Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 25-07-20 in all areas
-
Dankzij het forum heb ik deze man leren kennen, niet alleen virtueel maar ook in het echt! Hij was iemand uit duizenden en ik ben trots en dankbaar dat ik van zo iemand een vriend mocht zijn!7 points
-
5 points
-
Ik probeerde altijd eerst of het reservewiel los wilde,zat ook nog weleens muurvast3 points
-
3 points
-
Assumption is the mother of all fuckups ๐ Misschien houden die de moeren niet tegen, maar ze gaan er zeker niet vanaf trillen wat wel mogelijk is bij de "losse indicators" zoals wij ze ook hebben.3 points
-
Zoiets zie je toch s,morgens voor je vertrekt. Vaste ronde s,morgens/ s,nachts is met een lamp rond, natuurlijk alleen als het donker is Wielmoeren Zeilen goed gesloten Laadklep dicht Luchtvering handels aanhanger in rijstand Kabels en duokoppeling lucht aanhanger goed vast Banden op zicht controle Ringfeder koppeling aanhanger geborgd3 points
-
Die is er alleen maar gekomen als melkkoe voor opleiders en een bepaalde stichting. Er is geen cijfer bekend dat de verkeersveiligheid is verbeterd.2 points
-
2 points
-
dat is vaak wel het verstandigst , vergt nog al wat om moeren los te krijgen .2 points
-
2 points
-
Wat nu bij de volledige choco koekjes? Waar wordt het kaneel gelost? Biscuitjes met kaneel.. doet mij aan mijn oma denken.2 points
-
Deze verantwoording heeft iedere weggebruiker Ger...... Ook met je eigen auto aanhanger caravan.2 points
-
Dat klopt, maar je moeren blijven tenminste wel op de bouten zitten wat voorkomt dat je wiel je gaat voorbijsteken. Schade ga je zeker hebben, maar altijd minder dan als je je wiel verliest2 points
-
Denk dat als de moeren losgaan dat dit plastic ze niet tegen houd. de naam indicator zegt meer over een indicatie van loslopen als het vormpje uit model gaat..... Is gewoon makkelijker dan iedere keer bij wisselen de moeren handmatig moeten controleren. Nu volstaat โkijkenโ.2 points
-
Die zie je hier in Nederland ook regelmatig bij vuilniswagens en tank wagens. Maar als je die eerst verwijderd, de moeren los draait en dan weer terug plaatst valt het dus ook niet op dat de moeren los zitten......2 points
-
2 points
-
het ging mij er niet over ....waarom... je dat doet.... heb zelf ook zoiets aan de hand gehad... wil het er niet eens over hebben over dat zieke gedrag.... maar waarom men denkt dit niet te kunnen.. met het gereedschap dat je bij hebt.... en dan nog iets.... dat je mij aanziet ..alsof ik dat gedrag goed zou keuren... als ik zie dat ze dat aan het doen zijn... met deze bedoelingen... grote kans ...dat hij niet meer zelfstandig weg loopt... p.s. en een echte chauffeur doet zoiets niet... die zijn met hun vak bezig... dat zijn professionele mensen2 points
-
Jeetje, hier word ik even stil van. Hoorde verleden jaar dat hij ziek was maar zijn overlijden komt, zoals vaak toch onverwacht binnen. Kees / Karel wist echt veel, en stond een ieder die daar om vroeg met kennis van zaken bij. Heb hem een paar jaar geleden eens om advies gevraagd, sloeg zijn raad in de wind en kreeg vervolgens een boel gezeik. Toen ik hem dat later vertelde zei hij: een volgende keer weet je hoe je het beter aan kunt pakken . Ik wens de familie, bekenden en zijn medewerkers sterkte in de verwerking van dit verlies en hoop dat zijn bedrijven in zijn geest worden voortgezet. .2 points
-
IK heb m hier ook wat jaren meegemaakt en had veel respect voor zijn kennis w.b. wetgeving en techniek,en de manier hoe hij met zijn medeforumleden omging Je kreeg altijd uitleg over zij standpunt in bepaalde gevallen,zonder dat hij de indruk wekte dat hij je zijn wil op wilde leggen. OP een moment heeft hij,zoals Matthieu al zegt;de handdoek in de ring gegooid en is hier vertrokken. Enige tijd daarna had ik de eer om in een kleine besloten groep op een ander social media te worden op genomen en daar was Kees ( Karel) ook lid. We hebben daar nog jaren een goede tijd gehad,en van Kees z n vakkennis geprofiteerd. Ik ( wij) wisten al n hele tijd dat t weer slecht ging met m ,hij hield ons geregeld op de hoogte,hoewel dat de laatste weken steeds moeilijker werd voor hem. Gisteravond laat bereikte mij het bericht van zijn heengaan,en vanmorgen zijn afscheids brief die hij,via de groep,nog aan ons allen gestuurd heeft. Een wereldvent is heengegaan,dat hij moge rusten in vrede.2 points
-
De oudere leden herinneren hem wel. Vond hem altijd heel aardig. Sprak gisteren met Jan, en hij vertelde het.1 point
-
Dit soort specialisatie cursussen zijn de enigen waar je iets aan hebt. Maar doe je zo een cursus in Belgie of Duitsland,waar je ook gewoon een erkend certificaat voor krijgt,tellen deze cursussen weer niet voor de code 95 in Nederland.1 point
-
1 dag in de 5 jaar bijspijkeren vindt ik niet verkeerd voor een beroepschauffeur hoor. Maat 35 uur is wel wat overdreven. 8 uur in de 10 jaar zou iedereen die langs de weg zit. Helemaal niet verkeerd met nieuwe verkeerssituaties, borden en regels.1 point
-
Of de cursus waardeloos is of niet maakt i.d. niet uit. Men moet nu eenmaal een code 95 hebben om met een vrachtauto te mogen rijden. Hoe ik denk over de cursus code 95 heb ik al meer duidelijk gemaakt. En als ik daar toch zit probeer ik daar altijd wat op te steken.1 point
-
Ik begin dr niet aan , dan wacht ik wel,1 point
-
1 point
-
1 point
-
In zoverre verandert dat er meestal meer gen reserve wiel meer op een trekker zit omdat daar simpelweg geen ruimte meer voor is. Zelfs mijn motorwagen bijna 10 jaar oud heeft geen reserve wiel. Aanhanger zit een rek onder en heb daar wel en reserve hangen, maar geladen en dan een pneu du pang zal de 2e ook wel klappen van de dubbellucht die daar op liggen.1 point
-
nope ......dit heb je helemaal verkeerd begrepen.... waar staat dit dan??? men schrijft .... dat ze niet snappen hoe ze de moeren los draaien zonder moersleutel... want je schijnt er 1 bij te moeten hebben ..als je de moeren los draait... en onder een echte chauffeur ... tegenwoordig ...: verwacht ik een professioneel persoon die weet waar die mee bezig is... in het verkeer ...en bij los en laad plaatsen.... en zijn geduld kan opbrengen....en respect voor zijn mede collega's... tegenwoordig hoef je zowat niks meer aan je voertuig te doen... wordt allemaal gedaan..... daar is ook niks mis mee... wordt je niet minder chauffeur van en vroeger moest je als chauffeur alles zelf oplossen... maar dat hoeft tegenwoordig ook niet meer .. met de komst van mobieltjes.. p.s. echte chauffeurs.....was dat de tricker....???1 point
-
Hoe dan ook: chauffeur blijft verantwoordelijk.... https://m.hln.be/auto/losgeraakt-vrachtwagenwiel-leidt-tot-fataal-ongeluk-trucker-is-schuldig-aan-dood-door-schuld-en-krijgt-werkstraf~af089d67/1 point
-
ben ik met je eens.... maar daarom was ik ook nieuwsgierig waarom... mmmm.... mijn antwoord was trouwens niet om je bijdrage te weerleggen... maar omdat zo'n kraan redelijk stabiel is.... rees mij de vraag ..... omdat de precieze oorzaak er niet bij stond... was gewoon benieuwd heb trouwens wel live meegemaakt dat zo'n kraan een klapper kreeg... voor mij... een hoop stof.. rondvliegend rubber... en paniek onder de auto mobilisten... maar bleef redelijk recht rijden... die kraan... zal er ook wel aan liggen welke band er klapt....1 point
-
Iemand die zoiets doet (met welk gereedschapdan ook) is geen chauffeur maar potentiรซle moordenaar...... (zal wel iemand zijn geweest met heel veel opgekropte haat in zich.....)1 point
-
Klopt Tiny, maar ik denk als hij met zijn rechter wielen in de berm terecht komt en een ruk naar links geeft dat ie toch heus wel om kan gaan hoor1 point
-
zo'n kraan is redelijk stabiel... ik was ook nieuwsschierig....1 point
-
ik vind dit eigenlijk een rare reactie.... waarom zou de wielmoeren niet los kunnen krijgen?? er zijn op iedere auto toch wel wielmoer sleutels? bij mij nieuwe in ieder geval wel... is wel niet te makkelijkste manier..... maar voorheen.. toen de bandenboeren niet zo mobiel waren als nu... moest je het zelf doen.... wat is er veranderd?? zijn er geen echte chauffeurs meer ??1 point
-
Nu ben ik wel eens benieuwd waarom die kraan op zijn zij is gaan liggen.1 point
-
^ Beide optie zijn een mogelijkheid. En met de hand (stang) is een hele klus1 point
-
Hangen daar geen camera's op dat terrein??1 point
-
Op de vaart zou ik ook niet altijd uitstappen, kan je een nat pak kosten1 point
-
1 point
-
De cursus heb je vaak niet zelf voor t zeggen. en die kleuters (collegas) krijg je er gratis bij๐1 point
-
Karel65, voor mij een legendarische naam. Een transportman in hart en nieren. Integer, een open kijk op alles en nooit te beroerd om je te helpen. Mooi bedrijf met mooie mensen laat hij achter. Veels te vroeg vertrokken. Wereldvent. Van harte sterkte gewenst aan de familie. Tot ziens.1 point
-
Nog veel gezonde jaren Jan samen met je vrouwke en hond(en). Daar is t morgen, hier nog vandaag.... Iedere dag is t vandaag eigenlijk.1 point
-
1 point
-
Toen hij nog op het CF actief was wel ja, en wilde niet dat men wist wie hij uiteindelijk was,uiteindelijk was hij werkgever en ,ondanks dat de meesten dat niet wisten bestond het vermoeden wel en werd hij daar nogal eens op aangevallen. Na zijn dood nu,is er geen enkele reden om dit geheim te houden,zoals ik al eerder zei zijn er hier ( op het CF) nog genoeg mensen die m hoog achten en hem een warm hart toedragen.1 point
-
1 point
-
Ben een programma aan t kijken van coaltruckers in Kentucky. De 1 doet t voor minder dan de ander. Net als wereld wijd. Zegt de vrouw van 1 van de truckers. Eigenrijders dus het volgende. Put 2 truckers in a room full of whores. They end up screwing each other. Ik moet echt Lachen..... Zo waar..... In ABN. ZET TWEE EIGENRIJDERS IN EEN KAMER VOL HOEREN. DAN EINDIGEN ZE MET ELKAAR TE NAAIEN..... ๐๐๐๐๐1 point
-
48 uur graven Dokus??? Of de grond was heel hard, of hij wilde een heel diep gat? Zeker toen ik bij Schoonen reed kwam er een dijk geld binnen, veel weekenden, ik leefde van mijn toeslagen, het loon ging op een spaar rekening. Was toen niet getrouwd en leefde goedkoop. Als ik echter de bedragen lees in Angelique post, BBBRRRR. Ook bij mijn laatste baasje, GVT, maakte ik goed geld, en dat was 5 dagen per week, en 4, soms 5 nachten. Kijk, je zult nooit rijk worden met rijden, of elk ander werk. Misschien dat sommige chauffeurs zicgzelf rijk rekenen, en dan valt de realiteit tegen.1 point