Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 28-06-20 in all areas

  1. Wat dacht je van het voertuig waar zij bij staan “verminken” en daarna een vrijwaringsbewijs uitrijken.....🤪 aangezien boetes, rijverboden, cursussen en zelfs tewerkstelling in revalidatiecentra niet helpen......
    3 points
  2. Zit weer een wolk in de weg
    3 points
  3. In Scheveningen en Zeebrugge kwamen veel opleggers met rollen draad aan voor Beek en Donk en Valkenswaard. Lag achter elke rol een half boomstammetje en de laatste rol soms een spanband. Tinus van de Rooie Langeslag had de vrachten graag en aan het einde van de week kon je zien hoeveel vrachten draad hij gedaan had aan het aantal stammen die hij achter de cabine had vastgezet met een spanbandje
    2 points
  4. Toen was geluk nog heel gewoon Eentje met oud papier en 1 of 2 spanbanden. De ander met een ouwe legeroplegger erop en nog een hoop ouwe legertroep Daar zaten wel wat spanbanden overheen. Zou nu zo niet meer kunnen.
    2 points
  5. Voor de duidelijkheid dit was ergens 2005/2006
    1 point
  6. Allebij, maar zij mag er mee naar het werk. Ik ga steeds meer fietsen, dat weet je toch. Afgelopen week al 2 keer op en neer
    1 point
  7. Gewoon 2 op de vloer en dan wat balkjes ertussen en daar weer 2 erop van max 120 cm doorsnee. Paar spanbandjes erover en gas urop
    1 point
  8. Nou toen mijn vrouw een paar maanden in NL was wilde ze naast de inburgering aan het werk ( positieve instelling dus ) Maar vanuit ut durp hier kom je al gau in Uden of Oss terecht voor werk. Toen maar eens bij de plaatselijke fietsenmaker langs of die toevallig nog een 2e handsje had staan en ja hoor die had hij, dus zei die neem maar mee om uit te proberen want weet niet of de accu nog goed is. Ding een nacht aan de stekker en op zondagmorgen, ut was rond ut vriespunt ri Oss, daar waar ze eventueel via uitzendbureau aan het werk kon. Nou nou dat ding ging als een tierelier door het guure weer en tussen Heesch en Oss kwamen er al gau een paar montainbikers in het zicht, die ik met rase schreden naderde. Tjonge ik ging die mannen tegen de wind in voor bij alsof ze stil stonden :) dus het ding ging als een tierelier en dacht nou dat is wel wat. Maaja weer terug ging het thv Heesch steeds moeizamer en al snel was het op met de stroom, dus de laatste 4 km op puure spierkracht Heb die fiets niet gekocht en tegen vrouwlief gezegd doe maar eerst je rijbewijs halen en dan kan je nog tot vervelens toe werken Maar ze heeft nog steeds lol in het werk bij Kuhne en Nagel, en is ook regelmatig van zondag 16.00 tot 1.00 bezig met plezier.
    1 point
  9. Filmpje is hier gewoon zichtbaar?? Maar ook lang geleden wilde een opdrachtgever mij eens 4 boomstammen laten laden. In Frankrijk. Ze reden zelf ook bomen. Van die hele dikke, misschien heb je ze wel eens zien rijden. 3 Stuks. Maarrr...ik moest er 4 laden. In een gewone huiftrailer nog wel. Ik zat me op weg naar het adres al af te vragen hoe ze dat wilden doen eigenlijk. Zouden deze veel kleiner zijn? Maar nee. 4 grote, dikke jongens. Nou, voor ik die hele kap af ging breken eerst maar ff met die Franzozen praten. "Je wilt 4 stuks laden?" Dat gaan we niet doen hoor. Kan echt niet. Mooi. maar wil je dat zelf even aan die opdrachtgever vertellen? Dat deden ze. Ik kon die opdrachtgever horen vloeken over de telefoon terwijl ik 2 meter weg stond. Van dat doen we zelf ook altijd zo. Onzin natuurlijk Maar het ging mooi niet door uiteraard. Nooit meer wat van die lui gehoord. Dus willen ze jou iets onmogelijks willen laten laden..gewoon weigeren, is en blijft jouw verantwoording, veilig laden.
    1 point
  10. over hangend vlees gesproken. Heb je dit filmpje al eens gezien? https://www.youtube.com/watch?v=tzDdU4VwtOE
    1 point
  11. Hartelijk dank voor het meedenken en de reactie's. 'k Ga dus aan de pomp tanken. 😊
    1 point
  12. Nou eerlijk, ik ben afgelopen week al 2 keer op de fiets gegaan. Maar in de winter en midden in de nacht heb ik weinig plezier aan het fietsen en ook nog eens als je je spullen e.d mee moet nemen dan dient het gemak de mens
    1 point
  13. Lang geleden had ik hangend vlees geladen voor 2 klanten in F. Hadden ze t net andersom geladen.... Dus de achterste eruit, gingen ze de voorste lossen, maar eerst 1 kant. Daarna de achterste er weer in aan 3 rails. en de rest eruit. Houdoe chauffeurke.... Oplegger had 5 rails. Ben toen heel voorzichtig naar de volgende klant gereden.... Wat een 300 km verder was. Link hoor...
    1 point
  14. Wat is het gewicht van die ondeelbare lading?
    1 point
  15. De witte stip is een lampje. Je zou eens op vesselfinder moeten kijken hoe druk het is...
    1 point
  16. Zijn broer zat niet in die auto maar de zoon van zijn broer, dus Ibo zijn oom zegger! Doet niets af aan het het feit dat ie wel blij mag zijn dat ze het allen overleeft hebben.
    1 point
  17. Ik ga in eerste instantie uit van het goede in de mens. Garage zit hier int durp en ben eigenlijk een nieuw klant want daar waar ik eerst mijn onderhoud deed waren 2 ouwe die de 60 voorbij zijn en nu gestopt. De garage waar ik nu naar toe ga ken ik ook al heel lang toen de vader van de huidige monteur er nog in zat. Mooi detail vond ik vorige week toen ik voor een afspraak langs ging en hij toevallig met 2 dames rond een auto liep om te kijken of het iets was en hij zei>> ik zou hem niet kopen want heeft voor en achter schade gehad en deze dames wisten van niets, was er ook niet bij verteld daar war ze wilde kopen. Zijn en paar dagen daarna nog een keer langs geweest zei die vandaag, en die auto was goed naar zijn oordeel. Maaja erin kijken kan je toch niet.
    1 point
  18. Aan al deze reactie s heeft ibo geen zak aan, Hij is blij dat zijn broer nog leeft, toch .
    1 point
  19. Als je contact meer zaken doet bij de zelfde klant zal het wel goed zijn. Want als je rommel verkoopt ben je gou klaar. Kzie dat regelmatig wij doen ook auto s uit Duitsland daar zit oude rommel tussen , gaan naar Afrika met ruim 3ton op de teller maar ook auto s die jij zoekt met alles dr op en dr aan. Met alle opties , wat in nl allemaal optie is . dus kassa. Kzie de foto van je nieuwe aanwinst wel ouwe
    1 point
  20. En roken was niet stoer. Iedereen deed t. Zoals eten en drinken. Zat op de LTS en in de derde en vierde klas mog je roken bij praktijk. In catienes bij bedrijven stonden glazen vol sigaretten.
    1 point
  21. Dat geloof ik zeker, maar diegene die dat doet die doet dat regelmatig en heeft zijn contacten daar. Vandaag heb ik en proefrit gemaakt ( wel en 6 bak schakel ) die daar ook vandaan komt met 21000 op de teller. Deze wordt vandeweek afgeleverd en heeft hij daar ook voor een klant gehaald. Een auto met een lage km stand kan toch niet veel mis mee zijn en heeft nog gewoon zin fabrieksgarantie dacht ik. Dus je opmerking>> daar is ook nog veel verschil in, maakt mij nieuwsgierig
    1 point
  22. Schijnbaar niet...... na twee keer. moest maar niet meer terug krijgen voor hij iemand dood rijd.
    1 point
  23. Die broer zat er ook niet in.
    1 point
  24. Vandaag gaat t wel.... Freightliner. Een goedkope truck, maar vind het er zo wel strak uitzien. Plus licht blauw staat mooi op een voertuig. Nieuw model Mack. Ontworpen door een kind lijkt t wel.... En een Western Star. Die worden op bestelling gemaakt. Heel nette car hauler. De chauffeur slaapt dus iedere nacht in een hotel. Wat dat soort vervoerders vaak doen.
    1 point
  25. (Met n stuk hout.........🙈) gelukkig hebben ze niemand anders dood of invalide gereden.
    1 point
  26. Een blok marmer ga je toch niet afriemen zeker... Dat laad je in een kieper en je vult de lege plekken op met kleinere blokken marmer. Allée, zo doen de Italianen het toch 🤣
    1 point
  27. Ik word me door deze discussie weer bewust, dat ik in ca. 1984 met 25 ton betonplex in pakketten met bindijzer, 16 spanbanden en stapels oude pallets door het oog van de naald gegaan ben (ja de boel stond aan het einde van de rit uiteindelijk toch iets scheef). Maar het maakte me toen wel heel bewust van de risico's, dat sommige lading gewoon link is. Net als de keer dat meneer Kapel (toen controleur/instructeur ADR in Amsterdam) uitlegde dat een tankwagen van Texaco in de Bijlmer om was gegaan door te hoge snelheid (de tankwagen reed 23 km/h in een bocht) door combinatie van een halfvol compartiment en een verzakking in het wegdek. Uit berekening bleek dat de tankwagen 4 km/h te hard reed! En daar zit het probleem denk ik. Niet nog meer spanbanden, maar een chauffeur die rekening houdt met het onverwachte en zich bewust is van de risico's. Als ik ze zie rijden met 85 km/h op de cruise-control en hun poot op het dashboard, dan helpt vulhout tegen het kopschot in een panieksituatie ook niet. Maar goed, ik ben een chauffeur die tussen Antwerpen en Meer vanaf 4 uur tot 8 uur 's avonds niet op de cruise-control durft te rijden (vroeger niet en tegenwoordig helemaal niet).
    1 point
  28. Gewoon niet volgen, dan weet je waarom hij een omleiding geeft 😁 Als je geluk hebt duurt het 10min, als je pech hebt +1h...
    1 point
  29. En daarom vindt ik Google map handig. Dan kan op de plattegrond zien of er herkenningspunten zijn waar je moet zijn.
    1 point
  30. Wie het weet mag het zeggen,Volgens mij bij HIT in de buurt
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden