Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 09-07-20 in all areas

  1. Ik denk dat het een wassen neus is. Jarek krijgt controle: V: dag meneer Jarek, hoe lang bent u al van huis? A: oh, ben gisteren begonnen in Venlo V: maar u bent Pools en Venlo ligt niet in Polen maar in Nederland A: ik heb in Polen een huis maar ook heb ik een appartementje in Venlo waar ik veel verblijf samen met wat vrienden. Een soort van tweede huis. U bent toch op de hoogte van de EU regels meneer de controleur? Controleur: ja, daar ben ik mee bekend. Goede reis verder. En hier is uw badslipper, die viel net uit de cabine. Jarek: dankoewel .
    8 points
  2. En als je de motoren uitzet tijdens het protest zijn ze zeker schoner... Ik snap de boeren heel goed, tenminste nog één bevolkings- cq beroepsgroep die voor zichzelf (en indirect voor Nederland) op komt; maar argumenten als "vrachtwagens zijn de grootste vervuilers" versterken alleen maar de insinuatie van eerder deze week waar de boeren als rellende pubers werden weggezet...
    5 points
  3. je ziet zelf ook wel dat dit op een bedrijven terrein is, en niet bij die boer/loonwerker op het erf waar iedereen na bijna 2 uur sinds het beeindigen van de blokkade is gearresteerd. Overigens het erf waar in elk geval enkele van de gearresteerde kinderen wonen. Goh, ik hoor juist het tegenovergestelde.... Zolang je maar genoeg met cijfers goocheld ga je ze zelf misschien wel geloven. Tot iemand er de moeite voor neemt om in jouw ( het ministerie) rapport van slechts 1700 paginas te gaan ontleden en nat te rekenen. Overigens niet voor de eerste keer dat deze man de zeepbel van dit vliegveld doorprikt. https://satl-lelystad.nl/2019/12/04/stikstofmodel-la-blijkt-gemanipuleerd-door-ministerie-i-en-w/
    4 points
  4. Bij het transportbedrijf stonden zo'n veertig boeren, onder wie woordvoerder Rens Holmer. "We hebben het niet per se op Vos gemunt. Maar dit zijn wel vrachtwagens, een van de grootste vervuilers." Ook de boeren weten niet waar ze het over hebben. De meeste vrachtwagen zijn schoner als hun eigen landbouwvoertuigen.
    4 points
  5. Dat antwoord lijkt me niet zo moeilijk te bedenken. De boeren gaan wel massaal met elkaar de straat op, Dat hebben we kunnen zien. En die trekker stopt niet waar een politieauto wel moet stoppen, [berm, taludjes e.d.] Dus zijn ze lastig tegen te houden voor de politie. Tevens hoeft er maar 1 echt dol in de kop te worden en die kan toch redelijk wat schade aanrichten met een trekker. De boeren gaan voor de politie te massaal en te vaak de straat op om te protesteren en daarom dus verbieden. Dat is hetzelfde met solidair zijn door de bevolking. 1x is leuk 2 x gaat nog maar men moet er niet te vaak door in de file staan want dan is de grap eraf voor de meesten. Ik ben van mening dat de boeren al een eind zijn [ de politie begint al moe te worden konden we vandaag lezen] en dat ze nu gewoon door moeten zetten en redden wat er nog te redden valt.
    3 points
  6. Sorry, maar met nog 4 vliegvelden in Nederland snapt toch iedereen dat Lelystad nooit, maar dan ook nooit een absolute noodzaak kon zijn? Is je reinste corruptie omdat Lelystad airport ook eigendom van Schiphol is en de andere vliegvelden niet. De verlenging van de landingsbaan was al klaar nog voordat de vergunning afgegeven was. Moet je thuis eens proberen als je wil gaan (ver)bouwen..
    3 points
  7. Stukje schuin onder Brussel [emoji23]
    3 points
  8. Dat klopt helemaal, echter rijden er meer "oude" tractoren dan nieuwe rond omdat de levensduur van een tractor nou eenmaal veel hoger ligt. Daarbij komt ook nog dat veel transportbedrijven de oudere voertuigen hebben opgeruimd omdat ze anders niet aan een aanbesteding konden voldoen of omdat de kosten om ergens te mogen rijden veel te hoog liggen. Veel containerbedrijven die overslag doen in het Rotterdamse havengebied bijvoorbeeld hebben een E4 auto nog rijden die nog geen 250.000km op de teller heeft staan maar hij mag niet op de nieuwe Maasvlakte komen en dus moet er worden geïnvesteerd in een nieuw exemplaar terwijl tractoren gewoon nog de stad in mogen.
    3 points
  9. Eindelijk komt er een einde aan alle misstanden: https://www.transport-online.nl/site/116806/caroline-nagtegaal-vvd-mobiliteitspakket-maakt-einde-aan-gesjoemel-in-de-transportsector/ .
    2 points
  10. We wachten daarvoor 9 november maar af. Dan komt de zaak voor de rechter van deze boetes. Maar de uitslag zal de “heren” van de veiligheidsregio een rotzorg zijn. Ook al worden alle boetes geseponeerd, en ook al zouden alle gearresteerden een schadevergoeding krijgen, dan lachen ze er nog om. Voorlopig hebben ze die eigenwijze boeren even onder controle gekregen, en daar was het ze om te doen. Daarom is zo overdreven gereageerd.
    2 points
  11. Heel veel , RIVM doet compleet wat de overheid wil , overheid vraagt, RIVM levert een passend rapportje af .
    2 points
  12. Met 1 loopwiel in de slappe berm neer gezet, en waarschijnlijk nog iets naar achteren geschoven om zoveel mogelijk ruimte te houden langs de bak, voor het overige verkeer. Als je dan bij het oppakken niet eerst de bak vooruit trekt, ben je de pineut. Zeker met een haakarm.
    2 points
  13. Maar als ze dat met dit rapport hebben gedaan, hoeveel rapporten zijn er nog meer gemanipuleerd/geregisseerd/vervalst?
    2 points
  14. 2 points
  15. Ligt eraan wat die T3 mag trekken.... Heb de 611 net 2 weken en wil er nog wat gaan ombouwen (fatsoenlijk ben en een klein toilet). Dan maar eens wat toeren door NL en EU. En natuurlijk elk jaar de aanhanger erachter en europa door voor het IMM (international mini meeting). Het internationale festival voor de gekken met een mini. groet Ron
    2 points
  16. Inderdaad. Die moet van de weg af zijn. echt weg dus en niet op je eigen oprit die open is maar in afgesloten omgeving.
    2 points
  17. en daarmee heeft Suggs73 dus een punt als hij straks voor elk voertuig wegenbelasting mag betalen zonder ook maar 1 keer op de weg te komen. Maar over de boerenprotesten, ze hebben ook een punt als er 10.000 man op een plein in het westen staan, wat ook al verboden was, maar waar niets aan handhaving gedaan werd en achteraf alles een beetje werd weggemoffeld. En wat te denken als er vrachtwagenchauffeurs drie of vier rijen dik over de autoweg langzaamaan actie houden voor een beter cao ? of buschauffeurs die staken om een conflict uit te vechten? of taxichauffeurs die de binnenstad blokkeren? allemaal actie waar de burger last van heeft, maar wordt getolereerd in het kader van recht om te demonstreren. en terecht ! Maar waarom dan de boeren verbieden te demonstreren met hun voertuigen??? En waarom zijn we nu dan nu niet {meer} solidair??
    2 points
  18. Het probleem is inmiddels bekend en er word naar gekeken. 😃
    2 points
  19. Ook de nieuwere landbouwvoertuigen voldoen aan de laatste milieu eisen Edje, ook daar moet adbleu getankt worden
    2 points
  20. Mee eens. Ook al begrijp is waar de boeren voor staan. Het is ze verboden. Als ze niet ingrijpen dan stelt een verbod niet meer voor in Nederland en heeft iedereen schijt aan alles. Dat is iets wat we niet willen. Van niemand.
    2 points
  21. ja geen wonder ze heeft ook een camouflage broek aan, die werkte goed, totaal niet gezien.... groeten martje
    2 points
  22. Ik denk dat de luxe wagen vanaf de Ikea (waarderpolder) is gekomen en dacht nog wel ff snel 3 banen over te knallen naar het tank station.... Is nagenoeg bij ons oude bedrijf om de hoek, kwam er regelmatig (nu alleen nog voor de Ikea). Groet Ron
    1 point
  23. Dit is een Austin Metro GT uit 1991. En ja, die is redelijk uniek aan het worden, ook in de UK. Eigenlijk gekocht om in 2018 naar Portugal te rijden, maar nu 2 jaar verder doet ie het nog perfect. Al 2 jaar door de APK (wegbrengen zonder kijken en/of wassen) en met vlag en wimpel geslaagd. Binnen staat er ook nog een Austin Metro City uit 88. Moet ik nog eens een kenteken op zien te krijgen bij de RDW (nagenoeg papierloos...). Groet Ron
    1 point
  24. Staken mag in principe altijd. Maar met vrachtwagens op de derde baan mag dan weer niet ook niet als je aktie voert. Wel frappant dat de boeren vorige keer wel over de snelweg mochten. En wat dd denken van de politie zelf die hebben ook langzaamaan acties gehouden op snelweg.
    1 point
  25. Klopt , mijn nieuwste tractor is 22 jaar oud , kan me domweg geen nieuwe veroorloven , zijn afgeschreven dus de kosten zijn laag , rekenkundig kan het niet uit om een nieuwere te halen , 50 000 bijlappen en ik doe het zelfde werk ermee , maar tractoren staan de meeste tijd van het jaar stil , of draaien gemiddeld niet zoveel uur bij boeren , alleen bij piekmomenten , voor loonwerkers is het een ander verhaal , dat in de stad rijden zou wel kunnen omdat er geen gegevens van zijn waar ze met de knop opdrukken bij kunnen komen , straks met kenteken plicht is alles gekoppeld en dan is dat ook verleden tijd , dan mag ik straks ook wegen belasting gaan betalen voor het hele jaar terwijl ik omgerekend 10 dagen op jaarbasis op de weg zit , voor alle tractoren ook al komen ze niet eens op de weg .
    1 point
  26. Het schijnt makkelijker te worden met de nieuwe tacho wat ik begreep. Daar zit een ingebouwde GPS in zodat ze kunnen zien waar de vrachtwagen is geweest . Maar dan kom je weer met privacy wetgeving ... Dat dacht ik gehoord te hebben. Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    1 point
  27. Met de chauffeurskaart kon je ook niet meer sjoemelen 😁
    1 point
  28. Vrachtje gebogen glas in Frankfurt am main, andere aanhanger mee voor de hoogste kisten (3.15) totaal 10 ton glas. En waarom zelf lossen, als een ander dat ook kan doen
    1 point
  29. Poolse buurman en buurman in actie
    1 point
  30. Willem kwam ook nog in volle vaart voorbij in filmpje van 'guus on tour'[emoji106]
    1 point
  31. Nu ken ik de situatie daar niet, maar ze staan op een oprit. En je ziet de sporen van de weg komen voor de oprit.... Heeft ze misschien rechts gepasseerd op de afrit???? En je, er loopt een dame in diverse fotoos.....
    1 point
  32. Je ziet vaak genoeg dat auto's in willen voegen en er dan pas achter komen dat er een voertuig naast hun rijd. Mensen kijken totaal niet meer in hun spiegels of anticiperen erg slecht of helemaal niet.
    1 point
  33. Sociale contacten wel aan proberen te houden anders vervreem je vd buitenwereld
    1 point
  34. 1 point
  35. Ik ben eind van de middag een patatje wezen eten in Zoetermeer. Tijdens de rit heerlijk uit mijn dak gegaan, met de nwe muziek installatie. VID_20200619_172328.mp4 VID_20200619_173853.mp4 VID_20200619_173109.mp4 VID_20200619_172233.mp4 VID_20200619_173725.mp4
    1 point
  36. Graag foto,s !!!!!!! Kunnen we eens onvervalst lachen Pierre
    1 point
  37. Avonden in een Franse Routier ik ben er fan van en zo wil ik ook wel een korte opdracht op een (iets wat een auto moet zijn) Het rijden voor C.Kuijken is een prettige ervaring geweest.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden