Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 21-07-20 in all areas

  1. IK heb m hier ook wat jaren meegemaakt en had veel respect voor zijn kennis w.b. wetgeving en techniek,en de manier hoe hij met zijn medeforumleden omging Je kreeg altijd uitleg over zij standpunt in bepaalde gevallen,zonder dat hij de indruk wekte dat hij je zijn wil op wilde leggen. OP een moment heeft hij,zoals Matthieu al zegt;de handdoek in de ring gegooid en is hier vertrokken. Enige tijd daarna had ik de eer om in een kleine besloten groep op een ander social media te worden op genomen en daar was Kees ( Karel) ook lid. We hebben daar nog jaren een goede tijd gehad,en van Kees z n vakkennis geprofiteerd. Ik ( wij) wisten al n hele tijd dat t weer slecht ging met m ,hij hield ons geregeld op de hoogte,hoewel dat de laatste weken steeds moeilijker werd voor hem. Gisteravond laat bereikte mij het bericht van zijn heengaan,en vanmorgen zijn afscheids brief die hij,via de groep,nog aan ons allen gestuurd heeft. Een wereldvent is heengegaan,dat hij moge rusten in vrede.
    9 points
  2. Jeetje, hier word ik even stil van. Hoorde verleden jaar dat hij ziek was maar zijn overlijden komt, zoals vaak toch onverwacht binnen. Kees / Karel wist echt veel, en stond een ieder die daar om vroeg met kennis van zaken bij. Heb hem een paar jaar geleden eens om advies gevraagd, sloeg zijn raad in de wind en kreeg vervolgens een boel gezeik. Toen ik hem dat later vertelde zei hij: een volgende keer weet je hoe je het beter aan kunt pakken . Ik wens de familie, bekenden en zijn medewerkers sterkte in de verwerking van dit verlies en hoop dat zijn bedrijven in zijn geest worden voortgezet. .
    8 points
  3. Toen hij nog op het CF actief was wel ja, en wilde niet dat men wist wie hij uiteindelijk was,uiteindelijk was hij werkgever en ,ondanks dat de meesten dat niet wisten bestond het vermoeden wel en werd hij daar nogal eens op aangevallen. Na zijn dood nu,is er geen enkele reden om dit geheim te houden,zoals ik al eerder zei zijn er hier ( op het CF) nog genoeg mensen die m hoog achten en hem een warm hart toedragen.
    8 points
  4. Veel te jong... maar daar wordt niet naar gevraagd. Tot nu heb ik nooit geweten wie er achter zijn forumnaam zat; het was me wel duidelijk dat het een uiterst correct persoon moest zijn die wist wat er speelt en waar hij over sprak! Ook dat laatste uiterst correct. Karel 65 had zeer zeker een positieve invloed op dit forum en deelde veel kennis. Rust zacht Kees... Veel sterkte aan zijn nabestaanden gewenst in deze voor hun zware tijd. Maarten.
    7 points
  5. Hoezo gelukkig? Wordt jij daar blij van ofzo? Ik wordt 62 en zou niet anders willen. En als jij anders wil word ik daar niet gelukkig van hoor. Moet je lekker zelf weten. Maar jouw bondsvriendjes zetten zich alleen maar in voor dit soort gedachtes dus wordt er geen hond meer lid.
    5 points
  6. Klopt. Maar ik vertrouw er toch meer op wat ik zelf zie, dan dat ik hoop wat een ander misschien zou zien. Als je al een pieper EN 4 werklampen over het hoofd ziet, denk ik ook niet dat die panieklampen het hem doen. Een van de steenauto’s (eigenrijder) had ongeveer het zelfde verhaal gehad. Die had daarop luchthoorns onder de trailer gebouwd Die bleven loeien als ie achteruit reed. Ook niet goed, was te luid, daar had de omgeving last van. 🤣🤣🤣
    5 points
  7. verkeerd kopen ook😉 groeten martje
    4 points
  8. Toen mijn vrouw ziek was schreef hij een paar PB"s. Recht uit het hart. Zo een baasje ga je toch de extra mijl voor. En wist dus niet wie hij was. Wel dat hij een bedrijf had.
    4 points
  9. Nou geloof mij... dat is echt niet zaligmakend. Daar stopt men niet meer voor.
    4 points
  10. Vroeger kreeg je een pluim als je iets goeds deed......
    4 points
  11. Ger,wat ik wil zeggen is dat ik,als chauffeur,met overuren zeker zo veel verdiende als mijn maat in den bouw. Maar dat hij,om met hetzelfde geld naar huis te kunnen zijn lichaam moest slopen zodat hij met zijn 50 ste versleten was ,einde oefening. Al de mankementen die jij opnoemt zijn aan mij voorbij gegaan,mazzel voor mij hoor,jij zult er ook niet voor gekozen hebben om dat allemaal te mankeren. IK ben nu 72 en met mijn 60 ste met pre pensioen gegaan,de reden dat ik daar gebruik van maakte was niet mijn gezondheid ,maar die van mijn vrouw( en in mindere mate de algehele teleurgang van het Nederlandse internationale transport,lees de opkomst van uitvlaggers en Oost Europese mensen op de uitgevlagde auto's)) De paar mankementjes die ik had ( een brughoektumor en staar) zijn na mijn pensioenering ontdekt en inmiddels alweer helemaal verholpen. Inmiddels voel ik me redelijk fit,dus zou er poep aan de knikker komen stap ik zo weer op en ga weer buitenland rijden. IK heb in het verleden veel ,heel veel weekenden gemaakt,waarvan de meesten rijdend,en daar nooit n hekel aan gehad,en daar nooit schade van ondervonden. Niemand heeft mijn ook ooit gevraagd of ik het wel aankon dat werk,geen baas,geen minister,en ook geen vakbonds mensen. Als ,wie dan ook met een goed voorstel komt zal ik het aanvaarden ,of ik geef mijn bezwaren aan( hoewel dat laatste nogal eens op bezwaren stuit in bepaalde kringen)
    3 points
  12. Misschien eerst eens een of meerdere merken huren?
    3 points
  13. https://www.transport-online.nl/site/117186/kees-de-hoop-directeur-de-hoop-wegtransportde-jong-gameren-overleden/ Voor hen die het interesseert. Je kunt de dienst mee kijken. Lees ook zijn laatste zin.
    3 points
  14. Heb een paar x gelost bij hem en ff gesproken en inderdaad een aardige vent en veel kennis aan boord. Rust in Vrede Kees
    3 points
  15. De oudere leden herinneren hem wel. Vond hem altijd heel aardig. Sprak gisteren met Jan, en hij vertelde het.
    2 points
  16. Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je daarmee gaat doen maar zou weg blijven van allerlei "leichtbau" trailers. Koop iets wat een hoge belasting per laadmeter kan hebben. Een goede gebruikte heb je al vanaf een duizendje of zes. .
    2 points
  17. neem geen Leci
    2 points
  18. In mijn ogen is het leven is veel te duur geworden. De belastingdruk bijvoorbeeld. .
    2 points
  19. Dan worden de mensen uit de provincie de nieuwe "oostblokkers"die gaan dan massaal in de steden solliciteren. Of.. bedrijven in de randstad zetten in hun advertenties: niet woonachtig ni de provincies onnodig te solliciteren.
    2 points
  20. Goed gesproken Peer. Kees/Karel was een topvent. We zullen hem missen 😢
    2 points
  21. Treurig Ibo. Heeft hier ooit de handdoek gegooid, vandaar dat velen hem niet zullen kennen en heeft nu na 2x kanker de strijd verloren.
    2 points
  22. Wat een ieder er ook van denkt is niet belangrijk. Gewoon lekker genieten daar
    2 points
  23. Soms kan je het denken beter aan een ander overlaten. Nieuwe (winkel)centra worden juist NIET gebouwd op vrachtwagens, gezien de minimal ruimte en ongelofelijke onhandig geplaatste losplaatsen......
    2 points
  24. Van harte 🎉 fijne dag.
    1 point
  25. Die verschijnselen ken ik. Is meestal slijtage op de stuurwig of kabels/stuurkogels van stuurstangen. Stuurwiggen en hun rubber veerblokjes zijn slijtagedelen, en als deze niet meer/goed veert, ligt ie niet helemaal aan in de schotel, waardoor bij uitkomen van een bocht de kopplaat niet in lijn met de trekker komt en dus de stuuras ook blijft hangen of iets doorschiet. Als de verbinding tussen koppelplaat en asstel helemaal wegvalt, is een stuuras in principe een vrije naloopas geworden. En die komt bij rechtuitrijden in middenpositie uit.
    1 point
  26. Waar staan die dan bekend om als vragen mag? Ik meende dat die steviger/stijver in het chassis waren als een schmitz of kögel van een paar jaar geleden, maar kan ernaast zitten natuurlijk.
    1 point
  27. We hebben hier een paar USA specialisten die het je haarfijn kunnen uitleggen hoe het daar werkt. Denk dat je er te rooskleurig tegenaan kijkt.
    1 point
  28. Per provincie bekijken hoeveel je gaat verdienen? Sorry maar hier moet ik toch hard om lachen.
    1 point
  29. Dat zien die mensen dan wel weer goed . .
    1 point
  30. Dat was bekend. Wordt pas 4e kwartaal uitgekeerd . Eerst moet bepaald worden wie er wel voor in aanmerking komt en wie niet. Het loket waar de bonus kan worden aangevraagd moet 1 oktober opengaan.
    1 point
  31. 1 point
  32. Gefeliciteerd Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    1 point
  33. De tijd van 60 a 70 uur werken heb ik wel gehad, al een hele tijd trouwens. Ik heb nu meer vrije tijd, een beter sociaal leven en...............meer rust in mijn lichaam. Daar kan geen salaris van 3000 euro tegenop, dan maar wat minder salaris maar wel een betere invulling van het leven. Maar dat is ieder zijn/haar keuze natuurlijk.
    1 point
  34. Gefeliciteerd Jan, fijne dag
    1 point
  35. Van harte gefeliciteerd Jan. Een hele fijne verjaardag gewenst.
    1 point
  36. Gefeliciteerd, maak er een leuke dag van.
    1 point
  37. Ach, werkdagen van 15 uur. Dan loopt het wat uit bij de klant en de lading moet wel gelijk verder dus ff doorrijden. Werkdag is dan 16 a 17 uren. Voordat er een tekort is aan de mogelijkheid om overuren te maken zal er nog heel wat moeten gebeuren. Al hoor ik weleens dat er chauffeurs zijn die hun huishoudboekje niet meer rond krijgen zonder heel veel overuren. Ik vraag me af of dat een situatie is die je moet willen. Ik heb liever een degelijk basissalaris zodat ik geen overuren nodig heb om redelijk te leven. Maar ik weet inmiddels dat ik daarin in de minderheid ben. De meesten hebben weinig interesse in het uurloon en de voorwaarden maar willen het liefst 70u per week werken om hetzelfde te bereiken als de rest van het land in 40u. Ook zo grappig. Normaal is het wettelijk zo dat als je gemiddeld over x maanden een bepaald aantal uren per week werkt dat je dan ook recht hebt op een contract met die uren. Maar chauffeurs nemen genoegen met een 40u contract en werken standaard meer uren. Chauffeurs die een parttime contract hebben van bijv. 24u of 32u krijgen pas na 40u overuren toeslag.... In Amerika hebben ze een beschermde arbeidsmarkt. Daar kan niet de halve wereld binnenvliegen om maar aan het werk te gaan. Daar verdienen chauffeurs al tegen de 24 $ per uur. Nederland is minstens zo welvarend toch zitten we hier veel lager met de lonen. Er zit nog wel een verschil met pensioen en sociale lasten natuurlijk. Maar alsnog...
    1 point
  38. 1 point
  39. Dat ontslaat de chauffeur niet van zijn verantwoordelijkheid.
    1 point
  40. Bij Schmitz en Krone kun je ook zwaardere uitvoeringen krijgen.
    1 point
  41. Dat doe je hem op die leeftijd toch niet aan!!!! 😁😁 Denk aan zijn hart!!!!😂 Gefeliciteerd , en nog vele jaren!
    1 point
  42. Van harte gefeliciteerd
    1 point
  43. Bluk heren... Bluk. Zo word je nooit beroeps chauffeur...
    1 point
  44. Misschien dat Maarten een grapje maakte?
    1 point
  45. Opleggers zijn geruisloos.... Altijd je omgeving in de gaten houden. Waar je ook bent.
    1 point
  46. Ik ook. Bij !Schoon en. Die hadden er 2. Ze trokken zo goed omdat er een 16 liter motor in zat. Vond het gas pedaal een ramp en had ook geen CC. En een 400 liter tankje. Dat schoot ook niet op naar Sicilië....
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden