Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 03-08-20 in all areas

  1. Er zit een wezenlijk verschil in hoe je die 29 seconden-regel gebruikt. Ik hoor -en las hier eerder- verhalen van mensen die het presteren om tijdens hun dagelijkse rust hun auto toch over honderden meters te verplaatsen d.m.v. het gebruik van de 29 seconden-regel om zodoende tijdens hun rust b.v. de auto te kunnen lossen of te laden bij de diverse depots. Dat is van een compleet andere orde dan even je auto een paar meter te verplaatsen om plaats te maken voor een collega op een vol parkeerterrein. Diegenen die denken middels de 29 seconden-regel of Out Of Scope de registratie van
    10 points
  2. Ik herken diverse keren de vleugel van het vliegmasjien
    6 points
  3. Het is dankzij de liefdesrelatie regel. Ging de 27ste in en was er om 8 uur die dag. In de VS duurde het 45 minuten voordat ik toestemming kreeg. In NL duurde het 90 seconden bij de douane. En was de enige passagier bij de douane.
    5 points
  4. 2e foto Alkmaardermeer 3e foto Industrieterrein Uitgeest langs A9 7e foto Noordeinde (bij Assendelft) 11e foto Rietlanden Terminals in Amsterdam 14e foto Voormalige suikerfabriek bij Halfweg (A200) En toen over het Rotterpolderplein naar de polderbaan Doe maar een koelkast........
    5 points
  5. Vrijdagavond moest ik lossen en laden in Apeldoorn, tussen het lossen en laden moest ik een uurtje wachten, dus de Benz in een aangegeven vak en de tacho op rust. Na 35 minuten rust kwam Herr Brummi het terrein op rijden met zijn Atego en middels lichtsignalen en toeteren wilde hij iets of wat attenderen op een gevaar. [wist ik veel dat ik Herr Brummi in de weg stond] Maar dat werd me dus na een aantal minuten wel duidelijk en hoe! Mijnheer kwam met zijn dikke kwabbes uit zijn auto en kwam naar mijn open raam toelopen. Ik kreeg me daar een scheldpartij over me heen, jongens, daar lusten
    4 points
  6. En ra ra waar is dit..... Het is vlak dus......
    4 points
  7. Shit, die had ik nog gemist.....daar gaat mijn koelkast! 😂 Doe dan maar die strijkbout met ingebouwde telefoon.
    3 points
  8. 3 points
  9. Ja! Mooi hè!? Ook niet met aanhanger weg. “Want dat is niet de afspraak”. Maar nu stonden er in no-time vijf auto’s op de combi. Want de airco was stuk... En als een postduif terug naar huis! Nouja. Meer zeg ik er maar niet over. Wij zaten hier in elk geval collectief met onze oren te klapperen.
    2 points
  10. Ongelukje gehad Syme? Je ligt op zijn kant Wel een mooie foto.
    2 points
  11. Daar is ie weer....
    2 points
  12. 2 points
  13. https://fleetgo.nl/kb/tachograaf/wetgeving/1-minuutregel-tachograaf/ 1-minuutregel tachograaf De 1-minuutregel voor voertuigen met een tachograaf; het lijkt een uitgelezen kans om iedere dag 30 tot 45 minuten aan extra rijtijd te winnen. Maar dat is het niet. Behalve dat het onwettig is, levert verkeerd gebruik van deze regel uiteindelijk niets op. Behalve een boete dan. Wat is de 1-minuutregel? De 1-minuutregel is onderdeel van de Europese richtlijn 1266/2009 en heeft betrekking op de manier van afronden van de minuten, officieel de ‘kalenderminuten’ genoemd. Alle tachografe
    2 points
  14. Daar heb je ook mee te maken. Zo kom ik jaren geleden ergens in Frankrijk in de middag een parkeerterrein opgereden met een walking floor. Parkeerde mijn auto voor een half uur pauze. Niet eens direkt naast die ene auto die daar reeds stond, maar een vak er naast of zo. Direkt die vent er uit. Woest! Schreeuwend in het Duits dat ik op moest tyfen met mijn auto. Dat hij niet de hele nacht naar die herrie ging luisteren (?) Toen ik hem zei dat de trailer leeg was wees hij naar het rekje voorop. “Aber die scheisse Kühler!”... Nou ja...
    2 points
  15. Altijd los. Tot ik er 17 moest laden. Was net geen 25 ton. 3 enkel op de kop en de rest dubbel erachter. Stop bij het stoplicht. Trek op om links af te gaan. En spontaan staan er 3 ibc rechts van de oplegger. Daf mee 410 pk. Dus daar lag het niet aan. Sinds dien enkele vast. Rob Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
    2 points
  16. Dat bord hangt er al heel lang. Voor mij is het zomaar 25 jaar geleden dat ik er doorheen gereden ben. En nog maar twee of drie keer. Kwam eigenlijk alleen voor als ik leeg kwam in Nice en weer ging laden in Turijn. Wat zeldzaam was. Toen was het ook 3,90 of iets anders, maar lager dan vier meter. Maar dat paste gewoon, al kreeg ik het wel benauwd toen me een keer een camper tegemoet kwam. Maar een jaar of wat later reed een collega zijn dak stuk op de stalen bint die ze direkt voor de tunnel ingang hadden gehangen. Dus nog ná het stoplicht. Nu is de hoogste écht begrensd d
    2 points
  17. 2 points
  18. Sommige leden vliegen vaak, voor hen die niet zo vaak vliegen wat foto's van boven. Wie herkent wat.
    1 point
  19. 1 point
  20. Mooie foto's van onze regio. Tweede foto rechtsonder zie je de vd Valk langs de A9 bij Akersloot. Derde foto is het industrieterrein bij Uitgeest. Wie nog weet hoe de discotheek heette in het gebouw aan de linkerkant verraad zijn leeftijd. 😉 Vierde foto kijkt op de Crommenije bij Krommeniedijk. Boerderij links net boven het water is van twee buurjongens van me, die zijn met de ruilverkaveling de polder ingegaan. Als je het weggetje wat linksonder begint volgt kom je uit op de n203 thv de Krokodil wat je op foto 5 ziet met aan de bovenkant de toren van
    1 point
  21. Informeren mag altijd. 🙂 Groet Ron
    1 point
  22. Een waarheidsgetrouw beeld is; tijdens een dagelijkse rustperiode éénmaal de auto gedurende 18 seconden verplaatst over een afstand van 12 meter. De uitleg kan zijn dat je de auto moest verplaatsen van de parkeerwacht, ruimte moest maken voor een uitzonderlijk transport, of toch stiekem na het kwartiertje lossen of laden je auto even verderop gezet om je half uur pauze vol te krijgen. Bijna niet te controleren achteraf en geen haan die er naar kraait. Een niet waarheidsgetrouw beeld is; tijdens een dagelijkse rustperiode de auto 10 keer verplaatst in een tijdsbestek van zo'n 4 à 5 uur wat n
    1 point
  23. Maarten met heel veel palletjes bij de mechanische afdeling van AH Zaandam. Zelfs het eenvoudigste werk kunnen ze daar ingewikkeld maken als een pallet niet perfect is.
    1 point
  24. Zo hebben wij dus kort geleden bedrijfscontrole gehad en werd juist over de pauzes commentaar geleverd. “De tachograaf gegevens dienen een waarheidsgetrouw beeld te vertonen, dus houdt daar rekening mee.”
    1 point
  25. Ik herken gras, lucht, water, windmolens, gebouwen, een boot, asfalt, een stuk vliegtuig etc...............................of was dat de vraag niet
    1 point
  26. Ik ook niet. Ik haal dikwijls de auto even van het dock als het druk is bij het laden zodat een ander er ook voor kan en dan de papieren ophalen. Al een paar keer controle gehad maar er is nooit iets van gezegd.
    1 point
  27. Meen je niet.... Is die nep yank weer in town???? Pffff dat je mag vliegen van Trumpie. Hey maatje, welkom terug [emoji16][emoji16][emoji16]
    1 point
  28. Geen Corona, chemo gaat door. Alléén... het blijkt dat er iets mis is met mijn gal en/of alvleesklier. Die pijn heb ik al een jaar, dus het kan nooit ernstig zijn. Dus ik neem gewoon een pilletje en pas deels mijn voeding aan. Ach, mijn wensenlijstje wordt wat langer. 📃 Geef niet, heb ik tenminste iets om naar uit te kijken. (Stel dat een probleempje van de lijst verdwijnt.) De dubbele dosis Ketamine doet zijn werk goed, tot nu toe is de pijn te doen, dus ik ben blij.
    1 point
  29. Ik zou het zeker niet doen want het is gel*l, weliswaar word je rijtijd niet geregistreerd maar wel je afstand en als je dus een verkeerde treft die even verder kijkt dan zijn neus lang is dan heb je de Bingo gewonnen. Is trouwens al eens meer hier aan de orde geweest hier.
    1 point
  30. Leg eens uit wat er een fabeltje is......
    1 point
  31. Ik denk in de buurt van Alphen aan de Rijn?
    1 point
  32. Dan rek je nog dat profiel samen,het enige wat je daaraan kunt doen is een stevige lat,die langer is dan 120 cm over de IBC leggen en daar de spanband overheen leggen.
    1 point
  33. Ik weet bij Pieter Bon in Zaandam die hebben/hadden zelfs speciale unit om ibc’s te reinigen. Dus schijnbaar toch interessant voor hergebruik. (weet niet of dit specifiek voor een klant was of zo). Maar hadden dus net zo een spoelkop die in de tankauto gaat maar dan in het klein.
    1 point
  34. Ach het valt hier in NL nog mee Je kan in Ravenstein en Heumen de sloot over, Er zullen wel landen zijn waar je wat meer km,s moet omrijden
    1 point
  35. Vroeger, toen de koe brak en het touw weg liep, dat vroeger? Elke tijd heeft zijn charme en minder goede kanten, dat laatste zijn we 'vergeten' na verloop van tijd en de leuke anekdotes blijven. De schijventijd heb ik niet echt meegemaakt, los van wat ritten in de vakantie met mijn oom.
    1 point
  36. Chocolade pomp je eruit, achterin de kast staat een pomp die door hydroliek aangedreven wordt, dat kan op 2 manieren. Stroom die een electropomp aandrijft op de tank of via de hydropomp op de trekker. Mocht geen van beiden het doen dan kunnen we altijd de tank nog leegdrukken met de compressor, dan sta je wel een uurtje of 8 met 24 ton. We kunnen pas kiepen als er nog ongeveer 4 ton in zit.
    1 point
  37. Die NOW regeling is om bedrijven te compenseren voor hun gederfde omzet, zodat de loonbetaling aan het personeel niet in de knel komt. Ik vraag mij af welke omzet het CNV dan wel is misgelopen. Contributie? Lijkt mij sterk. Of is de verkoop van pennen en T shirts in elkaar gestort? Een vakbond is geen bedrijf in de zin van productie of verkoop. Een vakbond ontvangt contributie van leden en wordt, zoals iedereen wel weet gevoed met allerlei subsidies. Ik vind het gewoon heel vreemd dat een dergelijke organisatie meent aanspraak te moeten maken op een noodfonds.
    1 point
  38. nee, een laadklep op een nieuwe oplegger dusdanig monteren dat er een opening van ruim 4 cm ruimte zit tussen klep en oplegger,en zeggen dat kan niet anders,nou bij andere wagen op bouwers sluit de klep toch ook mooi tegen de oplegger aan als hij bovenin staat met lossen/laden.🤬
    1 point
  39. Of Pierre onder moderatie staat weet ik niet, vanmiddag probeerde hij me nog een hak te zetten dus dan heeft hij na die tijd nog wat doms gedaan. Onder moderatie betekend trouwens niet dat je monddood bent je kunt gewoon posten en je verdedigen, echter moet je post eerst goedgekeurd worden voor hij verschijnt, Pierre heeft vanmiddag zelf geschreven dat hij op pauze gaat.
    1 point
  40. De krantekop ontbreekt bij de foto: Weer Nederlandse chauffeur gelinkt aan megavondst cocaine in Noorwegen.
    1 point
  41. Kijk aan! We hebben het dan wel over 'ballententen', want het is niet enkel één bedrijf waar wij IBC's met ADR dienen af te spannen in een tautliner. Overigens meestal ook nog met een pallet er bovenop om het kromtrekken van de kooi eromheen te voorkomen. Nu heb ik meer vertrouwen in de beladingsvoorschriften van grote chemiereuzen als in wat ik hier op een forum lees en zijn al onze trailers zijn dan ook nog eens TÜV-Dekra gekeurd, maar als ik het goed begrijp ontheft zo'n TÜV-Dekra keuringscertificaat je van de verplichting tot ladingzekering? Da's compleet nieuw voor mij...
    0 points
  42. Mooi kloten..... We hebben aan beide kanten klanten. Bestellen met zijn 3en een volle vracht met 3 losplaatsen.... 2 jaar.... Duurt ff heb je wat.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden