Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 02-08-20 in all areas

  1. Je zou natuurlijk van die hoekprofielen kunnen gebruiken die je ook wel ziet bij stenen of platen transport. Dan verdeel je de spanning.
    2 points
  2. Ach het valt hier in NL nog mee Je kan in Ravenstein en Heumen de sloot over, Er zullen wel landen zijn waar je wat meer km,s moet omrijden
    2 points
  3. Als je het zo maar kunt zien. Vrijwel iedereen heeft geliefden op het thuisfront die op een weerzien in gezondheid wachten, wat er droevig genoeg niet meer komt. Sterkte waar het ook moge zijn. R.
    2 points
  4. Net niet goed gestaan. Spanband aangratrld. Op zijn plek geschoven door trillingen en ruinte op de band. Voila, haak los en daar gaan ze. Dingen kun je al niet zo strak aantrekken of ze zijn krom....
    2 points
  5. Vrijdagavond moest ik lossen en laden in Apeldoorn, tussen het lossen en laden moest ik een uurtje wachten, dus de Benz in een aangegeven vak en de tacho op rust. Na 35 minuten rust kwam Herr Brummi het terrein op rijden met zijn Atego en middels lichtsignalen en toeteren wilde hij iets of wat attenderen op een gevaar. [wist ik veel dat ik Herr Brummi in de weg stond] Maar dat werd me dus na een aantal minuten wel duidelijk en hoe! Mijnheer kwam met zijn dikke kwabbes uit zijn auto en kwam naar mijn open raam toelopen. Ik kreeg me daar een scheldpartij over me heen, jongens, daar lusten de honden geen brood van. Toen die uitgeraasd was heb ik hem eens gevraagd wat ie bedoelde. Had ik dus beter niet kunnen doen want de grammofoonplaat speelde zich opnieuw af. Maar een en ander kwam erop neer dat ik geparkeerd stond op de plek waar hij altijd zijn aanhanger afkoppelde en dat ik maar moest maken dat ik wegkwam. Toen ik hem vriendelijk uit de droom hielp dat ik niet gecharmeerd was van zijn grote bek en ook niet zou verkassen voor hem was het ijs gebroken! Ik moest maar even uit de auto komen en dan zou Brummi mij wel even op de bek rammen! Toen ik daarop begon te lachen en hem rustig vertelde dat we dan waarschijnlijk die avond allebei op het politiebureau in Apeldoorn zouden doorbrengen werd Brummi nog witheter. Stampvoetend ging hij verhaal halen bij de dame die het laden en lossen daar regelde op dat moment. Toen Brummi terugliep naar zijn auto kwam de dame bij me om te vragen wat er aan de hand was. Toen ik aangaf dat Brummi me op mijn bek wilde rammen omdat ik op "zijn"parkeerplaats stond en er met mij van alles te regelen valt maar niet met een grote bek, begon ze te lachen en zei dat ze wel vaker problemen met hem hadden. Ondertussen ging Brummi verhaal halen bij twee andere chauffeurs van twee verschillende transportbedrijven maar ook hier kreeg hij 0 op het rekest. Brummi was ondertussen "wild " geworden en koppelde zijn aanhanger met een big smile naast mijn oplegger af, waarschijnlijk in de hoop dat ik dan niet aan zou kunnen dokken. En kwam ook nog even bij me lopen om even te vertellen dat ik op de 29 seconden regel best wel iets naar voren had gekund, Op mijn rustige antwoord dat dat ook best had gekund maar dat we dat niet doen voor grootbekken zoals hij vloog die weer in de brand en ging stampvoetend binnen weer verhaal halen, maar schijnbaar waren ze binnen ook gauw klaar met hem want mijnheer liep morrend weer naar zijn auto. Ondertussen stond mijn rust erop en ben ik maar eens rustig gaan aandokken zonder ook maar iets last van Brummi zijn aanhanger te hebben gehad. Wel gebeurde er op dat moment exact wat ik de andere twee chauffeurs al voorspelt had, namelijk Brummi had last van zijn eigen volle aanhanger om de lege aanhanger voor het dok te krijgen. Ze wisselen daar aanhangers schijnbaar vol meenemen en een lege plaatsen. Toen ik geladen was was Brummi al luid toeterend vertrokken. maar op het einde van het industrieterrein stond ie aan de kant zijn pauze te maken, heb toen een keer vriendelijk getoeterd bij mezelf denkend "Wat een idioot"
    1 point
  6. Dan rek je nog dat profiel samen,het enige wat je daaraan kunt doen is een stevige lat,die langer is dan 120 cm over de IBC leggen en daar de spanband overheen leggen.
    1 point
  7. Daarom rijden wij ze in tautliner..... Bandje erachter en klaar.
    1 point
  8. Op beschadigde ibc zit niemand op te wachten bij hergebruik
    1 point
  9. Ik denk dat de werkgevers dan eerder over gaan op trucks met dagcabines. Als blijkt dat chauffeurs zo graag in een tentje naast de truck slapen, kunnen ze mooi die 70 cm bij de laadvloer aan trekken. Is ook gelijk verklaard waarom Krone (?) met die langere oplegger komt. Allemaal doorgestroken kaart, dus. 😆😆
    1 point
  10. Sssst,,straks komt er nog regelgeving dat je alleen dubbelbemand mag rijden.
    1 point
  11. Dat kan alleen dubbelbemand, de PSU bevat één tenthelft 😉
    1 point
  12. Zag je daar op een P-terrein een pub-tentje staan? .
    1 point
  13. Ik ben afgelopen 6 weken ook "maar" 2 nachten thuis geweest. Ook volledig vrijwillig, en vorig weekend een verlengde wekelijkse rust genoten (ça 7h moeten compenseren). Dit alles zonder schroom in een cabine doorgebracht op een door mij uitgekozen parking waar geen hol te beleven viel maar waar ik wel mooi kon wandelen.
    1 point
  14. Tsja we maken nog weleens grapjes en andere opmerkingen over bepaalde groepen chauffeurs,maar er heeft nu toch iemand een bericht thuis gehad die je niemand toewenst . Blijft triest [emoji852]
    1 point
  15. Chocolade pomp je eruit, achterin de kast staat een pomp die door hydroliek aangedreven wordt, dat kan op 2 manieren. Stroom die een electropomp aandrijft op de tank of via de hydropomp op de trekker. Mocht geen van beiden het doen dan kunnen we altijd de tank nog leegdrukken met de compressor, dan sta je wel een uurtje of 8 met 24 ton. We kunnen pas kiepen als er nog ongeveer 4 ton in zit.
    1 point
  16. Daar hoef je geen cursus voor te doen,om te beseffen dat zo iets gaat schuiven in een bocht,vooral als er een plastic of stalen pallet onder steekt.
    1 point
  17. Mooi filmpje over Joachim Fehrenkötter, eigenaar van transportbedrijf met 150 wagens, die zelf weer achter het stuur kruipt en in een week 3500 km met zijn 13-jarige dochter onderweg gaat.
    1 point
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden