lager dan bij een doorsnee LT of PL bedrijf. En op die manier kun je je diensten voor niet te veel aanbieden en her en der wat wagens achter de hand hebben staan. Bedrijven als Girteka draaien op de simpele van A naar B ladingen. Niets moeilijk, niets groupage of adressen werk. Volume klanten, iedere dag 20/50 ladingen. En daar zijn ze gewoon goed in. .
    6 points
  2. Maar even serieus. Kuma is in 2016 opgericht. In 2018 ging Kuma Logistics failliet. Schuld 800.000. Nu gaan de andere 2 bedrijven failliet. Schuld 2.3 miljoen. Dus in 4 jaar tijd 3 miljoen schuld opgebouwd. Ben je dan goed bezig?? Allemaal de schuld van de concurrentie?
    4 points
  3. Bij Girteka is dat al zo: de mensen die in LT op kantoor zitten hebben hun opleiding in NL/B/D/Fr/Sp gehad en spreken die taal dan ook vloeiend. Als jij als NL/D/Sp klant naar Girteka belt of mailt word je in je eigen taal te woord gestaan. Dat hebben ze gewoon goed gedaan. Morgen 20 koelers in NL? 30 in Frankfurt? Of 50 in Valencia? Geen probleem, die wagens staan er gewoon. Kunnen wij, ook al heb je 500 wagens niet tegenop. .
    3 points
  4. Toen was de EU inderdaad nog niet zo groot maar: Nederland had veel Communautaire Ên Cemt vergunningen en daarmee kon je onbeperkt in de hele EU laden en lossen (Comm.) Met de Cemt vergunning kun je zo ongeveer overal naartoe. Die laatste heb je volgens mij nog steeds. Voorbeeld: in Turkije laden voor Marokko. Of, dichter bij huis van Zwitserland naar Servie. En de Nederlandse bedrijven waren daar allemaal goed in thuis, net zoals een Girteka nu van links naar rechts de EU door rijdt. .
    2 points
  5. Dat klopt, maar helaas kunnen wij ook niet op tegen die Europese ontwikkelingssubsidies waarmee ze die wagenparken betalen. Legale concurrentievervalsing noem ik dat.
    2 points
  6. Die rijden dus voor gemiddeld 65 euro per dag. lijkt me voor hun totaal geen slecht loon . en als je het vergelijkt met wat de gemiddelde ongeschoolde hier per dag verdient al helemaal niet. En dan werken ze 40 weken per jaar de rest zijn ze thuis vakantie houden.
    1 point
  7. Vroeger hadden wij in NL de Wir premie. Hoorde je niemand over concurrentievervalsing . .
    1 point
  8. In het faillissement van Kuma Logistics was van de 8 ton schuld ruim 7.5 ton aan de Belastingdienst. Dus die hadden waarschijnlijk al een poosje de loonbelasting niet betaald. Ik heb het faillissementsverslag even opgezocht 😀
    1 point
  9. Vrijbloed gaat het proberen, bedoel je. 😉 Bij ons wachten ze nog even af, maar er is zeker interesse. Als straks on zonnepark klaar is, is het zeker interessant, mits er een fatsoenlijke actieradius cq draaiuren mogelijk zijn.
    1 point
  10. Moest ooit eens bij de hoogovens wezen had een compressor achter de wagen hangen en in de laadbak lag gereedschap om een persing onder de weg door te maken in de bedrijfsmond een raket genaamd. DAT moet je dus niet zeggen als ze je vragen wat je in je bak heb liggen en jij zegt doodleuk een paar raketten, alle alarmbellen gingen af en ik was de sjaak kon het wel vergeten om het terrein op te komen.
    1 point
  11. Alles valt of staat met de kundigheid en mentaliteit van het personeel , daar kan haast geen regel tegen op , met logisch nadenken kom je een heel eind .
    1 point
  12. Inderdaad onbeschrijfelijk mooi,ik heb rechts en links al wat uithoekjes in de wereld bereden overigens nog nooit in Zuid America geweest dus daar weet ik niets van maar kan me voorstellen dat je gezien de hoogte,s die te berijden zijn ook onvoorstelbare landschappen kunt vinden. Maar de Pamir highway,het Altaj gebergte(rusland kazachstan) staan bij erg hoog op mijn lijstje van de wegen die ik bereden heb en kan je aanraden het inderdaad te gaan doen,een megaprestatie als je dit met de fiets gaat doen (neem aan dat je een geoefend fietser bent) de hoogte verschillen zijn enorm de uitzichten onvoorstelbaar mooi. Ook ik heb nog iets te doen zou graag de road off bones nogmaals doen tot aan Magadan,maar vooral op de e.e.o andere manier door naar Kamchatka,de parel van de niet ondekte gebieden ter wereld,probleem is alleen dat er geen weg naar toe loopt. Maar je moet een uitdaging houden hÊ 😁😁😁😁
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden