Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 23-07-20 in all areas

  1. Niet zoveel, zelfs Brussel bepaalt waar jij pauze gaat houden. 😃 Misschien is vrijheid niet het juiste woord. Hebben we niet het gevoel dat we door autonomie vrijheid hebben? Je pakt je papieren, je gaat laden en de grote baan op. Af en toe een berichtje via WhatsApp van de planning of via de BC. Verder hoor ik niemand, zie ik niemand en kan ik de route zelf bepalen. Dan de vrijheid die je hebt tijdens je rust. Ik ga vaak wandelen, daarna een pot bier en een hapje. Soms nog een Netflixje en dan slapen. Man, we hebben zat vrijheid maar sommige zijn ziende blind.
    10 points
  2. Nou bekijk ik het van een heel andere kant, blijf en ben gelukkig machinist. Maar mag graag een stukje sturen als het zo uitkomt. Om te beginnen waarom altijd dat gezever, wij verdienen te weinig t.o.v een andere beroepsgroep. Daarvan is mijn mening, je hebt een Hollandse mond daarmee kan je praten ook met je werkgever. Op een camping staan in een caravan om dichter bij je werk te zijn. Ik ken persoonlijk meerdere machinisten die dit week in week uit doen, omdat ze na hun werk niet meer op en neer rijden naar huis. Wij zelf hebben de keuze je rijdt op en neer of je blijft in de kost,volledig betaald inclusief eten drinken etc. Het op en neer rijden ook zonder een uur in te hoeven leveren zoals op veel plaatsen gewoon is. Ik zelf maak zo als meerdere collega's ook gemiddeld 60 uur in de week over een heel jaar genomen en niet omdat het moet en maar omdat ik het gewoon graag doe. En dat ik daarbij verdien wat ik denk dat ik verdien , en het interesseert mij niet of een collega meer verdient. Ik werk voor mezelf en mijn vriendin, kinderen. En zoals het er nu voorstaat door wat meevallers en goed opletten, zeg ik nog 10 jaar en dan ga ik doen wat ik graag doe, en daarmee bedoel ik geen of zo min mogelijk dingen die moeten . Daar zal voor de hobby ook wel een keer machinist spelen bij zijn. Daarom ben ik ook voor een cao waar algemene richtlijnen in staan en je voor jezelf op mag komen wat je denkt te verdienen. Dan is alles in iedere bedrijfstak gelijk. En hoeven ze net als vroeger niet tussen de fabrieksmuren uit te komen en voor het geld gaan te sturen. Vroeger was alles beter,maar nu is nu. En ze bestaan nog mensen die doen wat ze doen omdat ze het graag doen en niet omdat het moet.
    6 points
  3. Ik denk dat het meer de vrijheid van het alleenzijn is. Geen gezeur aan je kop behalve een telefoontje af en toe van de planning, geen collega's waar je mee moet praten, niemand die je op je vingers kijkt. Je eigen muziek kunnen kiezen. Beetje naar buiten kijken naar wat daar gebeurt. Dat soort dingen. En voor sommigen misschien ook wel fijn dat je niet iedere nacht naast je vrouw of man in bed hoeft te stappen.
    5 points
  4. Geen hopeloze collega’s of een baas de hele dag om je heen. Gewoon laden of lossen en misschien tot ooit. Op naar de volgende. Ik heb mijn eigen muziek en zing mee als ik wil zonder dat iemand er last van heeft. Ik heb lekker mijn eigen gedachtes, en neem pauze waar en hoe ik wil met of zonder collega’s. Natuurlijk moet dat binnen de tijd, maar een fabriek heeft ook een arbeidstijd. Ik kan genieten van de altijd wisselende omgeving. Ook al rij je een weg iedere dag, in mijn ogen is hij is iedere dag anders. Het gaat om het gevoel achter het stuur. De afwisseling. Het onvoorspelbare wat er op een dag gebeurd. Dat geeft mij een vrij gevoel. Maar Ger waarom zit jij nog steeds op de wagen? Ook hieruit blijkt weer dat jij een groot voorstander bent om van het eens mooie beroep een 9 tot 5 baan te maken. In de fabriek is dat makkelijker te regelen dan wanneer je langs de weg zit.
    4 points
  5. Dat verkeersbord zal in ieder geval niet meer omwaaien......
    4 points
  6. Maar goed, de vraag is dus eigenlijk, waarom ga je dan niet bij AH werken? Dit is wat ze bieden om mensen te krijgen, als je liever wat anders doet voor dat geld was het dus niet teveel.
    4 points
  7. De cursus heb je vaak niet zelf voor t zeggen. en die kleuters (collegas) krijg je er gratis bij😂
    4 points
  8. Ik zal even zoeken. Ik heb er geloof ik wel eens 1 of 2 gepost.
    3 points
  9. Ben ik blij dat ik altijd met de starre as mag, kom ik niet op die rare plekken 🙂
    2 points
  10. 2 points
  11. Yep trieftol heeft er ook een, maar die staat bijna altijd binnen,
    2 points
  12. 2 points
  13. Als zij-instromende starter heb ik nog nooit D0 gehad. Het maakt volgens mij ook een verschil of je 18 bent en net je rijbewijs of 30 bent en een gezin hebt. Niks mis mee toch? Voor de rest zijn het allemaal keuzes die men moet maken. Je hoeft geen chauffeur te worden. Je hoeft geen 80 uur per week te werken. Je verdient dan wat minder dus zal je de tering naar de nering moeten zetten. Wordt tandarts, dan verdien je per uur wat een chauffeur per dag verdiend.
    2 points
  14. Deze prutser kwam ver van achter mij en had ruimschoots achter mij in kunnen voegen. Hij zat zo ver achter mij dat ik hem in eerste instantie niet eens gezien heb. een baantje opschuiven kon niet er zat verkeer naast mij. Zo wie zo ben ik geen voorstander van opschuiven omdat er te veel dan invoegen en je rechts voor bij gaan ( ja ook menig Nederlandse “collega’s”) omdat ze dan opeens wel gas kunnen geven. In beide gevallen kan mij onnodig links rijden verweten worden. Ben even van het gas gegaan maar dat had deze blinde niet verdiend.....
    2 points
  15. Vraag aan Europeaan, Henri, RobNiat: ik krijg de indruk dat jullie vinden dat iemand die de salarisschalen voor (beginnende) chauffeurs te laag vindt niet moet zeuren: - je kunt in een caravannetje dichter bij je werk gaat wonen - je kunt je salaris aanvullen met overuren - je gaat er zelf mee akkoord Dat zijn zo'n beetje de reacties die ik hoor. Vinden jullie serieus dat de huidige salarisstructuur, waarbij je veel uren moet maken om een behoorlijk salaris te verdienen, wel okay is en dat daar vooral niets aan veranderd moet worden? En dat het dus okay is dat een beginnend chauffeur met CE rijbewijs in D0 moet beginnen en dan minder verdiend dat een B-chauffeur die bestellingen van AH rondbrengt? En dan vraag ik me af: waarom is dat okay?
    2 points
  16. Ja, dan hadden ze het wegdek EN de berm ook nog moeten saneren.....
    2 points
  17. Altijd handig om een fotograaf bij je te hebben. 😊
    2 points
  18. Hoezo gelukkig? Wordt jij daar blij van ofzo? Ik wordt 62 en zou niet anders willen. En als jij anders wil word ik daar niet gelukkig van hoor. Moet je lekker zelf weten. Maar jouw bondsvriendjes zetten zich alleen maar in voor dit soort gedachtes dus wordt er geen hond meer lid.
    2 points
  19. Logistiek dienstverlener AB Texel Group heeft de eerste ZERO-T oplegger in gebruik genomen. Een nieuw type oplegger die grensverleggend is op het gebied van inzetmogelijkheden, gewichtsbesparing, handelbaarheid en chauffeursgemak. De ZERO-T wordt ingezet in het veevoertransport. ZERO-T staat voor 'zero tipping' oftewel 'niet kiepen'. Dit unieke kenmerk stelt de chauffeur in staat om te lossen bij harde wind en op plaatsen waar kiepen qua hoogte niet mogelijk is. Belangrijke pluspunten van de ZERO-T zijn het lichte gewicht, de lossnelheid en de mogelijkheden met betrekking tot losvolgorde. Meer op: Transport Online
    1 point
  20. Een auto wordt zeker NIET zomaar weggesleept ....... zelfs niet als hij op een laad/losplaats staat. dus alle andere briljante oplossingen zijn altijd sneller.
    1 point
  21. Precies, in deze tijd een product zero noemen.. dan ontbreekt er vaak iets aan of zit het in de groene hoek.. Beetje raar dit, dus, vind ik.
    1 point
  22. Of flexibel. Zo weet ik een vrouwelijke collega die op de mooiste plekjes in Europa komt en daar de mooiste uitstapjes maakt in haar (weekend)rust. 😍 Maar veel chauffeurs hebben een eisenpakket en willen geen weekenden weg of alleen hoe het hun uitkomt.
    1 point
  23. ZERO is 0, nul..... Niet is not.... Behalve wanneer n vrouw t zegt.... Daar zit dus een transport band in, niet echt totaal iets nieuws dacht ik zo....
    1 point
  24. ^^^ Lekker makkelijk, maar plaats dan ook de stommiteiten van "echte" truck ongevallen....... Dat geeft een eerlijker beeld......
    1 point
  25. Blijft toch een kunstje apart. De bocht nemen zonder om te gaan.
    1 point
  26. 1 point
  27. Rob toch, nu trap je al die blije m.a.n truckertjes op hun plassertje
    1 point
  28. Tv. En zo een wilde overdreven achtervolging. Iedereen over de kop en in de brand en neergeschoten. De bad boys mankeren niets....
    1 point
  29. Och Ger ik begrijp dat je nooit ander werk hebt gedaan? Maar inderdaad, er is een tijd dat je meer vrijheid had. Door allerhande regeltjes om ons als chauffeur te beschermen is dat ons afgenomen 😕
    1 point
  30. Ik vind FUWA en salarisschalen prima en ook dat een chauffeur met meer ervaring meer verdient (ervanuitgaande dat hij dan ook zijn werk beter doet). Ik vind het alleen niet kunnen dat je iemandmet een CE-rijbewijs en alle verantwoordelijkheid die daarbij hoort zo'n slecht startsalaris biedt. Er wordt nu gezegd "je kunt er over onderhandelen", maar ook daar is niet iedereen het over eens. Kan me herinneren dat toen ik op dit forum vermeldde dat ik als beginnend chauffeur D3 gevraagd (en gekregen) had ik van hoogmoed werd beschuldigd. Het vak is door het lage startsalaris niet echt aantrekkelijk voor degenen die niet 6 lange dagen willen werken. Hoe leuk het ook is.
    1 point
  31. Ach, uit de video bleek wel dat die mensen redelijk goed de Engelse taal machtig zijn. Zij zijn dus prima in staat om de corona waarschuwing (Engelse versie) op de Drip's te lezen, lijkt mij. 😐
    1 point
  32. 1 point
  33. Als ze die klote trein wat meer aantrekkelijk voor chauffeurs maken zou dat misschien ook wat schelen.
    1 point
  34. De reden is heel simpel, alle schade die je vooraf meld kunnen niet aan jou toebedeeld worden. Ik neem aan dat als je bij Appel een trekker en trailer kiest dat je ook eerst een rondje maakt om te kijken voor eventuele schades en als je die ziet dat je ze even meld, je eigen indekken heet zoiets.
    1 point
  35. Dat voor dit soort lieden geen arbeidsvergunning benodigd is, een officieel erkend rijbewijs wat dan ook nog iets voorsteld en b.v. code 95. Verkeersborden lezen zal niet gaan en matrixborden met balangrijke aanwijzingen moet m.i ook aca cadabra zijn......... Het lijkt wel dat alles kan tegenwoordig, maar wij nederlanders al jaren in het bezit van een chauffeursdiploma mochten dit document bij het oud papier doen en in een soort van kleuterklasje code 95 gaan halen. n Nou is bijscholing niet eens zo verkeerd echter deze mensen rijden hier in de voor hun vreemde dan zo maar rond....... in mijn ogen diep treurig!
    1 point
  36. Mooi toch;dit bewijst dat er vraag is naar chauffeurs,zeker naar mensen op een meubelbak Je kunt ,als beginnend chauffeur in de distributie ,ook gelijk de Balkenende norm vragen,maar dat zal ook moeilijk worden vrees ik.
    1 point
  37. Welnee, die rekenen hun reistijd + reiskosten uit en zien in dat ze er niks mee opschieten om voor 200 in de maand extra elke dag 1,5 uur in de auto te zitten. sterker nog dat halen ze nieteens zonder pleisters om de ogen open te houden. Maar degene die het werk in de dure regio wel doet kan daardoor wel z'n hoge huur betalen en nog redelijk leven.
    1 point
  38. Bij zorgmedewerkers en leraren wordt gesproken voor een toeslag voor gebieden met hoge huren/huizenprijzen. Daar zien ze dus wel in dat de boel scheef loopt. Maar een chauffeur die de kroegen op het Rembrandplein van bier voorziet waar tonnen aan omzet is die moet het maar prima vinden dat hij hetzelfde krijgt als z'n collega die hetzelfde doet in Vlissingen? Terwijl het in Vlissingen goedkoop wonen is en in Amsterdam stinkduur. Reiskosten zitten ook al niet in de cao he, en reistijd al zeker niet. Los daarvan is lachen altijd goed:)
    1 point
  39. Kijk zelf maar;als je nog op de oprit rijdt,nog voor er een stukje vluchtstrook begint,staat er dat portaal met lampen,kort daarna de slagbomen ,en dan pas is er nog een KADO ( KAlamiteiten DOorgang)rechts in de vangrail. https://www.google.nl/maps/@51.9084859,4.3701098,3a,75y,180.26h,91.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5ccgzHmeLxjuNq2Ubp1Uqw!2e0!7i16384!8i8192 Maar daar was hij al voorbij,als je op de foto kijkt staat hij al op dat korte stukje vluchtstrook,maar dat is geen probleem;het verkeer staat toch stil,de slagbomen zijn dicht ,dus niets inde weg om 100 meter achteruit te rijden.
    1 point
  40. En anders wachten, het is niet anders. Iets wat wel wil helpen is met paniekmaatregelen binnen gaan om te vermelden dan auto met dat en dat kenteken schade heeft en of de eigenaar zich wil melden.
    1 point
  41. Ook dit is een kwestie van cm volgens mij dat het niet paste. Bij twijfel uitstappen is het gezegde in de winkeldistributie. Inzicht heb je van nature of leer je met de jaren, maar met een keer extra uitstappen kan je veel schade voorkomen.
    1 point
  42. https://www.transport-online.nl/site/117186/kees-de-hoop-directeur-de-hoop-wegtransportde-jong-gameren-overleden/ Voor hen die het interesseert. Je kunt de dienst mee kijken. Lees ook zijn laatste zin.
    1 point
  43. Zijn het echt zulke zeilers! Ach. Je moet maar denken. Iets van de waard en zijn gasten vertrouwen.... Weet niet meer hoe t spreekwoord gaat.
    1 point
  44. Soms kan je het denken beter aan een ander overlaten. Nieuwe (winkel)centra worden juist NIET gebouwd op vrachtwagens, gezien de minimal ruimte en ongelofelijke onhandig geplaatste losplaatsen......
    1 point
  45. Opleggers zijn geruisloos.... Altijd je omgeving in de gaten houden. Waar je ook bent.
    1 point
  46. Gelukkig niet zeg;ik zit nog op een paar fora,en bij een daarvan zit een ex ambtenaar te modereren ,en die smoort iedere discussie gelijk in de kiem,ik kan je verzekeren dat dit conflicten creëert. Een forum moet op de eerste plaats een praatgroep blijven,vergelijk het met de stamtafel in het chauffeursrestaurant,daar kan de discussie ook een ander wending nemen. Alleen de voorzitter van de eerst of tweede kamer kan een discussie die of topic gaat terecht afkappen. Indien dat hier gebeurt dient zo een moderator ook tot de orde geroepen worden. Bij beledigingen over en weer of andere onregelmatigheden mag een moderator ingrijpen,maar bij of topic zal hij daardoor een discussie eerder verzieken dat dat hij daarmee goed doet,en zullen wellicht leden hierdoor gaan afhaken .
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden