Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 27-06-20 in all areas
-
Zo is dat. Ben eigenlijk wel gelukkig met mijn kleine..... Die zal nooit roken, drinken, met een vent thuis komen.... Maar was wel gelukkiger voor haar als ze "normaal" was. Wat dat ook maar mag zijn. Maar het iswat het is.6 points
-
5 points
-
4 points
-
4 points
-
Vandaag gaat t wel.... Freightliner. Een goedkope truck, maar vind het er zo wel strak uitzien. Plus licht blauw staat mooi op een voertuig. Nieuw model Mack. Ontworpen door een kind lijkt t wel.... En een Western Star. Die worden op bestelling gemaakt. Heel nette car hauler. De chauffeur slaapt dus iedere nacht in een hotel. Wat dat soort vervoerders vaak doen.4 points
-
2 points
-
2 points
-
Je kunt natuurlijk altijd een beroep doen op "Fraülein Faust" Die is altijd bereid en kost niks.2 points
-
Je kan ze noemen zoals je wil. Iedere fabrikant geeft ze hun eigen naam. Wij maken ze ook, alleen hebben ze dan een andere naam. 😉2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
En roken was niet stoer. Iedereen deed t. Zoals eten en drinken. Zat op de LTS en in de derde en vierde klas mog je roken bij praktijk. In catienes bij bedrijven stonden glazen vol sigaretten.1 point
-
Het gaat mij daar niet om kopen kan je hem overal in Duitsland, maar daar is ook nog veel verschil in. Tis maar dat je het weet.1 point
-
1 point
-
Schijnbaar niet...... na twee keer. moest maar niet meer terug krijgen voor hij iemand dood rijd.1 point
-
De bestuurder had wel een rijbewijs trouwens. Was al 2 keer af genomen voor roekeloos rijden. Hoop dat het jong er iets van geleerd heeft.1 point
-
Wat jullie zeggen weet ik allemaal. Mijn broer mag dat manneke die rijd heleaal niet. Maar zoals iedere ouder, en kind wanneer je terug kijkt weet... Als je iets verbied doen ze het zonder dat je het weet. Dus..... Mijn zus rookte niet, haar dochters wel. Al heel jong.... enz.1 point
-
Dat is niet meer zo hè. Tenminste als ze voor de handel zijn denk ik. zit al vaak Kiwa keur op En dan mag je er zomaar niet van alles ingooien.1 point
-
Ook al ontkent de planner het niet, dan nog ben je als chauffeur verantwoordelijk, Jij besluit alsnog er mee te gaan rijden.....1 point
-
Nou ja Rob in Frankrijk barst het van de nichten dus misschien had meneer Didi wat ruimere keuze. Of een ruimere voorkeur. Voor de rest een leuk verhaal. Geen puf om dit moment verder te reageren1 point
-
Ik word me door deze discussie weer bewust, dat ik in ca. 1984 met 25 ton betonplex in pakketten met bindijzer, 16 spanbanden en stapels oude pallets door het oog van de naald gegaan ben (ja de boel stond aan het einde van de rit uiteindelijk toch iets scheef). Maar het maakte me toen wel heel bewust van de risico's, dat sommige lading gewoon link is. Net als de keer dat meneer Kapel (toen controleur/instructeur ADR in Amsterdam) uitlegde dat een tankwagen van Texaco in de Bijlmer om was gegaan door te hoge snelheid (de tankwagen reed 23 km/h in een bocht) door combinatie van een halfvol compartiment en een verzakking in het wegdek. Uit berekening bleek dat de tankwagen 4 km/h te hard reed! En daar zit het probleem denk ik. Niet nog meer spanbanden, maar een chauffeur die rekening houdt met het onverwachte en zich bewust is van de risico's. Als ik ze zie rijden met 85 km/h op de cruise-control en hun poot op het dashboard, dan helpt vulhout tegen het kopschot in een panieksituatie ook niet. Maar goed, ik ben een chauffeur die tussen Antwerpen en Meer vanaf 4 uur tot 8 uur 's avonds niet op de cruise-control durft te rijden (vroeger niet en tegenwoordig helemaal niet).1 point
-
Even voor de duidelijkheid voor de mensen die zeggen dat je nooit genoeg stophout kan meenemen, of met andere middelen kan zekeren: De EU 2014-47 zegt dat alle krachten die op een lading werken moeten worden teruggebracht naar 0g. En zonder kopschot/spanmogelijkheden krijg je dat niet voor elkaar. Want spanbanden/kettingen over de lading laat het schuiven onder de spanbanden/kettingen toe.1 point
-
Als iedereen wat vaker tot tien telt voor men iets doet of zegt/schrijft daar wordt het een stuk leuker van.1 point
-
Tiny ik heb respect voor je op de manier waarop je antwoord geeft.👌 super eerlijk. in het rood mijn gedachten.1 point
-
Misschien na het behalen van het c rijbewijs eerst eens een tijdje laten stunten met een bakwagen door kleine dorpjes en binnensteden? Ik denk dat meeste bakwagenchauffeurs een beter inzicht hebben dan menig trailer chauffeur1 point