Klassement
Populaire bijdragen
Showing content with the highest reputation on 29-07-20 in all areas
-
Ik pik er niets uit. Vind het bijzonder dat 25% van de gelden van een fonds bedoeld voor opleiding, waaraan verplicht moet worden bijgedragen terecht komt bij vakbonden en TLN.En die leiden niets op, daar zorgt STL voor die, zoals ik al schreef die andere +/- 75% krijgt. Jij hebt daar geen moeite mee begrijp ik. Ook goed. .5 points
-
als jij het dan zo goed weet.... controleer jij dan wel eens de vloeistof in je knipperlichten?? daar moet wel vloeistof in...4 points
-
En dat is precies wat ik bedoel: je betaald verplicht mee zodat onder andere een vakbond z'n verkooppraatje kan financieren. En dat vind ik fout. Zoals hier door Karel65 al eens uitgelegd: de bonden zijn er alles aan gelegen om dat Soob in stand te houden. Uit eigenbelang. .4 points
-
4 points
-
4 points
-
3 points
-
Ho even... ik dacht na meerdere meldingen iets goed te doen door e.e.a. uit het rellentopic te halen om het onderwerp compleet te houden; daar is verder niets gewist of veranderd. Ook niet om wie dan ook te ontzien.3 points
-
Een snelle blik op het jaarverslag https://www.soob-wegvervoer.nl/files/117/SOOB jaarverslag 2019.def.pdf leert mij dat +/- 25% (bijna 11 miljoen euro) van het jaarlijks binnen geharkte geld wordt uitgegeven aan administratiekosten en subsidies voor de bonden en TLN. STL krijgt 31 miljoen. .3 points
-
3 points
-
3 points
-
2 points
-
2 points
-
Is dat zo? En door wie wordt het dan breed gedragen? Een marginaal deel van de chauffeurs is lid van één of andere vakbond en datzelfde geldt voor de bedrijven die lid zijn van TLN dus door wie de Soob dan breed gedragen wordt is mij een raadsel. De enigen die ik kan bedenken zijn de mensen achter de eerder genoemde organisaties die uit de pot meedelen. .2 points
-
2 points
-
2 points
-
ben toch blij dat er die vroeger gekomen zijn, anders had het er voor veel beroepen nog slecht uitgezien dacht ik zo.2 points
-
nee, een laadklep op een nieuwe oplegger dusdanig monteren dat er een opening van ruim 4 cm ruimte zit tussen klep en oplegger,en zeggen dat kan niet anders,nou bij andere wagen op bouwers sluit de klep toch ook mooi tegen de oplegger aan als hij bovenin staat met lossen/laden.🤬2 points
-
1 point
-
En dit alles heeft te maken met een groep Filipijnse chauffeurs? Als jullie zo door gaan, verzand ook dit topic in een welles nietes verhaal wat ook nog eens heel erg off topic is. Of jullie houden op, of we moeten weer gaan maaien!1 point
-
Altijd en overal sleep je er werkgevers bij die het in jouw ogen niet goed doen. En zelf rijd je al meer dan 30 jaar bij het voorbeeld van een uitvlaggend en de grenzen opzoekend bedrijf. Je bent bekend met het woord farizeeër? Voor het naleven Cao hebben we de ILT, inspectie SZW en de bejubelde vakbonden. Die dat uit de ledenbijdrage dienen te bekostigen. Dat clubje van de bonden waar jij op doelt slaat al 20 jaar geen deuk in een pakje boter. .1 point
-
1 point
-
PWC heeft haar naam weleens te grabbel gegooid. https://www.accountant.nl/nieuws/2017/6/bt-wisselt-pwc-in-voor-kpmg-na-italiaans-boekhoudschandaal/ https://www.volkskrant.nl/economie/accountants-pwc-de-pineut-in-smeergeldzaak~b80cd834/1 point
-
De belastingdienst is ook een maatschappelijk breed geaccepteerd orgaan. Maar of je (ook) met die organisatie blij moet zijn? Overigens ken ik helemaal niemand die lid is van welke bond dan ook. Ook niet van TLN overigens. Nu ken ik natuurlijk niet iedereen maar als iets breed gedragen is zou het ook veel leden moeten hebben denk ik zo. Ik zie dergelijke werknemers en werkgevers organisaties als een relikwie uit het verleden. Toen nuttig, vandaag de dag overbodig / nutteloos. In ieder geval lang niet zo belangrijk, relevant en gesteund door de werkenden als men doet voorkomen. Maar ondertussen wél denken overal in mee te moeten beslissen én te graaien. Want dat is het. .1 point
-
1 point
-
Das waar. Blij dat wij hem wel hebben. Met 18 pal potgrond en de aap achterop, nog steeds as omhoog. Je komt op zoveel meer plekken. Je draait lang zo snel niet de spullen stuk, of de ondergrond. Wij hebben een krone, das ook rommel. Voor je het weet is ie krom. Had liever een pacton gehad, das meer kwaliteit en steviger. Zit Floor invloeden in.1 point
-
1 point
-
In mijn tijd bij de plantenboer met de eend op de auto (30 jaar geleden), deden we het met de heftruck sneller als met de klep/lift. Afkoppelen deden we ook niet, scharen was sneller, op een gegeven moment, weet je tot hoe ver je elk triangel kan draaien. Ongeacht welk kortkoppelsysteem eronder hing. Groet Ron1 point
-
Ik heb wel een tip, maar die is niet geschikt om hier te schrijven. En ik weet niet of je zo ver wilt gaan met pleasen.1 point
-
1 point
-
Als je toch bezig bent zou ik ook meteen water in de banden doen! Geeft aankomende winter een veel betere wegligging👌1 point
-
1 point
-
Da's waar. Zou pas echt errug geweest zijn als het volle kratten Grolsch waren geweest.1 point
-
Bron: https://www.tln.nl/app/uploads/2020/07/MP-bestand-1-2.pdf Schandalig toch eigenlijk hé.. dat wij in ons land een aansluiting op een internationaal registersysteem voor het beroepsverkeer maar niet voor elkaar krijgen..1 point
-
Nee, dat doe ik niet. Ik wijs er op dat de bonden (en TLN) geld krijgen uit een opleidingsfonds zodat ze hun eigen club kunnen promoten. En dat heeft in mijn ogen niets met een opleiding te maken. .0 points