Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Showing content with the highest reputation on 20-09-20 in all areas

  1. Het is sowieso voor mij een raadsel dat - ook hier dus - de meesten het verschil niet kennen tussen kennen/kunnen, leggen/liggen, hun/hen, jou/jouw, me/mij/mijn en de laatste mode: zij/zei. Terwijl we over het algemeen toch allemaal de lagere school hebben doorlopen. Onze vriend Huib (zou hij nog onder ons zijn?) is/was dyslectisch en dat begreep iedereen wel. Maar dat tegenwoordig de overgrote meerderheid geen 2 zinnen foutloos meer kan schrijven zet me toch aan het denken. Nou zal ik als dooddoener wel als taalnazi worden weggezet maar dat is dan wel erg kinderachtig. Ps, dit is wel eerder ter sprake gekomen hoor, maar nog nooit een begrijpelijk antwoord op gekregen.
    5 points
  2. Ik bedoel dat ze in genoemde landen voor 99% alleen hun moerstaal spreken. Wij redden ons wel. Gelukkig.
    3 points
  3. Afgelopen zondagavond weer begonnen met een ritje post nl. 23,45 vertrekken uit Oldenzaal om om 00,15 te laden in Hengelo te laden voor HT [ Den Bosch] Daar een volle vracht geladen en naar Den Bosch gebracht. Daar gelost en toen ik voor het dock wou om weer te laden voor Nieuwegein zei de dockmedewerker in het engels [ja dat spreken en verstaan we ook] dat ik beter even kon wachten want waarschijnlijk zou ik een 0 brief gaan krijgen. dus dat maar even afgewacht, en ik kreeg een 0 brief. [ vrachtbrief dat je wel op je laadopdracht bent verschenen maar dat er geen lading voor je was, heeft volgens mij meer met de knikkers te maken dan met niks laden] Dus aangezien ik in Nieuwegein alleen maar hoefde te lossen en niet hoefde te laden kon ik meteen naar Zaltbommel alwaar ik zou laden voor Amersfoort. Dat betekende dus twee uurtjes slapen in Zaltbommel net voor de ingang met de BC op aanmelden. In Zaltbommel ook maar eens voor het dock geparkeerd en wat denk je? Ook daar een 0 brief! Gaat mooi vannachtπŸ˜‚ Dus toen leeg naar Amersfoort alwaar ik wel 6 rolcontainers moest laden voor Apeldoorn. Gaat ook weer door, dus die 6 rc er in en op naar Apeldoorn en gauw lossen die hap. Toen kon het vanaf daar leeg terug naar Oldenzaal alwaar ik rond 10 uur smorgens afkoppelde en de trekker weer in de rij zette. Dinsdagavond weer een rondje post nl. [Helaas met een Mercedes zonder spiegels maar met camera[ Vroeg beginnen 17.00 uur. Almelo laden voor Hengelo te lossen was zo gebeurt want de beste man had maar 9 rc, gauw in Hengelo op het depot gelost en naar Oldenzaal om te laden. Ook hier valt het altijd mee want het enigste wat je hier hoeft te doen is de deuren van de oplegger open doen en de oplegger voor het dock zetten. En dan racen ze de oplegger in 10 minuten vol. Weer op Hengelo aan en lossen die hap. ook dat word gedaan dus kan je zelf buiten blijven om een peukje te roken. Ideaal zo. Toen even voor een ander dock zetten en laden voor Nieuwegein, daar weer gelost en geladen voor Waddinxveen alwaar ik een uur tussen het lossen en het laden zou hebben zitten. normaal ga ik dan zo vlot mogelijk aan het dock om zo snel mogelijk geladen te zijn en dan drie kwartier makken bij de shell bij Moordrecht. Echter na mijn schoonheidsslaapje van de laatste keer deze rit maar eens eigenwijs geweest en na gelost te hebben de auto een uur aan de kant gezet. Heerlijk van mijn broodje zalm en eigen koffie genoten en exact om 01,10 aan het dock gezet. Toen ik binnen kwam kon ik nog een kwartier wachten omdat de poolse dames geen tijd hadden om te laden. Dus maar even wachten, uitzicht was immers goed.😎 Toen ik daar geladen was gas naar Amersfoort om te lossen en laden voor Hengelo. Daar lossen en weer naar Oldenzaal om om 05,30 af te koppelen en de trekker in de rij te zetten. Woensdagavond om 21.30 weer aantreden in Oldenzaal om via Enschede te gaan koppelen op Sittensen. simpel reisje. oplegger aankoppelen en naar Sittensen, daar afgekoppeld en een mega er weer achter gehangen om weer naar Enschede te brengen. op de terugweg bij Osnabruck nog ruim een uur in de file gestaan maar ook dat hebben we weer overleeft. Rond half tien was ik weer in Oldenzaal om te tanken en de trekker in de hoek te zetten. Alleen dat hoefde niet want de volgende stond al weer klaar om te vertrekken met de trekker die ik bij me had. Dit gebeurt momenteel regelmatig want ze hebben een chronisch tekort aan trekkers momenteel. Met de corona zijn er wel trekkers uitgegaan maar geen nieuwe voor terug gekomen. momenteel rijden ze met huurtrekkers erbij, maar er schijnen een aantal nieuwe iveco"s in bestelling te staan dus wie weet kan ik mijn hart ook nog eens ophalen binnenkort.πŸ˜‚ De mercedessen schijnen volgend jaar april ook allemaal verdwenen te zijn dus we gaan het zien of de Iveco naast DAf stand gaat houden.
    2 points
  4. ben nu met duolingo bezig, op aanraden van mijn kinderen
    2 points
  5. Ho even. Ik 'val' jou niet aan hoor. Ik haakte in bij Eric die een voorzetje gaf. Nieuwe taal is natuurlijk je reinste kolder. Ik geloof eerder dat mensen het stoer vinden staan met een soort van mocro taaltje te schrijven of praten zoals la ma daar een voorbeeld van is.
    2 points
  6. Zou het ook zo kunnen zijn @matthieu dat mijn β€œ ma” van hierboven meer met dialect te maken heeft dan met de nieuwe taal? Ik weet wel dat ik niet foutloos nederlands schrijf, maar over het algemeen valt het dacht ik wel mee.
    2 points
  7. Ga naar je account en dan naar instellingen: dan naar: content view behavior. Klik op: take me to comments I haven't read. Vervolgens "opslaan".....
    2 points
  8. Update vandaag 19-09 14.08 Net gehoord dat dat hij nu geen koorts heeft en wat minder medicijnen nodig heeft. We blijven meevechten. Bron : Wendy via Whats App
    2 points
  9. Stond woensdag bij centre routier Caen, maar het is lastig als je geen woord Frans kan, dus heb ik het maar bij een hamburgertje gehouden , gelul met die mondkapjes er ook nog bij.
    2 points
  10. Mooi toertje had 1e losadres was makkelijk te vinden
    2 points
  11. Jij begrijpt mijn insteek niet.
    1 point
  12. Gemakzucht moet niet kunnen. Kan of wil het is gewoon doe het goed of doe het niet. Telefoon, gebruik dan een PC met toetsenbord.
    1 point
  13. Het heeft volgens mij te maken met dialect en gemakzucht, en niet iedereen kan of wil wat tijd steken in het fatsoenlijk leren typen op hun telefoon.
    1 point
  14. ik spreek engels, duits nederlands & westfries het houd een keer op
    1 point
  15. 1 point
  16. Ja dat is daar wel een dingetje, vooral omdat ze nagenoeg geen andere talen spreken he. Maar dat is in Duitsland, Spanje en Engeland eigenlijk ook zo.
    1 point
  17. Dan kan je dus een hoop berichten missen..
    1 point
  18. Over een paar weken ga ik weer die kant op. Zou dinsdag eigenlijk al een eind die kant op rijden. Maar was om 19u pas klaar met laden, lekker 5,5uur aan het laden geweest (de boel was nog niet klaar en het ging allemaal niet passen) dus toen woensdag maar oppad. Moest wel vrijdagmiddag weer laden, want maandag 7u lossen Emmeloord
    1 point
  19. Haha ik zie ook geen button om in en uit te loggen. Zo te zien ben ik ingelogd en geen β€˜gast’.🀠
    1 point
  20. Ik heb op mijn Iphone 7 nog niet gevonden hoe ik aan kan melden
    1 point
  21. Pieter vangt gewoon zijn eigen slakken en cremeert ze terplekke. πŸ˜‡πŸ˜‚πŸ˜‚
    1 point
  22. Geen lokale mensen, maar de bouwers van de koel/vriescel. Dit zijn meestal vaste klanten van de deurenboer, en hebben ooit in zwaagdijk-oost les gehad, of hebben een paar keer meegelopen met een monteur. Tegenwoordig gaat er veel via de computer als er iets nieuws is. Veel wordt uitgelegd via YouTube filmpjes. Projecten verderop in de wereld gaan soms eigen monteurs heen of een ploegje vaste zzp'ers
    1 point
  23. 1 point
  24. Dat wel rob,tank moest nog dicht gemaakt worden,chassis van huis vervoerder. Mocht er niet aan zitten iets met aansprakelijkheid. Tsja en tekenen de wachttijd gewoon af op cmr dus baas tevreden[emoji57]
    1 point
  25. Die eerste zin heb jij zelf geschreven?
    1 point
  26. Update 14-09-2020 22.29 Vanavond heeft zijn vader een gesprek met de arts gehad: Nu 25 % verbrand ,eigenlijk is een operatie van de rug nodig,maar daar is Jos nog te zwak voor. Longapparaat en dialyse staan wel lager. Nog zorgen om de wond op zijn rug,longen,nieren en lever. Vorige week gaven ze 10 % kans op overleven op,dit keer wilden ze geen getal doorgeven,wel dat er iets verbetering is, en dat we weer hoop mogen hebben op overleven. Het blijft kritiek,er mag niets bijkomen. Bron: Wendy via WhatApp
    1 point
  27. Ze heten dus met recht kanteltrans.
    1 point
Γ—
Γ—
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden