Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 14-07-20 in all areas

  1. Aan de roest op de rails misschien ?
    2 points
  2. Buitenlands recht toepassen op internationale chauffeurs? De 'Cyprus-route' ook in hoger beroep afgeschoten! Na lang doorprocederen zette ook het Hof Arnhem-Leeuwarden onlangs een streep door de creatieve kostenbesparingsmaatregel. Bron: Transport Online
    2 points
  3. Niet iedereen heet Van Den Broek of Lucassen. Natuurlijk zal het gebeuren, maar dat is inmiddels wel al flink ingeperkt. Maar overal waar regels voor gemaakt worden, worden mogelijkheden bedacht om het te ontduiken. Er wordt al heel wat mest geexporteerd, en zelfs verbrand, zoals in Moerdijk gebeurt. Bij Veendam zijn ze nu een fabriek aan het bouwen om stikstof te maken...... Ammoniak wordt al jaren gebruikt in de landbouw. Wordt puur geinjecteerd in de grond, of verspoten met een sproeimachine. Overigens wordt dat ook met kali, fosfaat, kalk, schuimaarde en heel veel afvalstoffen uit onze samenleving gedaan die zijn opgewerkt tot voedingsstoffen voor de bodem. Drijfmest bestaat voor 90 tot 95% uit water. Water is duur transporteren, zeker over grote afstanden zoals naar het buitenland. Maar ook voor de landbouw/tuinbouw kan het interessant zijn. Door het te drogen is het qua kwaliteit te vergelijken met kunstmest. Alleen is de samensteling (bemestingsgehalten) niet zo zuiver te bepalen als met kunstmest. Ook is de werkingcoefficient en het tijdstip van vrijkomen van de meststoffen niet goed (genoeg) te bepalen.
    1 point
  4. De eerste 100% elektrische DAF trekker is afgeleverd bij Peter Appel Transport. Eerder werden al twee hybride trucks geleverd. Met de levering van deze eerste DAF CF Electric gaat de volgende fase in van de proeftuin met het elektrisch bevoorraden van Albert Heijn supermarkten in binnensteden. De optimale inzet van de 100% elektrische trekker vraagt om een slimme planning in de dynamische 24/7 distributiestructuur. Naast de bestaande levertijden aan winkels en de rij- en rusttijden van de chauffeur moet nu ook het bijlaadproces ingepland worden. Bij de aflevering van de trekker op 7 juli 2020 hebben de chauffeurs van Peter Appel Transport direct uitgebreid instructie gehad van medewerkers van DAF en VDL over het veilig bijladen van de batterij aan de laadpaal. Bron: Transport Online
    1 point
  5. Focus is voor de vrije tijd zeker? Goede reis, veel plezier en hopelijk is er werk te doen.
    1 point
  6. Tja natuurgebied en los lopende runderen,helemaal ecologisch laat me nie lachen ik woon op 4 km afstand van Slot Loevenstein. Daar in het gebied word ,,rumte voor de rivier gemaakt,, en om dat zogenaamde natuurgebied aan te leggen word er rechts en links wat uiterwaarden uitgegraven of juist opgehoogd etc etc iets verder in de Veense Put zijn ze ook aan het verondiepen,de mensen word een prachtig verhaal verteld tot de uitzending van Zembla over vervuilde grond op de televisie was bleken ook deze schepen uit hetzelfde bergje grond in Belgie te laden !!!! Geen schip meer gezien,overigens allemaal Legaal hoor onder toeziend oog van rijkswaterstaat met de juiste classificering en documenten erbij. Voor het gebied waar de runderen grazen geld hetzelfde,totaal overbodig werd goede grond afgegraven en verkocht,en werd er nog BETERE grond van wat verder weg aangevoerd !!!!!!!! Tja waar zouden die zware metalen vandaan komen ? En ook nadat ik vorige week eens een nachtje op Loevenstein heb gestaan,heb ik met eigen ogen kunnen zien dat er nog steeds zand/grond aangevoerd word in het gebied en het zogezegd nog in ontwikkeling is !!!!
    1 point
  7. Toch vind ik deze wel een eervolle vermelding waard. Zover als hij eronder staat heeft hij goed zijn best gedaan. Jammer van de bak. Heeft de schadehersteller ook weer wat te doen...
    1 point
  8. Mensen zien t niet, snappen het niet. Jaren terug waren we verhuisd, dan huur je dus zo eeen vrachtautootje. Je mag hier tot 14 ton tijden met auto rijbewijs. Waren klaar en de nieuwe buurman zei, kan ik m even lenen? Nou zei ik, ik rij wel. En hij stuurde me een straat in met een laag viaduct. Ik zei, dat gaat niet. Ooohhh, zei hij, daar zou ik nooit aan gedacht hebben. Hij zag eruit als iemand die niet teveel tijd besteede aan denken.....
    1 point
  9. Zeker wel, Knapen heeft dealers in D, IT, F, UK en nog wat landen. Deze is echter van een Nederlands bedrijf uit Barneveld die daar al jaren klant is, en zeker niet bekend staat om hun ongevallen onderweg.
    1 point
  10. Waarschijnlijk weten ze wel om wie het gaat maar kunnen ze hem even niet vinden.
    1 point
  11. Ik denk dat ik niet de enigste ben die de lezing van de chauffeur (lichtelijk) in twijfel trek.
    1 point
  12. En in de meeste gevallen staat in een huurcontract dat bovenhoofdse schade niet word gedekt.
    1 point
  13. Simon Loos heeft er ook al een poos eentje, zag er laatst een filmpje van voorbij komen op YouTube. Doet het zelfde werk.
    1 point
  14. Tsja, via de kenteken registratie is het toch mogelijk om in ieder geval de eigenaar op te sporen? Lijkt mij de aangewezen persoon om te vertellen wie er op dat moment reed....
    1 point
  15. Analyse: Waarom kiezen Hyzon en Holthausen voor elkaar? De slag om de Europese markt voor op waterstof aangedreven zware voertuigen is in volle gang. Hyundai lijkt met 1.000 voertuigen binnen te zijn in Zwitserland. Nikola mikt met Iveco op een waterstof aangedreven truck en zegt er 1.400 in bestelling te hebben. Maar beide partijen doen momenteel vooral aan marketinggeweld en moeten de eerste truck nog afleveren. Het Groningse Holthausen Clean Technology, bouwt al op basis van DAF en Mercedes-Benz kant en klare waterstof aangedreven trucks. Daarvan zijn er vorig jaar al 15 op de weg gezet. Voor dit jaar is hun orderportefeuille tot nu toe verdrievoudigd naar 45 stuks. Vergeleken bij de grote merken mag dat bescheiden lijken. Maar de Groningers hebben wel al een werkend concept op basis van een vertrouwd product dat overal te servicen is. Het bedrijf zal volgens directeur Max Holthausen mede daardoor ondanks de Corona dit jaar voor het eerste zwarte cijfers schrijven. Niet slecht als je pas vijf jaar met waterstof bezig bent. Het hele verhaal op TTM
    1 point
  16. Client onder andere ook NL bedrijven die de zaak/pensioenen enz. ontduiken A+G Venlo BV Safar Paris SA Wex Holland BV Unit Transport GmbH Duijghuizen Int. Expediteur BV Hindelang Logistics S.A.R.L.xxxxxxx Eutrex B.V. Elissen Transport & Expeditie Location Venlo Illzach Schoonhoven Freilassing Beuningen Luxembourg Venlo Venlo
    1 point
  17. , klopt , in het verleden was het wel eens , nu misschien nog , dat de boer die mest af moest voeren , er een handvol kunstmest er bij gooide , dan voerde die op papier meer af , die gene die het ontving was natuurlijk de klos , wat ook voorkwam , is dat er een vracht fabrieksafval in een silo gedumpt werd , dit wordt dan zo verdund en er op bemonsterd wordt er niet dat het zeer lucratief is , vergelijk het met de stookolie in de Rotterdamse haven , daarnaast mag er 60% zuiveringsslib bijgemengd worden , iedereen weet wat er in zuiveringsslib zit aan zware metalen , dit is gewoon toegestaan , omdat , juist de overheid er goedkoop er van af moet , je moet trouwens niet weten wat de overheid wel niet dumpt , nu is er besmet vlees van runderen uit een natuurreservaat , puur natuur , komt geen boer of wat dan ook aan te pas , zou het misschien zo zijn dat de overheid , of met mede wetendheid van de overheid wat gedumpt is in het verleden , en er nu natuur van gemaakt is , en nu gaat oogsten ??? zou er niet van opkijken .
    1 point
  18. https://www.lc.nl/friesland/Krijgen-koeien-echt-gezondheidsproblemen-door-nieuwe-voermaatregel-Dierenarts-Peter-Egberink-legt-uit-25834737.html Dan moet je dit artikel eens rustig door lezen.
    1 point
  19. Zit op de 4 10km voor Olpe, zometeen Sauerland route 45 op
    1 point
  20. Aan de stamtafel is ook niet alles,maar altijd beter dan op een saaie,eenzame parking,zonder WC en douche.
    1 point
  21. Heb je met laden /lossen toch een aardige dag lijkt mij 12 uur + pauze dag vol
    1 point
  22. Ach Ger,zolang de ene niet wilt dat de andere ook hetzelfde moeten willen als hij,komen we er hopelijk wel uit.
    1 point
  23. Dat ligt voor iedereen anders natuurlijk;ik had,wat jaren geleden toen ik nog "aktief"buitenland reed geladen voor Bologna,wat voor ons een kort ritje was,toen ik net buiten Rotterdam achter twee containerboeren kwam die samen over een derde collega zaten te roddelen op de bak ( C.B.) Ja zei de ene: hij doet niks als slijmen bij de planning. De andere: hij krijgt ook altijd de verre ritten. De ene weer: ja,vorige week mocht hij ook helemaal naar Deventer. Ik heb de bak maar afgezet.
    1 point
  24. En nou samen un bekske koffie drinken he
    1 point
  25. Misschien gewoon belangstelling ????
    1 point
  26. Nee,niet gemist. Maar omdat ik dit soort opmerkingen al gauw klasseer onder de naam van het vrouwelijke geslachtsdeel wilde ik er graag op reageren voordat dat ene zaadje van jou weer uitgroeit tot een volgende welles/nietes discussie hier.
    1 point
  27. Da hedde gij helemoal goet Dag niet gelachen is een dag niet geleeft.
    1 point
  28. europeaan laat je niet opnaaien Bij mij gaat er ook wel eens eentje mee van 70 of 72 dat weet ik eigenlijk niet precies. Hij is er blij mee, want pensioen is geen vetpot Meestal is het een ritje van s,morgens die kanten van Goor laden en s,avonds lossen Oosterijk, daar gelijk de rust maken en de andere dag weer thuis. Heb er ook wel eens een van 20 of 21 mee gehad die de hele weg op zijn telefoon zat te spelen, nou doe mij dan maar die van 72 mee, dan kunnen we teminste nog een beetje ouwhoeren onderweg
    1 point
  29. Tja kan je alleen maar gelijk geven en zou het zo niet kunnen verwoorden Kleine aanvulling dan>> zelf verdien ik mijn brood door deze grote ageriche sector. Maar zelfs hier op het forum zitten er verschillende die niet direct afhangkelijk daarvan zijn, maar er wel regelmatig mee in aanraking komen, en misschien wel zonder dat ze er zelf erg in hebben.
    1 point
  30. Road train , helaas de verkeerde , wij hebben een kleinschalig familie bedrijf , 40 hectare , het soort bedrijf wat een burger graag ziet , maar te klein , we telen granen , suikerbieten en hebben 20 jaar geleden de tulpenbollenteelt opgepakt , daarnaast verhuren we nog pootaardappel land , dus akkerbouw /bloembollen .
    1 point
  31. A , ik denk dat er heel veel landen blij zijn dat we het exporteren , B, denk dat er heel burgers blij mogen zijn dat we agrarische producten exporteren , ondanks dat de exportgelden wat weggelachen worden , is het wel geld wat Nederland binnen komt in plaats van eruit , tevens houdt agrarisch Nederland veel mensen van de straat , stel dat we alleen voor Nederland mogen produceren , hoe denkt u straks de wereldbevolking te gaan voeden als de klimaatverandering komt ? waarschijnlijk erg kortzichtig , van ik heb te vreten en de rest zoekt het maar uit , het kon wel eens zo eens wezen , dat door de klimaatverandering teeltgebieden gaan verdwijnen , en dat voedselexportwaarde omhoog gaat schieten , mits wij de zaak niet allemaal vol gaan bouwen of natuur gaan creeren op onze vruchtbare delta gronden , als het niet voor die tijd op slinkse manier in handen is gekomen van multi internationals , dat vindt de overheid prima trouwens en de boeren geen privaat eigendom meer hebben van de grond , vroeger was het zo , dat landen die economisch goed draaiden ook een goede landbouwsector hadden , Nederland is in staat om dat in enkele jaren af te breken , let wel , Groen Links heeft zijn poppetjes langzamerhand al op de strategische plekken zitten , en draait op de achtergrond al aan de knoppen .
    1 point
  32. deze voermaatregel is inprincipe tot eind 2020 van kracht. Aan de hand van de resultaten zal dan bekeken worden of de maatregel verlengd moet worden. Maar er zit nog wel een adder onder het gras, voor de overheid. Steeds meer voerdeskundigen verklaren, en doen daar zelf ook onderzoek naar, dat er een (vrij grote) kans is dat die eiwitrantsoenering van het melkvee een averechts effect kan hebben. Door minder eiwitten opname is de kans groot dat de dieren hun voedsel minder goed opnemen/verteren en daardoor juist MEER stikstof gaan produceren. Die uitkoopregeling voor de varkenshouderij was al gestart voordat het hele PAS verhaal begon te lopen. Echter hierdoor is er wel meer animo gekomen voor de opkoopregeling. Volgens mij is er onlangs ook extra geld beschikbaar gekomen voor deze regeling. Dat er behoefte aan is, is niet zo vreemd. Als je de bedrijfsvoering, op een fatsoenlijke manier, van hogerhand vrijwel onmogelijk gemaakt wordt door steeds meer, en steeds veranderende, regelgeving dan ben je er op een gegeven moment zo klaar mee dat je alles aangrijpt om er maar mee te kunnen stoppen zonder een al te grote scheur in je broek.
    1 point
  33. Klopt niet EJD. Heb het enkele maanden geleden bij het begin van de Carona zelf ondervonden. Door een twijfel geval 2 1/2 week thuis geweest en kreeg op de dagen dat ik vast werk gewoon een ziekte uitkering.
    1 point
  34. Waar staat moeten? Het blijft nog steeds hobby. En waarom blijf je toch aan het zeuren?
    1 point
  35. Een trekhaak maakt niet uit of je wel of niet een tachograaf moet hebben. Pas als er een aanhanger achterhangt dien je eentachograaf te hebben. En met een tachograaf in een bestelwagen van minder dan 3501 kg mag je de tachograaf op O.O.S .( out of scope ) zetten( is mij schriftelijk verzekerd door onze alom geroemde ILenT) indien er géén aanhanger achter hangt. Bovendien is b.v. een tuinier,die een aanhanger erachter heeft hangen om zijn maaimachine of struiken naar een klant te vervoeren om daar te gaan werken,niet tachograaf plichtig.
    1 point
  36. Reactie op het bovenstaande bericht.
    1 point
  37. Ik vond nog een foto van het oorspronkelijke ontwerp: Slim, als een chauffeur dit ding platrijdt, hoeft hij alleen maar de blokjes weer bij elkaar te zoeken en kan hij hem zelf weer in elkaar zetten.
    1 point
  38. https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2457277/Giftige-stoffen-in-rundvlees-uit-Poederoijen-gevonden-oorzaak-onduidelijk?fbclid=IwAR0EuQ_m2sE_MsrMuTGHbAUzJ05RCRTXNhg87ceIYUs9IAUvFotKvMAi3RM
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden