Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 26-06-20 in Berichten

  1. Ik word me door deze discussie weer bewust, dat ik in ca. 1984 met 25 ton betonplex in pakketten met bindijzer, 16 spanbanden en stapels oude pallets door het oog van de naald gegaan ben (ja de boel stond aan het einde van de rit uiteindelijk toch iets scheef). Maar het maakte me toen wel heel bewust van de risico's, dat sommige lading gewoon link is. Net als de keer dat meneer Kapel (toen controleur/instructeur ADR in Amsterdam) uitlegde dat een tankwagen van Texaco in de Bijlmer om was gegaan door te hoge snelheid (de tankwagen reed 23 km/h in een bocht) door combinatie van een halfvol compartiment en een verzakking in het wegdek. Uit berekening bleek dat de tankwagen 4 km/h te hard reed! En daar zit het probleem denk ik. Niet nog meer spanbanden, maar een chauffeur die rekening houdt met het onverwachte en zich bewust is van de risico's. Als ik ze zie rijden met 85 km/h op de cruise-control en hun poot op het dashboard, dan helpt vulhout tegen het kopschot in een panieksituatie ook niet. Maar goed, ik ben een chauffeur die tussen Antwerpen en Meer vanaf 4 uur tot 8 uur 's avonds niet op de cruise-control durft te rijden (vroeger niet en tegenwoordig helemaal niet).
    4 points
  2. Een blok marmer ga je toch niet afriemen zeker... Dat laad je in een kieper en je vult de lege plekken op met kleinere blokken marmer. Allée, zo doen de Italianen het toch 🤣
    3 points
  3. Ff geen zon is ook wel aangenaam
    3 points
  4. mijn vrouw zegt ... je mag overal honger krijgen...als je thuis maar komt eten.. maar ze heeft niks gezegd over snacks en tussendoortjes... ik weet het antwoord wel... maar om even terug te komen ik zou zeggen beter vreemd gaan... als iemand tegen haar of zijn wil pakken.. want dan is er meer leed aangericht.. onherstelbaar leed.....voor iemand die er helemaal niks mee te maken had...
    3 points
  5. Denk dat die kraan in de weg stond
    2 points
  6. Zomaar een paar plaatjes in een museum,best leuk(vind ik)
    1 point
  7. Van harte gefeliciteerd. Fijne dag en een bloeiend jaar.
    1 point
  8. Gefeliciteerd, kon nog net
    1 point
  9. DAF Trucks: nieuw noodremsysteem voor XF, CF en LF DAF Trucks introduceert een verbeterd AEBS-systeem voor alle XF-, CF- en LF-modellen. Het AEBS-3 (Advanced Emergency Braking System) maakt volledig autonoom noodremmen mogelijk om botsingen met staande en bewegende obstakels te voorkomen vanaf een snelheid tot 80 km / u. AEBS-3 gebruikt in totaal 16 antennes voor obstakeldetectie in het nabije en verre bereik tot 250 meter en een ongeëvenaarde kijkhoek van 120 graden Afbeeldingen: DAF Trucks 26/06/2020 Torsten Buchholz Het veiligheidssysteem wordt aangeboden in combinatie met Adaptive Cruise Control (ACC) en het Collision Warning System (FCW). Voor het AEBS-systeem van de nieuwste generatie gebruikt DAF Trucks een dubbele radar met 16 antennes (voorheen zeven antennes) voor detectie in het nabije en verre bereik. Het heeft de beste afstandssensor in zijn klasse met een maximaal detectiebereik tot 250 meter (voorheen 200 meter) - dit is een industrieel record. Dit bereik maakt vroege detectie van potentieel kritieke situaties mogelijk. Een ongeëvenaarde kijkhoek van 120 graden in de nabije omgeving (voorheen 50 graden) maakt eerdere voorspellingen mogelijk van situaties waarin voertuigen dicht bij de radarsensor snijden - zelfs bij slecht weer en zichtomstandigheden zoals mist en lage zon. De AEBS werkt samen met het remsysteem en de elektronische stabiliteitscontrole VSC (Vehicle Stability Control) van het voertuig. Het systeem vraagt de bestuurder om te reageren op mogelijke dreigende botsingen met akoestische en visuele waarschuwingen en duidelijke haptische remsignalen. Als de bestuurder niet reageert, start het voertuig automatisch het noodremmen om een aanrijding van achteren te voorkomen of te beperken. AEBS-3 maakt volledig autonoom noodremmen mogelijk om botsingen met stilstaande en rijdende voertuigen bij snelheden tot 80 km / h te voorkomen. DAF's nieuwe AEBS-3 verlaagt automatisch de botssnelheid zoveel mogelijk wanneer er een obstakel voor het voertuig staat dat beweegt of staat en de bestuurder niet oplet in gevaarlijke situaties. AEBS-3 is standaarduitrusting op alle DAF-series XF, CF en LF, met uitzondering van wettelijke uitzonderingen in het bouwsegment. Bron: Transport Online.de
    1 point
  10. Nou ja Rob in Frankrijk barst het van de nichten dus misschien had meneer Didi wat ruimere keuze. Of een ruimere voorkeur. Voor de rest een leuk verhaal. Geen puf om dit moment verder te reageren
    1 point
  11. Ik rijd koppelritten ja af en toe. En nee daar bij hoef ik niet te laden. Maar als die oplegger die ik aan moet koppelen niet goed geladen is moet ik dat aangeven in de bc en foto s maken, dan volgt er vanzelf contact met een planner. Als die zegt rijden terwijl ik het niet vertrouw dan ga ik wel rijden, maar niet met die oplegger.
    1 point
  12. Gefeliciteerd André
    1 point
  13. Er zijn grenzen natuurlijk. Maar als je een krat bier op je fiets mee moet nemen rij je toch ook voorzichtig?
    1 point
  14. Zou die overeenkomst opwegen tegen een leven lang betalen en schuldgevoelens hebben omdat je tegen beter weten in bent gaan rijden omdat je werkgever/planner dat graag wou.
    1 point
  15. Proficiat maak dr een fijne dag van
    1 point
  16. Nee, net wat europeaan zegt als het niet naar mijn zin is vertrek ik niet, en diegene die beslist dat het allemaal wel kan mag ook de verantwoording nemen, dus zelf rijden of iets dergelijks.
    1 point
  17. Filmpje over een meneer Andre Bonifay die een hele verzameling oude vrachtwagens heeft aangelegd waarvan een groot aantal van het voor mij onbekende merk Willéme.
    1 point
  18. Gefeliciteerd fijne verjaardag
    1 point
  19. IK heb geen enkel probleem met verantwoordelijkheid af te schuiven. Maar de verantwoordelijkheid of ik wel of niet vertrek met een vracht neem ik zelf,dat laat ik niet aan een planner of loodsbaas over.
    1 point
  20. Gefeliciteerd Andre.
    1 point
  21. Proficiat André.
    1 point
  22. Gefeliciteerd André
    1 point
  23. 1 point
  24. Van harte gefeliciteerd André. Prachtige dag om vandaag jarig te zijn.
    1 point
  25. Gefeliciteerd Andre, maak er een leuke dag van.
    1 point
  26. Gefeliciteerd Andre. Geniet van je vrije dag [emoji481][emoji481][emoji3060][emoji3060] Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    1 point
  27. Proficiat 🍺🍺🍺🍺🍺🍺
    1 point
  28. Nogmaals van harte jôje En nog vele
    1 point
  29. Is aan de andere kant weer naar buiten gevlogen, zit nu ergens in een bloemen perkje
    1 point
  30. En hoe is het met de bij? Zo'n bij steekt niet erg vlug maar als je er allergisch voor bent kan ik me de reactie van de chauffeur wel voorstellen. Mits het verhaal klopt natuurlijk, hij kan ook gewoon met zijn telefoon ofzo aan het kloten zijn geweest.
    1 point
  31. Het verband tussen vreemdgaan en discriminatie ontgaat mij even, maar goed. Als je het met iemands gedrag niet eens bent wil dat nog niet zeggen dat je hem/haar discrimineert, toch? Ik denk dat er niet veel huwelijken zijn waar afspraken gemaakt worden zoals jij dat hebt gedaan. Ze bestaan, dat weet ik, maar de overgrote meerderheid, van vooral de vrouwen, is niet zo ruimdenkend en zal het niet accepteren. En voor mensen zonder zo'n afspraak volgt er onherroepelijk veel verdriet als het vreemdgaan aan het licht komt. Er zijn allerlei argumenten (die je ook aangedragen hebt) waarom vreemdgaan zo gek nog niet is. Ik ben niet roomser dan de paus en ik zal zeker niet de eerste steen gaan werpen. Maar weet waar je aan begint , of mee bezig bent.
    1 point
  32. Maar we hadden het over een kopschot....... Dwalen weer een beetje af
    1 point
  33. Die Italiejaanen kunnen beter piza,s bakken
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden