Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 25-06-20 in all areas

  1. Vandaag een bij, vorige week een haas.. Er is een samenzwering vanuit de dierenwereld. Dankzij vegetariërs denken ze dat ze meer zijn..... DLM zit achter deze ongevallen...
    6 points
  2. Ik word me door deze discussie weer bewust, dat ik in ca. 1984 met 25 ton betonplex in pakketten met bindijzer, 16 spanbanden en stapels oude pallets door het oog van de naald gegaan ben (ja de boel stond aan het einde van de rit uiteindelijk toch iets scheef). Maar het maakte me toen wel heel bewust van de risico's, dat sommige lading gewoon link is. Net als de keer dat meneer Kapel (toen controleur/instructeur ADR in Amsterdam) uitlegde dat een tankwagen van Texaco in de Bijlmer om was gegaan door te hoge snelheid (de tankwagen reed 23 km/h in een bocht) door combinatie van een halfvol compartiment en een verzakking in het wegdek. Uit berekening bleek dat de tankwagen 4 km/h te hard reed! En daar zit het probleem denk ik. Niet nog meer spanbanden, maar een chauffeur die rekening houdt met het onverwachte en zich bewust is van de risico's. Als ik ze zie rijden met 85 km/h op de cruise-control en hun poot op het dashboard, dan helpt vulhout tegen het kopschot in een panieksituatie ook niet. Maar goed, ik ben een chauffeur die tussen Antwerpen en Meer vanaf 4 uur tot 8 uur 's avonds niet op de cruise-control durft te rijden (vroeger niet en tegenwoordig helemaal niet).
    6 points
  3. okay... das duidelijk... en eerlijk... en je hebt erover nagedacht... daar heb ik ook respect voor.... we moeten het samen doen in deze wereld... er zijn niet genoeg onbewoonde eilanden ....in deze wereld voor iedereen.. dus een beetje geven en nemen...en elkaar respecteren.... hoe vreemd ook iemand kan zijn...
    5 points
  4. Even voor de duidelijkheid voor de mensen die zeggen dat je nooit genoeg stophout kan meenemen, of met andere middelen kan zekeren: De EU 2014-47 zegt dat alle krachten die op een lading werken moeten worden teruggebracht naar 0g. En zonder kopschot/spanmogelijkheden krijg je dat niet voor elkaar. Want spanbanden/kettingen over de lading laat het schuiven onder de spanbanden/kettingen toe.
    4 points
  5. Ik stuitte vanavond op een filmpje over een kerel met das in een spuitcabine bij Ematra in Barneveld.. Hier staat een verlengde MB Arocs cabine (naar het idee van de 1000ste MB Loos verlengde cabine) in de eerste laag verf. Dit blijkt een heel project te zijn van de eigenaar van een bedrijf dat onder andere telsystemen voor bezoekers in winkels/stadion etc. levert en beheert. Het moet een demonstratie / roadshow worden. Autolaadkraan erop, demo unit op het chassis en een Floor aanhanger erachter. Hiermee wil hij bestaande en nieuwe klanten in Europa gaan bezoeken. Een mobiel experience centre moet het worden, vertelt de eigenaar, Bart Schmitz Ja mensen, dit is een heel ander voorbeeld van een zij-instromer. Lees er alles over op: https://www.suitedtruckdriver.com/nl/blog/
    3 points
  6. Ff geen zon is ook wel aangenaam
    3 points
  7. Tiny ik heb respect voor je op de manier waarop je antwoord geeft.👌 super eerlijk. in het rood mijn gedachten.
    3 points
  8. mijn vrouw zegt ... je mag overal honger krijgen...als je thuis maar komt eten.. maar ze heeft niks gezegd over snacks en tussendoortjes... ik weet het antwoord wel... maar om even terug te komen ik zou zeggen beter vreemd gaan... als iemand tegen haar of zijn wil pakken.. want dan is er meer leed aangericht.. onherstelbaar leed.....voor iemand die er helemaal niks mee te maken had...
    2 points
  9. Het verband tussen vreemdgaan en discriminatie ontgaat mij even, maar goed. Als je het met iemands gedrag niet eens bent wil dat nog niet zeggen dat je hem/haar discrimineert, toch? Ik denk dat er niet veel huwelijken zijn waar afspraken gemaakt worden zoals jij dat hebt gedaan. Ze bestaan, dat weet ik, maar de overgrote meerderheid, van vooral de vrouwen, is niet zo ruimdenkend en zal het niet accepteren. En voor mensen zonder zo'n afspraak volgt er onherroepelijk veel verdriet als het vreemdgaan aan het licht komt. Er zijn allerlei argumenten (die je ook aangedragen hebt) waarom vreemdgaan zo gek nog niet is. Ik ben niet roomser dan de paus en ik zal zeker niet de eerste steen gaan werpen. Maar weet waar je aan begint , of mee bezig bent.
    2 points
  10. Als iedereen wat vaker tot tien telt voor men iets doet of zegt/schrijft daar wordt het een stuk leuker van.
    2 points
  11. Als je zelf laadt zal t zover niet komen,want je bent er dan immers zelf bij. Dus een geladen trailer weer lossen en herladen zal dan niet voorkomen,althans niet bij mij,ik ben altijd zelf aanwezig bij laden(en lossen) Zijn ze het er niet mee eens,ga ik eerst bellen.
    1 point
  12. En hoe is het met de bij? Zo'n bij steekt niet erg vlug maar als je er allergisch voor bent kan ik me de reactie van de chauffeur wel voorstellen. Mits het verhaal klopt natuurlijk, hij kan ook gewoon met zijn telefoon ofzo aan het kloten zijn geweest.
    1 point
  13. Uhm... PB's zijn uit het CF-assortiment. En al is het niet mijn behoefte, ik begrijp dat mannen (en zo te lezen ook vrouwen?) soms hun hormonale drang volgen. Mij maakt dat niet uit. Mijn enige bezwaar zou zijn, als de drang leidt tot ongewenst grensoverschrijdend gedrag. Of misbruik van dieren en minderjarigen. Maar dat is ongewenst grensoverschrijdend.
    1 point
  14. De zekeringsmiddelen moeten 80% (0,8 G) van het ladinggewicht in voorwaartse richting, 50% (0,5 G) in zij- of achterwaartse richting en 100% (1 G) in opwaartse richting tegengehouden.
    1 point
  15. Omdat dat blok marmer meestal al het laadvermogen van de auto inneemt zul je dit hoogstens met vogelkooien op kunnen lossen.
    1 point
  16. Als je daar in trapt laat je je chanteren.
    1 point
  17. Laat ik dit nou in het verleden hebben gedaan, en er werd gewoon opgevuld met pallets en stalen rongen. Maar ik was die spanbanden wel zat die gewone zijn nog licht om te gooien maar die krengen van 75mm doorsnee zijn gewoon zwaar zeker als de afzender wil dat je er zes overheen gooit en vier gebruikt om extra voorwaarts en achterwaarts te zekeren. Ik kreeg bij de poort gewoon een plaatje met hoe het moest worden gezekerd. Net als bij Hoogovens tegenwoordig. Bedankt voor het compliment, maar ik maak de wet niet he ik leg hem uit.
    1 point
  18. Maar we hadden het over een kopschot....... Dwalen weer een beetje af
    1 point
  19. Of zijn rijstijl niet aan de situatie aangepast...Wie zal het zeggen...
    1 point
  20. maakt niet uit wat men schrijft... je weet op overal een antwoord te schrijven.. en alles letterlijk te nemen.. niemand wil je hier er tussen pakken... iedereen heeft een goed advies voor jou.. maar jij neemt de mensen ...die het goed met je voor hebben , niet zo serieus...lijkt het.. en probeert dan de antwoorden tegen hen te gebruiken... om je eigen in een goed daglicht proberen te zetten... zodat een goed verhaal .. uitmond in een zinloze discussie... je wilt iets aannemen of niet... je moet eruit halen wat belangrijk voor je is... maar niet tot in den treure vertellen wat je al weet.... of denkt te weten... mijn mening...: in het begin... mijn gedachte... die jongen is goed bezig... denkt erover na... nu..... een betweter... die al alles weet.... en gewoon groot wil doen.. ik ken je niet persoonlijk... ik weet dat online mensen nooit zijn... zoals ze in het echt zijn... want je kunt anoniem veel schrijven .. dat je tegenover iemand nooit zou zeggen.. maar hoe dan ook.. ik wens voor iedereen echt een goed leven... omdat ik liever iemand zie lachen ...als huilen ik wens dit ook voor jou... omdat ik liever gelukkige mensen zie....
    1 point
  21. En daarom vindt ik Google map handig. Dan kan op de plattegrond zien of er herkenningspunten zijn waar je moet zijn.
    1 point
  22. Je citeert uit de post van Roadtrain. Je had uit het originele bericht van Aroni moeten citeren. Is al een tijdje een 'technisch probleem' hier. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ik begrijp niet zo goed waarom er nou zo over mede forummer Aroni wordt gevallen. Ja, hij gebruikt de navigatie misschien wat meer dan dat de gevestigde garde doet. Nou en. Is een andere tijd nu. Navigatie is niet perfect maar hij geeft, naar mijn mening, aan dat dat besef er wel is. Andersom geredeneerd: waarom gebruiken chauffeurs met 30 - 40 jaar ervaring nog navigatie eigenlijk? In al die jaren hebben jullie toch wel de wegen in Europa leren kennen,
    1 point
  23. Ik denk dat iedereen wel eens een link vrachtje mee heeft. Als je het weet hou je er rekening mee. Gisteren nog in de bocht van de A2 naar de A15 richting het oosten liet er een Zijn wagen terug vallen en reed met een gangetje van in den 50 km per uur. Diezelfde ook wel een link vrachtje hebben gehad denk ik dan maar. Zelf heb ik leren zuinig rijden toen ik maaltijden naar bejaardenhuizen reed. Uit laten rollen... niet hard remmen..rustig door de bocht... rustig over de drempels anders ligt je jus door het toetje heen. 😵 Nu zal ik niet zo snel op zijn kant gaan met zo’n lading maar met je rijstijl aan te passen ken het lang an.😉
    1 point
  24. Jij moet een bulk niet met stukgoed gaan vergelijken dan worden je opmerkingen een beetje.... onlogisch😊
    1 point
  25. Jullie mogen mij een iwab vinden hoor. maar als ik een deelvracht zou moeten laden ben ik diegene die beslist waar dat komt te staan / liggen in mijn oplegger [ noem het zoals je wil] Op dat moment beslis ik of ik er normaal mee denk te kunnen rijden ofniet. Dat een of andere loodsbaas je graag wat anders aanpraat snap ik, maar ik beslis waar, want ik moet ermee rijden. Desnoods gaan we het verdelen en verplaatsen we maar een keer.
    1 point
  26. Bulk is inderdaad iets anders als stukgoed. Maar ik laat ook rustig pallets bij de Sligro staan als ze mij niet bevallen. Natuurlijk doen die gasten in het magazijn hun best om alles fatsoenlijk te verzamelen maar een pallet die al bijna omvalt als je er met de pompwagen onder komt gaat niet bij mij de auto in. En ja ik krijg daar wel eens stevig commentaar op maar daar lig ik niet wakker van (en ze willen nog steeds niet van mij af). Mocht hij bij de vestiging of in de auto omvallen dan zit ik met de zooi te kijken. Eén van de eerste keren zei ik ook tegen de expeditie medewerker dat er een pallet niet mee ging omdat hij veel te gammel was. Als antwoord kreeg ik dat het wel mee viel. Dus pompwagen eronder, aan rijden en voor de docks (niet achter mijn eigen auto) ineens het stuur om en voila daar lag de pallet met wijn en andere artikelen. Sindsdien op die afdeling geen probleem meer als ik een pallet weiger.
    1 point
  27. Ik doe de richtingaanwijzer aan en ga gewoon naar de linkerrijstrook, inhaalverbod of niet. Ik wil graag heelhuids thuis komen en ik neem aan dat zij dat ook graag willen. En toch zie je in de spiegels en voor je dat er {beroeps} chauffeurs zijn die gewoon strak langs de vluchtstrook blijven rijden.
    1 point
  28. Met stophout, en dat zal ook het antwoord zijn van IL&T of de BAG als je zo geladen hier of een Duitsland gaat rijden. Je kan de voorwaartse beweging ook opvangen door met kettingen te punt zekeren.
    1 point
  29. Ik zet mijn aanhanger op een mooi ruim plekje en neem daar de container wel over op de truck........😋😂
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden