Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 06-07-20 in all areas

  1. De boeren zijn in elk geval éénsgezind , dat kun je van chauffeurs niet zeggen (even toeteren en dat was het wel!)
    5 points
  2. Ik begin die boeren onderhand flink zat te worden. In het begin had iedereen nog wel begrip en respect voor hun acties maar dat hebben ze bij velen alweer verpest als ik zo her en der luister en lees.
    4 points
  3. Wij rare kleurlingen binnen het bedrijf, moeten elkaar gewoon even helpen
    4 points
  4. Vergelijk de huidige melkkoe eens met een topsporter. Een topsporter krijgt ook een heel ander “rantsoen” dan de “gewone” mens. Dat geldt ook voor de huidige veestapel. Alleen al het verschil tussen een goed geslaagde (gras of mais) oogst is al een verschil van enkele duizenden liters melk per jaar. Dat krachtvoer, waar dus onder andere de eiwitten in zitten, wat ze krijgen is een toevoeging aan hun rantsoen om dat te optimaliseren. Vergelijk het maar met mensen die, om wat voor reden dan ook, extra vitaminepreparaten nemen om bepaalde kwalen te voorkomen. Er zit meer achter, maar dit is het In korte lijnen, simpel gezegd.
    3 points
  5. In Amsterdam even 2 containers brengen😎
    3 points
  6. Misschien eerst eens een gesprekje met een dierenarts aan gaan voor je laat merken dat je geen idee hebt waar je het over hebt. Niet erg, want zo reageert het overgrote deel van Nederland. En dat is ook gelijk het grote manco van agrarisch Nederland, of misschien wel de wereld. Als ze net zo’n gelikte propaganda afdeling hadden als die groene maffia was het een stuk simpeler om hun punten te verduidelijken en begrip te vergroten.
    3 points
  7. Autohulpdienst Bergnet heeft een Renault Trucks C 520 8×4-bergingstruck in gebruik genomen. De Renault Trucks C 520 8×4 heeft een krachtige DTI 13 liter-motor die een maximaal koppel van 2550 Nm levert. De truck heeft een GVW van 37 ton. Het chassis biedt in combinatie met de gekozen asconfiguratie een solide basis voor de Omars-bergingsopbouw van het type Recovery 110 T, opgebouwd door de Gebr. Ligthart. Dankzij twee hydraulische lieren met een trekcapaciteit van 20 en 12 ton, een arm die tot 4,5 meter uitschuifbaar is en twee hydraulisch uitschuifbare stempelpoten kunnen alle typen gestrande voertuigen worden geborgen. De installatie kan radiografisch worden bediend. Samen met het truckchassis zijn sleepgewichten tot 100 ton mogelijk. De truck is voorzien van de geautomatiseerde versnellingsbak Optidriver XTENDED, gespecificeerd voor zware inzet. De chauffeur heeft hierbij de beschikking over een extra kruipversnelling vooruit en vijf versnellingen achteruit. Waarvan ook één korte kruipversnelling, om zo op lage snelheid te kunnen rijden en manoeuvreren waardoor rijden met slippende koppeling tot het verleden behoort. Verder is het voertuig voorzien van een Optibrake+ in combinatie met een retarder waardoor de truck altijd ruim voldoende remvermogen heeft bij zware sleep activiteiten. Het hele verhaal: TTM
    3 points
  8. Andere gewassen verbouwen bijvoorbeeld. Komen de Kok brothers wel een vrachtje oppikken 🙂
    3 points
  9. Dat is omdat ze vinden dat ze te weinig betaald krijgen voor hun “waar”....
    3 points
  10. Dat ze demonstreren is prima hoor maar waarom de mensen pakken door snelwegen te blokkeren zoals op de A1? Zo pak je de mensen die part nog deel hebben aan hun probleem. Ik zie ook niet in waarom ze een DC moeten gaan blokkeren. Wat hebben wij te maken met het feit dat ze de dieren minder eiwitten mogen gaan geven? Ga dan de personen/instanties lastig vallen die daar over moeten beslissen en laat mij/ons lekker mijn/ons werk doen.
    3 points
  11. Nou bij mij nog niet. De boeren strijden tenminste ergens voor en ondernemen actie. Ik hoop dan ook dat ze doorzetten en echt doorpakken qua stakingen.
    3 points
  12. Goede uitleg van deze maatregel. Maar in zijn algemeenheid blijft het probleem dat Nederland veel meer vlees en zuivel produceert als er geconsumeerd wordt en we simpelweg te weinig land hebben om ook de bijproducten van deze (ik noem het nu maar even zo:) industrie zoals de mest en gassen, kwijt te kunnen. In andere delen van Europa is plek zat om dit wel te kunnen, dus vroeg of laat zal de intensieve veehouderij in Nederland toch echt een forse stap terug moeten doen en collega's uit een naburig land de voedselvoorziening laten verzorgen.
    2 points
  13. Een sleepgewicht, Ed. Betekend nog niet automatisch dat ie een beladen 5 assige kipper of mixer zo maar even op zal tillen en wegslepen........
    2 points
  14. Mag morgen naar Terschelling. Zal extra spullen meenemen.
    2 points
  15. Wij zijn geen km vreters, en veel werk is op uurloon basis, dus minder km,s en meer uren beter. Morgen is bv ook maar een rondje van 330 km, en daarna terug op wasplaats word de auto van binnen en buiten gereinigd en staat weer klaar voor de volgende dag. Bij die klep op de rechtsvoor gaan de kratten via de laadklep de tunnel in en is voor de inweek reiniging, daarna gaan alle kratten een voor een door een krattenwasser. Die eerste sluis is eigenlijk en containers wasser, die dingen staan op de achtergrond. Deze containers gaan er vuil in en komen 9 meter verderop er schoon en ontsmet uit Dit is trouwens wel een oude situatie en inmiddels staat nieuwe krattenwasser
    2 points
  16. Boze boeren zijn voorlopig nog niet klaar met protestacties. Zo zouden er plannen zijn om snelwegen in Drenthe, Friesland en Groningen voor meerdere dagen te blokkeren. Ook in Overijssel, bij Bathmen, staat een groep trekkers. Door snelwegen te blokkeren willen de boeren 'Noord-Nederland onafhankelijk maken van de rest van het land', laten actievoerders weten in besloten appgroepen. "We gaan geschiedenis schrijven." "Neem je slaapspullen mee" Bron: RTVOost
    1 point
  17. 1 point
  18. ROTTERDAM - Air Liquide en Havenbedrijf Rotterdam hebben gezamenlijk het initiatief genomen om in 2025 1.000 vrachtwagens op waterstof te laten rijden in Nederland, België en West-Duitsland. Verschillende partners uit de supply chain van vrachtwagenfabrikanten zoals VDL Groep, Iveco/Nikola en andere, tot transportondernemingen zoals Vos Logistics, Jongeneel Transport en HN Post, als ook leidende brandstofcel leveranciers, hebben zich reeds aangesloten bij dit initiatief. Meer lezen: Transport Online of TTM
    1 point
  19. Ik ken ze ook. En in jouw betoog zit ook een grote kern van het probleem. Er is jarenlang een voor de toekomst funest subsidiebeleid in de agrarische sector geweest.
    1 point
  20. Mee eens;de boeren hebben zich jarenlang door Brussel laten gebruiken om steeds meer en grotere stallen te bouwen,als de melkprijs zakt moet je meer produceren was het devies. Wie heeft de "boterberg"nog meegemaakt,of de "vleesberg" Ik wel. De productie werd toen enorm gestimuleerd,alles werd door de EEG opgekocht,en echt niet tegen de hoofdprijs. De EEG probeerde deze boter en dat vlees weer te verkopen buiten de EEG ,zodat ,Wanneer de boter of vlees ge-exporteerd was , de subsidies uit betaald werden. Boeren moesten steeds meer dieren in de stallen zetten om dezelfde inkomsten te genereren,zodra er vet op de botten kwam werd dat gelijk afgeroomd want er moest weer ge investeert worden. Nu is t zo ver dat veel boeren geen kant meer uit kunnen,minder eiwitten in het voer leidt tot minder opbrengst,en dat kan niet,iets van niets afhalen gaat niet. Het lijkt soms wel of ze het van het transport afgekeken hebben.
    1 point
  21. Maar dat is toch precies wat meneer Dijkstra zegt?? Hij beweert verder dat als je er 10% minder eiwit in doet volgens hem geen effect zal hebben op de melkproductie. Verder gaat het om een tijdelijke maatregel, tot het eind van het jaar, om de bouw van 75.000 huizen mogelijk te maken.
    1 point
  22. Een universitair hoofddocent dierwetenschap kun je wel een expert noemen. Minister Schouten niet die neemt denk ik alleen adviezen over. Klopt Jan ik weet er weinig tot niets van maar als bijvoorbeeld de runderen in het wild de eiwitten niet nodig hebben voor hun gezondheid (of voor hun kalveren) ga ik toch even verder denken en dan kan ik alleen maar tot 1 conclusie komen, en dat is de melkopbrengst. Maar ik lees graag waarom ik het dan fout heb, ben nooit te oud om te leren.
    1 point
  23. Omdat de Universiteit van Wageningen hem zo benoemd, en ik als simpele chauffeur niet kan beoordelen of een doctor ingenieur hier uit zijn nek staat te lullen. Volgens mij twijfelen de boeren ook niet aan de deskundigheid van die universiteit. De Nederlandse agrarische sector staat niet voor niets op het huidige niveau lijkt me??
    1 point
  24. hoe kom jij erbij dat dat mens een expert is?? groeten martje
    1 point
  25. Vorige keer was een drijvend wrak. Deze keer zou het een fatsoenlijke voor moeten zijn👍
    1 point
  26. Ik geloof dat die arm dat ook iet zal houden Jan, maar ik had er een smiley bij gezet dus was absoluut niet serieus bedoelt.
    1 point
  27. " vroegâhhh"toen er nog gen honden en kattenbrokken waren vraten* onze honden en katten gewoon uit de pot mee. Ken je de uitdrukking"de hond in de pot vinden "niet?? * vraten is de verleden tijd van vreten.
    1 point
  28. edje, dan kan je je ook wel afvragen waarom honden en katten thuis brokjes uit en supermarkt krijgen
    1 point
  29. Morgen weer tripje naar Terschelling. Nu met andere maatschappij en eerder heen. als het goed is dan dezelfde dag terug. Tweede auto smiddags en dan woensdag nog een.
    1 point
  30. Hou je er wel rekening mee dat de boeren,niet alleen in Nederland maar in de hele E.U.sinds de oprichting van de E.E.G. zichzelf alleen maar afhankelijk gemaakt hebben van allerlei subsidies. NU de kaarten herschikt moeten worden blijkt dat ze helemaal afhankelijk zijn van "de tiet van de koe "
    1 point
  31. morgen weer die kant op met de laatste 19 deuren
    1 point
  32. Dat is wel handig als de aandrijflijn los moet voor het slepen, hoef je niet te bukken of op de grond te liggen
    1 point
  33. Je zal ergens moeten beginnen met demonstreren en deze acties zijn nu niet alleen vanwege dat eiwit hoor......
    1 point
  34. Noorden wordt zelfstandig en Vlaanderen wordt dan geannexeerd door het zuidelijk deel van Nederland. @roadtrain Sterkte en succes morgen.
    1 point
  35. Hyundai zet 10 Xcient Fuelcell trucks op de boot Hyundai heeft de eerste 10 waterstoftrucks voor Europa op de boot gezet. De Xcient Fuelcell trucks zijn volgens de Koreaanse fabrikant bedoeld voor ‘klanten’, maar zullen worden ingezet in het proefproject met retaildistributie in Zwitserland, vanaf september. Bron: TTM
    1 point
  36. Mijn auto is in november 2019 in gebruik genomen, en heb er nu 44.000 op staan. Terwijl hij ook nog eens 5 weken heeft stilgestaan wegens vacantie, en ziekte. Ik zal ook weer tussen 70.000 en 80.000 km uit komen in een jaar. En dat is hoofdzakelijk plaatselijk werk met containerbakjes. De trekker-opleggers rijden zo’n 100.000 tot 130.000 km per jaar. Die gaan steeds verder van huis met onze producten. Komende week klusje in Evry. Na de bouwvak zitten “we” 4 weken achter München, wandelpaden maken. Hongarije staat ook al op het programma.
    1 point
  37. Is bij ons hetzelfde 50000 km gemiddeld in een jaar voor de vrachtwagens. Heb 1 jaar wat verder van huis afgezeten en 62000 met mijn bedrijfsbus gereden. Meer dan de gemiddelde chauffeur bij ons.
    1 point
  38. Maar in NL kun je toch een old timer status aanvragen of krijgen. Nou is 15 jaar geen old timer, gewoon een goed gebruikte wagen. Mijn ayto is 19 jaar...ou... jong.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden