Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 09-03-20 in all areas

  1. Zomaar een paar plaatjes in een museum,best leuk(vind ik)
    2 points
  2. Toen alles nog goed was 4.95x 7.95
    2 points
  3. Hier ziet u een buschauffeur in zijn natuurlijke habitat, druk bezig van zijn wettelijke pauze te genieten....
    2 points
  4. Waarschuwing: niet voor degenen met een zwakke maag Vanmorgen op de B224 bij Dorsten. Het is nog niet duidelijk hoeveel mensen er in de Smart zaten Bron: Bild
    1 point
  5. Oeps, volgende keer beter
    1 point
  6. En toen het niet meer goed was??
    1 point
  7. Dit wil je niet meemaken. Ik hoop dat die jongen snel weer instapt en zich hier overheen kan zetten. En daarbij hoop ik ook dat het een ongeluk was en geen voorbedachte rade. Dat blijft altijd knagen.
    1 point
  8. Chauffeur ook nog vreselijk jong 😟. Traumatisch.
    1 point
  9. wat zou hier toch aan vooraf zijn gegaan.....
    1 point
  10. Ik erger me aan mensen die 60 rijden op een 80 kilometer snelweg, en aan mensen die , helaas gezien, tot 8 uur sóchtends op een losplek geparkeerd mogen staan en dat jij om 7 uur je wagen ernaast moet zetten om te lossen, en terwijl er al brood op de klep staat die mensen je vragen opzij te gaan... "je wacht maar tot ik klaar ben met lossen, alles staat los. heb geen zin om te rapen" is me antwoord dan
    1 point
  11. Hier kun je het nalezen: https://fr.sputniknews.com/maghreb/202003051043191464-un-chauffeur-marocain-seme-la-terreur-en-roulant-avec-un-camion-en-feu-video/
    1 point
  12. CE+ADR betekent niet dat je volleerd beroepschauffeur bent. De examens die jij hebt afgelegd betekenen voor mij dat je aan hebt getoond dat je er als leerling chauffeur klaar voor bent om zelfstandig verder te werken aan je leerproces tot het worden van een echte beroepschauffeur. De situaties die jij beschrijft horen gewoon bij het leerproces de 1 is er na een half jaartje al over heen. De ander doet er 2 jaar over. En er zijn ongeschikte coureurs die leren het nooit. Als je zo veel stress ervaart door je medeweggebruikers, dan kan ik je adviseren om bijvoorbeeld wagenwasser of rangeerder te worden of bijvoorbeeld platformchauffeur op Schiphol. Dit zijn werkplekken waar je in een besloten omgeving rijdt waar alleen beroepschauffeurs en operators rondrijden. Geen fietsers, voetgangers, opa's, oma's etc. Maar vrouwen daar ontkom je niet meer aan ook daar rijden ze rond. Bovendien kan je in die omgeving ook je uitstekende parkeer- en manoeuvreervaardigheden showen aan iedereen. De weggebruikers die jij beschrijft die mogen gewoon rondrijden op de weg. Dat zijn normale omstandigheden waar elke weggebruiker, dus jij ook rekening mee moeten houden. Aan jou de taak om de vrachtwagen veilig en vlot door het verkeer te sturen. Het is dus jouw werk om op een goede manier om te gaan met alle 6 de situaties die je beschrijft. Als die opa's, oma's, kinderen, vrouwen, beginners, landbouwvoertuigen, rijdende werktuigen, voetgangers, fietsers en blablabla... - niet op de weg zouden mogen komen waar jij met je vrachtwagen mag rijden, dan was het wel heel makkelijk geweest om een zelfrijdende vrachtwagen jouw werk te laten doen. Dit is dus reden waarom jij voorlopig nog werk hebt als vrachtwagenchauffeur! Want de techniek is er al en de zelfrijdende voertuigen zijn er ook al! Als opa 30 rijdt, ga jij maar lekker 25 rijden. Ik zie het probleem niet? Inhalen gaat toch niet lukken en uitstappen om je irritaties bespreken gaat ook niet werken. Als je voorganger afslaat, en jij moet afremmen tot diezelfde snelheid dan zit je er gewoon te dicht op. Je mag gerust weten dat ik met een toerbus ongeveer 200 m volgafstand heb bij een snelheid van 70-75 km/h. En met een lijnbus zelfs 250 - 300 meter! Het enige wat ik hoef te doen is van het gas af en misschien 1 of 2 tandjes retarder. En dan slaat oma af, dus kan het gas weer open. Als er een flitspaal naast dat stoplicht staat dan duw ik het rempedaal ook op de vloer... Liever een schadeformulier dan een bonnetje in de brievenbus. Aan jou als "professionele" beroepschauffeur de taak om niet achterop te rijden... Precies dat zelfde ervaar ik ook met een touringcar. Bijvoorbeeld: een drempel waar ik met 70 overheen durf te stuiteren, daar kan je met een personenauto met maar 25 km/h overheen! Een ander voorbeeld: als ik met een lijnbus een rotonde neem dan beuk ik met de banden tegen alle stoepranden aan die ik tegenkom en rijdt ik zo hard voorbij, dat durf jij met een vrachtwagen niet! Het gaat dus om een stukje beleving van degene die achter het stuur zit. Aan jou als beroepschauffeur om je in te leven in je medeweggebruiker. En daarna jouw rijgedrag aan te passen aan jouw voorganger. Het verschil tussen een zelfrijdend voertuig en een voertuig bestuurd door een professionele beroepschauffeur... Tussen de 60 - 80 km/h op de snelweg is best acceptabel als er een inhaalverbod geldt. Je moet niet inhalen. Die beslissing maak jij. Je kan er ook achter blijven rijden. Als je wel mag inhalen en je bent geen asociale amateur dan maak je eerst de afweging: hoeveel haast heb ik en weegt dat op dat moment op tegen de hinder die andere weggebruikers ondervinden van mijn inhaalactie. Boeit het je niet, dan kan je met een gerust hart gaan inhalen. Niet iedereen kan rijden zo goed als jij dat kan. Een beetje overleggen met je medeweggebruiker en misschien een beetje helpen siert je als beroepschauffeur. Alhoewel, ik praat niet meer zo graag met medeweggebruikers, maar dat komt meer door de toon en het taalgebruik van sommige medeweggebruikers.
    1 point
  13. Als je zo al moet beginnen dan komt het niet helemaal goed denk ik. Je rijdt óf een ander óf jezelf het graf in! Denk aan je hart en pak de fiets zou ik zeggen... Of liever de hometrainer, zijn er ook geen medeweggebruikers die in de weg rijden 😇 Oh ja, waar ik last van heb? Pedante mannetjes van net 20 met de gordijnen half dicht, petje achterstevoren op de kop en de poot op het dashboard die denken de hele wereld te hebben gezien en "dé" chauffeur menen te zijn. Zo in het algemeen gesteld.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden