Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 03-05-20 in all areas

  1. Ik heb het topic een stukje terug gelezen ,begrijp rob zijn opmerking wel. Als je na ong 12jaar nog zulke vragen stelt of opmerkingen maakt,dan weet ik niet of je het ooit gaat begrijpen[emoji848][emoji848]
    8 points
  2. zo had ik , toen ik bij de zwaagdijkse grootgrutter reed een collega (hij heeft nog steeds de bijnaam "Spoorloos") die mij om de haverklap belde, als er weer een omleiding was. hij zegt, ik sta naast de (zeg ciroendealer) hoe moet ik rijden ik het straten boek op schoot, en vragen hoe de straten heten bij de dichtstbijzijnde kruising, hij van hoezo?, ik van ik weet niet alle citroendealers uit mn hoofd dus hij naar de dichts bij zijnde kruising rijden en de straat namen door geven, vroeg ik hm naar waar staat de zon? hij van hoezo, wist ik waar het noorden was en kon hm de weg vertellen hoe hij rijden moest. en ik ondertussen richting een andere winkel aan de andere kant van het land
    7 points
  3. Nou dan kan je je collega beter horen die aanwijzingen geeft als je ergens blind op een krappe plek erbij moet om dat het op de hand niet gaat ivm ruimtegebrek👍
    6 points
  4. Klopt je had levensgevaarlijke idioot neergezet. Alain en ik reageerden daar dus op. Alain zelfs met "dan ben ik maar zo'n levensgevaarlijke idioot". Sorry Pierre, maar wij reageerden niet voor niets met deze uitspraak. Berichtjes aanpassen nadat je er commentaar op krijgt is niet zo netjes. Mensen beschuldigen van onjuiste beweringen is ook niet zo netjes.
    4 points
  5. Zo heb ik een collega gehad die aan de hand van het aantal koeien in de wei de weg naar bepaalde adressen vertelde maar als dan de koeien een keer op stal staan wordt het een moeilijk verhaal....
    4 points
  6. Je doet je nicknaam wel eer aan. Je verbaast je in bijna elk deel van het chauffeurszijn...
    4 points
  7. Ik denk dat je nu voorbij gaat aan hetgeen Rob bedoelt. Iemand die heeft gestudeerd (ongeacht welke studie) zal toch wijs genoeg moeten zijn om na zoveel jaren te weten hoe het wereldje werkt, wat indenverbazing duidelijk niet weet/wil weten. Hetgeen erop duidt dat deze heer duidelijk niet zo begaafd is als hij graag doet voorkomen.
    3 points
  8. Ik zeg nergens dat die uitdrukking ook letterlijk voorkomt in de paardensport. "van hand veranderen"is inderdaad een veel gehoorde term evenals op welke hand je rijd. En aangezien de vraag gesteld werd waar de termen ontstaan zijn en ik bij paard rijden termen hoor waarbij hand en rijden voorkomen..daarbij bedenk dat transport vroeger met paard en wagen gebeurde..het, naar ik denk, mogelijk is dat dit nog uit die tijd stamt.
    3 points
  9. Met gewoon paardrijden spreekt men van: “Van hand veranderen”. (Net opgezocht) zou best kunnen met paard en wagen wel die uitdrukking kent
    3 points
  10. IK deed dat op de praktijkdag voor de code 95,we kwamen bij de kroeg aan,koffietijd,en ik moest achteruit tussen twee geparkeerde vrachtwagens. Ik doe,zoals ik al heel m'n leven gedaan heb de deur open en steek achteruit tussen die twee auto's. Die instructeur ging helemaal uit zijn panty;waar ik wel mee bezig was,le-vens-ge-vaar-lijk. Wat denk je wat er gebeurt als je uit de auto valt?vroeg hij. Nou ;zei ik; dan kom ik minstens in het guiness book of records zei ik ,want dat is nog nooit iemand overkomen. Daarbij neem je met je eigen ogen beter waar wat er in de richting waar je heen moet gebeurt dan als wat je in een spiegel ziet.
    3 points
  11. Zonder de modezaak zou het maar een dooie bedoeling zijn hier int durp, en die moet het ook niet hebben van alleen de mensen hier. Daar komen ze vanuit het hele land kleding kopen>> sterke troef is>> een pak wordt direct op maat gemaakt want dat zitten ik weet niet hoeveel naaisters boven>>>> ja niet achter het raam, maar in het naaiatelier Dit jaar hebben de Jumbo chauffeurs 1 geluk>> de kermis tijdens pinksteren gaat niet door☹️ Want ja dan>>>>> daar komttie weer> dan moeten ze er van de hand af naar toe om te lossen😝
    3 points
  12. Iets van jezelf in de voet schieten. Het lijkt wel of voor sommige( ik noem geen namen) opstellers van deze speerpunten geld verdienen een vies woord is.
    3 points
  13. Het "paradijs"zul je in het transport ook niet vinden.[emoji850]
    3 points
  14. Tja als je mensen voor volslagen idioot neerzet als ze met de deur dicht en ramen op achteruit rijden kun je een reactie verwachten Pierre.
    3 points
  15. Heeft misschien wel te maken met de kosten die ontstaan als container te lang op terminal staat Pierre. Container lossen en opslaan is wellicht goedkoper als container op terminal te laten staan.
    3 points
  16. ik heb camera s op zowel de aanhanger als voorwagen, bij het achteruit rijden alleen spiegels en camera ideaal . overigens ben ik van mening dat camera s verplicht moeten worden
    3 points
  17. Als jij de meeste aandacht op links heb en er gebeurt dan toch rechts iets en iemand geeft een schreeuw of je raakt toch iets hoor je dat beter met t raam open. (Voor zover t weer t toe laat. uiteraard zijnde ramen en spiegels schoon!
    3 points
  18. Van hand veranderen is wel een uitdrukking in de paarden sport. Als men in een manege bv linksom rijd en de instructeur roept "van hand veranderen"dan gaat men diagonaal door de manege en gaat rechtsom rijden .
    2 points
  19. Ik weet voor de rest ook niets van paardrijden. Mijn dochters zijn er lang geleden mee gestopt. Masr vind jou gedachtengang helemaal niet zo gek vandaar mijn laatste zin.....
    2 points
  20. Mwah ik ken chauffeurs die de boel keurig afbinden om vervolgens, als ze de trailer afzetten bij de boot, diezelfde spanbanden eraf halen en weer meenemen. Onder het mom ïk heb de handel keurig neer gezet en na mij de zondvloed"
    2 points
  21. Ja Pierre dat weet je toch zelf ook wel. maar nu je zelf onder moderatie staat vindt ik je antwoorden & vragen netjes hoor
    2 points
  22. https://nl.bab.la/werkwoorden/nederlands/rijden Mag allebei. Zonder d vgls het Witte Boekje. Met d vgls het Groene Boekje.
    2 points
  23. Wel dit: You have used all of the attachment space you are allowed. Manage Attachments to free up space en dit: 10473% Je hebt 511 MB van je 4 MB bijlagenlimiet gebruikt.
    2 points
  24. Mag ik de mods vragen om de schrijffout in te topictitel aan te passen 😁 Het is "hoe rij ik achteruit" niet "hoe rijd Ik achteruit" 😉
    2 points
  25. Precies. Ik had het laatst in Oudewater. Daar zit een bouwstoffenhandel.. midden in het dorp met drie inritten om het bedrijf op te komen, waarvan 1 voor vrachtverkeer. Omschrijving: toilet staat achter op het terrein, om het gebouw heen.. jjajaja.. dat klopte wel indien men de inrit nam vanuit het westen.. Ik had die vanuit het Oosten te pakken.. en liep dus eerst te zoeken.want er waren meerder gebouwen..op het terrein.. Ook omdat een te beladen vrachtauto mij (direct na de ingang rechts) het zicht ontnam op de bouwlocatie. Met lokale bekendheid ook zo iets.. navi kan slecht omgaan met het terrein van Huis Doorn.. die leidt je naar een oude ingang (waar ze nu wel aan het werk zijn...) dus als er dan in de omschrijving: poort onder door , 100 meter links platenbaan op.. dan had ik daar graag gelezen: Inrit Huis Doorn.. 100 meter.. Maar goed, het is ook altijd maar de vraag in hoeverre teksten, door de chauffeur opgegeven, 1 op 1 overkomen bij de klantorder. Gaat ook niet altijd goed.. soms worden teksten bij ons doorgekopieerd naar de volgende order van dezelfde klant.. op een ander adres..
    2 points
  26. Je kunt controleren of of he5 zegelnummer klopt met de papieren. Dan weet je zeker dat je niet met de verkeerde oplegger in Duitsland sta.
    2 points
  27. Al die routeboeken van weleer zijn digitaal tegenwoordig, zover ik weet ook bij Jumbo. Maar, het ligt er aan hoe je die opstelt en hoe begrijpend de zoekende chauffeur leest. Ik gebruik die van AH nog wel eens met een ritje diepvries of zo en er staan zeker twijfelmomenten in. De 'derde straat' links bijvoorbeeld: de opsteller telt die brede uitrit mee, ik niet en je bent te ver! Of 'bij de BP achteruit de straat er tegenover in draaien': toen werd de BP een Shell en ben je er mooi voorbij gereden...
    2 points
  28. Oud collega van mij vertelde ook zoiets. Er is nauwelijks afzet maar tot juni blijven er goederen uit het verre oosten binnenkomen en wordt er overal naar opslag gezocht... Dat is blijkbaar goedkoper dan het in de containers te laten zitten.
    2 points
  29. Ik zou het bij god nie weten waar het vandaan komt, nou goed dan😝 Weet wel dat toen ik 40 jaar geleden bijrijder was die chauffeur toen ook sprak van>>> op de hand en van de hand af
    2 points
  30. Jij bent zelf (als eerste) begonnen met uit de doeken te doen hoe jij het achteruitrijden doet..... (en tot de conclusie komt dat iedere manier goed is zolang je geen schade maakt en zo is het uiteindelijk ook) actie geeft weer reactie zo gaat dat (ook hier weer) de vraag van TS was alleen waar de uitdrukking vandaan komt.... Niet hoe jij of wij het doen.
    2 points
  31. Bij de Sligro wel. Maar voordat ik dat werk deed kwam ik regelmatig bij boeren om fruit, groente etc op te halen. Dat zijn net zulke leuke weggetjes als waar jij regelmatig op komt of waar Richard met zijn RMO reed. Achteruit over een een (smal) bruggetje het erf op was toen meer regel dan uitzondering. Tegenwoordig zitten ze wat ruimer bemeten.
    2 points
  32. Hoe realistisch ben je zelf....... misschien wil je teveel naar de regels leven. binnen de regels is er veel mogelijk. Anders was er geen transport mogelijk. het vak moet je ook in groeien met vallen en opstaan. Vraag veel aan je collega’s die hetzelfde doen hoe zij dat doen. De opleiding/wegwijs maken binnen het bedrijf waar je nu zit is minstens zo belangrijk als de basisopleiding/code95 dat is nu eenmaal nogal zwart/wit. Iedere tak van transport vraagt een andere benadering. Oud worden en ook nog van je pensioen kunnen genieten is best mogelijk. Bij ons gaan er veel tot pensioen door en komen daar na nog invallen......
    2 points
  33. Met die eerste ben ik het (helaas) ook volstrekt niet eens. Ik ken veel collega's, mij incluis, die via omwegen chauffeur zijn geworden. Die zaten voorheen dus ook in 8-urige werkdagen en ook voor deze collega's golden flinke aanpassingen. Denk alleen al maar es aan de thuissituatie. En om nou te zeggen dat ze fysiek gesproken enorm opgeknapt zijn, nou nee. (Blij wel omdat ze weer een baan hadden, met het werkethos zat het wel goed). De grote fout die er door instanties die je weer aan het werk willen hebben wordt gemaakt is dat ze je lekker maken met opleiding tot chauffeur. Omdat ze denken dat iedereen met een rijbewijs dan ook chauffeur is. dat kan werken als jij precies de baan aangeboden krijgt die jou ligt. erzijn ook banen van 8 uur per dag en ook nog overdag. Dat ligt jou misschien meer. Daar moet je dan ook naar op zoek gaan. misschien eerst ook wat meer verdiepen in de regels (die zijn er gekomen omdat ooit iedereen maar wat aan klooide en er amper controle was. Regels worden strenger, controle eenvoudiger)
    2 points
  34. Leg eens uit? Wij draaien gebroken diensten en totaal kunnen die tot 12 uur gaan. Daarnaast hebben we diensten die 9u halen.... Daarentegen hebben we wel een regel dat onze gemiddelde "normale werkweek" de 37,5 uur niet mag overschrijden….
    2 points
  35. Welk nut heeft het om het raam aan de pas. zijde te openen? Hoor je dan het geschraap beter? Of wordt het niet tijd dat je het raam schoonmaakt?
    2 points
  36. Nou dan was dat een goeije werkgever europeaan, maar zoiets moet mijns inziens WEL in de CAO geregeld worden. Er zullen wel meer werkgevers zijn die het betalen, maar ze hoeven het niet en meestal doen ze het ook niet. Maar er zijn wel manieren om je kosten binnen te krijgen.
    2 points
  37. Over de voet gebeurt ook weleens. Maar dat was meestal niet de bedoeling.😐 Kutplanner is ook een veel gehoorde uitdrukking.
    2 points
  38. Gewoon een motor kopen die niet hard kan, heb ik ook gedaan
    2 points
  39. Rob, diegene die het wel weten zijn allang gaan hemelen, dus dat gaat zowiezoo lastig worden. Zoals ik al zij>>> dit werd 40 jaar geleden ook al gezegd. Dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb de laatste 40 jaar om daar nou eens achter te komen
    1 point
  40. Ehhh, kan nu wel bestaande foto's uit het archief van het CF plaatsen maar extern 1 uploaden vanaf de PC of telefoon gaat nog steeds niet
    1 point
  41. Dit roep je vaker, maar leg mij eens uit hoe je een moderator in je zak krijgt?
    1 point
  42. Of er is wel een beschrijving.. maar 100 meter is ook niet veel.. dus misschien, door onbekendheid, net 100 meter te laat de straat ingedraaid? Het is ook een druk straatje door je dorp.. smal, veel verkeer -vind ik- door die grote modezaak ff verderop.. Maar, keren / rond trekken bij de Avia had misschien net gekund als het daar niet druk was. ?
    1 point
  43. Je hebt zat stangen gebruikt voor je lege pallets[emoji846]
    1 point
  44. Als ik op krappe plaatsen kom en het niet vertrouw dan stap ik wel uit, en wel zo vaak als het nodig is. Maar ieder doet het op zijn manier hoor. Leef en laat leven 😁
    1 point
  45. Op de hand, van de hand, over de hand , heeft te maken met die chauffeurs die op gevoel rijden. Ze waren vroeger zo lang onderweg dat die hand broodnodig was, gevoelig zeg maar. Bij een obstakel die in de weg stond bij het achteruitrijden , voelden ze dat meteen in de hand.😊😊
    1 point
  46. heb lang een goldwing gereden... zo een waar je lekker in de bank kunt gaan zitten... met een muziekje erbij... en een sigaretje onderweg kunt roken met een systeem helm.. een race motor had ik een keer geleend van me broer.. maar als ik die ga kopen...zou ik alvast meteen een kist erbij moeten kopen.. dus maar niet gedaan
    1 point
  47. Het verhaal "opgeruimde cabine"is waarschijnlijk verloren. Nu moet er een andere regel voor de dag worden gesleept om het gelijk te halen. Je zal ze maar in dienst hebben.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden