Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 24-07-20 in all areas

  1. 5 points
  2. Ik val in SLAAP,van deze verhaaltjes,nog ff en ik ga weer wipneus en pim lezen. Nee ff de politie bellen die dan op jouw verzoek een externe sleepdienst belt !!! In mijn fantasie zou het kunnen hoor,ik doe het zelf wel ff.
    4 points
  3. Is geen reden tot afslepen ik hoop dan ook dat de chauffeur er tegenin in beroep Is gegaan en de schadevergoeding van maximaal 1500 euro eist plus een controle op schade door de dealer. Alleen voertuigen die de hulpdiensten kunnen belemmeren, voertuigen die op terrein van derden staan waar geen toestemming voor is en verlaten voertuigen en wrakken mogen worden afgesleept zonder eerst te mulderen. Verlaten = waneer een voertuig na meerdere vorderingen gegeven in meerdere etmalen niet is verplaatst cq weggehaald.
    3 points
  4. En dus weer die hele kleine minderheid, het zou al een verbetering zijn als die CAO niet bindend zou zijn. En dat de chauffeur kan kiezen, de meeste chauffeurs zijn de idealen die de bonden nu hebben meer dan zat. Verder, dit topic ging over andere dingen hou dat vakbondgezever in het juiste topic aub.
    3 points
  5. Dat is niet alleen in de winkeldistributie, maar altijd zo
    2 points
  6. Slecht weer in Frankrijk? Hier niet hoor. maar kattenkwaad? Je hebt toch behoorlijk gereedschap nodig. Verdenk eerder collega-chauffeurs
    2 points
  7. Fantasiewerelden kunnen behoorlijk reëel zijn 😁
    2 points
  8. Nee, ik geloof best dat de auto is afgesleept maar niet om de genoemde reden.
    1 point
  9. Ik denk dat er nog wel creatieve omwerk mogelijkheden zullen zijn: - de regeling spreekt over de hoofdactiviteiten. Een exploitatievestiging in een lidstaat oprichten waar slechts neven activiteiten (op papier) plaatsvinden... daar zegt dit mobiliteitspakket niks over, naar mijn indruk. Vanuit de hoofdvestiging kan nog steeds een chauffeur op een auto uit een ander lidstaat worden gedetacheerd. Wellicht biedt dit nog kansen in het drukken van personeelskosten? M.b.t. die vestigingseisen.. vooralsnog is een Duits arbeids (chauffeurs) contract voordeliger dan NL, toch? Heeft een MOE bedrijf een hoop werk vanuit ons land.. richt je een exploitatievestiging net over de grens in DLD op. Scheelt toch een hoop retour kilometers om de auto naar de standplaats terug te brengen, denk ik.
    1 point
  10. Zekers, dadelijk voor je kleinkind.
    1 point
  11. Heel verhaal in TTM hoe het waterstofproject in Zwitserland is opgezet, zonder enige overheidssubsidie. De trucks blijven eigendom van Hyundai, de vervoerders betalen een prijs per km, inclusief waterstof. TTM
    1 point
  12. Niet zomaar, maar ik heb 't wel eens laten doen, toen ik met meneer Nagamiji mee was. Het filiaal had veel hinder van auto's die buiten de vakken staan. En hebben dat daarna zelf ook gedaan. Doordat de auto buiten het vak staat, kan de vrachtwagen niet weg. Het argument wat ik tegen de politie gebruikte was: deze auto belemmerd het uitoefenen van de functie van deze chauffeur omdat hij naast het parkeervak staat. En ook al had de politie geen eigen wegsleepdienst, ze hebben er 1 gebeld, op mijn advies. Zij werden ook gek van die lease-bakken die maar neer-gepleurd werden.
    1 point
  13. Wie ik ook een keer een dagje mee heb op de wagen. Als ik de wagen aan de kant zet en mijn broodtrommel pak zeggen ze allemaal.... is het al zo laat. Ik denk dat je dat in een fabriek niet snel zal mee maken.
    1 point
  14. Dat is dan heel gemakkelijk: Dan moet je niet bij een bedrijf gaan werken waar je het risico loopt dat je t weekend onderweg staat (of rijdt á 200 %) Mijn oud werkgever wees sollicitanten altijd op dat artikel in de CAO waarin geregeld is dat je minstens 26 weekends vrij hebt: la je er meer thuis bent heb je mazzel,het liefste had hij dat de echtgenotes erbij waren,zodat iedereen wist waar hij aan toe was.
    1 point
  15. Een auto wordt zeker NIET zomaar weggesleept ....... zelfs niet als hij op een laad/losplaats staat. dus alle andere briljante oplossingen zijn altijd sneller.
    1 point
  16. 1 point
  17. Dat moeten ze ook verdienen als ze voor een Nederlands bedrijf in Nederland werken.
    1 point
  18. Niet iedereen over 1 kam scheren hé. Of ze blijven even snel rijden, mag jij gas bij geven of gas eraf, en als je gas eraf doe, zitten er nog 3 achter je die het gat dicht rijden
    1 point
  19. En anders wachten, het is niet anders. Iets wat wel wil helpen is met paniekmaatregelen binnen gaan om te vermelden dan auto met dat en dat kenteken schade heeft en of de eigenaar zich wil melden.
    1 point
  20. Soms kan je het denken beter aan een ander overlaten. Nieuwe (winkel)centra worden juist NIET gebouwd op vrachtwagens, gezien de minimal ruimte en ongelofelijke onhandig geplaatste losplaatsen......
    1 point
  21. RIJNSBURG - De afgelopen weken zijn er op het terrein van Royal Flora Holland in Rijnsburg bij meerdere vrachtwagens de wielmoeren losgedraaid. De beveiliging van Royal Flora Holland kreeg de afgelopen weken meerdere meldingen van vrachtwagenchauffeurs en vervoerders over deze sabotage. Inmiddels heeft deze sabotage al tot twee incidenten op de snelweg gezorgd. Gelukkig hebben deze incidenten gene grote gevolgen gehad, meldt de politie. Bron: Transport Online
    0 points
  22. Nou als het een "collega" zou zijn, moet die toch minstens over hydraulisch lucht gereedschap beschikken, die bouten draai je niet zo los met een kruissleutel lijkt mij......
    0 points
  23. 's-Heerenberg - De openstaande deur van een vrachtwagen heeft donderdagavond een spoor van vernieling getrokken in 's Heerenberg. De vrachtwagendeur klapte na het lossen weer open op de Plantsoensingel Midden en zwaaide tegen een kind op de fiets aan. Het kind raakte gewond en is met onbekend letsel naar het ziekenhuis overgebracht. Even verderop knalde de deur tegen een lantaarnpaal, die omknikte door de klap. Toen pas had de chauffeur door dat er iets aan de hand was. Bron: Gelderlander
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden