Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 05-07-20 in all areas

  1. Inderdaad met hun kennis,en al die leermomenten €€ weten ze inderdaad hoe het technisch aan te pakken ook mijn Scania heeft 1,3 miljoen gelopen,de versnellingsbak is eraf geweest,koppeling ,startmotor ,compressor,dynamo, waterpomp, tussenplaat aluminium,dieselbank in de V,diverse lagers in distributsie ,turbo,injectors, radiator ,intercooler,alle spanners en rollers,multie riem etc etc nieuwe pakkingen en verdichtingen,revisie set voor retarder,en de onderste lagerschalen van de krukas,zijn allemal vernieuwd of gereviseerd dit alles met orginele Scania onderdelen. Nadat de motor en bak zijn gedaan (is dus geen volledige revisie,compres6ie word gemeten en kleppen gecontroleerd) zijn de assen aan de beurt dit gebeurd niet in de gewone garage maar in griekenland hebben ze veel aparte remmenservice bedrijven deze bekommeren zich alleen over assen remmen en retarders,zeer gespecialiseerd en gemotiveerd. Dus ik heb compleet nieuwe wiellagers op alle assen remmen en schijven vernieuwd en wat ventielen van luchtvering etc etc. Daarna complete revisie van de cabine vering,nieuwe balgen ,schokbrekers ale bussen en rubbers vervangen etc etc. Mijn visie op het verhaal is erg eenvoudig,zoals kiepenboer als schrijft bij ons zijn ze financieel afgeschreven met een miljoen,gezien de kosten (uurloon) het financieel onmogelijk te doen is in NEEderland met de huidige uur en werkplaats tarieven . Kortom de onderdelen orgineel zijn een procentje of 10 goedkoper,niet allemaal hoor maar het uurtarief is echt maar een schijntje van hier,de monteurs zijn echte sleutelaars en GEEN vervangers.
    8 points
  2. Voor griekenland is deze kilometerstand niet echt bijzonder,ze kopen doorgaans hun auto,s met een beginstand van 1,5 miljoen bij ons in west europa,verschil met ons is dat ze dan gewoon beginnen met hem eens goed technisch onder handen te nemen gezien hun ervaring met Scania en Volvo met deze kilometerstanden . En zijn ze na behandeling gewoon weer goed voor een nieuwe miljoen te rijden kilometers, mijn griekse broer roept altijd die trucks bij jullie zijn nog niet ingereden ach eigelijk nog nooit warm gereden in dat vlakke land van jullie,verder houden ze de truck hun hele leven zelfs bij vervanging ruimen ze hem vaak vanuit emotioneel oogpunt niet op ! Als voorbeeld hieronder met foto,s de rode164 580 pk ???? Deze truck heeft grote turbo en is bij Tzakiris Bros geweest voor wat extra pk,s Waar ik afgelopen winter mee heb mogen rijden in de windmolens en zwaar transport Met een dikke 2,5 miljoen op de teller,word nu opnieuw gespoten krijgt nieuwe zijfenders interieur word nogmaals aangepakt,technisch is hij bij dit bedrijf altijd al perfect bij gehouden dus daar behoeft hij absoluut geen aandacht meer. Dus de truck gaat van rood naar blauw,om vervolgens aan zijn verdere werkzame leven verder te gaan met bergje op en af daar hij voor de grieken gewoon weer als nieuw word beschouwd en vrolijk zijn volgende miljoen gaat doen !! Let wel deze kilometer standen vind je alleen bij Volvo of Scania en bij de zware 8 cylinders van mercedes en man. De 142 en 141 op bovenstaande foto hebben zeker astronomisch hoge kilometers standen,en worden af en toe ook nog gewoon gebruikt en zijn ook in topconditie
    6 points
  3. Mijn auto is in november 2019 in gebruik genomen, en heb er nu 44.000 op staan. Terwijl hij ook nog eens 5 weken heeft stilgestaan wegens vacantie, en ziekte. Ik zal ook weer tussen 70.000 en 80.000 km uit komen in een jaar. En dat is hoofdzakelijk plaatselijk werk met containerbakjes. De trekker-opleggers rijden zo’n 100.000 tot 130.000 km per jaar. Die gaan steeds verder van huis met onze producten. Komende week klusje in Evry. Na de bouwvak zitten “we” 4 weken achter München, wandelpaden maken. Hongarije staat ook al op het programma.
    4 points
  4. Euro 3 ,speciaal voor gezocht ik zit nog al eens in noord africa,waar men wars is van Ad Bleu en weinig of geen kaas heeft gegeten van alle moderne met computer aangestuurde elektronica. Voor Duitsland heb ik maut vrijstelling.Verder wegblijven van de Oostenrijkse snelweg want dat houthakkersland vraagt de hoofdprijs !! Naar het zuiden gewoon door zwitserland en gebruik maken van zwaar klasse mobilhome en een 10 dgn kaart kost rond de 30,- euries.Verder gewoon in europa de tolkastjesgebruiken en wat dan opvalt is dat het verschil tussen euro 3 of 6 vaak te verwaarlozen is.
    3 points
  5. Is bij ons hetzelfde 50000 km gemiddeld in een jaar voor de vrachtwagens. Heb 1 jaar wat verder van huis afgezeten en 62000 met mijn bedrijfsbus gereden. Meer dan de gemiddelde chauffeur bij ons.
    2 points
  6. rond de 70 cent dus. (in NL).
    2 points
  7. Wie ben ik om jou te veroordelen,ikzelf woon op 7 km van de dichtst bijzijnde Belgische pomp. Maar ik maak de wetten net hé,ik leg ze alleen maar uit.
    2 points
  8. de Architecten is nog weer een fase vroeger. De plaatselijke kalkzandsteenfabriek, een van de grootse in Nederland, heeft voor oktober amper bestellingen staan. Normaal zitten ze zeker al een half jaar invoren vol geboekt. Ja, er moet toch iemand geslachtofferd worden....... Alleen klinkt dit verhaal “mooier” dan het is. Alleen komt men, zoals zo vaak in politiek Nederland, er pas achter als het te laat is.
    2 points
  9. Transporteur Zarits uit Wulkaprodersdorf (Oostenrijk) verkocht 17 jaar geleden zijn gebruikte Volvo naar Griekenland. Nu heeft hij hem teruggekocht en staat er 3.760.000 km op de teller zonder motorwissel. De wagen wordt gerestaureerd. Bron: Burgenland
    1 point
  10. Trekkers rijden ook wat meer omdat februari en maart meestal maanden zijn dat het wat rustiger is en trekkers kunnen dan weer wat anders doen bij een bedrijf wat nu bij de firma meerijdt omdat hun het nu weer wat rustiger hebben. De een helpt de ander weer vooruit zullen we maar zeggen. Februari ben ik zowiezoo de hele maand met vakantie, en de combi rijdt dan wel af en toe maar niet elke dag, vandaar. Met die combi,s kan je ook niet veel anders doen.
    1 point
  11. Wij zijn geen km vreters, en veel werk is op uurloon basis, dus minder km,s en meer uren beter. Morgen is bv ook maar een rondje van 330 km, en daarna terug op wasplaats word de auto van binnen en buiten gereinigd en staat weer klaar voor de volgende dag. Bij die klep op de rechtsvoor gaan de kratten via de laadklep de tunnel in en is voor de inweek reiniging, daarna gaan alle kratten een voor een door een krattenwasser. Die eerste sluis is eigenlijk en containers wasser, die dingen staan op de achtergrond. Deze containers gaan er vuil in en komen 9 meter verderop er schoon en ontsmet uit Dit is trouwens wel een oude situatie en inmiddels staat nieuwe krattenwasser
    1 point
  12. Dacht dat ze een poosje geleden wel in Kroatie zijn geweest, en dat is al een heul end de goeije richting in Maar we wachten het wel af, 16 september verjaardag en dan word hij 10, en het onderhoudscontract is dan ook ten einde.
    1 point
  13. 1934, conclusie>>> die van jou loopt net zo goed als een nieuwe Waar je nog jaren plezier aan beleeft.
    1 point
  14. Ja, sorry. Was een beetje appelmoes Hier kan je het beluisteren. https://www.nporadio1.nl/1-op-1/onderwerpen/61225-2020-07-03-hans-de-boer-vno-ncw-derde-steunpakket-echt-nodig Jammer dat de Boer dit najaar vertrekt. Dit soort interviews ga ik dan wel missen, de scherpte tussen beide heren. . Zijn goed aan elkaar gewaagd, vind ik. ..Plus: de Boer doet de uitspraak dat hij straks bij zijn nieuwe onderneming (horeca project) alleen vaste aanstellingen van personeel gaat uitgeven. Geen flex bij hem, als geste richting de vakbondsmaten.
    1 point
  15. Dat is wel serieus ja, word niet zomaar wat mee aan geknoeit zo te lezen.
    1 point
  16. Ze maken de pensioenen flexibel dwz. afhankelijk van de beurskoersen, met verplichte beleggingen in bepaalde beursfondsen dus rendement word frut, verder komt de overheid bakken geld tekort door corona en goene ongein. Het ambtenarenapparaat word steeds groter en het bedrijfsleven krimpt/valt om. Dus graaien in de pensioenpot.
    1 point
  17. De boeren zijn al de lul is het niet door tante Carola dan wel door de lage prijzen, Unilever is al wieberen naar de VK en nu wil Shell ook al weg uit Nederland, en vers van de pers worden de pensioenpotjes verkwanseld voor leuke crisisprojectjes en Europa. Negatief? Of realistisch?
    1 point
  18. Tank adbleu waar ut uitkomt, en dat is niet de goedkoopste manier, maar heb al vaker gevraagd om zoeen 1000 liter tank hier bij de wasplaats neer te zetten, want het oude pompje van de vorige werkgever is er nog, majaa gebeurd niet. Zo gebeurt het dat donderdags iemand in NL aftankt en s,maandags naar Belgie gaat. Tja 20 cent per liter is makkelijk bespaart, maar daar moet je wel iets voor doen. Vraag me wel eens af wat adbleu kost als je het per 1000 liter tank bij je laat afleveren.
    1 point
  19. Dan moet jeer wel voor zorgen dat de douane er niet achter komt: Wat jaren geleden is er in Duitsland bij een bedrijf controle geweest,die hadden een stuk of 5 auto's op het buitenland rijden met 13 of 1400 litertanks er onder,die men wekelijks enige malen in Luxemburg vulde en thuis weer in een grond tank stortte. Dit bedrijf had ook een 20 tal kippers rondde kerk rijden,die dan weer uit die grond tank afgevuld werden. De "zoll"vond dat de kilometerstanden van die buitenlanders wel erg povertjes waren in vergelijk met het aantal liters dat getankt werd. Die kregen dus een behoorlijke "naheffing" Als je slim denkt te zijn en cans of vaten benzine tankt in Luxemburg ,voor de luxe bolide, moet je ook uitkijken voor de douane: je mag geen voertuig vreemde brandstoffen vervoeren volgens de douane.
    1 point
  20. Ja, 68,9 cent per liter kostte het de baas van de week. Firezone in Elst (gld) was dat. Nou, denk dat die snelheid wel mee valt. Is ook per auto afhankelijk waar de vulopening zit. Uit mijn hoofd zeg ik dat het eerste model 308 dat reservoir / vulopening in de bagageruimte had zitten. Nu zijn er automodellen die de adblue dop gewoon naast die van de diesel dop achter één tankklep hebben zitten. Daar kan je met zo'n vulspistool van de AdBlue gewoon tanken.. meestal slaat ie toch tig keer af.
    1 point
  21. Dan heb ik de oudere plaatjes bekeken (derde link had ik).
    1 point
  22. Het grootste probleem komt voor rekening van zijn opvolger........ Na de verkiezing komen pas de echte tegenvallers. Als de belastingaangiftes zijn verwerkt wordt pas echt bekend welke dramatische cijfers er door veel bedrijven en huishoudens zijn ingeleverd. Veel bedrijven hebben 3 maanden stil gelegen, of minimaal omzet gedraaid. En die zijn allang blij als ze er mee weg komen dat ze een jaar geen winst hebben gemaakt. Bij velen zal echter het eind resultaat negatief zijn. En geen winst, betekend dus ook geen belasting inkomsten. En geen winst betekend ook geen nieuwe investeringen, dus ook geen BTW afdrachten. De bouw begint zich nu ook al zorgen te maken over het laatste kwartaal van 2020. Niet alleen vanwege de corona ellende, maar door, de overheid, zelfbedachte/veroorzaakte problemen rond PFAS en stikstof.
    1 point
  23. 1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden