Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 12-07-20 in all areas

  1. Onzin EJD,een totaal uit de lucht gegrepen argument ,volgens mij alleen puur en alleen uit stemmingmakerij. Wanhopig zijn( transport )bedrijven op zoek naar mensen,en dat weet jij ook ,als je je oogkleppen eens af zet. Ik ben overigens niet werkzaam in het transport hoor,dus maak je niet bang. Mensen zoals ik zijn eigenlijk een redding voor het Nederlandse vervoer;wij vullen baantjes in waar en werkgever geen full time werkgever voor aan kan of wilt aannemen.( of er een Pool of Roemeen voor aanneemt( zoals jij) Denk hierbij aan gepensioneerden die op maandag een auto uit lossen of voorladen,als de reguliere chauffeur zijn 45 uur rust vol moet maken. Of deeltijdritten in ochtend en avonduren. Ja,die jongeren willen wel.maar minstens 500 pk,E 7( voor minder komt men niet),daar hebben vele werkgevers ,misschien jijzelf ook wel,zelf aan bijgedragen door i.p.v loon te betalen in toeters en bellen. Verder is het pensioen een recht,en geen plicht. Verder heb je wel gelijk als je stelt dat het pensioen geen vetpot is,en heb ik een behoorlijk dure hobby,een behoorlijke grote caravan,waar ik een evenredig groot trekbeest voor nodig heb. En als ik zo n paar maanden door Europa zwerf kost dat ook wat aan🍽️ en,en ik dat verdiende geld ook weer terug laat vloeien in de Europese economie Ook is t zo dat ik van dat verdiende geld gewoon belasting betaal,evenveel als ieder ander die loonbelasting betaald,het enige wat ik niet meer betaal is 18,9 % AOW premie,zodat ik netto meer overhoudt dan iemand die nog niet pensioengerechtigd is,dat dan weer wel.
    5 points
  2. europeaan laat je niet opnaaien Bij mij gaat er ook wel eens eentje mee van 70 of 72 dat weet ik eigenlijk niet precies. Hij is er blij mee, want pensioen is geen vetpot Meestal is het een ritje van s,morgens die kanten van Goor laden en s,avonds lossen Oosterijk, daar gelijk de rust maken en de andere dag weer thuis. Heb er ook wel eens een van 20 of 21 mee gehad die de hele weg op zijn telefoon zat te spelen, nou doe mij dan maar die van 72 mee, dan kunnen we teminste nog een beetje ouwhoeren onderweg
    4 points
  3. Nee, stikstof uit natuurlijke producten (mest is en blijft afkomstig uit de natuur, als het nu van dieren of van mensen Afkomstig is) inwisselen voor stikstof uit verbrandingsstoffen is een veel betere oplossing. Overigens heeft dit gedoe niks met natuur of milieu verbetering te maken. De boeren moeten stikstof “inleveren” zodat er gebouwd kan worden. De “winst” gaat rechtstreeks de uitstoot van naar het bouwen van woningen. Daarom is het ook een “ tijdelijke” maatregel. Als die bouw gerealiseerd is dan “krijgen” ze hun stikstof terug. Zeggen ze........ Maar dat verhaal kennen wel van de overheid. En het blijven zitten met de rommel, geldt dat niet voor ieder exportproduct? Of produceren bijvoorbeel AKZO, Tata, Schiphol, DAF, Scania, Shell, Texaco of Heineken emissie ( vervuilings) vrij?
    4 points
  4. A , ik denk dat er heel veel landen blij zijn dat we het exporteren , B, denk dat er heel burgers blij mogen zijn dat we agrarische producten exporteren , ondanks dat de exportgelden wat weggelachen worden , is het wel geld wat Nederland binnen komt in plaats van eruit , tevens houdt agrarisch Nederland veel mensen van de straat , stel dat we alleen voor Nederland mogen produceren , hoe denkt u straks de wereldbevolking te gaan voeden als de klimaatverandering komt ? waarschijnlijk erg kortzichtig , van ik heb te vreten en de rest zoekt het maar uit , het kon wel eens zo eens wezen , dat door de klimaatverandering teeltgebieden gaan verdwijnen , en dat voedselexportwaarde omhoog gaat schieten , mits wij de zaak niet allemaal vol gaan bouwen of natuur gaan creeren op onze vruchtbare delta gronden , als het niet voor die tijd op slinkse manier in handen is gekomen van multi internationals , dat vindt de overheid prima trouwens en de boeren geen privaat eigendom meer hebben van de grond , vroeger was het zo , dat landen die economisch goed draaiden ook een goede landbouwsector hadden , Nederland is in staat om dat in enkele jaren af te breken , let wel , Groen Links heeft zijn poppetjes langzamerhand al op de strategische plekken zitten , en draait op de achtergrond al aan de knoppen .
    3 points
  5. deze voermaatregel is inprincipe tot eind 2020 van kracht. Aan de hand van de resultaten zal dan bekeken worden of de maatregel verlengd moet worden. Maar er zit nog wel een adder onder het gras, voor de overheid. Steeds meer voerdeskundigen verklaren, en doen daar zelf ook onderzoek naar, dat er een (vrij grote) kans is dat die eiwitrantsoenering van het melkvee een averechts effect kan hebben. Door minder eiwitten opname is de kans groot dat de dieren hun voedsel minder goed opnemen/verteren en daardoor juist MEER stikstof gaan produceren. Die uitkoopregeling voor de varkenshouderij was al gestart voordat het hele PAS verhaal begon te lopen. Echter hierdoor is er wel meer animo gekomen voor de opkoopregeling. Volgens mij is er onlangs ook extra geld beschikbaar gekomen voor deze regeling. Dat er behoefte aan is, is niet zo vreemd. Als je de bedrijfsvoering, op een fatsoenlijke manier, van hogerhand vrijwel onmogelijk gemaakt wordt door steeds meer, en steeds veranderende, regelgeving dan ben je er op een gegeven moment zo klaar mee dat je alles aangrijpt om er maar mee te kunnen stoppen zonder een al te grote scheur in je broek.
    3 points
  6. Road train , helaas de verkeerde , wij hebben een kleinschalig familie bedrijf , 40 hectare , het soort bedrijf wat een burger graag ziet , maar te klein , we telen granen , suikerbieten en hebben 20 jaar geleden de tulpenbollenteelt opgepakt , daarnaast verhuren we nog pootaardappel land , dus akkerbouw /bloembollen .
    2 points
  7. Veel bedrijven hebben geen opvolgers meer , financieel niet meer te doen en door de regelgeving er geen zin meer in , en de gemiddelde leefdtijd van boeren is al dik in de 50 , de varkenshouderij heeft het laatste jaar goed geboert vanwege varkenspest in China , maar doorgaans is het geen vetpot , ze bezitten alleen gebouwen meestal , als je er op een nette manier uit kunt stappen , dan laat je die kans niet lopen , beter stoppen en iets overhouden dan stoppen en de schuldsanering in .
    2 points
  8. Tsja "oud zeer"valt niet mee[emoji850]
    2 points
  9. IK ben ge-pensioneert,heb een 0 uren contract,en ben niet ingeschaald in een rooster. Toch heeft mijn baas mij opgenomen in zijn verzekering en krijg ik salaris over het gemiddelde loon over de afgelopen 3 maanden. Goei baaske ,of men is superblij met mij.
    2 points
  10. Als men dat zelf leuk vindt, prima... bij ons lopen er ook zat, nu weer één die meteen na z'n pensionering eind deze maand weer op nul- urencontract verder gaat. Die man is overgenomen van Continental Bakery's en wil zelf straks vier dagen blijven rijden. Zijn vrouw is het er nog niet mee eens overigens... Een ander heeft zo z'n elektrische BMW bij elkaar gespaard en doet nu nog één nachtje in de week voor de lol. Maar er zullen er steeds meer móeten, en daar heb ik wel moeit mee. Of in mindere tijden, wanneer twee pensionado's zomaar 'n baan kunnen innemen van iemand die nog moet werken voor z'n bestaan en oudedagsvoorzieningen...
    2 points
  11. Klopt , mijn nieuwste tractor is 22 jaar oud , kan me domweg geen nieuwe veroorloven , zijn afgeschreven dus de kosten zijn laag , rekenkundig kan het niet uit om een nieuwere te halen , 50 000 bijlappen en ik doe het zelfde werk ermee , maar tractoren staan de meeste tijd van het jaar stil , of draaien gemiddeld niet zoveel uur bij boeren , alleen bij piekmomenten , voor loonwerkers is het een ander verhaal , dat in de stad rijden zou wel kunnen omdat er geen gegevens van zijn waar ze met de knop opdrukken bij kunnen komen , straks met kenteken plicht is alles gekoppeld en dan is dat ook verleden tijd , dan mag ik straks ook wegen belasting gaan betalen voor het hele jaar terwijl ik omgerekend 10 dagen op jaarbasis op de weg zit , voor alle tractoren ook al komen ze niet eens op de weg .
    2 points
  12. kalekoetski 😂 of zoiets was zijn forumnaam? vroeger hadden we wel meer van die forummers die geen blad voor de mond namen. Routier/Freddy ( of met ie) met zijn bruine bonensoep met rookworst/Angelique B/ enz. toen was het best wel gezellig, ondanks dat er ook wel eens harde woorden vielen.
    2 points
  13. En wanneer je ,buiten die 20 auto's ,ook nog eens een bevrachtingskantoor hebt,onder een andere B.V.en daarmee nog eens 80 Bulgaren aan t werk houdt ???
    1 point
  14. Misschien gewoon belangstelling ????
    1 point
  15. Tja kan je alleen maar gelijk geven en zou het zo niet kunnen verwoorden Kleine aanvulling dan>> zelf verdien ik mijn brood door deze grote ageriche sector. Maar zelfs hier op het forum zitten er verschillende die niet direct afhangkelijk daarvan zijn, maar er wel regelmatig mee in aanraking komen, en misschien wel zonder dat ze er zelf erg in hebben.
    1 point
  16. gevonden hier op het forum: kalakuski een discussie voegde Gast toe in Even voorstellen! ...kalakuski is fins. ik woon in finland, en rij vis. in het fins is datkalakuski, wat niet meer betekent als visrijder/vischauffeur. ik rij/werk bij thermo transit finland. ons moederbedrijf bevind zich in denemarken, en wat wij van afdeling finland doen, is eigelijk niet meer als verse vis van noo... 2 november 2007 12 reacties
    1 point
  17. @Ger-1957 A. vast , dat er op plekken nieuwe teeltgebieden kunnen ontstaan , maar dan is het nog de vraag of het klimaat en de grondsoort het toe laat en de ligging .daar naast trekken mensen naar vruchtbare gebieden , waar dus weer een aanslag gepleegd gaat worden op die zelfde grond , en daarnaast moet je willen dat er bossen gekapt gaan worden voor voedsel , wat weer een ander probleem creeert. B , Nederland is niet het enige land waar geproduceerd kan worden , maar wel de meest efficiente van allen en vooral veilig , en naar veilig voedsel is veel vraag , maar het mag niets kosten , en ik zou persoonlijk niet afhankelijk van voedsel van het buitenland willen zijn .
    1 point
  18. Ojoi. Kom aan met het verhaal dat Peerke een arbeidsplaats van een jongere inneemt dan krijg je de wind van voren. 😂😂😂
    1 point
  19. Inderdaad. Mensen zoals jij die de plaats van een jongere innemen omdat ze niet uitkomen met hun pensioen . .
    1 point
  20. Hij woonde toch in Finland?
    1 point
  21. Dank alle voor de Felicitaties
    1 point
  22. Waar staat moeten? Het blijft nog steeds hobby. En waarom blijf je toch aan het zeuren?
    1 point
  23. Een trekhaak maakt niet uit of je wel of niet een tachograaf moet hebben. Pas als er een aanhanger achterhangt dien je eentachograaf te hebben. En met een tachograaf in een bestelwagen van minder dan 3501 kg mag je de tachograaf op O.O.S .( out of scope ) zetten( is mij schriftelijk verzekerd door onze alom geroemde ILenT) indien er géén aanhanger achter hangt. Bovendien is b.v. een tuinier,die een aanhanger erachter heeft hangen om zijn maaimachine of struiken naar een klant te vervoeren om daar te gaan werken,niet tachograaf plichtig.
    1 point
  24. Omdat jouw hengeltje te klein was
    1 point
  25. Nee. Voor een gepensioneerde niet. Die staan op 0 uren contracten. Tenzij de werkgever niet goed bij z'n hoofd is maar dan nog. Niet werken = geen geld. .
    1 point
  26. Hoezo "zucht"? Het enige wat nog restte was gezeik naar en over elkaar, hier niet ter zake doende informatie over stilstand bij PostNL en hún BC- systeem maar geen antwoord op jouw vraag. Oké, één ter zake doend bericht als antwoord, maar totaal nutteloos door verwijdering van het bericht waarop Durashift reageerde waardoor dat ook zo maar uit de lucht lijkt te vallen... Het is net als bij de tandarts: er moet soms meer weg dan alleen tandsteen voor een goede reparatie 😉
    1 point
  27. Tis ok meer dan zat die 60 uur, tussen de 50 en 55 vink ok al zat
    1 point
  28. Helemaal klaar met die azijnzeikers hier, Ze zijn chauffeur als je ze moet geloven maar een aantal kunnen zo in het kabinet gaan zitten. Vriendjespolitiek ten voeten uit! Het gaat jullie goed! Einde! Ajuu en de mazzel. En voor diegene die zo enorm zijn best doet wil ik zeggen nog meer berichten verwijderen en nog meer partij kiezen! Het valt op , en mij niet alleen! Het lijkt de NOS wel hier! We zenden alleen uit wat we uitzenden willen!
    1 point
  29. Die voermaatregel was (zoals ik het zie) ook enkel maar een ontsnappingsroute van haar. Het was voor het ministerie niet vol te houden te beweren dat de boeren de meeste stikstof uitstoten, tijdens de corona crisis is wel gebleken dat dat niet zo is. Maar links of rechtsom het besluit is in den Haag allang genomen dat het gros van de boeren moet wijken voor andere plannen. Van mij mogen de boeren protesteren zoveel als nodig is ik geef ze groot gelijk, zij komen tenminste op voor hun eigen. En niet protesteren met trekkers of volgens hun regeltjes? Vroeger is daar al een bekend lied over geweest ging over de DDR; "je mag demonstreren maar met je rug tegen de muur". Je reinste kolder als je het niet eens bent met de gevestigde orde en daartegen wil demonstreren dat dat dan alleen toegestaan is op de wijze zoals diezelfde gevestigde orde het wil. Wie ik ook spreek hier in de buurt, ze worden steeds feller. We zijn d'r nog lang niet
    1 point
  30. We wachten daarvoor 9 november maar af. Dan komt de zaak voor de rechter van deze boetes. Maar de uitslag zal de “heren” van de veiligheidsregio een rotzorg zijn. Ook al worden alle boetes geseponeerd, en ook al zouden alle gearresteerden een schadevergoeding krijgen, dan lachen ze er nog om. Voorlopig hebben ze die eigenwijze boeren even onder controle gekregen, en daar was het ze om te doen. Daarom is zo overdreven gereageerd.
    1 point
  31. https://www.boerenbusiness.nl/opinies/boerenbusiness/opinie/10888301/het-einde-van-de-boeren-in-nederland Voor iemand die zich wil verdiepen in de stikstof problematiek van de boeren en hoe het spelletje gespeeld wordt , met uiteraard de boer als verliezer.
    1 point
  32. Heel veel , RIVM doet compleet wat de overheid wil , overheid vraagt, RIVM levert een passend rapportje af .
    1 point
  33. Maar als ze dat met dit rapport hebben gedaan, hoeveel rapporten zijn er nog meer gemanipuleerd/geregisseerd/vervalst?
    1 point
  34. Sorry, maar met nog 4 vliegvelden in Nederland snapt toch iedereen dat Lelystad nooit, maar dan ook nooit een absolute noodzaak kon zijn? Is je reinste corruptie omdat Lelystad airport ook eigendom van Schiphol is en de andere vliegvelden niet. De verlenging van de landingsbaan was al klaar nog voordat de vergunning afgegeven was. Moet je thuis eens proberen als je wil gaan (ver)bouwen..
    1 point
  35. Dit is een Austin Metro GT uit 1991. En ja, die is redelijk uniek aan het worden, ook in de UK. Eigenlijk gekocht om in 2018 naar Portugal te rijden, maar nu 2 jaar verder doet ie het nog perfect. Al 2 jaar door de APK (wegbrengen zonder kijken en/of wassen) en met vlag en wimpel geslaagd. Binnen staat er ook nog een Austin Metro City uit 88. Moet ik nog eens een kenteken op zien te krijgen bij de RDW (nagenoeg papierloos...). Groet Ron
    1 point
  36. en daarmee heeft Suggs73 dus een punt als hij straks voor elk voertuig wegenbelasting mag betalen zonder ook maar 1 keer op de weg te komen. Maar over de boerenprotesten, ze hebben ook een punt als er 10.000 man op een plein in het westen staan, wat ook al verboden was, maar waar niets aan handhaving gedaan werd en achteraf alles een beetje werd weggemoffeld. En wat te denken als er vrachtwagenchauffeurs drie of vier rijen dik over de autoweg langzaamaan actie houden voor een beter cao ? of buschauffeurs die staken om een conflict uit te vechten? of taxichauffeurs die de binnenstad blokkeren? allemaal actie waar de burger last van heeft, maar wordt getolereerd in het kader van recht om te demonstreren. en terecht ! Maar waarom dan de boeren verbieden te demonstreren met hun voertuigen??? En waarom zijn we nu dan nu niet {meer} solidair??
    1 point
  37. Ik denk dat het een wassen neus is. Jarek krijgt controle: V: dag meneer Jarek, hoe lang bent u al van huis? A: oh, ben gisteren begonnen in Venlo V: maar u bent Pools en Venlo ligt niet in Polen maar in Nederland A: ik heb in Polen een huis maar ook heb ik een appartementje in Venlo waar ik veel verblijf samen met wat vrienden. Een soort van tweede huis. U bent toch op de hoogte van de EU regels meneer de controleur? Controleur: ja, daar ben ik mee bekend. Goede reis verder. En hier is uw badslipper, die viel net uit de cabine. Jarek: dankoewel .
    1 point
  38. VID-20200708-WA0003.mp4
    1 point
  39. ze zijn niet aangehouden bij Attero, maar op het erf van een loonbedrijf daar in de buurt. Daar waren ze heen gegaan omdat het overgrote deel van de demonstranten het niet op een confrontatie met de ME aan wilde laten komen. Iedereen die op dat erf aanwezig was is in de bus van de ME/politie gezet. Ongeacht of men bij de blokkade van de ATTERO ingang aanwezig was. Bron: www.RTVDRENTHE.nl
    1 point
  40. Dat geloof ik onmiddellijk , maar dat is een andere tak van sport dan een surveillant die in een politieauto rijdt , geloof er niets van dat die een speciale rijopleiding heeft genoten , er zullen ongetwijfeld bv arrestatie teams zijn die het hebben , maar doorsnee agenten daar geloof ik geen snars van .
    1 point
  41. Waaruit concludeer jij dat Rob? Mij nooit opgevallen
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden