Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 08-08-20 in all areas

  1. 5 points
  2. VERKOCHT 🤔🤔🤔 en naar de sloop ermee met dat spulleke,en al die chauffeurs kunnen gewoon de mijnen weer in.Deze gaan ze in het oosten weer subsidies toekennen ?? Snappen jullie het nog ? Ik in ieder geval niet meer met ons eigen geld hebben we de subsidies betaald,en ons transport in een jaartje of 15 naar de donder geholpen en nu is het op en gaat z,on transportreus in de verkoop. Bah bah bah. Ja zijn we blij mee met dat EEG gevoel !!!!
    5 points
  3. Als je 3500 auto,s hebt en er gaan er ieder jaar 350 total loss is dat 10 %. Als je 4 autos hebt en er duiken er 3 in een file achterop elkaar is dat 75 % Als je twee haren op je borst hebt zijn er dat betrekkelijk weinig, Maar als er één in je soep drijft is dat veel te veel. ( Zo moet je dat ongeveer zien )
    4 points
  4. Ook in Oost Europa moet je voor een wagen gewoon betalen. Krijg je (nog) wat subsidie maar bijv. een Roemeense charter van mij betaald net geen 1.100 euro per maand voor een XF 460. Kale lease en dat is niet veel minder dan wat je hier betaald. Die vervoerders uit de Baltische Staten hebben echter wel een heel groot voordeel ten opzichte van ons: tewerkstellingsvergunningen worden makkelijk afgegeven zodat ze hun personeel eenvoudig in de voormalige Sovjet Unie kunnen werven. En daar willen heel veel mensen op een vrachtwagen kruipen om hier in de EU rond te rijden. Mooi en up to date materiaal, mooie wegen en gesleutel onderweg als ze met panne staan.is er niet bij. En geen taal barrieres, in de Baltische Staten spreekt iedereen ouder dan 40 Russisch. Die mannen kunnen echt wel wat. Voorheen reden ze Russisch binnenland met alle problemen die daar bij horen. Slechte wegen, alles zelf onderweg repareren, best wel wat criminaliteit en een wat extremer klimaat. En ook daar weken van huis. Eind van de maand 5 a 600 honderd euro en dat is het. Nu 60 euro per dag, zeven dagen per week. En Atema die het beste met hun voor heeft . Hoe die vervoerders het in de toekomst gaan doen weet ik ook niet maar die toveren wel wat uit de hoge hoed. En wij, wij zijn voor heel veel ritten gewoon te duur. En daar gaat een Mobiliteits Pact geen verandering in brengen. En dat is ook helemaal niet erg: is ons tekort aan chauffeurs (deels) opgelost. .
    3 points
  5. Oh? Ik lees hier altijd dat er nog steeds chauffeurs zijn die graag lang van huis willen maar het was een kleine 30 jaar geleden dus moeilijk om iemand te vinden die dat werk wilde doen? .
    2 points
  6. Toen het derdelanden vervoer in 1993 werd vrijgegeven stonden zeker de NL vervoerders te juichen. Maar bijv. de Fransen waren minder blij: https://www.nieuwsbladtransport.nl/archief/1992/10/10/franse-vervoerssector-in-de-problemen/ De Franse bedrijfstak ziet deze situatie met zorg tegemoet omdat verwacht wordt dat vooral Nederlandse bedrijven voortaan hun aandeel zullen opeisen in het derdelandenvervoer op Frankrijk. Vrij verkeer van goederen en diensten is één van de pijlers waar de EU op rust. Zal nooit worden terug gedraaid. .
    2 points
  7. Kssst, ut word veul te werm vandaag
    2 points
  8. Klopt. Als voorwaarde om in de EU te mogen komen, moesten de staatsbedrijven omgezet worden naar particuliere ondernemingen. Zo is het poolse Pekeas ook verdwenen. Omdat deze 'nieuwe' bedrijven wel voor werkgelegenheid zorgden, hadden ze wel weer recht op een deel van de europese ontwikkelingssubsidies die Hongarije kreeg. Op die manier konden ze dus goedkoop flink opschalen, immers hoe meer auto's, hoe meer subsidie. Girteka, Hegelmann, Kreiss en Vlantana bijvoorbeeld zijn bedrijven uit Baltische staten die in hetzelfde schuitje zitten. Precies wat Europeaan zegt. Ook hier gaat op een moment de rek eruit.
    2 points
  9. Starre 3 assers pakt hij wel. Stuuras niet. Zat fout in de hoek waar de wig in valt. Nee dit was een splinternieuwe. Auto stond minstens 1x per maand in de garage. Mijn ouwe met 1,2 miljoen reed lekkerder. Maarja moest en zou een nieuwe. Rij al 17 jaar Daf, maar deze was het toppunt. Voor de rest goeie auto's gehad, 2 auto's turbo geklapt bij 750.000, de eerste werd opgelapt en nog 400.000 mee gereden. 2e auto klapte die naar binnen. Einde oefening. Mijn laatste heb ik met goed 8 ton op de kant gelegen. Nieuwe spiegel erop en weer door. Nog 480.000 gereden zonder problemen
    2 points
  10. Ze kruipen er meestal toch pas rond Calais in? .
    1 point
  11. Ach ja ze moeten je voorbij koste wat het kost, heb ik ook wel eens ik rij het gewoon dicht, en als hij mij dan voor bij rijdt dan toeteren ze altijd, ik ken hem niet
    1 point
  12. Mafkezen, vooral die hybride Honda op de dijk. .
    1 point
  13. Bij mij in de gemeente is een weg heringericht en "verkeersveilig" gemaakt (nog nooit een ongeluk gebeurt, maar dat is niet van belang voor de rijksbijdrage). Het gevolg is dat de dakgoot van een hoekhuis er al 2 keer is afgereden door vrachtwagens die nu de bocht nauwelijks halen. De simpele oplossing van de "deskundigen" van de gemeente: een inrijverbod voor vrachtverkeer (hoe je dan op je losadres moet komen, moet de chauffeur maar uitzoeken). De EU hanteert hetzelfde principe: derde-landenvervoer toestaan, problemen veroorzaken en dan met allerlei onwerkbare oplossingen komen om die problemen te bestrijden. Mijn tip voor al die praters bij de EU: derde-landenvervoer verbieden en eens onderzoek doen naar de financiering van die Oost-Europese giganten. Want ook zij zullen aan krap 400 Euro voor een blok vrachie van Frankfurt naar Nederland niet veel overhouden. Ik ben overigens wel benieuwd hoe het na 1 januari in Engeland gaat. Zoals het er nu uitziet, komen de Oostblokkers er zonder CEMT-vergunning niet meer in.
    1 point
  14. Ze worden groter ten koste van andere/kleinere bedrijven. Door al die regels en wetten is het bijna niet te doen om een middelgroot bedrijf te draaien. Het werk verdwijnt niet, ook dat in de prijsklasse van Waberer niet die.Dat gaat wel naar een andere grote toe Of naar een rommelaar die chauffeurs op de bok hebben die betaald worden met levenservaringen.
    1 point
  15. Niemand wil er mee rijden,
    1 point
  16. ^ en de Hongaarse staat duwt er ook geen geld meer in, dus klopt het verhaal van Europeaan aardig toch?
    1 point
  17. IK sta hier eigenlijk niet van te kijken, Dit soort bedrijven heeft de kop opgestoken nadat de landen waar ze geregistreerd staan ( Hongarije i.d.g.) in de EU gekomen zijn. IK vermoed zo maar dat er flink wat subsidie euro's die kant op gevloeid zijn. Nu is het moment gekomen dat de subsidie stroom ophoud en en zelf de broek op moet gaan houden,en trekken de investeerders( een Engelse groep n.b.) zich terug. Her en der in Europa bevinden zich nog wat van dit soort bedrijven,vooral in de Baltische staten,en zullen we in de toekomst nog wel wat van dit soort "uitverkopen"tegen komen.
    1 point
  18. Dat zijn nog eens mooie vrachtjes voor de Deutche Polizei om te kijken of ze nog iets kunnen verdienen Goeije vakansie
    1 point
  19. Uhm.. Auto van maart 2019 Na 1 week al nieuwe schotel, zat fout in. Bij jullie waren ze er nooit achter gekomen... Nieuwe drukgroep en platen. Tig keer nieuwe software voor de bak. Schakelt nog niet goed. Al 2 keer 2 verstuivers vervangen. Voor dat hij 100.000km heeft gelopen. Dweil op de weg. Waarschijnlijk chassis krom. Maar die fietsenmaker knooien net zo lang tot de garantie om is. Dan kunnen ze het wel vinden. En daar hebben we er 2 van. Heb de baas sleutels gegeven en gezegd dat ik wel weer ga springen en wacht tot hij fatsoenlijke auto koopt.
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden