Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 22-07-20 in all areas

  1. Mooi gezegd SJW. En als we allemaal een beetje meer 'Kees' zouden zijn, zou de wereld een stuk mooier zijn En zo heeft hij achter de schermen heel wat mensen geholpen. Wie weet hoeveel... En gewoon zoals Kees was zonder op te vallen. Diep respect en bewondering voor deze bijzondere man. Rust in vrede Kees, ik wens je familie sterkte en de kracht om jullie levenswerk voort te zetten.
    9 points
  2. Karel65, voor mij een legendarische naam. Een transportman in hart en nieren. Integer, een open kijk op alles en nooit te beroerd om je te helpen. Mooi bedrijf met mooie mensen laat hij achter. Veels te vroeg vertrokken. Wereldvent. Van harte sterkte gewenst aan de familie. Tot ziens.
    8 points
  3. 4 points
  4. Veel te jong... maar daar wordt niet naar gevraagd. Tot nu heb ik nooit geweten wie er achter zijn forumnaam zat; het was me wel duidelijk dat het een uiterst correct persoon moest zijn die wist wat er speelt en waar hij over sprak! Ook dat laatste uiterst correct. Karel 65 had zeer zeker een positieve invloed op dit forum en deelde veel kennis. Rust zacht Kees... Veel sterkte aan zijn nabestaanden gewenst in deze voor hun zware tijd. Maarten.
    3 points
  5. Met een gat in z'n buik kan die agressieve lucht er nog makkelijker uit ook...
    2 points
  6. Ja, dan hadden ze het wegdek EN de berm ook nog moeten saneren.....
    2 points
  7. TOLSA zit nog steeds aan de Deltaweg hoor. Heb er jaar of 2 geleden nog geladen.
    2 points
  8. Da's waar. Zou pas echt errug geweest zijn als het volle kratten Grolsch waren geweest.
    2 points
  9. Hier in Asouffe schijnt hij ook [emoji3060] Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    2 points
  10. Ger,wat ik wil zeggen is dat ik,als chauffeur,met overuren zeker zo veel verdiende als mijn maat in den bouw. Maar dat hij,om met hetzelfde geld naar huis te kunnen zijn lichaam moest slopen zodat hij met zijn 50 ste versleten was ,einde oefening. Al de mankementen die jij opnoemt zijn aan mij voorbij gegaan,mazzel voor mij hoor,jij zult er ook niet voor gekozen hebben om dat allemaal te mankeren. IK ben nu 72 en met mijn 60 ste met pre pensioen gegaan,de reden dat ik daar gebruik van maakte was niet mijn gezondheid ,maar die van mijn vrouw( en in mindere mate de algehele teleurgang van het Nederlandse internationale transport,lees de opkomst van uitvlaggers en Oost Europese mensen op de uitgevlagde auto's)) De paar mankementjes die ik had ( een brughoektumor en staar) zijn na mijn pensioenering ontdekt en inmiddels alweer helemaal verholpen. Inmiddels voel ik me redelijk fit,dus zou er poep aan de knikker komen stap ik zo weer op en ga weer buitenland rijden. IK heb in het verleden veel ,heel veel weekenden gemaakt,waarvan de meesten rijdend,en daar nooit n hekel aan gehad,en daar nooit schade van ondervonden. Niemand heeft mijn ook ooit gevraagd of ik het wel aankon dat werk,geen baas,geen minister,en ook geen vakbonds mensen. Als ,wie dan ook met een goed voorstel komt zal ik het aanvaarden ,of ik geef mijn bezwaren aan( hoewel dat laatste nogal eens op bezwaren stuit in bepaalde kringen)
    2 points
  11. Tsja belangrijkste is toch dat eenieder oplet [emoji57]
    2 points
  12. verkeerd kopen ook😉 groeten martje
    2 points
  13. Soms kan je het denken beter aan een ander overlaten. Nieuwe (winkel)centra worden juist NIET gebouwd op vrachtwagens, gezien de minimal ruimte en ongelofelijke onhandig geplaatste losplaatsen......
    2 points
  14. Dat voor dit soort lieden geen arbeidsvergunning benodigd is, een officieel erkend rijbewijs wat dan ook nog iets voorsteld en b.v. code 95. Verkeersborden lezen zal niet gaan en matrixborden met balangrijke aanwijzingen moet m.i ook aca cadabra zijn......... Het lijkt wel dat alles kan tegenwoordig, maar wij nederlanders al jaren in het bezit van een chauffeursdiploma mochten dit document bij het oud papier doen en in een soort van kleuterklasje code 95 gaan halen. n Nou is bijscholing niet eens zo verkeerd echter deze mensen rijden hier in de voor hun vreemde dan zo maar rond....... in mijn ogen diep treurig!
    1 point
  15. Dat zegt nog niet alles over de kwaliteit...........integendeel! Torpedo ging in het Oostblok Deutz trekkers bouwen. Ogenschijnlijk identiek al was de kleur oranje. Ze vergaten echter alleen te zorgen voor een goede materiaalkeuze......... Het is nooit een succes geworden en het heeft Cebeco handelsraad indertijd heel wat hoofdbrekens opgeleverd. Uiteidelijk zijn alle trekkers teruggenomen en daarmee was het merk van de markt!
    1 point
  16. Niet die ene. Wel een van de velen.
    1 point
  17. Daar zit wel een Karel (zonder65)maar dat is niet "onze "Kees"
    1 point
  18. De opdrachtgevers van alle vrachten die je hebt weggereden staan op hun 65 nog fit op de tennisbaan, met hun 1e knie. Ik verbaas mij dat chauffeurs het zo normaal vinden dat ze er lichamelijk toch hard op achteruit gaan en al ruim voor hun pensioen flinke gebreken hebben. Zo weet ik van bedrijven waar ze gaan lachen als iemand over aanschaf van elektrische pompwagens begint. Maar ze geven gerust pallets mee van meer dan 1000kg. En dat is slechts een van de vele voorbeelden. Dus de rug van een chauffeur wordt als minder waard geacht dan een pompwagen van 2500,-. Het gekke is chauffeurs zijn er er nog mee eens ook..... Zo dit was het weer voor vandaag. 😜
    1 point
  19. Wat zou je denken om op een camping vlak bij de stad( of op het terrein van je werkgever) een oud caravannetje weg te zetten en daar van maandag tot vrijdag in te verblijven. Je moet je oogkleppen eens afzetten en denken in mogelijkheden ,en niet in problemen.
    1 point
  20. Die CAO beginschalen hebben totaal geen realistische verhouding met de arbeidsmarkt van vandaag de dag. Bij AH verdienen studenten met hun B rijbewijs 13,xx per uur. Die beginschalen serieus nemen is gewoon zand in de ogen laten strooien. Ga even duizenden euro's betalen voor een C of CE rijbewijs en Code 95 om minder te verdienen dat een student in op de meubelbak... Hoe kan je dan met droge ogen beweren dat 11,40 een normaal uurloon is voor een beginnende C chauffeur.
    1 point
  21. Die mogelijkheid bestaat ook nog natuurlijk,maar neemt niet weg dat de man dan zelf ingebreke is,die tankwart hoeft dat niet te weten. Daar moet hij zelf mee komen en is geen geldig excuus om die tankwart een knal op zijn muil te geven.
    1 point
  22. Net als Heineken, niks mee verloren dit piswater.
    1 point
  23. Die trucker zal zelf de weg wel kwijtgeraakt zijn;voor Liechtenstein heeft hij geen vignet nodig,dat is geen E.U.en heeft geen vignette plichtige wegen. Luxemburg daarin tegen wel, Die tankwart mag m natuurlijk niet zomaar neersteken,maar die brummi heeft wel het onheil over zichzelf afgeroepen,als ik n mes had en ik zou twee keer in m muil geslagen zijn zou ik waarschijnlijk ook m n mes trekken.
    1 point
  24. Hanos Duivendrecht heeft een los locatie (inkomende goederen) aan de voorzijde, en de eigen auto’s laden zelf aan de zijkant van het pand (aan de snelweg kant). Ik weet dus niet waar het ongeluk op hun terrein gebeurd is maar gok aan de laadzijde (omdat het dus ook personeel van Hanos zelf was). Mogelijk was het dus een collega die zijn eigen collega’s aangereden heeft. Hun eigen auto’s staan te laden in een hoek van 45 graden aan het pand, dus best wel onoverzichtelijk met achteruit rijden omdat er langs de weg ook nog trucks geparkeerd staan. Het is daar erg krap als het vol staat, dus hard kan het niet gegaan zijn. Hoe dan ook alleen maar verliezers .....
    1 point
  25. Twee man hè..... had de een de ander kunnen waarschuwen..... beiden niets in de gaten? denk eerder gezellig keuvelend naar hun auto lopend.....
    1 point
  26. En anders wachten, het is niet anders. Iets wat wel wil helpen is met paniekmaatregelen binnen gaan om te vermelden dan auto met dat en dat kenteken schade heeft en of de eigenaar zich wil melden.
    1 point
  27. Je hebt tegenwoordig ook een andere variant wat aangenamer is voor het gehoord (vind ik). grom/grom/grom is dat. Heeft mijn collega op de 4x4 ook en ik hoor het ook regelmatig bij grondverzet voertuigen. Is aangenamer voor het gehoor, juist bij mensen die in het werkvak moeten zijn. Nou, zo ruim is het daar niet hoor. Krappe bedoening.. vroeg in de ochtend gaan veel auto's tegelijk aan het dok om de route te laden.. Wie weet heeft één van de slachtoffers de chauffeur 'geholpen' door ff de deuren open te maken.. / laadklep laten zakken en ging daar iets mis?
    1 point
  28. dat probleem had ik dus ook.. maar als die camera is ingeschakeld... kan ik hem wel uitzetten...via het scherm... dus nu alleen de achteruitrij camera in werking... ook met werkende knipperlichten..
    1 point
  29. 1 point
  30. Hoezo gelukkig? Wordt jij daar blij van ofzo? Ik wordt 62 en zou niet anders willen. En als jij anders wil word ik daar niet gelukkig van hoor. Moet je lekker zelf weten. Maar jouw bondsvriendjes zetten zich alleen maar in voor dit soort gedachtes dus wordt er geen hond meer lid.
    1 point
  31. huren is geld weggooien 😬
    1 point
  32. Misschien eerst eens een of meerdere merken huren?
    1 point
  33. We hebben hier een paar USA specialisten die het je haarfijn kunnen uitleggen hoe het daar werkt. Denk dat je er te rooskleurig tegenaan kijkt.
    1 point
  34. Wat is daar mis mee?volgens FUWA regels ben je ,als pas beginnend distirbutie chauffeur al te hoog ingeschaald, en als "beginnend chauffeur"begin je altijd in stap 0. Salaris word ingeschaald aande hand van het werk wat je doet,niet naar het poppetje wat het doet. En de de stappen 0 t/m 6 of 7 geven de ervaringsjaren aan.
    1 point
  35. Per provincie bekijken hoeveel je gaat verdienen? Sorry maar hier moet ik toch hard om lachen.
    1 point
  36. Jeetje, hier word ik even stil van. Hoorde verleden jaar dat hij ziek was maar zijn overlijden komt, zoals vaak toch onverwacht binnen. Kees / Karel wist echt veel, en stond een ieder die daar om vroeg met kennis van zaken bij. Heb hem een paar jaar geleden eens om advies gevraagd, sloeg zijn raad in de wind en kreeg vervolgens een boel gezeik. Toen ik hem dat later vertelde zei hij: een volgende keer weet je hoe je het beter aan kunt pakken . Ik wens de familie, bekenden en zijn medewerkers sterkte in de verwerking van dit verlies en hoop dat zijn bedrijven in zijn geest worden voortgezet. .
    1 point
  37. Bij mij doet het span ook pieperdepiep, zoals bij bijna elk span. En nu komen wij alleen maar op industrieterreinen maar zelfs collaga's rennen/wandelen nog vrolijk achter je langs als je achteruit rijd.
    1 point
  38. Toen hij nog op het CF actief was wel ja, en wilde niet dat men wist wie hij uiteindelijk was,uiteindelijk was hij werkgever en ,ondanks dat de meesten dat niet wisten bestond het vermoeden wel en werd hij daar nogal eens op aangevallen. Na zijn dood nu,is er geen enkele reden om dit geheim te houden,zoals ik al eerder zei zijn er hier ( op het CF) nog genoeg mensen die m hoog achten en hem een warm hart toedragen.
    1 point
  39. Goed gesproken Peer. Kees/Karel was een topvent. We zullen hem missen 😢
    1 point
  40. Dat zeg ik ook niet, maar soms kan dat net het verschil maken. Hoe dan ook, indien de verongelukte personeel van de Hanos was, mag je toch iets meer "ervarenheid" verwachten.... Hoe dan ook, dit is iets wat je als chauffeur nooit wil meemaken...
    1 point
  41. IK heb m hier ook wat jaren meegemaakt en had veel respect voor zijn kennis w.b. wetgeving en techniek,en de manier hoe hij met zijn medeforumleden omging Je kreeg altijd uitleg over zij standpunt in bepaalde gevallen,zonder dat hij de indruk wekte dat hij je zijn wil op wilde leggen. OP een moment heeft hij,zoals Matthieu al zegt;de handdoek in de ring gegooid en is hier vertrokken. Enige tijd daarna had ik de eer om in een kleine besloten groep op een ander social media te worden op genomen en daar was Kees ( Karel) ook lid. We hebben daar nog jaren een goede tijd gehad,en van Kees z n vakkennis geprofiteerd. Ik ( wij) wisten al n hele tijd dat t weer slecht ging met m ,hij hield ons geregeld op de hoogte,hoewel dat de laatste weken steeds moeilijker werd voor hem. Gisteravond laat bereikte mij het bericht van zijn heengaan,en vanmorgen zijn afscheids brief die hij,via de groep,nog aan ons allen gestuurd heeft. Een wereldvent is heengegaan,dat hij moge rusten in vrede.
    1 point
  42. De tijd van 60 a 70 uur werken heb ik wel gehad, al een hele tijd trouwens. Ik heb nu meer vrije tijd, een beter sociaal leven en...............meer rust in mijn lichaam. Daar kan geen salaris van 3000 euro tegenop, dan maar wat minder salaris maar wel een betere invulling van het leven. Maar dat is ieder zijn/haar keuze natuurlijk.
    1 point
  43. Wat een ieder er ook van denkt is niet belangrijk. Gewoon lekker genieten daar
    1 point
  44. Vroeger kreeg je een pluim als je iets goeds deed......
    1 point
  45. 1 point
  46. Bij het Total tankstation op de A 620 in Lisdorf richting Luxemburg wilde een vrachtwagenchauffeur (60) uit Edesheim een vignet kopen voor Liechtenstein. De 20-jarige kassier kon Liechtenstein echter niet vinden in het vignetsysteem, wat leidde tot ruzie bij de kassa. De vrachtwagenchauffeur sloeg de kassier in het gezicht. De kassabediende ging terug achter zijn kassa. De vrachtwagenchauffeur volgde hem en sloeg hem nog een keer in het gezicht. De kassamedewerker haalde vervolgens een mes uit zijn broek en stak zijn tegenstander in de buik. Bron: Bild
    0 points
  47. Altijd handig om een fotograaf bij je te hebben. 😊
    0 points
  48. Oke de mensen die in '75 al achter het stuur zaten zullen er meer de waarde van inzien. Maar dat is inmiddels 45 jaar geleden dus niet perse het grootste deel meer van de chauffeurs. Ik zou zeggen een grondige herziening van de schalen. Zeker nu de huizenprijzen de pan uit rijzen kan je vrij weinig meer met een chauffeurssalaris. Interessant is dat 14,- per uur door bijv. FNV als gewenst minimumloon wordt gezien https://www.businessinsider.nl/minimumloon-moet-50-omhoog-naar-14-euro-per-uur-eist-fnv/ Dat is dan voor beroepen waar geen duur papiertje voor nodig is. Alles onder D4 haalt dat al nieteens. Dus D4 als minimale start voor de laagste schaal zou een goede stap zijn. Misschien zou een 'randstad' component in het loon ook goed zijn. In de regio Amsterdam of Utrecht is het veel duurder wonen dan in Groningen. Per provincie bekijken lijkt het niet verkeerd. In Groningen met een lage hypotheek is het waarschijnlijk prima leven met D5. Maargoed ik sprak pas een buschauffeur en die verdiende heel erg leuk voor 4 diensten in de week. Maar in transport, dan ben je 30 en solliciteer je bij een groot bedrijf in Utrecht of Amsterdam en dan hoor je 'Ah u heeft net het C rijbewijs, u start bij ons dan in D0'. Tja, wat verwachten ze. Dan kan je net een studentenkamer huren. Die bedrijven hebben het trouwens helemaal niet zwaar door concurrentie uit het oostblok. Integendeel, ze werken voor de overheid onder meerjaars contracten.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden