Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 06-09-20 in all areas

  1. Afgelopen twee weken nog weer redelijk veel gereden. Paar keer weer naar de Skandinavienkai geweest en de vrijdagavond/ nachten Post nl gereden. Vorige week vrijdagavond ook een Post nl ritje gedaan. En na het lossen in Waddinxveen kon ik daar ook weer laden voor Amersfoort. Zo gezegd zo gedaan. Daarna ga ik vaak drie kwartier maken bij de shell bij Moordrecht aan de A 12 zo nu ook deze keer. Dus auto aan de kant en een bakkie koffie halen. Toen ik weer in de auto zat dacht ik , weet je wat. Ik ga even een half uurtje liggen. Doe ik wel vaker als de kans er is. [ook wel eens een trekker mee waar de vaste chauffeur zijn complete bed in achterlaat en de moeite om dat te slopen neem ik niet] Zo nu ook, wekkertje gezet op een half uur later dus dat kan niet fout gaan! Dus half uurtje later schrik ik wakker van het lawaai van de wekker, kijk op de tacho, die geeft aan 57 minuten rust . Denk bij mezelf 12 minuten te lang maar dat mag de pret niet drukken. Spring weer vrolijk achter het stuur en gas richting Amersfoort. Ben ik net goed een wel weer op de A 12 telefoon. ik verbaasd kijken wie mij nou midden in de nacht belt was het Post NL. Ik neem op, vraagt de dame aan de andere kant van de lijn waarom ik twee uur langs de weg ga staan en dus veel te laat in Amersfoort aankom. Ik dus netjes uitleggen dat ik drie kwartier moest maken en hun daar in hun planningen nooit rekening mee houden en ik niet van plan ben om mijn rust tijdens het lossen en laden te maken. zegt ze dat ze wel snapt dat het nachtwerk is maar dat planning planning is. Ik geef nog aan dat andere chauffeurs die ik hierover spreek dit net zo doen, zegt ze zorg maar dat je in Amersfoort komt en dan lossen en als de wiede weerga laden voor Hengelo. Ik beloof haar dat dit goed komt en stuur weer vrolijk door. Ondertussen kijk ik eens naar de klok die 4 uur aangeeft, 4 uur?? dat kan nooit! het is 3 uur denk ik nog. toch maar eens kijken wat mijn telefoon aangeeft. Ook 4 uur,. He dat kan niet! Toen werd ik dus een beetje zenuwachtig waar dat uur was gebleven. dus maar eens ingelogd oop de telefoon om eens te kijken wat de boordcomputer geregisteerd had. En toen werd het me duidelijk😅 Twee uur rusten Moordrecht zegt de BC. Shit. Ik had dus anderhalf uur geslapen in plaats van een half uur. Toen toch maar even netjes terug gebelt met de mededeling dat de fout bij mij lag omdat ik iets te lang geslapen had. De man die ik aan de lijn had nu reageerde sportief en moest wel lachen. Hij vond het ook wel stoer dat ik ervoor uit durfde te komen dat ik iets te lang gelegen had.😂 Dus toen maar snel gaan lossen en laden in Amersfoort alwaar ik in een half uur twee keer aan het dok ging 88 karren de trailer in en uit slingerde en de BC afwerkte en toen was ik weer onderweg naar Hengelo. Toen ik daar aankwam liep de sorteerband nog niet dus was vroeg genoeg met de karretjes,
    5 points
  2. Dit is een eigenrijder destijds bij Norfolk Line eens overkomen. S,nachts ergens in de buurt van Frankfurt aangekomen bij een klant en auto neergezet en gordijnen dicht, Toen hij wilde gaan lossen was hij volledig ingeparkeert en kon er met geen mogelijkheid uit. Zich gemeld bij de portier en kreeg het advies maar te wachten tot 14.00 uur want dan was de ploegwissel. S,middags deed hij nog een dutje en ja hoor je raad het al😂 Door de ploegwissel heen geslapen en voor de 2e keer ingebouwd Moest hij weer op de volgende ploegwissel wachten
    4 points
  3. Transport zit bij D 6 iets hoger als klein metaal. Ik werk na mijn pensionering soms via beide CAO's Als je alles omrekent dus basisloon met daarbij geteld vakantiegeld en opgebouwde vakantieuren en VKV kom je bij kleinmetaal aan ongeveer 15,23 netto en bij TLN aan 15,74 per uur netto. VKV heb je bij klein metaal niet. Na pensionering wordt er minder ingehouden op je bruto loon. Dit is dus puur per dag gerekend.
    2 points
  4. Nee,het beste probeer je een stuk of 4 á 5 merken voor je een beslissing neemt. Het moet natuurlijk wel een kwaliteitsantenne worden.
    2 points
  5. Zo zie je maar weer: je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die dit overkomt. gebruik zelf voor dit soort dutjes een ouderwetse kookwekker ( zo een opwindeval). Als je daar doorheen slaapt heb je het echt nodig gehad😊
    2 points
  6. Soms denk je dat je niet slaapt maar wat doezel. Tot je de gordijnen open doet en je opeens staat ingebouwd of dat er wagens weg zijn gegaan zonder dat ik iets heb gemerkt.Daarom zet ik s’nachts zowel de wekker op mijn mobiel als die van de vrachtwagen 🤣🤣
    2 points
  7. Ik begrijp hem ook wel maar zo'n beslissing neem je alleen als er echt geen kans meer is. Natuurlijk denk je "hoe lang en hoe erg mag/moet iemand lijden alvorens er enige duidelijkheid komt over de toestand van een slachtoffer. Is die lijdensweg wel wenselijk, maar bovenal is die wel menselijk en hoever moet je hier in mee willen gaan. Aan de andere kant, zolang er hoop is moet je nooit opgeven en de artsen alles laten doen wat in hun vermogen ligt. Ik hoop met heel mijn hart dat deze man er bovenop komt en dat hij weer iets van zijn leven kan oppakken, Of dat in (zeer) beperkte mate zal zijn moet de toekomst uitwijzen. Via deze weg wil ik gelijk alle familie, vrienden, collega's en verder iedereen die hem kent een hart onder de riem steken en iedereen heel veel sterkte toe wensen.
    2 points
  8. Een dichte bak waar die pomp en tank in staan maar ook de dixi s
    1 point
  9. Waar ik een keer ingetrapt ben is dat bord met restaurant symbool dat je na die Shell krijgt, voor dat hotel/restaurant Bodegraven (aan de kant van A12 naar Gouda toe vanaf Woerden). Ik dacht dus wel ff via die afrit en dan achterlangs rijdend naar Bodegraven.. op die truckparking te kunnen komen. Leek mij logisch.. maar dat kan dus niet. 'gelukkig' was het een beetje ruim bij de McD die daar ook zit.. en had ik daar maar wat te eten gehaald.. maar dat die stop maar in één richting te benaderen is, vind ik wel vreemd.
    1 point
  10. Daar moet je je totaal niet druk om maken heb ik geleerd. Gewoon pauze maken en dan gaan lossen. vaak zit er tussen lossen en laden een mogelijk pauze moment volgens hun planning. maar 9 minuten kunnen wij niks mee op de tacho dus dat is gewoon lossen of laden bij mij. En zo een rit is voor mij vaak tussen de 7 en 8 rijuren dus dat betekend gewoon 1 x drie kwartier maken. Op zo een rit naar Waddinxveen als hier boven beschreven zit ik bij Moordrecht rond de 3,20 rij uur Dus kan je kiezen of in Waddinxveen blijven staan of naar een tankstation gaan waar je ook nog wat te eten en drinken kan halen. dan weet ik het wel. Even verderop bij Waarder/ Nieuwerbrug onder aan de afslag zit ook een onbemand tankstation, daar kan je ook heerlijk slapen heb ik pas ervaren. maar dan moet je zelf je koffie zetten😎
    1 point
  11. die plek moet je daar zelf maken, zie foto. Ik sta daar een klein stukje achter de shop, daar sta ik altijd, verdere parkeerplaats staat idd altijd helemaal vol. En dat bord voor de vrachtwagen staat ook iets op maar dat kan ik niet lezen😎 Staat daar op vrijdagavond/nacht ook vaak ramvol met buitenlandse jeugd. wat die daar doen geen idee, maar het lijkt vaak wel gezellig😂 Volgens de gegevens van de BC is het Moordrecht maar Gouda reken ik ook goed.
    1 point
  12. Toen was ie zeker ook wel uitgeslapen om het weer twee diensten vol te houden?😂
    1 point
  13. De antenne maakt niet uit,voor DVB -T of DVB-T2 is geen aparte antenne nodig. Ik heb voor mijn caravan een z.g "bierblikjes antenne"geknutseld;( gewoon,leuk om te doen) http://www.electrical-engineering.nl/index.php?subpage=Bierblikje antenne Werkt perfect,ik haalde daarmee in de driehoek Frankrijk -Duitsland-Zwitserland ( bij Mulhouse)meer dan 60 vrije zenders binnen. Natuurlijk moet het gebied waar je wilt ontvangen wel voorzien zijn van de nodige zenders die het DVB signaal uitzenden. In tegenstelling tot satelliet word het DVB signaal gewoon uitgestraald vanaf zendmasten. Let op: het moeten wel bierblikjes zijn;die zijn van blik .je moet er wat aan solderen. Frisdranken zijn veelal van aluminium gemaakt en dat kun je niet solderen.
    1 point
  14. Tijdens het akkefietje in Italie was Jos,het huidige slachtoffer óók aanwezig,maar of hij toen met dezelfde maat reed als deze week weet ik niet. Ik denk ook niet dat deze aanslag gericht was tegen hem of een van zijn maten. Jos hield zich niet met louche zaakjes bezig,die durfde nog niet in te halen in het inhaalverbod,b.w.v.s. Ik denk eerder dat de aanslag gepleegd is in de "concurrentie sfeer" tegen zijn werkgever,het transportbedrijf of tegen de opdrachtgever van het transport,de eigenaar van de lading. We zullen op dit moment maar niet teveel gissen.
    1 point
  15. Nou Christa je hebt je strijd gestreden,rust in vrede.
    1 point
  16. heeft hij een ringslang waar potten op aan gesloten zijn om te beluchten of zit er binnen in de tank een ring opening waar lucht uitkomt richting de uitloop die ring opening wil nog al wat problemen veroorzaken als je gaat spoelen, maar daar hebben we het hier al eens over gehad geloof ik. sonimasters sluiten de tank mooier af tegen water en water en bloem is een prima grondstof voor kauwgom.... groeten martje
    1 point
  17. bron: https://www.google.nl/amp/s/www.internetten.nl/nieuws/digitenne-aangepast-is-de-televisie-stuk%3famp=1 Gratis doorgifte Met behulp van een DVB-T ontvanger kun je altijd een TV-signaal opvangen, hier heb je geen abonnement bij een provider voor nodig. Je kijkt zo via de ether gratis naar de publieke zenders NPO 1, 2 en 3 en 'jouw' regionale zender (welke zender dat is hangt af van de locatie van de ontvanger). Met de overgang van DVB-T naar DVB-T2 kun je de zenders voortaan in HD bekijken, alleen moet de ontvanger wel aangepast worden. Omdat DVB-T niet meer ondersteund wordt, is het oude kastje niet meer te gebruiken. LET OP: er zijn winkels en webshops die hun assortiment nog niet aangepast hebben, check goed of je een DVB-T2 geschikt product koopt. dus hij moet nu iets hebben met dvb2 ontvanger.....
    1 point
  18. Knappe “wrecker” om zo’n combinatie weer mee op zijn wielen te zetten.
    1 point
  19. Word ik toch heel stil van, rust zacht
    1 point
  20. Dus iedereen die levensgevaarlijk gewond raakt moeten ze direct maar een knuppel in de nek slaan? Beetje raar niet, jij wil dus iedereen net zo makkelijk het leven afpakken zoals ze met het zelfde gemak tegenwoordig je rijbewijs innemen! iedereen heeft recht om door te leven zolang het wil, en als daar een eind aan moet komen doet het lichaam dat zelf wel.
    1 point
  21. Je hebt t wel over een levend wezen ,toch? Niet over een of andere k*tscania die al n miljoen gedaan heeft en op instorten staat. Ik begrijp je standpunt wel,maar zo iets mag je gerust denken,maar nooit zeggen/schrijven
    1 point
  22. Wat was zij een sterke vrouw, hier heb ik alleen maar respect voor. Ken haar niet persoonlijk, maar heb toch een traantje weg moet vegen na het lezen van dit levens verhaal. Rust zacht Mevrouw Nagamiji H.Limburg
    1 point
  23. Het blijkt dat ze een briefje heeft achtergelaten voor mij.. Dat ik een foto moest laten zien van haar zodat iedereen eindelijk een gezicht erbij had. Bij deze
    1 point
  24. Wel geladen. Na 1 week zijn ze nog steeds 4 koeien kwijt. Er is nogal veel bos hier.
    1 point
  25. Nagamiji was al veel te stil de laatste dagen voor haar doen... Ondanks hier en daar wat sceptische geluiden en weerstand heeft ze toch zeker haar stempel hier achtergelaten met haar mening. Ook haar openheid over haar ziekte, bijbehorende levensfases en de komende dood kon niet iedereen altijd even goed waarderen maar toch... Het blijft (voor mij althans) een ver- van- m'n- bed onderwerp en om er dan zo mee om kunnen gaan verdient best respect vind ik. Wat een lezer er dan mee doet is aan hem/haar, maar het is eens wat anders dan een discussie over wetten of lampjes. Uiteindelijk gaat het ons allemaal toch een keer van dichtbij raken, misschien was het wel haar missie om die boodschap over te brengen. Inmiddels heeft Nagamiji haar rust gevonden en is de pijn voorbij; bedankt voor je inbreng en inzichten. Rust zacht.
    1 point
  26. Rust zacht Christa. Sterkte voor meneer Nagamiji , en andere nabestaande. H.Limburg Haarlem
    1 point
  27. nondeju, daar word ik even stil van,zal ze missen op het forum. rust zacht vrouwke en veel sterkte voor mijnheer Nagamiji.
    1 point
  28. Galaten 5 : 1: Leef dus in de vrijheid die Christus ons gegeven heeft. Laat je niet opnieuw tot slaven maken van wetten en regels. Bovenstaande tekst zou men in Brussel ook eens ter harte moeten nemen . .
    1 point
  29. Update 04-09 21.04 : Uit de scan kwam niets. Kalium en spierafbraak zijn zorgwekkend. Hij is nu iets stabieler dan gisteravond. De arts gaf aan dat de kans op overlijden nu groter is dan op overleven. We proberen hoop te houden,Jos vecht,dus we vechten mee. bron: zijn zus via WhatsApp.
    0 points
  30. Zojuist,vrijdag 04-09 om 15.01 weer een update gehad; lees en huiver,heel slecht nieuws: Koorts,hoge hartslag,ontsteking wond,bloedwaarden te hoog,kalium levensbedreigend hoog en nieren die niet meer werken. Dialyse loopt iedere keer vast. ook net gehoord dat hij heel veel spierafbraak heeft,wat normaal niet voorkomt bij brandwonden,kalium te weinig gezakt voor wat ze doen. Ze gaan nu overleg plegen met alle artsen die maar iets kunnen weten en gaan CT scan doen. Bron: zijn zus via WhatsApp.
    0 points
  31. Alsof ze het wist, Christa Jepsen aka ( Nagamiji) is afgelopen week overleden Rust zacht!
    0 points
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden