Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 22-06-20 in all areas

  1. Als je nog het adr moet halen, zorg dan dat je kop leeg is met de regels van horen zeggen van Pietje,Gerritje etc. Als je dan ben geslaagd dan zal je het beter begrijpen en anders even vragen aan de planner/afzender etc .Het is geen hoge wiskunde allemaal,succes met het rijden en leren.👍
    7 points
  2. Wel leuk dat iemand die pas enkele maanden zijn rijbewijs heeft en bij de hoogst gewaardeerde transporteur van Nederland wat koppelritjes naar Kiel of Lübeck doet gaat een beetje de doorgewinterde en ervaren chauffeurs vertellen hoe het moet whahaha
    5 points
  3. Tussen "ergens mee in aanraking geweest zijn" en "iets geleerd hebben"zit een veelal een heeeel groot verschil.
    4 points
  4. Zeker niet hoe je beschaafd een discussie voert......
    4 points
  5. okay.... laat maar... ik wou je er alleen er op wijzen ... dat er meer speelt als alleen het gewicht... maar als jij gaat denken dat ze jou willen pakken.,.. omdat je al zoveel ervaring hebt in het transsport... hoef ik je nergens meer op te wijzen... kan jou toch niks meer leren.... je weet alles al dus ik wens je een hele fijne avond... en een leuke week ..... ik ga de binnenkant van mijn ogen bekijken....
    4 points
  6. Niet overal wat achter zoeken,anders is dit toch wel interresante topic weer verziekt
    4 points
  7. DE limitwaarde is het aantal kilo's wat je ,per verpakkingsgroep vrij mag vervoeren. En de vermenigvuldigings waarde is de waarde waarmee je het aantal kilo's moet vermenigvuldigen om het aantal punten te berekenen ,indien je meerdere verpakkingsgroepen samen geladen hebt. Voorbeeld: Je hebt 300 kg van verpakkingsgroep II,is vervoerscategorie 2 ,factor 3,dus 3 x 300 = 900 punten Je hebt ook 150 kg van verpakkingsgroep III,factor 1,dus 1 x 150 = 150 punten. Je hebt totaal ( 300 + 150=) 450 kg ADR geladen,maar hebt wel (900+150)= 1050 punten,en kunt hier dus geen gebruik maken van de vrijstelling van 1.1.3.6. IN de volgende lijst staat precies welke gewichten en waarden gelden voor de verschillende vervoerscategorieën: http://www.gevaarlijke-stoffen.be/gedeeltelijke-vrijstellingen.htm Als je dus één vervoerscategorie (of verpakkingsgroep hebt ,heb je te maken met de limiet waarde ( 20,50,333 of 1000 kg) Indien meerdere vervoerscatagorien(verpakkingsgroepen)dien je ,per verpakkingsgroep het aantal kilo's te vermenigvuldigen met de factor en deze resultaten bij elkaar op te tellen,dan kom je aan het aantal punten. Om je nog wat bezig te houden dien je deze berekeningen ook op het vervoersdocument te vermelden. Zeker in Nederland ,waar je,in tegenstelling van sommige buitenlanden, nog niet zo snel geselecteerd word op het vervoeren van ADR,bij een eventuele controle kun je t best gewoon de borden uitklappen en zorgen dat je uitrusting in orde is.
    3 points
  8. daar hebben we honderden voorbeelden van sinds de grenzen open zijn met oost Europa, allemaal ervaren chauffeurs zo van paard en wagen via de landbouwtrekker op de vrachtwaggel
    3 points
  9. Jij begrijpt het dus niet. Volle 14kuub mest is alleen maar zwaar.....klein beetje beweging van de lading valt wel mee. maar 30 kuub mest in 40 kuub tank heeft/geeft veeeeeel meer impact op je rijgedrag. Met name als je remt en te vroeg je rem loslaat.
    3 points
  10. ik kan je verklappen..als je een s bocht neemt...dat de wagen anders gaat doen als jij wil... of als je remt voor een stoplicht... en dat in 2 fase's doet....dat je wel eens remmen tekort komt... niet voor het gewicht dat je bij hebt.... maar die krachten worden wel 2 of 3 x zo groot ...weet niet precies... ik zeg je... dat je voor verassingen komt te staan als je daar geen rekening mee houd met die rond klotsende lading...
    3 points
  11. Denk dat deze om en nabij 60 kub was en er tussen de 25 en 30 kub pruimen in zaten die vrij vloeibaar waren Om e nabij 900 km mee gereden van omgeving Toulouse naar Strassbourg, en was eigenlijk een vracht voor een tankwagen volgens fleetmaneger, wel snel leeg, ongeveer 2 a 3 minuten
    3 points
  12. Dat heb Ik vandaag weer aan de lijve ondervonden in België daar kunnen ze dr ook wat van 🙈
    2 points
  13. Artikel 44 A) Vergoeding ADR-certificaat Voor het behalen en periodiek in stand houden van het ADR-certificaat in opdracht van de werkgever, zal de werkgever de cursuskosten, het examengeld en de reiskosten (volgens de in dat jaar geldende fiscale maximum netto kilometervergoeding) vergoeden. Voorts zal de werkgever de terzake bestede cursustijd met een maximum van 40 loonuren (à 100%) vergoeden. Deze uren tellen niet mee bij de bepaling van het aantal overuren.
    2 points
  14. Zoiets heet generatie kloof. 😉
    2 points
  15. sorry hoor, heeft weinig meer met kop schot te maken,maar in D als je nat(of droog) gezaagd hout mocht laden beginnen ze vast tegen je kopschot en anders word er niet geladen,dus regelmatig te zwaar op de trek as toch.(maar wel veiliger met remmen??) denk het niet,heb zelf meegemaakt met een aanrijding vlak bij mijn woonplaats dat de pakketten hout tegen de cabine stonden ondanks goed vast spannen en tegen het schot geladen,(auto total loss chassis geknikt cabine verschoven enz.)
    2 points
  16. hahahaha, en dat voor iemand zoals Ger die al 40 jaar op de wagen zit waarschijnlijk, en die word dan terecht gewezen door zo'n snotneus die net komt kijken (als ik mij niet vergis) oja bij ons hebben ze daar ook een naam voor '"íwab"
    2 points
  17. 2 points
  18. Heb al te veel omleidingen mee gemaakt die zomaar stopten of over gingen in andere omleidingen (ja dat verzin ik niet, echt meegemaakt) of nachtelijke omleidingen waarvan de borden overdag nog open stonden zonder tijdsaanduiding. over de grote weg klopt het dan meestal wel maar in de bebouwde kom is het nog veel erger. Staan er borden met die en die straat of brug of tunnel afgesloten( moet je maar net weten hoe dat heet of waar dat is). En je TomTom maar tegen je aan praten. “ probeer om te keren, probeer om te keren, probeer om te keren”. als de omleiding niet klopt of stopt en TomTom of googlemaps weet de afsluiting niet dan moet je toch zelf wat gaan verzinnen. Ik bedoel dus met “droom lekker verder” dat Je op navigatie of omleidingen Niet zomaar kunt vertrouwen.
    2 points
  19. Niet overal wat achter zoeken,zonde van dit interresante topic
    2 points
  20. Ik heb heeeeeel lang geleden eens één ritje gedaan met een bulk. Ik moest deze laden in Emlichheim en afzetten in Rotterdam. Ik kan je vertellen dat ik nog nooit zolang over een rit gedaan heb. Na overleg met mijn werkgever en de opdrachtgever maar met leeg chassis terug gekomen. Soms moet je de verstandigste zijn en erkennen dat bepaald werk je niet ligt.
    2 points
  21. Soms denk ik wel eens: des te sneller er autonoom rijdende vrachtwagens zijn, des te beter. Zijn we meteen van dit soort piloten af. Te treurig voor woorden. En dan doel ik niet op het per ongeluk voorbij rijden van de klant. .
    2 points
  22. Belgen zijn daar meesters in,na een half uur sta je weer aan het begin vd omleiding[emoji53]
    1 point
  23. Lijkt ook zo op elkaar, dat rood.
    1 point
  24. Die heb ik bij ons ook al eens voorbij horen komen Ik zeg wie>>> ja die ja>> ik weet enz enz
    1 point
  25. Over het gedeeltelijk terugbetalen is pas nog een hele discussie geweest op dit forum. Moet je maar even opzoeken. De ene werkgever doet het wel, de andere niet.
    1 point
  26. Ben geen trailerbouwer,maar zou het niet zo kunnen zijn dat die trailer niet ontworpen is voor zulke vrachten. Voor dieplader misschien andere eisen als voor normale trailer?
    1 point
  27. Ik weet er niet zo heel veel van @roadtrain maar ikheb wel eens mogen toeren met een 14 m3mesttank en kleiner achter de tractor Nu niet opeens met 50 ton aan komen zetten hè. verhaal van Tiny Klopt dus wel.
    1 point
  28. Tweede generatie spitzers bij ons deugden allemaal niet😂 achter Scania. Eerste generatie wel die waren perfect. Voor Iveco35c17 : ook tijdens het rijden! alleen met optrekken/afremmen zag je Het wat oplopen of afnemen. nu met man kunnen we wel apart trekas of oplegger aflezen maar geeft geen ladinggewicht meer. Dat is wel jammer. Want met laden op locaties zonder weegbrug was dit wel heel makkelijk.
    1 point
  29. dat je rekening moet houden met het extra gewicht...?
    1 point
  30. Dat is waar,in de vloeistoffen is elke vracht anders qua gewicht en vloeibaarheid,wat ook in verband staat met elkaar. Dus komt ook veel gevoel bij kijken
    1 point
  31. Kom je wel achter als de weg nat is,draait zo zijn kont onder de trailer vandaan
    1 point
  32. moet je eens een 40 kub trailer laden met 30 kub mest....en dan zonder tussen schotten... als je dit niet kent.....kan het best spannend worden....
    1 point
  33. Ja dan sta je als koppel chauffeur op zaterdagmiddag in een of andere Noord-Duitse koppelhaven met een trailertje uit Scandinavië de kutchauffeur uit te hangen...Denk dat negen van de 10 chauffeurs gaan rijden en de gok nemen...
    1 point
  34. Bulk is inderdaad iets anders als stukgoed. Maar ik laat ook rustig pallets bij de Sligro staan als ze mij niet bevallen. Natuurlijk doen die gasten in het magazijn hun best om alles fatsoenlijk te verzamelen maar een pallet die al bijna omvalt als je er met de pompwagen onder komt gaat niet bij mij de auto in. En ja ik krijg daar wel eens stevig commentaar op maar daar lig ik niet wakker van (en ze willen nog steeds niet van mij af). Mocht hij bij de vestiging of in de auto omvallen dan zit ik met de zooi te kijken. Eén van de eerste keren zei ik ook tegen de expeditie medewerker dat er een pallet niet mee ging omdat hij veel te gammel was. Als antwoord kreeg ik dat het wel mee viel. Dus pompwagen eronder, aan rijden en voor de docks (niet achter mijn eigen auto) ineens het stuur om en voila daar lag de pallet met wijn en andere artikelen. Sindsdien op die afdeling geen probleem meer als ik een pallet weiger.
    1 point
  35. Dat doe je 3x en dan hoef je niet meer deel te nemen. Sterker nog kan je ander werk gaan zoeken. Huisje bij het schuurtje laten hebben ze mij altijd geleerd. wat echt niet kan doen we niet. wat niet kan proberen we mogelijk te maken.
    1 point
  36. Daarom is het Duitse systeem, dat de verlader verantwoordelijk is voor het vastzetten, ideaal) mits je dan zelf niet alsnog bijlaad..... De verlader maakt bijna altijd een foto voor het versluiten.......
    1 point
  37. Dit soort opleggers kom ik dus ook veel tegen. Stukgoed door elkaar geladen met tussen ruimtes en achterin hoger geladen als voorin. Opleggers met hout die geladen zijn met tussen ruimtes. Pas werd mij verweten dat ik zomaar wat zou doen en het niet zo nou zou nemen met de ladingzekering. Ga mij maar eens uitleggen als koppelchauffeur dan hoe ik dit soort ladingen 100 procent vast moet gaan krijgen dan. Stophout niet aanwezig. paar extra sjorbanden wel aanwezig en worden ook gebruikt mocht het nodig zijn. Pas had ik een oplegger waar links achterin landbouwbanden hoog geladen waren met ervoor laag geladen dozen. Geen enkele sjorband over die banden. Daar heb ik er zelf maar twee kruislings over heen getrokken. Het is ook wel blijven staan die 400 km die ik er mee reed. Maar als die banden naar beneden vallen heb je weer schade aan de andere lading. en als de politie je aanhoud ben je ook de Sjaak. Moet je dan de loodsmedewerkers die hem laden er alles maar weer uit laten trekken en er als politieagent bij gaan staan om aanwijzingen te geven? Eigenlijk wel he, maar dat doet niemand want dan kom je te laat en ben je een kut chauffeur.
    1 point
  38. Ik doe de richtingaanwijzer aan en ga gewoon naar de linkerrijstrook, inhaalverbod of niet. Ik wil graag heelhuids thuis komen en ik neem aan dat zij dat ook graag willen. En toch zie je in de spiegels en voor je dat er {beroeps} chauffeurs zijn die gewoon strak langs de vluchtstrook blijven rijden.
    1 point
  39. Oh, okay. Dat zijn aftermarket sleepers. Dus door een ander bedrijf gebouwd. Je koopt een truck met enkel de cabine en een verlengt frame. Dan bouwen hun er alles op wat vaak meer kost dan de truck. Link met de #1 bouwer van die sleepers. Daar zit ook een aparte generator onder die je gewoon niet hoort als je er naast staat. Ook zit er vaak een douche in en een keuken waar je in een huis jaloers op zou kunnen zijn... https://www.legacysleepers.com/custom-sleepers Een filmpje. Wel grappig dat ze vertellen dat de fabrieks sleepers niet goed zijn.... Dat zijn ze zeer zeker wel.
    1 point
  40. Ligt ook vaak aan degene die de cursus geeft,ladingzekeren alleen uit het boekje is inderdaad saai. Als je het in praktijk ook kunt doen word het toch wat leuker.
    1 point
  41. Dat was een ongelukje van Wagenborgen, had dus weinig met Mammoet te maken.
    1 point
  42. Vanmorgen even met het nieuwe speeltje bezig geweest. Van bladgeveerd naar luchtgeveerd. Zal mij benieuwen of je het verschil merkt in rijgedrag. Weet wel al dat je hem een flink stuk kan oppompen. Ook mooi om de lading precies in het midden te krijgen. Dinsdag de eerste krassen er op maken. 🙈🙈🙈
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden